Qware Tablet PC Pro 3 (TB-1007) Zwart Review

Door MrBreaker 27 september 2012, laatste update op 24 oktober 2012, 109.839 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Veel value for money;
  • Officiële Ice Cream Sandwich ROM beschikbaar;
  • Rand rondom het scherm, zodat de tablet makkelijk vast te houden is, zonder het scherm te activeren;
  • Market (Play) wordt af ROM ondersteunt;
  • Af fabriek geroot.

Minpunten

• Wifi valt soms uit;
  • Heel soms registreert het scherm een andere plek dan dat de aanraking plaats vindt;
  • Volume toetsen voor het gevoel verkeerd om;
  • Kijkhoek is (erg) klein.
  • Tablet geleverd met defect usb-host kabeltje (in de winkel dus ALLES testen).

Sub-beoordelingen

IndexNaar reacties

Qware Tablet PC Pro 3 Zwart
InleidingTerug naar de index
Een tablet leek me wel handig om voornamelijk thuis te gebruiken. Bijvoorbeeld om even snel je mail te checken, iets snel opzoeken op internet, een filmpje aan iemand laten zien, enz. Voor die toepassingen, heb ik niet meer als ¤ 200,- voor een tablet over. Toen zag ik bij de Intertoys deze tablet voor ¤ 99,99.

Uiteraard eerst ff op Tweakers gekeken of het wat zou kunnen zijn... Tot mijn grote verbazing waren er erg veel positieve (ook negatieve) reacties over deze tablet.

Dus ik ben meteen naar de Intertoys gegaan en daar deze tablet gehaald want voor ¤ 99,99 kan je, je er geen buil aan vallen, toch?
SpecificatiesTerug naar de index
  • Root : Ja
  • Processor : 1,2 GHZ (in werkelijkheid 1008Mhz)
  • Scherm : 7” 16:9 TFT capacitive
  • GPU : Mali-400
  • Geheugen : 512 MB DDRIII / 4GB
  • Wifi : 802.11b/g/n.
  • Google Android : 2.3 OS & 4.0.3 (Ice Cream Sandwich, waarna de tablet 'TB-1207' heet)
  • Camera : Ja (front only, 1.3 MP)
  • USB : Mini-USB
  • HDMI : Mini-HDMI
VerpakkingTerug naar de index
De Pro 3 zit goed verpakt in een simpele doos (dit in tegenstelling tot de complexere dozen 8)7 ):
Inhoud verpakking

• Een mini-USB naar USB host kabel;
  • Een headset (oordopjes, niet afgebeeld);
  • De gebruiksaanwijzing.
AansluitingenTerug naar de index
De aansluiting van de Qware zijn als volgt (van links naar rechts):
Power, mini-usb, mini-hdmi, micro-sd slot, 3.5 mm² jack hoofdtelefoon aansluiting.
De aansluitingen

Wat hierbij opvalt is dat de Qware ook via de mini-usb aansluiting geladen kan worden (erg handig).

Het kleine gaatje tussen de mini-usb en mini-hdmi is trouwens de resetknop van de tablet. De reset zul je dus met een de punt van een uitgevouwen paperclip (of iets dergelijks) moeten activeren. Overigens heb ik de reset nooit nodig gehad.
ErvaringenTerug naar de index
De hardware van de tablet voelt erg degelijk aan. Handig is de ruime zwarte rand rondom het scherm, zodat je de tablet vast kunt pakken zonder het scherm te bedienen. Heel af en toe reageert alleen het capacitieve scherm niet goed. Hij registreert dan een positie, die niet overeenkomt met de aanraking (ook voordat er een barst in het scherm zat). In sommige situaties kan dat (heel) erg vervelend zijn...

De drie menu knoppen voelen erg plastic aan en je voelt de microswitch direct door in de toetsen. Ze voelen mij aan alsof ze niet erg lang mee zullen gaan. Hetzelfde geldt voor de power en volume knoppen. Ik vind het dan ook een voordeel dat de meeste (en sinds ICS alle) toetsen ook als software knop zijn uitgevoerd.

Ik heb de Pro 3 geleverd gekregen met Android 2.3.4 (Gingerbread). Deze versie werkte goed. Wel waren sommige apps niet beschikbaar in de Market, doordat de spec's in de "build.prop" dan niet overeen kwamen met de eisen van de app(s) developer(s). Dit terwijl de apps wel gewoon konden draaien op deze tablet (getest met behulp van Airdroid).

Gingerbread is eigenlijk voor smartphones ontwikkeld en niet per se geschikt voor een tablet. Ik heb dit dan ook als zodanig ervaren. Je hebt dan eigenlijk een telefoon met een (erg) groot scherm. Zelfs de telefoon status werd in de statusbar weergegeven (heel vreemd maar ik had nooit een goed GSM signaal :+ ). Met de komst van de Ice Cream Sandwich release, krijg je op de Qware een 'echte' tablet ervaring en is het niet meer een uit de kluiten gewassen telefoon :9 .

Voordeel is dat de Pro 3 af fabriek geroot is _/-\o_ .

Met enige regelmaat had ik problemen met het uitvallen van de Wifi verbinding (dat is een veel gehoorde klacht bij deze tablet). Een reboot van de tablet bied dan soelaas (have you tried turning it off and on again?):

De algemene werking van deze tablet is echter FANTASTISCH!!! Bijna alles draait soepel en goed op deze tablet. Vaak wordt Angry Birds er tegenaan gegooid ;) als graadmeter voor een tablet, dus ik doe hetzelfde :P . Angry Birds draait soepel en goed, hier en daar soms een kleine hapering maar niet meer dan dat. Klik hier voor AnTuTu benchmark resultaten (onder ICS).

Ik vind de accu erg OK. Deze houd het ongeveer 4 tot 7 uur vol (bij intensief gebruik & afhankelijk van wat je er mee doet). Standby houd hij het meerdere dagen vol.

Ik heb diverse USB sticks en USB muizen geprobeerd en niets van dit alles werkte. Inmiddels heb ik een ander aansluitkabeltje geprobeerd. Als ik een muis aansluit, heb ik netjes een mousepointer op het scherm staan. USB sticks werken nu ook perfect op de tablet (ben je van plan om deze tablet aan te schaffen, test dan ALLES in de winkel).

Gebruik je 'de' ;) custom ROM, dan kun je zelfs een bluetooth dongle aansluiten en gebruiken, waardoor de connectivity van de tablet (erg) uitbreidt.

De volumeknoppen zitten voor mijn gevoel net verkeerd om (opgelost met custom ROM). Dus wil je hem harder zetten, dan zet je hem zachter en vice versa. Vreemd waarom voor deze indeling is gekozen. Met enige gewenning maakt het echter niet uit. Mocht je deze knoppen indeling heel erg vervelend vinden, dan kun je ze altijd nog softwarematig omwisselen of de custom ROM gebruiken.

Het geluid van de tablet is goed (iets wat aan de zachte kant, of digi-daddy word doof => doof-daddy ;) ). De enkele speaker zit aan de achterkant van de tablet, wat niet helpt om het volume harder te laten overkomen (maar aan de voorkant staat zo lelijk 8)7 ).

De headset aansluiting doet prima zijn werk... Geen rare brom of iets dergelijks (zoals je bij andere goedkope rommel nog wel eens hoort). Gewoon mooi helder geluid. De headset zelf is niet high end, maar heeft een redelijke geluidsweergave.

Al mijn media (MP3 & MPEG4) speelt de Qware probleemloos af, zowel lokaal als extern van mijn NAS (via WiFi). Al mijn bestanden speelt hij erg vloeiend. Helaas heb ik de HDMI-out (nog) niet kunnen proberen (volgens de mede Tweakers, werkt ook dit perfect op 720p) .

Voorbeelden van mijn media:

Media info Office Space Media info Transformers Media info UHF

De kijkhoek van de tablet is erg klein. Je moet echt recht voor de tablet zitten en de tablet goed voor je houden, zodat je recht tegen de tablet aankijkt. Alleen dan zijn de kleuren goed. Als je de tablet ondersteboven houdt, dan is de kijkhoek groter. Voor een tablet is IMHO de kijkhoek niet erg belangrijk. Toch had het leuker geweest als de kijkhoek wat groter was geweest...
WebcamTerug naar de index

De webcam/camera van de Qware is vaag... Of beter gezegd hij maakt geïnverteerde foto's/ video opname (dit is serieus en echt geen grap):
Foto van de camera
Ook werkt de camera niet goed in combinatie met de laatste versie van Skype (strepen door het beeld). Naar zeggen van mede Tweakers, zou de camera wel goed werken met deze versie (2.5.4.162) van Skype.
Ice Cream SandwichTerug naar de index
Inmiddels heeft Qware, Ice Cream Sandwich 4.0.3 uitgebracht voor deze Pro 3. Dit had ik niet (en zeker niet zo snel) verwacht van Qware en voor de ¤ 99,99!

Ik heb deze update uitgevoerd en werkt goed, wel zijn (nog) niet alle apps ICS 4.0.3 compatible, wat dan weer een klein nadeel is. Maar dat ligt natuurlijk niet aan deze tablet... Over het algemeen draait de ICS release van Qware perfect op de tablet, deze release maak van de Qware een 'echte' tablet.

Tot nu toe ook geen problemen meer gehad met de Wifi, dus "fingers crossed".

Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in AnTuTu benchmark resultaten onder ICS:
AnTuTu onder ICS AnTuTu onder ICS

AnTuTu onder ICS AnTuTu onder ICS

Wat opvalt bij deze ICS release, is dat de default web-browser minder responsive is dan dat de default browser uit de Gingerbread release was. Vooral met meerdere tabs open merk je dat de browser veel minder responsive wordt. Sluit je de browser met (veel) tabs open en start je daarna de browser opnieuw, dan ben je regelmatig meer dan 8 seconden aan het wachten totdat de browser reageert. Wil je per se de default browser blijven gebruiken, dan kun je het beste één tab blijven gebruiken en de browser ook afsluiten, door op het kruisje van de laatste tab te klikken. Als je dat doet, start de browser ook weer snel op en ben je niet seconden lang aan het wachten totdat de browser eindelijk een keer reageert.

Naast de default browser heb ik Opera Mobile geïnstalleerd, welke perfect werkt op de Qware en een zeer goede vervanging is voor de default (en vaak slecht reagerende) browser.

De tablet is erg bruikbaar voor/als WEB-TV, mediaplayer, browsen van over het web, games, agenda, e-mail, skype (helaas werkt video niet goed) & whatsapp (ja dat werkt op ICS).
Qware van binnenTerug naar de index
Ik kon het niet laten om dit (en zeker voor deze prijs) vernuftige staaltje techniek op print niveau te bewonderen. Daarom heb ik de Pro 3 open geschroefd... Graag deel ik dit met u :9~ :
Qware open

Qware open
Barst in het schermTerug naar de index
Wil je op een kwade dag de tablet pakken. Ligt hij in 3 stukken op de gond... Dus ik vraag aan mijn kinderen "Jongens hebben jullie dit gedaan?". Krijg ik het antwoord "Nee Papa wij zitten hier de hele tijd lief TV te kijken" (daarmee waren ze natuurlijk al door de mand gevallen "lief" jaja ;) ). Toen ik de tablet weer in elkaar had zitten bleek ik over bewijsmateriaal te beschikken waar de kinderen niet op gerekend hadden }> .

Resultaat van deze actie:

Barst in het scherm

Nu zit er een barst in het scherm :( . Anders dan dat de barst (kinderen ;) ) irritant is/zijn, werkt het scherm nu nog precies zoals het dat deed voordat er een barst in het scherm zat. Ik had eigenlijk verwacht dat het capacitieve scherm nu de aanraking niet meer goed zou registreren, maar gelukkig is dat dus niet het geval.

Touch nog ok
Ziggo TV @ 26-09-2012Terug naar de index
Sinds 26-09-2012 heeft Ziggo haar Android app beschikbaar, waarmee WEB-TV bekeken kan worden.
Voorwaarden zijn:
  • Een alles in één pakket van Ziggo;
  • Een Android device die OpenGL 2.0 ondersteunt;
  • Een Android device die niet geroot is.
Omdat de Qware vanuit de fabriek geroot is, werkt het 'Live TV kijken' uit de Ziggo app niet. De oplossing voor dit probleem is 'Voodoo OTA RootKeeper'. Als je met deze app (tijdelijk) de root permissies opgeeft (dus un-root), dan werkt de Ziggo TV app. wel!

3 keer Ziggo TV App.
ConclusieTerug naar de index
De Qware Tablet PC Pro 3 is voor zijn zeer lage prijs van ¤ 99,99 een absolute topper! Het is fantastisch, dat Qware (al) ICS voor deze tablet beschikbaar heeft.

De tablet is erg bruikbaar voor/als WEB-TV, mediaplayer, browsen over het WEB, games, agenda, e-mail, skype (helaas werkt video niet goed) & whatsapp. Wat mij betreft dus (bijna => goede cam voor QR en Skype ontbreekt) alles waarvoor je (privé) een tablet wilt gebruiken.

Nadeel is dat de wifi verbinding soms uitvalt (al heb ik dit met ICS niet meer gehad, maar ik vrees toch dat het een hardware probleem is en niet software :( ).

Ook is de kijkhoek (erg) klein, waardoor je niet (makkelijk) met zijn tweeën iets kunt bekijken op de tablet.

Gebleken is dat de Qware een val en ruige kinderen kan overleven (wel barst dan het scherm), wat mij lang niet tegen valt...

Erg leuk is de community, welke ook diverse roms hebben uitgebracht voor de Qware.

Deze Qware Tablet PC Pro 3 is zeker een aanrader!

P.s. de Qware Tablet PC Pro3, has been approved by the elders of the internet _/-\o_ , and it's OK with the Hawk 8)7 :
ChangelogTerug naar index
Changelog
DatumChange
21-03-2012review (tekst) bijgewerkt.
22-03-2012review (tekst) bijgewerkt, en video's embed.
30-03-2012webcam onderdeel toegevoegd.
06-04-2012review (tekst) bijgewerkt.
15-04-2012barst onderdeel toegevoegd.
16-04-2012review (tekst) bijgewerkt en screendump toegevoegd.
17-04-2012review (tekst) bijgewerkt.
20-04-2012review (tekst) bijgewerkt en media info toegevoegd.
12-05-2012review (tekst) bijgewerkt (matige prestatie default browser onder ICS).
20-05-2012review (tekst) bijgewerkt ('kijkhoek' onder de kop ervaringen).
25-06-2012Tooltips/mouseover bij afbeeldingen gezet.
27-06-2012review (tekst) bijgewerkt (meegeleverde usb-host kabel bleek defect).
23-07-2012review (format) bijgewerkt.
26-09-2012Ziggo TV app tekst toegevoegd.

Heb jij ook een Qware Tablet PC Pro 3 (TB-1007) Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Erg fraaie review. Ik heb de tablet zelf nu zo'n 1,5 week en bevalt ook prima voor het geld.
Toen ik m kocht had ie gelijk al ICS4.03 voorgeinstalleerd.

Enige nadelen tot nu toe:
- volume harder/zachter aan zijkant van Qware Pro3 zijn precies andersom voor mn gevoel.
- spijtig dat er geen camera zit aan de achterkant om bijv. foto mee te maken of een QR code mee te scannen.
- bouwkwaliteit is merkbaar minder zeker als je enigsinds drukt aan de achterkant van de tablet dan zie je dat op het scherm helaas terug maar dat zal ook met de prijs te maken hebben.
- de Internet browser die ICS standaard meeleverd werkt ontzettend traaaag een goede oplossing is om Opera uit de Play Market te halen of Dolphin zelf ben ik erg over Opera te spreken.
- de responsetijd is soms erg traag als je app(s) uit de Play Market koopt
- doordat de tablet al ICS4.03 draait zijn helaas enkele apps niet te gebruiken, hopenlijk brengen die apps zsm updates uit denk aan:
Buienradar (HD), 9292ov, Reisplanner, TED (Mobile), Autoscout24, aMediacontrol, Booking.com, AUPEO!
- algehele snelheid loopt soms wat terug maar het runnen van gratis apps zoals 'Cachemate' en 'Advanced taskkiller' lossen het dan aardig op, toch jammer dat Android ICS 4.03 zelf daar niet iets op heeft gevonden want zonder het runnen van die apps wordt de tablet merkbaar traag.
- soms is de response bovenin het scherm (zoekbalk bijv.) niet even snel is of dit door de lagere kwaliteit van scherm komt of processor kracht weet ik niet. Ik vermoed het eerste.

Voor e-mail, internet en nieuws (via bijv Pulse app), Twitter, Facebook lezen en Android verkennen is het een prima apparaat. Het wachten is op meer tablet apps in de Play Market die ook voor een 7inch scherm werken want nu heb je bijv bij nu.nl nog een kleine mobiele weergave.
Ik ben het grotendeels met met je eens. Idd voor je gevoel de VOL UP/DOWN precies verkeerd om. Dat over de bouwkwaliteit heb ik vaker gehoord en gelezen. Alleen bij mij valt het reuze mee als je op de achterkant drukt (pas bij erg hard drukken zie ik vervorming van het beeld).

Doordat er geen SIM in kan ben je min of meer toch beperkt tot thuis gebruik van de tablet (tenzij je tethering doet, maar dan heeft te telefoon vaak toch al een betere camera). En dus mis ik die camera functionaliteit niet echt. Wel vind ik het jammer dat de camera niet goed werkt bij het gebruik van Skype.

De browser is idd enigszins traag maar niet erg hinderlijk. Mijn voorkeur heeft idd ook "Mini Opera".

Verder heb ik delfde ervaringen als jouw. Maar voor die ¤ 300,- euro verschil wacht ik wel ff die 3 seconden op het laden. Overall vind ik hem responsive genoeg en niet irritant traag.
Mr Breaker

Ik zie op de foto's dat je de tablet open hebt gemaakt. Kan je met foto's/uitleg duidelijk maken hoe je dit hebt gedaan. Ik zie onder het apparaat alleen 2 schroefjes maar na verwijderen zit alles nog behoorlijk vast. Waar kan ik vervolgens aan trekken/duwen om het open te krijgen ?
De achterkant zit idd alleen met de twee schroefjes vast. Je kunt de achterkant er aftrekken als de schroefjes los zijn.
EDIT EN UPDATE :
Op het scherm staat er geen asus bij, in de widget lijst echter wel, en hij heet daar
'Asus Task Manager'.

Je schrijft: " algehele snelheid loopt soms wat terug maar het runnen van gratis apps zoals 'Cachemate' en 'Advanced taskkiller' lossen het dan aardig op, toch jammer dat Android ICS 4.03 zelf daar niet iets op heeft gevonden "

Kijk eens bij widgets. Op een asus tablet is er bij 4.0.3 een 1 click taskkiller ! standaard in de widgets aanwezig.
Nu kan die van asus zelf zijn, maar dat komt dan in de naam niet terug.
Hij heet op het scherm "reinigen met één klik" en je kan dan alles stoppen, of per app, door in de lijst met app's, achter de namen staat een kruisje, alleen die in te drukken.

[Reactie gewijzigd door notsonewbie op 20 april 2012 10:23]

Wat hierbij opvalt is dat de Qware niet via de mini-usb aansluiting geladen kan worden, maar een aparte aansluiting heeft voor de spanningstoevoer.
dat is niet waar, hij kan prima via USB geladen worden. ;)
Vaag toen ik hem net had (ik hem hem sinds december 2011) heb ik geprobeerd hem te laden via mini-usb en dat werkte niet.

Naar aanleiding van jouw opmerking, heb ik het opnieuw getest en idd netjes laden via de mini-usb aansluiting. Dus ik heb het aangepast in de review, ben wel benieuwd of dat de gebruikte lader dan stuk/ incompatible was of dat het laden werkt sinds de ICS release. Ik vermoed het eerste en dan incompatible dat had mijn Nokia N85 ook nl. :( alleen op te laden op zijn eigen usb lader.

Maar erg bedankt voor deze zeer nuttige info een USB-kabel of lader die heeft iedereen wel ergens slingeren, dat zal anders zijn met de bijgeleverde adapter!

edit:
Typo

[Reactie gewijzigd door MrBreaker op 22 maart 2012 13:02]

goed dat je het hebt aangepast :)
bij mij ging het opladen al bij de oude software.
ik denk dus echt een incompatible lader, ik heb diverse laders liggen van oude HTC toestellen (500mA) en ook een paar nieuwere van 1A en opladen ging bij alle laders prima.

overigens heb ik de pro3 inmiddels niet meer, die heb ik verkocht aan een medetweaker.
Ik ervaar exact hetzelfde, aanrakingen weleens op de verkeerde plaats. De 7" is echt van mindere bouwkwaliteit dan de 10" maar voor 99,95 is het echt een koopje! Mijn zoontje geniet er elke dag van. Met ICS is het ook een echte tablet geworden, waar je met GB toch een verkapte telefoon layout had. USB laadt idd prima.

Over de volumeknopppen die verkeerd om zouden zitten (vond het zelf ook niet logisch op deze manier). Hier staat hoe je de de werking om kunt draaien:

Ik heb het zelf niet uitgetest, maar ik denk wel dat het zou moeten werken.
Je kunt idd knoppen softwarematig omgooien. Ik vind het zelf niet erg hinderlijk en zoals in de review aangegeven, met gewenning ben je er ook.

Idd sinds ICS een echte tablet in tegenstelling tot Gingerbread release wat een phone OS is.
Dat werkt, ik ben namelijk degene die dat heeft uitgedoktert :+

[Reactie gewijzigd door Bolletjebas op 27 maart 2012 00:57]

Zelf heb ik al een tijdje deze tablet en hij bevalt top ! met de volume knoppen ben ik ik het eens gevoels matig zijn deze verkeert om,

moet alleen nog een keer updaten naar 4.0 ! verder een top ding !
Waarom de USB host kabel meegeleverd is, is mij een raadsel? Geen enkel device, dat ik aansluit wordt door Pro 3 herkend. Ik heb diverse USB sticks en USB muizen geprobeerd.
Vreemd, ik heb voor de lol eens wat muizen/toetsenborden aangesloten, maar deze werken eigenlijk altijd zonder problemen?

Verder wil ik nog toevoegen:
De mini-HDMI-uitgang kan een 720p signaal uitsturen. Ik heb 'm eens op mijn TV aangesloten en een 720p aflevering van King of Thrones afgespeeld. Dat loopt heel erg goed!
Bedankt voor de info. Ik ga nog ff een toetsenbord proberen of die wel werkt. Ik heb ook de bijbehorende case met toetsenbord en die werkt wel, maar die heeft dan ook zelf een stekker, welke direct in de Pro 3 past.

De hdmi ben ik ook benieuwd naar. Echter de kabel kost bij de Intertoys ¤ 15,- en online veel minder, maar met verzendkosten kom je (bijna) altijd boven de ¤ 10,- en dat vind ik te veel voor een kabel/ verloopje.

edit:
Typo

[Reactie gewijzigd door MrBreaker op 22 maart 2012 12:49]

Dan kan je beter een kijkje nemen op ebay, daar is het vaker veel goedkoper!
Voor korte levertijden moet je dan kijken naar UK/US of in de EU.
Ik heb de Pro3 onlangs gekocht voornamelijk als remote voor Foobar en en dat bevalt uitstekend. Enig punt inderdaad dat WIFI af en toe een beetje vaag is of er wel of geen verbinding is Het scherm heb ik tot nu toe geen klachten over. De kijkhoek is zeer beperkt maar ik had niet anders verwacht.

Vraag me wel af of/wat de verschillen zijn tussen de TB-1007 en mijn TB 1207.
Enige verschil wat ik tot nu toe hebben kunnen ontdekken is dat de TB 1207 standaard met ICS is geleverd.
Vraag me wel af of/wat de verschillen zijn tussen de TB-1007 en mijn TB 1207.
Klopt dat is het enige verschil, ik heb die van mij sinds december 2011 en gekocht met Gingerbread erop. Naardat ik hem heb geflashed met Ice Cream Sandwich staat er idd TB 1207 als Phone Model (zie ook bovenstaande AnTuTu screenshot).
Hoe is de kijkhoek van het apparaat?
Erg klein. Je moet hem erg recht houden. Persoonlijk vind ik de kijkhoek wel acceptabel.
Mijn 7 inch pro 3 met ics loopt dagelijks vast. ik moet deze dan met de aan/uit knop (15 sec lang) resetten of met een paperclipje. ik heb de taskkillers al eraf gegooid maar dat helpt ook niet. heeft iemand ook dit probleem? terug naar de winkel of kan dit aan een app liggen. zet altijd de wifi uit als ik de tablet langer niet gebruik.
verder reageert het toetsenbord wat traag. zijn daar andere oplossingen voor?/
Als ik jouw was zou ik hem een paar dagen standaard maken en houden en dan kijken of je dezelfde problemen hebt. Ik had met GB ook dat een rss reader de Qware liet rebooten, dus het kan wel degelijk aan een app. liggen.

Voor het toestenbord zou je ff moeten zoeken => Google is je vriend ;)
ik heb geen contacten (7 inch pro 3) in de menu's staan. als ik een contacten widget op het voorblad probeer te krijgen dan opent contacten wel maar de widget is na het sluiten van contacten weer verdwenen van het voorblad heeft iemand hier een oplossing voor of heeft een ieder met deze tablet hetzelfde probleem?
Onlangs ook een Pro3 gehaald. Werkt prima. Vooraf alle reviews bekeken (waaronder dus deze) en ook het topic op tweakers doorgespit, dus ik wist precies wat ik kon verwachten. In de winkel werd meteen het apparaat voor me getest. De eerste die de medewerker uit de doos haalde bleek dus idd niet lekker te werken. Het 2e exemplaar wel. Meteen gecontroleerd op dode pixels etc.

Minpunten:
- De kijkhoek van het scherm. Dit kun je echter heel eenvoudig oplossen door het apparaat ondersteboven te gebruiken. De kijkhoek van onder is dan prima. Toevallig vind ik dit nog fijner vasthouden ook, omdat dan de knoppen bij je linker duim zitten. Ook kloppen dan de volumeknoppen (links zachter, rechts harder).
- Sommige apps werken nog niet (helemaal naar behoren) doordat ze nog niet geoptimaliseerd zijn voor ICS.
- Skype video werkt niet goed met de ingebouwde camera (Strepen door het beeld bij ontvangende gesprekspartner)

Pluspunten:
- Prijs!!!
- Interface werkt erg soepel.
- (multi)touch werkt erg goed. Meestal is dit bij goedkope modellen juist erg slecht.
- Stabiel, nog geen vastlopers gehad. Dit geldt ook voor de wireless.
Ff over de multitouch: Ongelofelijk maar waar hij is gewoon 5 multitouch!

Hierdoor is er ondersteuning voor elke denkbare gesture...

[Reactie gewijzigd door MrBreaker op 24 maart 2012 18:27]

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013