Merk en serie MSI, Gaming Series
Laptoptype Notebook
Toetsenbordindeling Qwerty
  Bekijk alle specificaties
Product uitvoering

MSI Gaming Series GT780DXR-672NL Review

Door mariboto 22 maart 2012, 1.115 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• fijne toetsaanslag
  • mooi afgewerkt
  • usb 2 en 3

Minpunten

• hoge geluidsproduktie bij belasting
  • snelstartknoppen werkte al vanaf het begin niet naar behoren
  • geinstalleerde software welke niet werkt/reageert

Sub-beoordelingen

Na deze op 16-03 gereserveerd te hebben bij cdromland kon ik deze na bevestiging een dag later al ophalen, alles keurig verpakt en eenmaal thuis de doos opengemaakt, als extra kreeg ik nog een mooie rugzak.

Nu de doos van de laptop zelf open maken, wat vind ik dan, een cd met drivers,utilities en manual
een mini cd met software voor de gaming mouse welke niet gelezen kan worden in de Corel win dvd Verder een paar korte handleidingen, display wiper een MSI gaming mouse bedraad en uiteraard de accu en voeding met deze keer een langere voedingskabal nu 1,5 meter lang.

Na alles uitgepakt te hebben het maar aangezet, alles liep redelijk vlot behalve de Wlan wilde niet vlotten, achteraf mijn eigen schuld. Ik begin pas met lezen als iets tegen zit, en had moeite met het vinden van de knop om Wlan aan te zetten.

Wat me wel opvalt is dat wanneer het systeem moet werken er een bijhoorlijke hinderlijke geluidsproduktie wordt gemaakt, dit is dan weer op te heffen door gebruik te maken van een goede headset.

De toestaanslagen is prettig te noemen en hebben een duidelijk klik en je kunt ook de verlichting van het toetsenbord naar keuze zelf instellen.

Verder heeft MSI een programma: LIVE UPDATE 5 wat er voor zorgt dat alles up to date blijft, alleen werkt het programma zelf niet optimaal doordat het vaak niet reageert.

had ook enkele benchmarks met Heaven DX11 benchmark 3.0 maar weet niet of de reslutaten goed te noemen zijn

Heb mijn beoordeling aangepast aangezien iemand het niet eens was en nogmaals geprobeerd kritisch te beoordelen naar de algemene beoordeling, maar dit is echt wat ik vind, namelijk een hoop herrie van de koeling die duidelijk te horen is en storend te noemen is, en hoe langer ik er mee werk hoe storender het wordt, zelfs met het normale werk is de koeling overduidelijk aanwezig, ondanks dat ik ecodrive gebruik

Heb vandaag 22-03 mijn laptop terug gebracht naar de winkel cdromland omdat ik erg ontevreden ben omtrent geluidsproductie welke ik erg hinderlijk vond.
Ben nu erg benieuwd naar de aftersales aangezien winkelier zich meteen defensief opsteld.

FPS: 25.0

Min FPS: 10.5
Max FPS: 44.6
Mode: 1920x1080 8xAA fullscreen
Unigine Corp. 2005-2012

Heb jij ook een MSI Gaming Series GT780DXR-672NL?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Reviews door de redactie

Waarom geef je deze notebook zo'n lage beoordeling als je als enige punt de hoge geluidsproductie aangeeft (daar kan ik me wel in vinden, dat deed de GT780 die ik had ook wel).
Over de andere punten is vast ook wel wat te zeggen lijkt me.
inderdaad een rare recensie. niet echt duidelijk waarom de beoordeling zo laag is.
Ik zit vaak en dan ook lang met de laptop te werken en daarnaast een game als afwisseling is ook wel eens leuk, je wilt dan wel een laptop hebben die op beide vlakken goed presteert.
De msi dus, wat je nergens leest of hoort van een redelijk nieuw model is wat voor herrie er van een koeling afkomt, heb nog nooit nergens het aantal DB aangetroffen om de geluidsproduktie van merken en modellen onderling mee te kunnen vergelijken.
Wel zie ik veel benchmarks van cpu en gpu

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBLG