Terug naar Reviews

Samsung UE55D7000 Review

Door HuppieKees 15 mei 2011, laatste update op 15 mei 2011, 2.917 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Design

Minpunten

• Backlight Bleeding

Sub-beoordelingen

Featureset en design zijn prima.
Geluid laat te wensen over, je hebt een home cinema set nodig om goed geluid te krijgen.

Jammer van de beeldkwaliteit die is slecht m.n. aan de boven- en onderkant van het beeldscherm.
Het is alsof je door een raam met vieze randen kijkt.

NB Beoordeling "Ghosting" is bleeding aan de boven en onderranden.

Let op!

De D7000 serie heeft nl. een Backlight Bleeding probleem.
Treedt op bij bepaalde kleuren en is vooral storend bij "horizontal panning" beelden.

Zie link voor videos v.h. probleem.

Vindt U dat dit kan voor een TV uit deze (prijs)klasse? Graag verneem ik de mening van anderen?

Samsung stelt dat het probleem binnen de eigen technische specificaties valt. Samsung's officiŽle reparateur Selectro geeft aan dat het een concept TV is, ruilen heeft geen zin ze hebben het allemaal in meer of mindere mate.

Samsung en/of dealer (in mijn geval Plasmadiscounter.nl) neemt het toestel niet terug.

Als U in de winkel gaat kijken vraag dan om op normale kijkafstand in "thuismodus" wat pastelkleurige beelden (probleem is niet zichtbaar bij felle kleuren) te mogen bekijken.

Heb jij ook een Samsung UE55D7000?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Vooral de horizontale lijnen bij pannende beelden zijn erg vervelend.Ik kan mij voorstellen dat samsung vindt dat de bleeding binnen de specs is, maar de horizontal bleeding m.i. niet. Heb je dit ook bij blu ray?

Hoe vervelend dit ook is, lijkt me niet dat dit een juiste insteek is van een review. Als ik jou was zou ik naar het forum gaan een in de juiste sectie een topic aanmaken om er over te discussiŽren.

Hier dus!!

[Reactie gewijzigd door mcsluis op 12 mei 2011 14:53]

Heb je het toestel afgelopen paar dagen gekocht? Dan kun je misschien gebruik maken van de wet 'kopen op afstand'?

Voor een tv van 3000 euro vind ik het nogal kwalijk.

Edit: dit is natuurlijk wel geen review he....

[Reactie gewijzigd door Brm-G op 12 mei 2011 14:54]

Yep ook bij blu Ray indien de kleuren pastelachtig zijn.

De 1e TV uit het filmpje UE55D7000 heb geruild bij PD.
PD Zei dat indien er weer een probleem is ik het beste Samsung aan huis kon laten komen. Zo gezegd zo gedaan, Selectro op bezoek gehad die zegt er niets aan te kunnen doen. Weer terug naar Samsung weer terug naar PD. Kastje ---- Muur verhaal.
PD zegt zichttermijn verstreken, Samsung zegt probleem valt binnen eigen spec.

Ik ben P........'d maar noch PD noch Samsung lost het op.

Ok ik zet het bericht in het forum.
PD heeft je mooi op een dwaalspoor gezet voor zoveel geld. Om daarna te zeggen tijd is om, wat een hufters. Zou dit idd heel erg promoten, daar koop ik dus niets meer.
Een review van niks natuurlijk. 1 ster voor de minuten dat je jouw toetsenbord hebt aangeraakt.
Hoezo ze nemen het niet terug? Je kan zonder opgaaf van reden binnen 7 / 8 dagen ELK produkt, waar dan ook gekocht, teruggeven of terug sturen. Dat is de wet.
Dat gaat dan in voor elk produkt die ze je weer leveren.

[Reactie gewijzigd door TweakerTweak op 12 mei 2011 16:37]

Tja..

Was al v.v. Naarden geweest voor de 1e TV.

1e TV omgeruild en dacht voor de 2e TV dan maar aan huis service (binnen de 14 dagen reparatie termijn zoals aangegeven op de website van PD)........ dwaalspoor dus.

Review heb ik aangepast. Review geeft geen mogelijkheid tot beoordeling voor "Bleeding" ik heb het onder "Ghosting" aangegeven.
dwaalspoor dus.
Dan moet je snel eens kijken of je dat hard kunt maken. Als dat namelijk zo is dan is het geloof ik zo dat die zichttermijn ineens wat langer is dan de 7 dagen. Leg het eens voor bij je rechtsbijstand oid en kijk wat er te doen valt.
Hard maken wordt lastig, persoon bij PD die 1e TV heeft omgeruild heeft mondeling uitspraak gedaan, het staat niet op papier.

Wel staat op PD's website:

1. Onder garantie:
LED, LCD en Plasma TV's van 37inch en groter 2 jaar garantie met aan huis service, u kunt een afspraak maken met de klantenservice van Samsung wanneer u een technisch probleem heeft.

2. Zichtermijn:
14 dagen op zicht

Ik heb het probleem van de 2e TV wel binnen 14 dagen (11 dagen) na omruilen aan Samsung (niet aan PD) doorgegeven, dat is wel geregistreerd

PD is ook officiŽle Samsung dealer.

Ik zal uitzoeken of ik daar wat mee kan.
PD heeft de TV toch teruggenomen.
Ik ben uiteindelijk toch tevreden over de service van PD. :)
Deze tv heeft een prima beeldje nadat je alles goed hebt ingesteld.
Ik ben er dik tevreden over.

Clouding, bleeding daar heb ik nu in een donkere kamer nauwelijks meer last van.
Maar ja je moet hem wel even goed instellen.

Ook de 3d is prima.

Populair: Tablets Nokia Smartphones Beheer en beveiliging Google Laptops Apple Sony Games Politiek en recht

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013