Merk en serie Sony, PlayStation
Uitvoering Basispakket
Score Score: 5
  Bekijk alle specificaties
Terug naar Reviews

Sony PlayStation 3 60Gb + WiFi + Card Reader Review

Door swampy 16 mei 2008, 9.475 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Mooie Console
  • Goed Afgewerkt
  • Stil
  • Zelfs op een PAL telesivie zeer mooi beeld
  • Veel opties en persoonlijke profielen
  • Duidelijk menu
  • Games draaien er heerlijk op
  • Demos downloaden en spelen
  • Te mooi eigenlijk om in een kast weg te stoppen!

Minpunten

• Groot

Sub-beoordelingen

Multimedia Score: 4
Multiplayer Score: 5
Spelaanbod Score: 4
Randapparatuur Score: 4

De playstation 3 het nieuwe speeltje, tenminste als je de media hype mag geloven.

Dus hier maar een simpele review van een normaal persoon die eentje heeft gekocht. Let op de situatie als hier is een PS3 met standaard controller aan een normale PAL televisie.

Ik heb ook een playstation 2 en hier en daar kan ik dus vergelijk maken met voorbehoudt dat inderdaad de Playstation 2 al 7 jaar oud is!

De playstation 3 die voor mij staat is een 60Gb standaard versie die zwart is ( wil eigenlijk rose ). En niet normaal zwart ooh nee! Pianolak zwart! Het glinstert als een vers gelakte piano in een muziek winkel en ja het trekt vinger afdrukken aan! Het is een mooi model console met een mooie golf en een slot in Blu-Ray speler.

We hebben allemaal wel de plaatjes gezien maar het is inderdaad goed afgewerkt en het is een prachtig beestje. Komt natuurlijk met een Sixaxis controller ( palindroom daar ) die binnen een uurtje ongeveer opgeladen was. De controller is licht en heeft in vergelijking met de PS2 controller ongeveer hetzelfde model behalve natuurlijk de PS3 knop en dat L2 en R2 meer uitsteken en een trigger vormen.

De rest erom heen is een beetje standaard, een powercable, een RGB kabel met dezelfde aansluiting als de oude ( gelukkig ) en een netwerk kabel die mooi zwart is en CAT6. Op die kabel is niet beknibbelt!

Als je hem voor het eerst opstart moet je de taal en gebruiker settings maken. Je maakt eerst je eigen profiel en voert de tijd in. Dan pas kun je bij het menu! De netwerk functie werkte direct en ja de 1.60 update moest eerst erover! Maar het feit dat je niet moeilijk moet doen met allemaal settings and speciale plugins is een zekere verbetering.

Zodra het beestje up to date is kan je dan eindelijk inloggen op het PS3 netwerk en na het updaten van je profiel daar ( je kan dat later doen als je dat wilt! ) dan kun je bij de demos en filmpjes. Helaas alleen maar je portefeuille vullen met een creditcard maar gelukkig zijn er toch leuke filmpjes en demo's vrij te downloaden.

Klein lijstje van demo's die ik dan heb gedownload :
Resistance: FoM
Gran Tourismo HD
Ridge Racer 5

Het downloaden en installeren ging zoals het zou moeten gaan en later kon ik wat games uitproberen en genieten van hoe Gran Tourisme eruit kon zien op een PAL televisie. Mijn mening het ziet er zeer goed uit! Hogere Textures helpt een spel als GT behoorlijk vooruit.

Ik heb ook natuurlijk een spel gekocht dat is Motorstorm! Heerlijke game hoewel ik vandaag te druk ben geweest het echt lang te spelen! Je ziet modder, auto physics die werken ( als je van hoog valt dan gaat door de vering je hele auto een halve meter lager eruit zien ) en de omgeving die ook een sterk effect heeft.

Het is de moeite waard om in de menu's te duiken om de console naar je hand te zetten. Zelf vindt ik autostart geen optie voor mij dus die ging uit maar smaken kunnen verschillen! Door support voor meerdere profielen kan iedereeen het naar zijn eigen hand zetten.

In gebruik is hij ook heel erg stil en als je gamed is daar heerlijk. Zelfs het laden van games van de Blu-Ray speler hoor je niet! Helaas geld dat weer dan niet voor games op DVD, die maken bij het laden wel wat geluid maar nog steeds zeer acceptabel!

En hier eindigt dan de eerste uren spelen met het beestje, deze review krijgt zeker wat updates maar nu mag hij van mij Folding@Home draaien. En als ik de website van Folding@home mag geloven is de PS3 alleen zal een van de belangrijkste contributeurs van hun gegevens.

Kwa warmte valt het mee, natuurlijk als je de hand achter de console houdt is hij warm...ja. Maar niet te warm!

[update: 24 maart 2007]
Gelukkig gebruiken ze nog steeds dezelfde aansluitingen dus de betere bekabelling kon gewoon gebruikt worden. Playstation 1 games draaien er ook op (gniffel) en in afwachting van de PS2/1 memory card adapter heb ik maar een van mijn nieuwe games er in gedaan voor de PS2, hij schakelt dan over naar "emulated mode" dan moet je ook op nieuw de controllers synchroniseren maar voila..het werkt!
Toegevoegd is de Demo van F1, yum..niet mijn race game maar best wel leuk!

[Folding At Home]
200W is een lage prijs voor een output van 350 credits in 9 uur. En niet iedereen betaalt de stroom los bij zijn huur ;) ( hell met de hoeveelheid pc's en televisies hier.... )

[Pal Televisie]
Well een PAL televisie heeft natuurlijk limitaties maar het moet gezegd worden dat betere textures en natuurlijk de RSX om de beelden te creeren. Het een zeer mooi beeld is voor wat een PAL televisie eruit kan gooien!

[update: 30 maart 2007]
Zo ver niets dan lof voor de console, ben op game jacht gegaan om meer games te bemachtigen en afhankelijk van de game zijn er wachttijden maar alles is zeker te behappen! Of een game grafisch er goed uit ziet is zeer afhankelijk van de game ( duh! ) en ook online is er veel te doen!

Het grootste voordeel zo verre is dat het is natuurlijk niet alleen mooi beeld, vertrouwde game play en er zijn leuke games uit op de markt. Maar ook dat multimedia gedeelte dat zeer goed uitgewerkt is. Hij is vooral stil!

[update: 10 april 2007]
Na het downloaden van nog meer demo's kan ik mijzelf wel vinden in FoM's speelstijl. Niet dat ik hem zou kopen maar de demo is aardig speelbaar. Ik vindt de gratis demos ook een mooie manier om te ontdekken welke speelstijlen me bevallen en aangezien ze gratis zijn verlies er niets meer door iets te downloaden dat nogal saai lijkt.

Zowel grote als kleine games zitten tussen de demos en de Ducklings zijn behoorlijk schattig en ook behoorlijk pittig inderdaad. De filmpjes zijn prachtig om naar te kijken en bepaalde games zoals The Darkness zullen een hele fan group hebben alleen all om het verhaal!

Zelfs Go Soduku is best een aardige demo om te downloaden. Natuurlijk slaat het nergens op en is het niet de moeite waard om te kopen. Wat dat betreft is het online gebeuren een verhaal van fruitbomen, peren en rotte appels. Voor ieder wat wils!

Helaas op dit moment is de keuze aan games die je in de retail kan kopen op een pagina te vinden. Maar er komen een aantal sterke titels aan bijna elke maand van dit jaar. Dus het laatste gedeelte van deze review, waar een console is voor gemaakt, de games is hierbij afgerondt. Ja er komen meer games uit en vaak genoeg kan je een demo downloaden om te proberen of iets je ligt. Het zullen lange maanden zijn voordat er een zee van keuze is voor Playstation 3 eigenaren. Maar nu al zijn er sterke toppers uit en het kunnen alleen maar meer worden.

[update: 8 novemberl 2007]

Ah wat een tijd en wat een verschil, de vele updates maken de console steeds completer en er zijn zeer mooie games uitgekomen. Upsampling voor de PS2 games bijvoorbeeld, Ratched en Clank! Assasins Creed! Het kan niet op gewoon en het wordt beter en beter!

Nog niet totaal volwassen maar wat een pakket bij elkaar. Ik heb nu de PS3 aan mijn computer TFT aangesloten en 720p is mogelijk wat heerlijk is. Blu-rays en games draaien heerlijk erop en kan alleen maar zeggen dat elke maand de BeYond Experience beter wordt!

[update: 16 mei 2008]

w00t 2008 en het is een behoorlijk verbeterd in het laatste half jaar, firmware upgrades, meer games en vooral meer echte Next-gen games! Ook de keuze kwa games in blu-rays is behoorlijk gegroeid. Prijs omlaag ook nog en een PS3 is niet meer de 3de keus kwa consoles! Voor de serieuze gamer is een PS3 een goede keus dat is zeker!

Heb jij ook een Sony PlayStation 3 60Gb + WiFi + Card Reader?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Reviews door de redactie

Leuk, nu al een review! :)

Maarre hoelang laat je m aanstaan met Folding@home, zeker als je weet dat de ps3 gemiddeld 193 watt/u verbruikt?

kan wel eens in de kosten gaan lopen?
ja wel 59Euro per jaar...
kom op zeg energie kost heus geen honderde euro's per jaar voor 1 console die slechts peak 200 watt verbruikt.
de voeding heeft een peak van 380, maar daar komt hij nooit in de buurt en zelfs dan is het een paar tientjes voor 12 uur per dag 7 dagen in de week.

wat je besteed aan xbox live op de xbox360 is wat je besteed aan stroom op de PS3, en dan op de xbox360 betaal je dus dubbel.
-Zelfs op een PAL telesivie zeer mooi beeld

Wat bedoel je daarmee precies? Voor de rest leuke review! En ben het met alles eens!
Ik neem aan dat hij hiermee bedoelt dat zelfs oop een normale TV waarbij je dus niet beschikt over de HD opties, het er nog steeds mooi uitziet.

(ik heb er zelf ook 1 en kan dat wel beamen. Ok als ik via mijn beeldscherm op 720p speel is het nog mooier, maar zelfs op 480i blijft het er goed uitzien)
Ik , heb er ook 1, gewonnen weliswaar (dus heeft me niets gekost).
Ik heb er maar 1 leuk spel voor kunnen vinden en dat is resistance fall of men (on-ine erg leuk mits je ranked games speelt, unlimited ammo staat te vaak aan in unranked games (spawn-kill door LAARK)). De demo van motorstorm kon mij niet boeien.. na 5min al uitgekeken...(persoonlijke mening)

Dus voor wat betreft de negative aspecten ben ik het met je eens je moet op goeie spellen wachten.
een console valt of staat door de games. Tuurlijk kan een moderne console verschillende media aan en filmpjes etc..etc

Maar uiteindelijk ben je gewoon een Gamer! Ik hoop binnenkort dan toch Oblivion in mijn handen te hebben..
Leukste review tot nu toe dankzij de updates, thanx!
193W verbruik is ongeveer één euro stroomverbruik per dag (0.193 x 24 = 4.6kWh, 4,6 x 0.22 cent = 1.01euro, dus dat is even iets meer dan 59 euro per jaar.
We hebben laatst met een collega uitgerekend: Als je 1 Watt een heel jaar lang verbruikt ben je 2,10 euro kwijt!! Dat is incl. de kosten voor stroom, de belasting, transport kosten, etc..
Ik kom dus uit op: 2,10 * 193 = 405 euro per jaar ;( Lijkt mij een boel...

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Besturingssystemen Rusland

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013