Mobee The Magic Charger for Apple Magic Mouse Review

Door Mektheb 14 juni 2012, laatste update op 15 juni 2012, 2.699 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Design
  • Solide
  • Simpel Ledje
  • Goed Formaat
  • Inductief Opladen

Minpunten

• Prijzig
  • OSX herkent niet altijd de Status van de Batterij %

Sub-beoordelingen

Mobee - The Magic Charger

Inleiding:

Sinds ik in het bezit ben van een iMac, heb ik vanaf het begin af aan lopen klooien met batterijen.
Zoals altijd bij een Wireless Product is hij leeg terwijl je nog aan het werk bent, niks is meer vervelend.
Natuurlijk is het mogelijk je muis uit te zetten als de iMac uit gaat, maar zeg zelf wie doet dat ?.

Na wat speur werk op het internet kwam ik al gauw erachter dat er natuurlijk alternatieven zijn !
Ikzelf zet persoonlijk nooit mijn iMac uit en dus altijd in Sluimer stand om snel weer aan de slag te kunnen.
In dit geval was voor mij de Mobee Magic Charger uitermate geschikt voor mijn doeleinden.
S'avonds als de muis leeg is en het tijd is om de iMac in sluimerstand te zetten plaats ik de Muis op de Charger en de volgende dag is hij weer helemaal vol.

Het Product:

Zoals te zien word de The Magic Charger geleverd in een klein compact doosje, met een gebruikshandleiding, de Charger en een USB kabeltje en natuurlijk de speciale Batterij die in plaats van de huidige batterijen in de Magic Mouse zelf geplaatst gaat worden. ( Zie illustratie )

De Charger zelf is gemaakt van Plastic, Aan de voorkant van de charger zit een ledje die bij het aansluiten rood kleurt en wanneer de muis erop geplaatst is groen knippert. ( wat aangeeft dat hij aan het laden is)
Verder zit er standaard in de box een USB naar Mini USB kabeltje om de Charger aan de Mac aan te sluiten.

Overige Spec's

• Cable Length 110cm
  • Warranty 1 Year
Made in China and Designed in Switzerland

Het Gebruik in de Praktijk

Het leuke aan de The Charger is dat de het een " Inductive Charger " is, wat betekend dat je de muis zowel Plat erop kan leggen of schuin of linksom of rechtsom en dat de muis dus altijd opgeladen word al leg je hem niet helemaal netjes erop. ( Zie Illustratie )

Review gemaakt door : Unbox therapy ( het filmpje )

Eind Tip

Mocht je de Mobee Charger zat worden en dus weer de normale batterijen willen gaan gebruiken, bewaar het achterkantje die van je Originelen Magic Mouse komt zodat je die weer kan terug plaatsen.

Overige

Voor meer geweldige producten van Mobee ! ( ook voor de Wireless Keyboard van Apple + Trackpad )

Review gaat nog uitgebreid worden en met eigen foto's.

• iMac Mid 2011 27"
  • Apple Magic Mouse
  • Apple Wireless Keyboard
  • OS X

Heb jij ook een Mobee The Magic Charger for Apple Magic Mouse?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Voor mij zou een duidelijk minpunt zijn (aangezien het USB is en dicht bij je iMac geplaatst moet worden?); weer een extra snoertje en apparaat op je bureau.
Ik zie dat zelf niet als een nadeel aangezien het een heel erg klein apparaatje is met een klein snoertje, en ja ben het wel met je eens het is weer een USB poort gebruikt.

Maar het is absoluut geen nadeel, teminste ik heb er 0,0 last van.
hij past namelijk prima naast je iMac onder het scherm zonder dat hij in je "work space zit"
Bij de 27" Teminste.

Maar dat kan best persoonlijk zijn !, bedankt voor je input.

[Reactie gewijzigd door Mektheb op 15 juni 2012 09:57]

Jammer dat er dan weer geen charger voor de Apple Wireless Keyboard is ...
Die is er zeker wel :), van de zelfde fabrikant !
The Magic Bar The World's First inductive charger for the Apple Magic Trackpad and the Apple Wireless Keyboard
The Magic Bar !

[Reactie gewijzigd door Mektheb op 15 juni 2012 10:27]

Leuk gadget! Ik kende dit nog niet. Mooie review trouwens! Alleen zou ik die foto's in de lightbox nog in je review plaatsen.

[Reactie gewijzigd door electrom op 15 juni 2012 18:17]

Dank u !, heb er echt veel plezier van en natuurlijk wil ik dan een review maken voor de mede Tweakers ;)

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013