Merk Philips
Laagste prijs € 79,-
Aantal aanbieders 1
Score Score: 4
  Bekijk alle specificaties

Philips Prestigo SRT8215 Review

Door Hipocrates 4 maart 2012, laatste update op 4 maart 2012, 2.800 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Handige software om apparaat in te stellen.
  • Zeer goede ergonomie
  • Kwaliteitsbeleving

Minpunten

• Tot op heden geen enkele.

Sub-beoordelingen

Configuratie Score: 4

Deze Prestigo vervangt een Logitech Harmony 600. Met deze laatste had ik erg veel problemen in combinatie met de door mij gebruikte apparatuur:
- Sharp LC37X20E LCD TV
- Humax iHDR-5200c PVR
- Harman/Kardon HS210 Home Cinema

Ik was er vrij snel uit dat er geen Logitech meer zou volgen. Mijn oog viel al vrij snel op de Prestigo lijn van Philips.

Ergonomie
Het apparaat ligt lekker in de hand. De knoppen zitten op logische plaatsen. Voor de meest gebruikte functies zijn er knoppen aanwezig. De rest kun je instellen op het touchscreen. De onderkant is afgewerkt met een zachte laag. Dit voelt prettig aan.

Functionaliteit
De functionaliteit is meer dan voldoende. Op het touchscreen kun je koppelingen aanmaken voor de functies die je nodig hebt. Je kunt hier erg veel schermen instellen. Meer nog dan bij de Logitech.

Configuratie
De configuratie van het apparaat is kinderlijk eenvoudig. Het herkennen van de apparaten werkt bijzonder handig. Maar dat is persoonlijk. In plaats van een merk en type in te voeren is het merk voldoende. Vervolgens moet je op de power toets van je oorspronkelijke afstandbediening drukken. De prestigo bekijkt vervolgens of het apparaat wordt herkend. Dit werkt erg goed. Het is alleen jammer dat blijkbaar niet alle apparaten in de database voorkomen. Maar niet herkende apparaten kun je heel eenvoudig inleren.

Vormgeving
De afstandsbediening ziet er degelijk en netjes uit. Hij is bovendien niet te groot.

Bouwkwaliteit
Het geheel voelt degelijke aan. Ook bij het indrukken van de toetsen.

Drivers en ondersteuning
Dit zit wel goed. Ik heb het apparaat in combinatie met een MacBook Pro geconfigureerd.

• Sharp LC37-X20E
  • Humax iHDR-5200C
  • Harman/Kardon HS210
  • OS X

Heb jij ook een Philips Prestigo SRT8215?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Jammer dat je niet op de verschillen tussen deze en je Harmony 600 in gaat. Dat kan anderen juist helpen een keus te maken tussen één van de twee.
Als ik tijd heb, zal ik nog even op die verschillen ingaan.

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung