mikieeeg

21 juli 2011 08:16, laatste update op 21 juli 2011 08:28, 2654 views

Via Q-Plaza besteld, zelf gehaald; nadeel geen 7 brillen maar 2 brillen, daarnaast geen magic remote in doos.
TV is prima, goed beeld, tv voelt verder degelijk (stevig) aan. Geen (glazen) plaat aan voorkant en daarom is 13-14 kilo goed te handelen.

Instelling beeld is uitgebreid. Via picture wizzard is dit naar eigen inzicht in te stellen in stuk of 6 stappen. Eventueel kun je kleuren via ander uitgebreid kleurenkeuze menu zelf instellen. Helderheid/contrast ed. ook goed in te stellen. TV is geen lichtbak, maar je kan er op rustige en natuurlijke manier een programma mee bekijken.
2d naar 3d werkt goed, ps3 Black Ops mee gespeelt en leuke ervaring.
Nog geen 3d film gedraaid, dat komt nog.

Scart verloopje werkt prima als je handleiding leest en precies kan zien waar deze in tv gestoken kan worden :)

Verder internet opties op tv die goed werken. Het is wat onhandig met afstandsbediening over scherm manouvreren. Daarom biedt magic remote uitkomst, doch niet kunnen testen, omdat deze er niet bij zat.
Verder kun je normaal zappen zonder veel pauze.

Geluid is geen 10, maar ook niet slecht, geeft het een 8 op schaal van 10 en dat vind ik prima, anders evt. surround aansluiten.

Gezien de prijs en de features zeker een aanrader, absoluut geen slechte koop maar naar verluidt een goede koop volgens consumentengids juni 2011.

Pluspunten

• features totaal
  • beeldinstellingen
  • prijs tov de andere 3d tv's zoals sharp + samsung

Minpunten

• hooguit geluid wat ietsjes beter kan, maar dat valt best mee
Algemene beoordeling Score: 5

Hoe is de 3D ervaring? Cinema 3D is waar LG mee pronkt, maar ik zie dat niet terugkomen in de review. Ik ben wel benieuwd hoe dit is (eventueel in vergelijking met de actieve 3D techniek).
Ik denk er ook over om deze aan te schaffen. Misschien is het toch beter om het verschil zelf te bekijken in een winkel. Maar is misschien een toevoeging op je beknopte review.
3d ziet er prima uit, lg heeft nog iets betere versie van tv's dan die ik heb gekocht, maar 3d werkt net als in bios. Het is niet zo dat beeld gaat flikkeren of iiets dergelijke wanneer je kijkhoek niet juist is.

groeten
Mike
Je zegt 'lg heeft nog iets betere versie van tv's dan die ik heb gekocht'.
Waarom zeg je dat? Niet tevreden?
Mis je toch de 200Hz techniek?
Ja precies en niet tevreden, niet bepaald hoor. Ofik de 200 Hz mis, kan ik niet beantwoorden, heb de tv met 200 Hz nooit zien draaien.
En juist erg tevreden. Enige wat ik niet echt veel en actief gebruik is de smartfunctie. Heb UPC digitaal en kan daar on demand films kijken. Internetten doe ik verder liever via de tablet/laptop en niet via tv, das gewoon makkelijker met de muis danwel vingers. Ook geen magic remote van LG gekocht, dat zou het internetten op tv ook waarschijnlijk wat makkelijker maken denk ik dan nu met de afstandsbediening waar je met de pijltoetsen over het scherm beweegt/springt.

Inmiddels overigens Thor 3d gezien en echt super om te zien. 3d ervaring waar ik eerder over spreek is conversie 2d naar 3d, die is redelijk goed. Doch een film die in 3d is opgenomen geeft toch een beter weergave op 3d gebied.

gr.Mike
Internetten met deze TV gaat goed als je een tablet met de LG Remote APP gebruikt. Geen magic remote nodig.

Ik heb deze TV ook aangeschaft. Prima TV, de LAN-verbinding minder tevreden mee.
De TV verliest regelmatig zijn lan-verbinding. (ook op andere fora de zelfde problemen.)
Na wat uitproberen is het zo langzamerhand duidelijk dat het de firmware moet zijn. DLNA en PLEX gaan goed als de verbinding in stand blijft. Na enige uren uitstaan (standby) is de verbinding weg en wordt niet opnieuw opgebouwd door de TV of router. Als ik de premium content via de tv opnieuw laat installeren, dan pakt hij de verbinding weer op.
LG geeft van alles de schuld, behalve de eigen software.