Philips ActionFit SHQ3000 (Oranje) Review

Door papi_chulo 16 oktober 2011, 1.521 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• blijven goed zitten tijdens sporten
  • prima draagcomfort
  • goede geluidskwaliteit

Minpunten

• gevoelig ivm volumeverschillen
  • dempt omgevingsgeluiden behoorlijk, wat tijdens het sporten buiten niet bijdraagt aan de verkeersveiligheid

Sub-beoordelingen

Ik was op zoek naar een hoofdtelefoon om tijdens het sporten (o.a. hardlopen en fietsen) muziek te kunnen luisteren. De drie voorwaarden waar de hoofdtelefoon aan moest voldoen: ze zouden goed moeten blijven zitten tijdens het bewegen, niet bij de eerste regenbui kapot gaan en niet al te duur zijn. De geluidskwaliteit vond ik minder belangrijk, aangezien je tijdens het hardlopen of fietsen toch al zoveel omgevingsgeluid hebt. Uiteindelijk kwam ik op deze in-ear oordopjes uit, en heb ik ze inmiddels al enkele uren gedragen.

Ontwerp/toepassing
De hoofdtelefoon heeft draagbeugels die je over je oren plaatst, zodat hij goed blijft zitten, zelfs wanneer het snoer alle kanten op beweegt tijdens het bewegen. Er zit aan het snoertje tevens een klipje zodat je het snoer aan je kleding vast kunt maken. De oordopjes zien eruit als traditionele dopjes, maar dan bijna volledig door rubber omsloten en met een soort uitstulping erop. Deze uitstulping is een soort ‘buisje’ waardoor het geluid weg wordt geleid. Over dit buisje plaats je één van de drie verschillende formaten rubbertjes die worden meegeleverd, en die rubbertjes duw je vervolgens in je gehoorgang. Door de combinatie van de rubbertjes, de draagbeugels en het klipje blijft het geheel prima zitten, ongeacht waar je mee bezig bent. Dankzij dit ontwerp zijn de oordopjes ook meteen waterdicht.

Geluidskwaliteit
Ik ben geen audiofiel, dus ik zou geen uitgebreide mening kunnen geven op het gebied van de geluidskwaliteit. Maar voor wat het waard is: de geluidskwaliteit valt mij zeker niet tegen. Doordat je de oordopjes gedeeltelijk in je gehoorgang plaatst komen alle geluiden duidelijk naar voren, waarbij zowel alle tonen (zowel hoge tonen, middentonen en de bass) redelijk goed klinken. Een klein nadeel is dat je door deze constructie het volume misschien wat vaker bij moet stellen, omdat de volumeverschillen wat duidelijker naar voren komen. Hoewel dit tijdens het sporten wat minder van belang is.

Door de rubbertjes worden ook alle omgevingsgeluiden goed gedempt. Dit houdt echter ook in dat je in het verkeer meer op je andere zintuigen moet afgaan, aangezien je auto’s e.d. niet zult horen naderen. Voor in het vliegtuig lijkt mij dit echter weer voordelig, en ik ben dan ook van plan ze de eerstvolgende keer mee te nemen. Omdat ik de hoofdtelefoon gebruik tijdens het sporten buiten in het verkeer is dit echter meer een nadeel dan een voordeel.

Draagcomfort
Ik vind de hoofdtelefoon best comfortabel zitten, ook na ze langere tijd in te hebben. Ze zijn licht, en rusten gedeeltelijk op je oorschelp en gedeeltelijk in je oor. Voor de rubbertjes in je oor zijn drie formaten meegeleverd, waaruit je het meest comfortabele formaat kunt kiezen. Veel andere delen zijn gemaakt van een zacht aanvoelend rubber. Het geheel voelt degelijk en duurzaam aan.

De hoofdtelefoon zit comfortabel en is waterdicht, wat hem ideaal maakt voor toepassing tijdens het sporten. De geluidskwaliteit valt daarbij ook niet tegen. Al met al een prima aanrader!

Heb jij ook een Philips ActionFit SHQ3000 (Oranje)?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Opzich leuke review, mis alleen nog foto's en derglijke.
Het zijn toch maar in-ear oortjes met een beugeltje rond. Veel meer dan op de foto's die je hebt bij specificaties zal je niet zien.

Populair: Desktops Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013