Yarvik TAB450 Zwart Review

Door vso 7 maart 2012, 2.853 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Goed scherm. goed leesbaar.

Minpunten

• geen usb "lader"programma's crashen/sluiten automagisch (zelfs de browser/getjar (google market variant)geen android marketweinig apps

Sub-beoordelingen

Deze tablet heeft voor mij als eerste een paar grote minpunten:

1 van de ergste zaken is dat je geen USB lader kan gebruiken, waarom is dit erg ? nu nergens kan je adapters voor je yarvik vinden. dus sleep je altijd je "adapter" mee. wat dit ding niet echt geschikt maakt om mee te nemen buiten je huis.

Programma's die iets illigaals of te lang "hangen" worden afgesloten of crashen. wat simple taken zoals over internet surfen of de eigen app-store (genaamd GetJar) ontzettend vervelende, en dus soms repenterende actie maakt.

Op zich van deze 2 minpunten die voor mij als gebruiker zwaar wegen, voor de rest is de tablet een goeie start, hij kan filmpjes, mp3 en ebooks (met goeie app) doen..

Als de apps niet zoveel afsloten/crashte was het voor mij een goeie tablet geweest, de adapter is welliswaar zwaar negatief punt. Wat mij er toe zet om deze retour winkel te brengen. Kan je met de adapter leven dan is het wellicht een aanrader.

Heb jij ook een Yarvik TAB450 Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Heb je er wel eens aan gedacht dat de USB-poort met 5V / 500 mA te weinig vermogen zou kunnen leveren voor het opladen van de Tablet.
Ik heb zelf ook een tablet, met 9V / 1500 mA adapter en vind dit ook vervelend. Maar als het niet mogelijk is houdt het op.
hij zit op een powerd USB hub, niet op de pc.

De adapter is vervelend omdat je er niet meer als 1 hebt, en Yarvik adapters zijn niet in het wild te vinden .. (teminste nog niet gevonden)

Als je via een usb poort zou kunnen laden, ook al is het 8 uur ipv 4 uur zou dat je tablet gebruik kunnen verlengen als je de adapter vermist ofzo ..
Echt een review noem ik dit niet, eerder geklaag. Wellicht heb je een maandag ochtend product?
alsof je reactie een verbetering is ;) .. constuctief zijn is zeker ook 1 van je maandag ochtend momenten ..
Er zijn niet heel veel tablets die je met USB kunt opladen. De iPad trouwens ook niet. Mijn Nook tablet heeft ook een eigen adapter met eigen kabel. Verder gaan al je klachten over de Android implementatie zelf en zeg je bijna niets over de hardware. Misschien bestaan er wel community ROMs voor deze tablet? Dat zal dan vaak een dag en nacht verschil maken m.b.t. gebruiksgemak. Ik heb produkten gehad die werkelijk een transformatie ondergingen na een goede ROM en in praktisch onbruikbaar naar een genot om mee tewerken veranderden. :)
Ik laat mijn Ipad anders gewoon via USB op :/ (Ik heb een mac, Die schijnen vaak meer power op USB te hebben dan een normale PC)

[Reactie gewijzigd door nexhil op 8 maart 2012 10:32]

Ik dacht dat een iPad alleen maar via usb oplaadt als hij uit staat? Ik heb zelf geen iPad maar ik las het op het Apple support forum. :)
Het ligt aan het systeem waar deze op aangesloten is. Op mijn Laptop bijv. laad mijn iPad keurig op, echter op mijn desktop krijgt mijn iPad te weinig stroom op op te laden. Dan staat er in de rechter boven hoek opladen uit. Echter als de iPad niet in gebruik is laad deze wel op zij het niet langzamer dan normaal.
Hardware is weinig over bekend, anders dat hij ook wel "China Telecom Infotmic TAB450" word genoemd ..

IPAD kan je overgens zoals Nexhil ook aangeeft gewoon USB opladen je USB poort moet idd wel genoeg "power" leveren.

Voor de prijs verwacht ik niet IPAD/Galaxy tab spec's + performance het browsen is traag maar ook dat is acceptabel.
Maar browser openen .. url inkloppen, site laad half .. opeens zie je desktop weer. Is voor mij onacceptabel. zeker na 5 maal ga je dat ding vervloeken. en dat geld voor veel apps

Ik wil geen pinguin offeren en met een zilverfolie hoedje op en de tablet in x,z en y as 90 graden gekanteld moeten gebruiken .. dat gaat mij te ver.

Community ROMS niet veel gevonden, daarnaast breng ik hem liever terug om geld terug te krijgen. (dan heeft een custom rom niet zoveel zin)
Ook verwacht ik dat een custom rom verbeteringen brengt, maar out-of-the-box moet het ding wel werken, zeker elementaire dingen video/muziek/browsen/appmarket.

Converteren van media tja das iets wat erbij hoort (of betere hardware hebben ;))
De ingebouwde browser is inderdaad een ramp ; maxthon werk vele malen beter op de yarvik.
Getjar heb ik snel gedumpt en ben over gestapt op 1mobile market ; is probleemloos te installeren !
Dat is toch eigenlijk vreemd want maxthon is gewoon een shell over de standaard browser heen.
Jammer dat Yarvik mensen hier niet wat beter mee getest hebben
wel fijn dat je andere "markets" kan meenemen

Handige tip voor andere Yarvik gebruiks, THx

[Reactie gewijzigd door vso op 8 maart 2012 16:36]

en daarvoor rulezzz de HP touchpad! zit wel een gewone micro USB aansluiting op, je moet hem wel aansluiten op een 2000 mah lader, maar dat geldt voor alle tablets. Leuk dingetje voor 99 euro (32GB) en supersnel!

[Reactie gewijzigd door danda op 8 maart 2012 13:06]

Weet je zeker dat deze niet via usb is op te laden, volgens mijn kan het namelijk wel! Bij alle andere yarvik modellen kan je zeker wel gewoon via usb opladen of via autolader, uit eigen ervaring.

Volgens de winkels kan je de Yarvik TAB450 ook gewoon via usb opladen, sommige ze geven zelfs usb laders(voor in de auto bijvoorbeeld, 12v naar usb) als tip erbij om die erbij te bestellen.

Heb je niet toevallig de verkeerd usb poort gebruikt? Je moet die naast de power connetcor hebben als het goed is. Eentje werkt alleen om op te laden de andere niet. ;)

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013