MSI GT780-235NL Review

Door rbeijers 8 oktober 2011, laatste update op 11 oktober 2011, 801 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Stevig
  • Genoeg uitbreidingsmogelijkheden intern geheugen
  • Geluid
  • Webcam (2.0 mp)
  • Beeld
  • Koeling
  • Gratis muis van MSI (erg licht)
  • Snel

Minpunten

• Geen SSD
  • Scroll functie mousepad
  • Zwaar

Sub-beoordelingen

Eigenlijk mijn eerste review. Ik hoop dat jullie er wat mee kunnen. Ik mistte helaas andere reviews voordat ik hem kocht. Gelukkig toch een goede keuze gemaakt. Als er verbeteringen of aanvullingen zijn bij deze review hoor ik dat graag!

Algemeen:

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over deze laptop. Het geheel is kloppend. Ondanks wat minpuntjes zou ik iedereen die wil gamen deze laptop aanraden. Wat ook erg leuk is dat je een game-muis erbij krijgt!

Featureset:

De processor is naar mijn mening voldoende. Ook tijdens het installeren van windows heb ik een groot verschil gemerkt met de Asus N53 (die ik na 3 reparaties kon crediteren). Die Asus had dan wel een I7 ipv van de I5 die deze laptop heeft, maar de snelheid is gewoon goed. Wat me wel opvalt is de harddisk die er in zit; een 500 Gb 7200 rpm. Wel voldoende qua grootte, maar bij het verplaatsen van grote bestanden merk je een vertraging. Een SSD was fijner geweest. Maar uiteraard kunnen we deze er zelf in zetten. Wat wel goed is dat je aardig wat RAM geheugen erin kan zetten. En een hoop USB poorten (2x usb 3.0 en 3x usb 2.0) is ook een voordeel.

Beeldkwaliteit

Over het beeld ben ik zeer tevreden. Ruim en een lekker mat scherm (wat voor mij echt een vereiste was). De inkijkhoek is ook erg goed. Wat misschien wel handig was geweest, was dat de rand om het beeldscherm ook gewoon van mat materieel was geweest. Die is nu voor de helft glossy, wat betekent dat je vette vingers of vetspatten van bv. het koken snel ziet.

Mobiliteit en accuduur:

De laptop is erg zwaar vergeleken met de komende trend van laptops; ultrabooks. Maar voor een game laptop kan je dit ook wel verwachten. Stevig is hij in ieder geval wel, wat je vooral merkt bij het vasthouden van de laptop. Er veert niets mee.
De accuduur vind ik goed. Het is logisch dat je maar ongeveer 1,5 uur doet wanneer je aan het gamen bent. Maar in de energie-besparende mode met weinig activiteiten kan hij het zo 3,5 uur volhouden.

Ergonomie

Het toetsenbord is op zich wel lekker. Wat ik wel mis is de linksonder-windowstoets. Hier maakte ik altijd wel veel gebruik van. Ik merk dat als ik blindtyp een aardig snelle toetsaanslag heb, dus dat is wel een voordeel. De ledjes onder de toetsen zijn leuk en past mooi bij de vormgeving van de laptop. Wat ook iets minder is, is de scrollfunctie van het mousepad. Wat daar tegenover staat, en wat dus postief is, is dat het een tap-scroll functie heeft.

Ja die is aan de dure kant (ik heb er 1099 euro voor betaald). Maar als ik even terug denk aan 3 jaar geleden, betaalde ik nog voor een laptop 1500 euro. Dus ja eigenlijk valt het wel mee.

Heb jij ook een MSI GT780-235NL?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Er zijn nog geen reacties gevonden

Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBWebsites en communities