Merk Samsung
Aantal speakers 2.1
Speaker kanalen 2.1
Audio in 2.0 Tulp Analoog, Digitaal Optisch (S/PDIF)
  Bekijk alle specificaties
Terug naar Reviews

Samsung HT-D5200 Review

Door afstellen 27 december 2011, laatste update op 22 februari 2012, 5.631 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• 2 HDMI ingang en 1 uitgang (alleen op /XN versie !).
  • Ethernet aansluiting (alleen op /XN versie !).
  • Samsung Remote WiFi via smartphone app.
  • vTuner internet radio via 1 druk op knop.

Minpunten

• Kan niet (goed) internet radio zappen zonder TV.

Sub-beoordelingen

Geluidskwaliteit Score: 4

Ik heb de Samsung HT-D5200/XN sinds eind 12/2011. Let op dat er verschil is qua bv aansluitingen met de
HT-D5200 (http://www.samsung.com/nl...-systems/HT-D5200/XN-spec) en
DT5200/XN (http://www.samsung.com/nl...FXN&srchword=ht-d5200 klik op tabblad specificaties) !!!
!!! Op de /XN zit bv wel een HDMI uitgang en een ethernet aansluiting en op de gewone niet !!!
Dit is een foto vd achterkant van mijn HT-D5200/XN: http://commons.wikimedia....725_Back_connectivity.jpg

Ik heb mijn iPhone 4S aangesloten op het docking station.
Tevens heb ik hem op het internet aangesloten via een ethernet kabel. WiFi zit er niet op, maar hij is wel WiFi ready (USB dongel kopen).
De Samsung App Sote (Smart Hub) is cool. Met apps zoals YouTube, NOS Journaal, nu.nl, Facebook, Buienradar, 9292ov.nl, FileIndex.nl, Pathe, MovieMax.
Je kunt ook andere apps installeren. Er zijn (momenteel?) alleen gratis apps.
Maar de meest gebruikte is bij mij vTuner internet radio.
Via de afstandsbediening kun je deze met 1 druk op de knop starten (hij gaat dan naar de laatst gekozen zender). Je hebt de TV wel nodig als je van vTuner zender wilt wisselen.
Ik kon ook gelijk een firmware update installeren via het menu. En hoefde daar dus geen ingewikkelde dingen voor te doen.

De TV hoeft niet aan als je radio (FM, vTuner of iPhone) luistert.
Een hele coole optie is om de Samsung Remote app op je smartphone te installeren (ik heb een Android toestel maar hij is er ook voor de iPhone). Je kunt dan via WiFi je Samsung bedienen. Je hebt dan de complete afstandsbediening met alle knoppen tot je beschikking. Vooral handig als je kids op zondag ochtend het geluid te hard hebben staan als je probeert uit te slapen :-).

De Samsung zag gelijk mijn Windows 7 laptop en PC via de LAN aansluiting. Maar deze optie gebruik ik niet aangezien ik mijn ACRyan (harddisk player) heb aangesloten op de HDMI-2 ingang. Op de HDMI-1 ingang heb ik mijn digitale KPN TV decoder aangesloten. Hierdoor gaat er maar 1 HDMI kabel naar de TV. Er gaat geen geluid meer door de HDMI kabel naar de TV. Het is me nog niet gelukt om dat in het menu aan te zetten, maar ik heb het eigenlijk ook niet nodig. In mijn geval moet ik de Samsung dus 'altijd' aan hebben staan.
Als je per se ook TV wilt kijken zonder surround set (zou niet weten waarom) zou je de TV decoder ook weer rechstreeks op je TV kunnen aansluiten (zonder tussenkomst vd surround set). En als je TV decoder dan een optische (audio) uitgang heeft, die met de surround set verbinden.
Als je de optische kabel gebruikt kun je ook de digitale radio gebruiken van je digitale (KPN, enz) decoder. En dus ook digitale radio kanalen zappen. Er zit een antenne bij voor analoge ontvangst, maar ik heb thuis niet zo'n goede ontvangst.

Je kunt hem ook via de toutch toetsen aan de voorkant vh apparaat bedienen.
Als met al vind ik het een goede koop.
Ik heb de HT-D5200/XN online bij www.MediaMarkt.nl gekocht voor 289,-. (hij is inmiddels goedkoper)

Al met al ben ik blij met de set en heb ik er geen spijt van.

Heb jij ook een Samsung HT-D5200?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Nette review. Ben erg geïnteresseerd in deze set. Aangezien mijn decoder van UPC slechts één HDMI aansluiting heeft zal ik de set op de TV moeten aansluiten. Dat kan dus kennelijk ook?

Overigens zou het fijn zijn als je iets meer kunt vertellen over de geluidskwaliteit. Hoe goed is deze? Ervaar je merkbare storingen in de tonen? :)
Ja. Je UPC decoder kun je rechstreeks op de surround set aansluiten (op 1 vd 2 HDMI ingangen). Daarna kun je via de HDMI uitgang naar de TV. Maar dan moet je dus wel de HT-D5200/XN kopen ivm HDMI uitgang!
Het geluid vind ik prima. Er is oa een knop op voor V-sound, 3D sound en DSP. Met V-sound wordt het geluid voller/zwaarder. 3D vind ik soms wat blikkeriger overkomen. Maar je kunt daar 3 instellingen kiezen (of uitzetten).

[Reactie gewijzigd door afstellen op 29 december 2011 15:45]

Hoe heb je hem aan het internet gekregen? Ik krijg hem met de kabel wel op het lokale netwerk, maar krijg de melding dat internet niet werkt.

Tevens ziet hij mijn DHCP server niet terwijl een samsung tv het wel ziet.

Bij voorbbat dank

Populair: Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Google Apple Games Politiek en recht Rusland

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013