kelvin46

23 september 2011 15:27, laatste update op 23 september 2011 15:36, 263 views

Pluspunten

• Ideaal voor kantoor gebruik
  • Makkelijk mee te nemen
  • HDMI aansluiting
  • Prijs Prestatie verhouding

Minpunten

• Koelt niet goed
  • Hapert soms bij 1080P films
  • Zwakke behuizing
Algemene beoordeling Score: 4

Hallo Medetweakers,

Intro
Ik heb eind Juni deze laptop aangeschaft, omdat ik een half jaar naar het buitenland ga om te studeren.
Ik zocht een laptop waarmee ik goed tekst kon verwerken, af en toe een spelletje kan spelen en films op kan af kan spelen, maar de laptop mocht niet te duur zijn, i.v.m. mijn budget.

Hardware

• Wireless: 802.11b, 802.11g, 802.11n
  • Ethernet: 1Gbps
  • Extra: Bluetooth 3.0
Uiterlijk
Persoonlijk vind ik dat de laptop er strak en mooi uitziet. De klep heeft een soort metaal achtig uiterlijk, met een kleine streep zwart aan de onderkant. De hele behuizing bestaat uit plastic, en is daarom behoorlijk zwak( een klein tikje tegen een tafel aan en je hebt er een deukje in zitten).

Games

Cod 4
Bij Cod 4 speel ik meestal alles op low op een resolutie van 1366x768. Gemiddeld haalt mijn laptop dan een Fps van 125. Screenshots volgen later.

Need for speed undercover
Need for speed Undercover speel ik op med met een resolutie van 1366x768. Met deze settings loopt het spel soepel, en ziet het er ook nog goed uit. Screenshots volgen later.

Wolfenstein Enemy Territory
ET speel ik op high met een resolutie van 1366x768. Met deze settings haal ik 125 FPS Stable. De FPS kunnen hoger gezet worden, maar dit heeft geen meerwaarde in dit spel. Screenshots volgen later.

Films
Films afspelen op deze laptop gaat prima, ook HD films. Een van de reden waarom ik deze laptop heb gekozen is, omdat hij een HDMI uitgang heeft zodat ik hem kan aansluiten op mijn tv.
Films afspelen op tv gaat soepel, maar dit geldt alleen voor DVD5 formaten. Bij HD films hapert hij af en toe, meestal bij een resolutie van 1080p, 720p lukt wel gewoon. Dit heeft ook te maken met de hoeveelheid processen die laptop op dat moment uitvoert.

Energie schema's
Je hebt standaard 4 verschillende energie schema's, daar zitten performance verschillen in.

Hoge Prestaties:
Bij hoge prestaties functioneert de laptop vanzelfsprekend het beste, met dit schema is het mogelijk om 1080P films te kijken met zeer weinig haperingen. Bij intensief gebruik van de laptop (Films, spellen enz.) gaat de laptop ongeveer 1 uur en 45 minuten mee op de accu.

Gebalanceerd:
Tijdens de gebalanceerde is de laptop wat langzamer, maar dit komt weer ten goede van de accuduur. gemiddeld gaat hij dan 2 uur en 10 minuten mee.

Samsung Optimized mode:
Dit energie schema zorgt ervoor dat de prestaties op de accu worden verminderd, zodat hij langer mee gaat op de accu, de accuduur is dan ongeveer 2 uur en 30 minuten. sluit je echter de adapter aan zal hij hetzelfde presteren als Hoge Prestaties.

Energie Besparing:
Energie Besparing spreekt voor zichzelf, je krijgt de minste prestaties maar wel de langste accuduur, op dit moment houdt hij het 3 uur vol op de accu.

Kantoor gebruik
Op dit moment wordt deze laptop het meeste gebruikt op het kantoor, veelal ben ik bezig met tekstverwerken en programmeren in Java taal. deze laptop typt zeer fijn, waardoor tekstverwerken erg makkelijk gaat, door zijn HDMI en VGA aansluiting kan ik een extra scherm aansluiten, dit is zeer handig als je 2 documenten naast elkaar moet hebben. Wat dat betreft is een 15,6" laptop misschien niet de handigste grote, maar daar komt bij dat hij wel weer lichter en dus makkelijker mee te nemen is.

Warmte/Geluid

Warmte
De warmte die deze laptop produceert kan een nadeel zijn, helemaal als je hem op schoot hebt. hij kan soms heet aanvoelen, dit is niet handig als je de laptop nog wel is op schoot om een film te kijken. De hitte komt bij de processor vandaan. De hitte voel je alleen aan de onderkant van de laptop. Als je aan het typen bent merk je aan de bovenkant de hitte niet.

Temperatuur na 5 minuten stress test in Everest Ultimate

Geluid
Hij produceert nauwelijks geluid als de ventilator draait, ik denk dat hij daardoor ook behoorlijk warm wordt.

Ik ben tevreden met de keuze van mijn laptop, en voor de prijs hoef je het ook niet te laten.
De laptop kost rond de §500-,. Ik vind dat deze laptop die prijs waard is.
Ook kun je gewoon een virtuele machine draaien op deze laptop, wat handig is voor mijn school, aangezien we altijd bezig zijn met Windows Server 2003/2008, en verschillende cliŽnts moet laten draaien om dingen uit te testen.

Ps dit was mijn eerste review, opmerking en tips zijn altijd welkom!

• Logitech MX518
  • Windows 7 x64

Er zijn nog geen reacties gevonden