HTC One X 32GB Wit Review

Door lexi1986 30 april 2012, 2.670 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Erg mooi design en voelt goed aan
  • Scherm is geweldig
  • HTC Sense
  • 25GB Dropbox
  • Snelheid

Minpunten

• Camera steekt uit de behuizing
  • Kwalliteit foto's camera
  • Scherm snel defect

Sub-beoordelingen

• - Toestel is erg dun en gemaakt van polycarbonaat
  • - Erg mooi scherm
Inhoud doos:
  • - HTC One X Wit
  • - USB Kabel (micro-usb)
  • - Oplader (1A)
  • - Headset
  • - Boekjes

Eerste indruk van het toestel:
Ik heb dit apparaat samen met 24 anderen mogen uitpakken tijdens het Tweakers HTC One X event. Wat meteen opvalt als je de doos open doet is het grootte scherm van de One X. Als je de telefoon dan uit de doos haalt valt ook meteen de behuizing op. De behuizing is gemaakt van 1 geheel waardoor het er erg strak uitziet en een mooie kleur heeft. Wat dan ook meteen opvalt is dat er geen batterij klepje is waarin je de batterij kunt verwisselen. De One X heeft de batterij ingebouwd zitten waardoor het niet mogelijk is om een 2e batterij te plaatsen als de andere leeg is. Iets wat ik persoonlijk erg jammer vind maar wel kan begrijpen vanwege het design. Wat je daar wel voor terug krijgt is een erg dun toestel wat prettig in de hand ligt.

Op de achterkant staat de naam HTC en beats audio vermeld en zie je de camera zitten. De camera steekt een stukje uit, dit lijkt mij op het eerste gezicht niet prettig vanwege de krassen die erop komen tijdens het neerleggen op bijv. een tafel. Maar de eerste indruk die dit toestel gewekt heeft is erg goed en vooral erg mooi.

Scherm & resolutie:

Wat ik persoonlijk erg mooi vindt aan dit toestel is het scherm. Het scherm oogt groot met zijn 4,7" maar ziet er echt voortreffelijk uit. De zijkanten zijn wat rond afgewerkt waardoor het scherm erg mooi in de behuizing ligt. Als je het toestel eenmaal aanzet zie je ook meteen wat de HD resolutie doet in combinatie met het scherm. Het oogt allemaal erg strak en mooi. Wat ik mooi vind aan dit scherm is dat de kleuren echt blijven.

Ook tijdens het gebruik van applicaties is erg goed te zien dat de hoge resolutie prettig oogt. De twitter applicatie vind ik persoonlijk nog het fijnst omdat je meerdere updates op je scherm ziet dan voorheen.

Snelheid toestel:

Omdat er ondertussen al genoeg benchmarks te vinden zijn van dit toestel ga ik deze hier niet meer plaatsen. Wel heb ik enig vergelijking materiaal waarmee ik de One X kan vergelijken. Zo heb ik een iPhone 4 en een Samsung Galaxy Tab 7.7. Wat mij meteen bij het uitpakken en instellen al opviel, de telefoon is erg snel. Maar merk je nu het verschil tussen een quadcore en een dualcore? Om hier eerlijk over te zijn merk ik het verschil niet. Het verschil tussen de iPhone 4 en de One X merk ik wel degelijk, maar deze 2 toestellen met elkaar vergelijken zou ook niet echt eerlijk zijn. Ik moet eerlijk toegeven dat ik mijn iPhone 4 aan de kant geschoven heb en om ben naar de HTC One X. Waarmee je vooral de snelheid merkt is als je door je foto's wilt bladeren op het toestel. Iedereen die hem in handen heeft gehad zegt dat ze daaraan merken dat die echt snel is. Verder is het internetten op het apparaat snel en is het scrollen in pagina's zonder enige vertraging.

Opslag:

Ik ben gelukkig de iPhone gewend waardoor ik niet zo snel val over het feit dat er geen micro-sd kaarten in de HTC One X kan. Met zijn 32GB opslag aan boord moet ik zeggen dat ik het micro-sd slot niet mis. Ik ben zowieso niet iemand die veel opslag gebruikt van zijn telefoon, maar heb er toch navigatie software en genoeg muziek opstaan en krijg de opslag nog niet eens voor 25% gevuld. Waar ik zelf erg blij mee was is dat je bij aankoop van de HTC One X ook meteen 2 jaar een dropbox upgrade krijgt van 25GB. Ik gebruik dropbox al een tijdje en kon die ruimte wel weer erg goed gebruiken. Dropbox is zowieso erg handig als je foto's maakt met het toestel en deze direct laat synchroniseren. Je kunt zelf kiezen of je dit wilt met 3G/Wifi of alleen met Wifi.

Camera:

Tijdens de presentatie van de HTC One X werd er vooral gezegd dat dit toestel zo'n goede camera heeft. Ik vind persoonlijk dat de camera prima zijn werkt doet en erg snel is maar geen top kwalliteit foto's maakt. Als ik de camera echter weer ga vergelijken met mijn iPhone 4 welke ik hiervoor had zijn de foto's een stuk sneller en mooier. Ik gebruik de camera eigenlijk alleen voor de normale kiekjes voor op twitter/facebook/etc. dus ik heb hier ook nog niet echt super veel mee gespeeld. Een leuke feature is wel dat als je de knop ingedrukt blijft houden op het scherm je in een zogenaamde "burst modus" komt en hij zo 20 foto's schiet en je dan de beste kunt uitkiezen.

HTC Sense:

Waar ik bij mijn HTC Desire me kapot aan ergerde was de HTC Sense interface. Hij was traag gaf vaak foutmeldingen en werkte niet zoals het zou moeten. Bij de One X zijn deze punten echt goed verbeterd vind ik. Je kunt veel instellingen wijzigen en de widgets/applicaties werken snel en goed. Ik vind het een zeer grote toevoeging. Als ik de "standaard" android skin vergelijk met de "Sense" dan merk ik toch wel dat de "Sense" interface wat gebruiksvriendelijker is en wat meer uitstraalt. Het nadeel is altijd dat het ook meteen je toestel vertraagd, alleen merk ik dit op de One X niet. Waarschijnlijk door zijn grotere geheugen en snelle CPU.

http://s14.postimage.org/m5lsxa7j5/2012_04_12_17_31_52.png http://s14.postimage.org/rgvnkvna9/2012_04_12_17_28_33.png

http://s16.postimage.org/djlr4bljp/2012_04_12_17_28_42.png http://s18.postimage.org/otj2czsu1/2012_04_12_17_32_03.png

Conlusie:

Conclusie van mij is dus dat dit toestel mij op alle fronten verrast heeft en dat ik het een erg prettig toestel vind om te gebruiken. Goede kwalliteit wat je van HTC gewend bent en het design is erg mooi.

Ik heb alleen in 1,5 week al problemen met mijn scherm, mijn backlight is aan het knipperen maar heb hier al contact met HTC over gehad en hij wordt gerepareerd. Tot nog toe nooit te klagen gehad over de reperaties van HTC dus ik verwacht dat ook dit goed zal komen.

Edit: Afgelopen vrijdag een nieuw toestel gekregen na 14 dagen omdat het scherm probleem niet verholpen kon worden. Meteen gekeken of deze telefoon hetzelfde probleem weer had maar dit bleek niet zo te zijn. Na 2 dagen gebruikt te hebben weer precies hetzelfde probleem. Op XDA-Developers ook veel mensen die hetzelfde probleem hebben.

Heb jij ook een HTC One X 32GB Wit?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Reviews door de redactie

Meer advertenties

Vreemd ik heb geen problemen met het scherm...misschien een prod. foutje...:-)
Mooie review...
Ja heb ook het idee dat het steeds erger word maar goed kan gebeuren. tot nog toe is klantenservice erg vriendelijk geweest :) toestel bevalt verder goed.
Ik heb ook af en toe dat het scherm lijkt te knipperen.
bij mij lijkt het dan ook weer te zijn op het moment dat de helderheid aangepast wordt bij een schemer achtige donkerte.
als ik de helderheid niet op automatisch zet is het bij mij ook weer weg.
Bij mij is het met automatisch en bij gewoon. Vooral op grijze vlakken is het erg goed te merken. Volgens mij is het echt een hardware fout. Maandag ga ik hem langs brengen ter reparatie dus ben benieuwd.
Ik ben blij dat ik geen last heb van het scherm of andere rare fratsen en dat ik echt kan genieten van het toestel. De batterij heb ik getest en die hield het ~64 uur uit bij mij. Ook zeker niets te klagen daar.

Mooie review, en succes met je scherm :)
Hoe kom je aan die 25GB dropbox opslag. Mijn vrouw heeft ook dit toestel, dus tijdens installatie heb ik een nieuwe dropbox account aangemaakt, maar die is slechts 2,5 GB Moet je nog iets speciaals doen ?
@janvk: Je moet even inloggen op www.dropbox.com en daar de "Get Started" links in het menu volgen. Dan krijg je 23GB erbij. Staat volgens mij ook verteld als je dropbox aanmaakt :)

@Dakreal: Thanks, veel mensen weten niet dat het er zit die stottering in het scherm. Deze keer is het in ieder geval een stuk minder dan bij het vorige toestel. Op xda-developers zijn behoorlijk wat mensen die er last van hebben. Maar het schijnt dat HTC deze week met een uitspraak komt over het probleem dus ben benieuwd :)

De accu doet zijn werk inderdaad gewoon goed, bij mij gaat me telefoon bijna 2 dagen mee. Precies hetzelfde als mijn iPhone 4.

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013