Terug naar Reviews

Shuttle SP35P2 Pro Review

Door darkmagic 20 februari 2012, laatste update op 20 februari 2012, 227 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• klein
  • kwaliteit
  • kracht
  • mogelijkheden
  • uigezonderd de te kleine sloten verder goeie inbouw mogelijkheden
  • mooie kables afwerking

Minpunten

• te kleine sloten
  • soms een beetje warm en remoerig

Sub-beoordelingen

aller eerst. dit is mijn eerste review dus alles reactie's zijn welkom

Featureset

Deze barebone heeft veel mogelijkheden.
het heeft bezit over twee eSata aansluitingen, 8 usb(6 achter en 4 voor), GBlan, firwire, 7.1 geluidskaart, vinger scanner en nog veel meer. helaas heeft het geen bezit over een interne videokaart.

Prestaties

uitermate goed. hier heb ik 8 GB in zitten met een quad core processor.
trekt makkelijk windows 7 of elk andere besturings systeem.

Stabiliteit en betrouwbaarheid

tot nu toe deed die het altijd goed. geen vastloper of drivers problemen.

Bouwkwaliteit en afwerking

de kwaliteit en afwerking van dit product is zeer hoog.
er zijn verschillende onderdelen zoals cd en HDD bracket te verwijderen en alles voelt stevig aan.
ook de kast is mooi afgewerkt en je kan alle kabels perfect kwijt.

Vormgeving

dit is een moeilijk onderwerp. iedereen verschilt hierin namelijk.
persoonlijk vind ik het een mooie kast maar begint toch wel een beetje oud te worden qua ontwerp.
verder is het formaat uitermate handig voor kleine ruimtes en je kan deze makkelijk weg bergen.

Inbouw- mogelijkheden

qua inbouw mogelijkheden vind ik het heel slecht.
je kan standaard twee HDD kwijt en verder nog cd en floppy disk.
het grote nadeel zit hem in de pci-e en pci sloten.
deze sloten zitten zo dicht bij elkaar dat het vrijwel onmogelijk is om beide sloten tegelijk te gebruiken.
vandaar ook maar 2 sterren.

Geluidsproductie

het geluid is wel ok, je hoort hem wel maar niet overduidelijk.
verder kan je de snelheid van twee kleine ventilators makkelijk bijstellen naar behoren waardoor het geluid minder word.

deze barebone heb ik tweede hands gekocht dus over de prijs kan ik weinig zeggen.

Heb jij ook een Shuttle SP35P2 Pro?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Het lijkt me dat die sloten toch even ver van elkaar afzitten als op andere borden, het is een standaard die gehanteerd wordt.
Natuurlijk kom je in de knoop als je een dualslots koeler gaat gebruiken, maar dat lijkt me ergens niet meer dan logisch.
voor een videokaart van deze tijd met een beetje koeler neemt zo twee slots in bezit.
verder zie ik bij mijn andere mobo's dat daar wel genoeg ruimte in zit voor dit soort kaarten.
Hoe zou je dat willen oplossen in een SSFpctje? Er is niet meer ruimte, tenzij je de kast groter maakt. En in dat geval kun je net zo goed een ATX ding kopen.
dat is inderdaad ook neit op te lossen.
maar dat weerhoud ook dan niet dat het onhandig is.

Populair: Tablets Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013