Merk en serie Acer, Iconia A
Besturingssysteem Google Android 3.0
Schermdiagonaal 10,1"
  Bekijk alle specificaties
Product uitvoering

Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver Review

Door servicedb 20 mei 2011, laatste update op 20 mei 2011, 2.713 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• USB aansluiting
  • Android 3.0
  • Robuuste behuizing: Voelt niet goedkoop aan en geen losse onderdelen
  • Goed geluid
  • Sneller processor
  • Goede camera
  • Prettige lichtsensor
  • Makkelijk boeken lezen
  • In combinatie met de Acer smart case neer te zetten (eigenlijk vereiste als je dit ding neemt)
  • Gaat lang op een accu mee
  • meegeleverde games als NFS

Minpunten

• Kan geen 720P h.264 afspelen, wel in mp4
  • Soms gaat het scherm aan als het in sleep modus zit
  • Nog geen update naar een veilige Android of Android 3.1 (zit nu op 3.0.4), schijnt in Juni een update te komen maar het is niet zeker of 3.1 ondersteuning aanwezig is

Sub-beoordelingen

Na een tijd wachten op de samsung galaxy tab 10.1 kwam de teleurstelling dat het nog lang zou duren voordat deze uit kwam. Per toeval zag ik de acer a500 in het media markt krantje en heb hem toen diezelfde dag gekocht (na deze even aangevoeld te hebben in de media markt).

Ik heb nogal mijn twijfels bij Acer, je hoort vaak dat dingen kapot gaan bij ze. Met dat in mijn achterhoofd heb ik toch de tablet gekocht omdat ik gewoon geen geduld heb. Tot nu toe heb ik er geen spijt van.

De tablet houd het lang uit op een accu lading. Boeken lezen gaat perfect, maar ook e-mailen en spelletjes spelen. Met 32 GB aan ruimte en uitbreidingsmogelijkheden dmv een sd kaartje is het perfect voor veel films en dan niet in lage kwaliteit. Samen met dolby mobile en oordopjes is het film kijken een belevenis geworden zoals het hoort, en dat op een tablet. Als je nog verder gaat sluit je de tablet aan op de tv via hdmi (nog niet gedaan) en op de speakers. Voila, uw mobiele entertainment on demand. Geen gesleep meer met een media speler of wat dan ook. Ik heb dit echter nog niet geprobeerd omdat Acer een exotische HDMI-D aansluiting gebruikt, die is te koop maar niet bij de winkels waar ik regelmatig kabels vandaan haal.

De tablet is snel, ik verbaasde mij hierover. Na een Archos home tablet 7 om te kijken of een tablet wat zou zijn, is dit echt een verademing. Wat een *** prut ding is die Archos, een slecht reagerend touch screen en resistief. Leve de Acer Iconia!! Reageert snel en precies. Iemand interesse in die Archos? Hij moet weg!!

De acer heeft veel minder kleuren dan de Samsung Galaxy tab 10.1. De acer heeft er slechts 256K, de Samsung 16M. Een verschil moet er wezen, maar het is niet zo dat ik mij aan stoor of dat ik het überhaupt door hebt. Het enige verschil zie je als je het vergelijkt met een top scherm, helaas kan ik het niet vergelijken met een samsung galaxy tab10.1 ivm het niet hebben van deze en de luiheid om naar de winkel te gaan en dan te vergelijken. Ik blijf de kleuren mooi vinden en sommige laptop schermen (nee niet die hele oude) doen daar nog onder ondanks die claimen meer kleuren te hebben.

Android 3.0 is machtig voor de tab. Browsen gaat lekker met tabs zoals gewend met chrome, en niet zoals met de ipad druk op deze knop om op alle tabs te komen, dan op de tab en dan ben je er. Nee een keer drukken en klaar. Ook als je de URL balk nodig hebt, druk gewoon op de tab nog een keer en hij komt te voorschijn. Naar boven scrollen hoeft niet, bij de ipad wel.

De tablet voelt robuust en stevig aan. Waar de archos plastic uit ziet en aan voelt heeft de Acer dit totaal niet. Het voelt stevig aan, niks losse onderdelen of dingen die er goedkoop uit zien. En door de Acer smart case (hoe het ook mag heten) kan hij ook staan (op twee manier, licht schuin zoals de smart cover van de ipad) maar ook heel erg schuin zoals je een laptop scherm zou hebben (wat de smart cover nauwelijks kan omdat hij dan uit elkaar schuift). +1 voor Acer, en +1 voor apple om het minder groot te maken.
De case beschermt vrijwel de hele tab. Je hoeft eigenlijk geen protector voor je scherm te kopen, onderweg zit daar een lapje over en niks kan er in principe over heen schuiven.

Goed, wat valt er verder te vertellen. Het doet alles wat ik wil: browsen, lezen, tekst verwerken, e-mailen, twitteren, facebook, werken, gamen, muziek luisteren, videos kijken, auto's kijken, enz enz.. Voor 499 euro heb je hem direct en genoeg opslag. Je kan zelfs een USB stick hierop aansluiten, een harde schijf gaat net te ver voor hem en kan hij waarschijnlijk niet aan. Of juist wel maar dan heb ik de harde schijf geformateerd in een formaat die hij niet ondersteunt, joost mag het weten.

In ieder geval: twijfel je nog? Gewoon kopen dit. Ik verwachtte vrijwel niets met mijn tablet te doen, maar het tegendeel is waar. Onderweg maar ook op kantoor en thuis werkt het perfect.

Alleen als je er niet tegen kan dat iedereen om je heen gaat roepen ik wil ook een ipad (aka tablet, meesten weten niet beter) kopen dan moet je gewoon geen tablet kopen. Met de acer Iconia A500 is niets mis, op het updaten naar Android 3.1 en het aangaan soms van het scherm in sleep modus probleem na.

Edit: enig nadeeltje is dat hij een tikje zwaar kan zijn. Ik heb er geen problemen mee, maar anderen misschien wel. Als je even langs de mediamarkt loopt dan kan je het voelen.

Heb jij ook een Acer Iconia Tab A500 32GB Zilver?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Wilde je echt een Android tablet ? Qua prijs scheelt het niet zoveel met een iPad.

Leuke review.
Uitgangspunt was dat ik er als ik zin had gewoon kan ontwikkelen op dat ding als ik zin heb. Bijkomend voordeel is dat ik ervaring met java heb en eclipse. Bij de iPad moet je daarvoor een licentie kopen en zo hangen er meer don'ts dan do's aan.

Een compagnon heeft een iPad gekocht en eigenlijk vinden we het wel goed zo. Dan hebben wij beiden de do's en don'ts van de apparaten. Ik heb bijvb een android phone (htc desire z vs iphone :+ )

Een opmerking: 499 euro voor een tab met 32GB vs 479 euro voor een 16GB iPad. Dus verschil is er wel. Maar er is altijd baas boven baas als het om boeken gaat: de notionink. Maar goed, daar hoor je pas weer later over van collega's...
Mooie review!

Zelf zat ik ook te denken aan de Notion Ink. Maar deze duurt nu al ontzettend lang voordat deze uitkomt... Op de site staat a.s. maandag. Dus ben benieuwd! Let wel op. De Adam heeft bijvoorbeeld maar 8GB flash geheugen, Daarnaast heeft de Notion Ink ook nog geen 3.0 (ook deze komt eraan!).

Dus als hij maandag niet online in de store staat, dan zal het voor mij hoogstwaarschijnlijk ook deze tab worden. Behuizing voelt zeer stevig aan, maar het min-puntje is inderdaad het merk. Acer heeft geregeld defecten en ben niet zo te spreken over de klanten service.

Kun je iets meer vertellen over het lezen van boeken. Het is namelijk een LCD scherm. Krijg je last van je ogen? Droge ogen? Prikkende ogen?

Daarnaast kan hij een hardeschijf gewoon aan. Let wel op dat deze als FAT is geformateerd. Of EXT3. Geen NTFS...
>Kun je iets meer vertellen over het lezen van boeken. Het is namelijk een LCD scherm.
>Krijg je last van je ogen? Droge ogen? Prikkende ogen?

Nergens last van:) Ik lees veelal onderweg, halfuurtje. Maar ook als ik spelletjes speel, mail, twitter, etc en dat een uurtje heb ik nergens last van.

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013