Merk WD
Videoformaten avi, DivX HD, h.263, h.264, iso, mkv, Mpeg 1, Mpeg 2, Mpeg 4, wmv, xvid
Ondertitel ondersteuning .sami (smi), .srt (SubRip), .ssa (SubStation Alpha), .sub (Subtitle)
Audioformaten aac, aif, aiff, flac, mp3, ogg, wav, wma
  Bekijk alle specificaties
Terug naar Reviews

WD TV Live (2011) Review

Door noda32 24 juni 2012, laatste update op 24 september 2012, 7.199 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Geleverd met COMPOSITE kabel
  • Zoekt en installeert nieuwe updates op commando
  • Directe interface met netwerk mappen en onthoudt de laatst gekozen map
  • Speelt bijna alle films vloeiend en probleemloos af
  • Geen lawaaiige ventilator

Minpunten

• Geen HDMI kabel mee geleverd (zelf ook niet nodig)
  • Wordt een beetje warm
  • Standaard geen uitzending (/RTL) gemist

Sub-beoordelingen

Geluidskwaliteit Score: 4

Na eerder een goedkopere mediaplayer te hebben geprobeerd die weinig te bieden had, ben ik overgestapt naar deze WD TV Live 2011.

Uit den doos en aansluiten
Na het pakketje voorzichtig uitgepakt te hebben, zodat ik het netjes kan retourneren als het een DOA blijkt, heb ik het aangesloten. Hiervoor gebruik ik de composit aansluiten voor mijn ouwe beeldbuisje, de power en een netwerk kabeltje er in. De adapter geeft een bereik van 100-240 V~ aan en 50-60 Hz.

Up-and-running, first impression
Aansluiten was een makkie. Kabeltjes er in en klaar. Na het apparaatje opgestart te hebben vraag hij of ik wil updaten naar de nieuwste firmware. Via het netwerk/internet download en installeert hij dit zelfstandig. Na enkele updates is ie klaar. Dit is ook handmatig te doen via het menu.
Inmiddels heb ik op mijn laptopje de film mapje gedeeld. Via het video menu surf ik er gemakkelijk naar toe (wat hij hierna onthoudt).

Comptabiliteit video formaten
Bijna alle soorten formaten die hij aangeboden krijgt speelt hij af. Tot nu toe geen formaat tegen gekomen wat hij niet wil afspelen. (WEL: mp4, mpg, wmv, avi, mp4, mkv, vob, iso (divx,xvid,x264 etc) (NIET: "...?"). Elke paar maand is er een update waarmee ook nieuwe video formaten worden ondersteunt.

Connectivity
2x USB (front&back) - keyboard, usb-stick etc.
1x Optical audio
1x LAN en ge´ntegreerd 1x WLAN
1x AV out
1x HDMI

Interface
1. Remote control De afstandsbediening werkt goed en is simpel te bedienen. Geen vreemde tekens en rare interface tekens. De interface van de WD reageert snel. Heb ook even de APP voor de iphone ge´nstalleerd en deze werkt direct. De Harmony 600 (Universele AB) is geupdate met de juiste software en de originele WD afstandsbediening zwijgt.
2. apps enzo Youtube, FB, Picasa en andere apps standaard aanwezig op de WD werken ook prima. Al is het wel een aanrader om een toetsenbord in te pluggen op de USB voorin want, het typen via de key-interface gaat redelijk traag. Ook mis ik uitzending(/RTL) gemist.
3. LAN/WLAN Ook de wifi is gemakkelijk ingesteld, het streamen van 720p gaat vloeiend. Bladeren door mappen via het wifi gaat ietsje trager (+/- 1sec) dan bekabeld.

In combinatie met
- Oude breedbeeld beeldbuis tv van Philips.
- Harmony 600
- Draadloos netwerk

Eind oordeel
Prima product dat beter presteert dan ik verwachtte. Ben er zeer tevreden mee.

Heb jij ook een WD TV Live (2011)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Hallo Noda32,
Ik ben zelf aan een nieuwe mediaplayer toe nadat ik mijn Lacie classic uit het raam gegooid heb (zonder grappen) nadat hij voor de zoveelste keer bevroor bij het openen van een mpg file. Mijn geduld was op.
Kun je mij vertellen hoe de WD scoort tov de Dune HD Smart op het gebied van beeld- en geluidskwaliteit en betrouwbaarheid (leest hij alles; beter of slechter dan LG op dit punt?)?
Ik gebruik hem alleen voor het afspelen van muziek en films van een externe harde schijf.
Hoe kun je dan de firmware updaten.
Werkt de adaptor ook op 110 volt? Ik reis veel.
Bedankt en groeten.
Eddy
Ik zit ook over deze speler na te denken. Ik kan alleen nergens vinden of deze ook in staat is om zelf ontbrekende ondertitels van het Internet te downloaden zoals XBMC dat ook kan.
Kun jij aangeven of dat mogelijk is of niet?
@ Eddybouma: Ik kan de WD alleen vergelijken met de Fantec die ik heb gehad (zie mijn andere product review).
1. Tot nu toe heeft de WD alle video formaten afgespeeld die ik hem gevoerd heb (mkv, avi, mp4 (xvid, divx, x264) 720p & 1080P en meer). Dit alles heeft hij vloeiend via het netwerk afgespeeld zonder problemen. Bedraad en draadloos. Daarnaast speel ik alles af op zo'n oude beeldbuis dus kan moeilijk beoordelen hoe het er met een 1080P LCD scherm uit ziet. Maar ik vermoed dat er geen verschil is of je nou een HDMI of een composite kabel aansluit.
2. De firmware updates bieden zichzelf aan (mits je internet hebt aangesloten) maar je kunt dit ook handmatig checken via MENU --> INSTELLINGEN --> SYSTEEM.
3. Op de mee geleverde adapter staat bij input een bereik van 100 - 240 V en 50 - 60 Hz.
Cheers! :)

@ Xanion: Of hij automatisch ondertitels download weet ik eerlijk gezegd niet. Heb wel een (*.mkv) film afgespeeld waar automatisch Engelse ondertitels bij kwamen zonder deze te hebben opgezocht. Deze staan ook niet in de map en zijn ook niet ingebakken in de film. Wellicht is het mogelijk dat hier NL ondertiteling voor in de plaats komt maar hier heb ik me nog niet in verdiept.
Hallo,

ik heb sinds 2 weken deze WD live in bezit en is via mijn netwerk aangesloten en bekijk op deze manier films die opgeslagen zijn op een Eminent met harde schijf.

Ik heb alleen het probleem dat fims die opgeslagen zijn in mapjes met Video_TS niet afgespeelt worden. Ik heb dus bv een map ABC met daarin een map VIDEO_TS en een map AUDIO_TS en als ik die via de WD aankies dag geevft ie aan dat deze leeg zouden zijn. Echter als ik deze aankies met mijn Eminent aankies dan speelt ie direct het DVD menu al af als ik de map ABC aankies.

Een los stukje VOB in de VIDEO_TS map speelt ie wel af maar dan zonder ondertitels en dat is dan maar een gedeelte van de film.

Ook als ik de film op een USB stick zet dan heb ik het zelfde probleem
Ik heb de laatse software er op gezet.

Heeft iemand enig idee wat hier fout gaat?
Hoi Hansja,

Tot nu toe heb ik nog geen VIDEO_TS/AUDIO_TS mappen afgespeeld. Zal het binnenkort eens proberen en laten weten wat mijn bevindingen zijn.

Dit probleem heb ik wel eens eerder voorbij zien komen in ÚÚn van de andere reviews!
Wellicht dat het WD forum je uitkomst biedt: LINK!.

In het WD menu bij instellingen en dan video staat ook een optie over afspelen van DVD-menu's etc. Wie weet helpt spelen met deze instellingen eenbeetje.

I'll get back to ya!

[Reactie gewijzigd door noda32 op 30 juni 2012 22:25]

hey leuke review,

kun je dmv een app ook uitzending gemist bekijken? En rtl gemist?
Helaas heb ik uitzending gemist etc nog niet ontdekt. Nu heb ik daar ook nog niet naar gezocht.
Leuke review! Dank je wel! :) Kleine vraag, ik kijk ook wel eens animes online op een japanse website, kan ik met deze media player ook een webbrowser openen en vanaf daar een video op mijn TV kijken?
Hoi Projmunoz,

Er is standaard geen browser ge´ntegreerd. Bij mijn weten is hier ook nog geen update voor.
Wel zit er standaard youtube op en dat soort services op.

Aangezien ik een huis-tuin-en-keuken gebruiker ben heb ik nog niet ge-experimenteert met alternatieve software. Wel heb ik op het WD forum gezien dat er een aanvraag ligt voor een update met uitzending gemist.
Daarnaast is er een (geheime?) webbrowser verstopt in de media player naar het schijnt:

[Reactie gewijzigd door noda32 op 3 maart 2014 16:57]

Bedankt voor je snelle reactie! Wel jammer dat het er niet standaard op zit. Verder lijkt mij dit een prima media speler te zijn.

Ik heb elders gelezen dat deze media speler na een tijdje vaak ge-reboot moet worden, het zou vaak vast lopen en dergelijke. Heb jij nog problemen ondervonden?

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Microsoft Apple Games Besturingssystemen Rusland

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013