Merk Asus
Toetsenbordindeling Qwerty
Schermdiagonaal 15,6"
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)
  Bekijk alle specificaties

Asus K53SV-SX706V Review

Door Number 15 28 maart 2012, 962 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• (grafische) prestaties
  • bouwkwaliteit
  • hardware
  • toetsenbord

Minpunten

• 5400 toeren per minuut harde schijf
  • het touchpad !

Sub-beoordelingen

Dag,

Ik ben nu ongeveer twee weken in het bezit van de Asus K53SV. Deze heb ik gekocht bij Paradigit (overpricede winkel, maar wegens een vriend van mij die ik ken korting). Na maanden lang onderzoek te hebben verricht en laptops hebben uitgetest kwam ik tot een korte selectie van 3 laptops. De Asus, de MSI CX640 en de Lenovo Thinkpad edge. Wegens de net iets betere features is het toch de Asus geworden.

"Features"
Deze Asus bevat een I5 processor, met Nvidea Geforce 540m (2gb versie) en een intel HD 3000 grafische kaart. Verder beschikt de Asus over 8 gigabyte ramgeheugen. Deze features zorgen ervoor dat de laptop zeer krachtig is en veel programma's naast elkaar goed kan draaien wegens het grote aantal ramgeheugen. Het enige minpuntje van de features is wel dat er een 5400 toeren per minuut harde schijf in zit, mocht dit een 7200 of een SSD zijn, zou ik er helemaal niks op aan te merken hebben.

"Prestaties"
Games op medium - high draait de Asus vrij aardig:
Call of Duty Modern warfare 3 tussen de 30 - 60 frames per second op high
Shogun total war 2: ongeveer 25 - 40 frames per second op medium
Assassins Creed Brotherhood ongeveer 30 - 50 frames per second op medium
dit zal misschien voor de enthousiaste gamer wellicht te weinig zijn, en zul je misschien een duurdere laptop moeten kopen. Maar voor een gematigde gamer ( max 5 uur per week) is dit meer dan prima. verder heb ik ook photoshop cs8 op de laptop staan, wat aardig vlot werkt, echter heeft hij enkele haperingen dus voor een enthousiaste photoshopper zou ik eerder voor de I7 versie gaan. Verder filmpjes op youtube en films kijken is geen enkel probleem.

" Beeldkwaliteit "
Het scherm ( 1366 x 768 pixels) is aardig, niet bijzonder speciaal. buiten in de zon is alles nog wel met enige moeite te lezen tijdens het browsen/textverwerken maar dingen als gamen en photoshop is niet optimaal. De kijkhoeken zijn prima, van het onderaanzicht een beetje negatief, maar de zijkanten en bovenkant zijn vrij breed.

"Bouwkwaliteit/Bouwkwaliteit en robuustheid"

De Asus heeft voelt solide aan, en is niet zoals de meeste mid-klasse merken (Acer, HP, Samsung etc) grotendeels uit kunststof maar uit aluminium ( geloof ik) opgebouwd. Dit geeft hem een zeer solide gevoel en aanzicht. echter heb ik zo mijn twijfels over de touchpad knoppen ( voelen aan als zwak plastic) en de ondergrond van het toetsenbord ( verdere info bij Ergonomie). al in al, over het algemeen solide dus.

"Ergonomie"
Hier heeft Asus wat mij betreft wat steekjes laten liggen. na enige tijd wennen voelt het toetensbord super aan en is typen zeer comfortabel, maar het touchpad schiet wat mij betreft echt tekort. het multitouch systeem werkt niet helemaal lekker en de touchpad knoppen voelen aan alsof ze elk moment kunnen breken. verder hapert het touchpad ook nog wanneer je gewoon te werk gaat wat bijzonder irritant kan zijn. Mijn vorige laptop (een zeer goedkope Samsung van toendertijd 400 euro) had een veel beter touchpad wat eigenlijk niet zou mogen. De voldoende die ik voor ergonomie heb gegeven is door het prettige toetsenbord, wat mij betreft kreeg het touchpad toch echt een slechte waardering.

" Warmte en geluid/accuduur en mobiliteit"
De warmteproductie is minimaal, hierin heeft Asus toch echt zeer goed zijn best gedaan. De laptop verhit amper, ook niet na een tijdje gamen wat bij de meeste andere laptops vaak een probleem blijkt te zijn. Persoonlijk was dit toch wel een heel belangrijk iets, aangezien mijn Samsung naar een aantal uren moest afkoelen wat bijzonder irritant was. maar dit kom je niet tegen bij deze Asus. verder produceert de ventilator natuurlijk wat geluid, maar niet storend vind ik (nu moet ik ook eerlijk toegeven dat ik een zachter constante ruis prettig vind om te concentreren). De accu is iets minder sterk dan ik eigenlijk had verwacht. op " entertainment mode" haalt hij twee uur, ik had op 2.5 - 3 gehoopt maargoed, 2 is zeer goed te doen. De boxen in de laptop zijn verder ook niet bijzonder. De laptop is ietwat aan de zware kant, maar voor de rest is die relatief smal en goed mee te nemen (zeker in een rugzak)

"Conclusie"

Ik ben zeer tevreden over deze laptop. hij werkt prettig, vlot, bevat goede hardware voor de prijs en lijkt tot nu toe zeer betrouwbaar. de prijs voor deze laptop is het dan ook meer dan waard en ik ben blij dat ik deze heb verkozen boven de andere twee laptops. echter zou ik overwegen een andere laptop te kopen als je een fanatieke gamer of photoshopper bent, aangezien de I5 processor in mijn ogen dan net iets te kort schiet

Heb jij ook een Asus K53SV-SX706V?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Games op medium - high draait de Asus vrij aardig:
Call of Duty Modern warfare 3 tussen de 30 - 60 frames per second op high
Shogun total war 2: ongeveer 25 - 40 frames per second op medium
Assassins Creed Brotherhood ongeveer 30 - 50 frames per second op medium

Speel jij die games op laptop zelf, dus in de resolutie van 1366 x 768 pixels?
Ik krijg die fps niet voor elkaar op mijn systeem met zelfde specs maar draai dan ook op Full HD middels externe monitor.
Ik denk inderdaad dat het gebruik van een extern scherm op Full HD resolutie de FPS omlaag zal gooien. Je kan eventueel proberen om met behulp van programma's zoals MSI Afterburner de GT540M te overklokken, dit kan een lichte boost geven in de FPS.
Ik speel gewoon op de laptop zelf. Om precies te zijn: Ik heb de laptop gekocht, kwam thuis, na het gebruikelijke riedeltje (programmas installeren enzo), modern warfare er op geknald en begonnen met spelen. Dus gewoon op mijn laptop 1366 x 768 pixels

Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneTablets

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013