Terug naar Reviews

Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS, 1,5TB Review

Door Megalodon86 19 april 2011, laatste update op 19 april 2011, 360 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• Veel opslagruimte voor weinig euro's
  • Rotatiesnelheid van 7200 toeren
  • Snelle doorvoer van data

Minpunten

• Gebruikt wellicht wat meer energie dan de 5400RPM schijven, maar ik ben niet in de gelegenheid dit te meten. De reviews op div. fora beweren dit echter wel.

Sub-beoordelingen

Ik heb deze Seagate Barracuda 1.5 TB in gebruik sinds november 2010. Op het moment van schrijven heb ik deze dus zo'n 6 maanden in gebruik. De schijf wordt gebruikt als hoofd opslag-schijf, terwijl het OS op een SSD ge´nstalleerd is. Tot nu toe heb ik nog geen enkel probleem met de schijf gehad.

De geluidsproductie is erg laag, ik gebruik enkele casefans die zacht op de achtergrond hoorbaar zijn. De harde schijf komt hier echter niet bovenuit, hij is alleen heel licht hoorbaar wanneer hij uit standby modus komt, maar dat is nog nooit anders geweest in mijn ervaring (bij harde schijven van Seagate, Samsung en Maxtor).

Ik ben erg tevreden over de snelheid van deze hardeschijf. Ik heb een RAID0 array van 2 250GB schijven gebruikt (voordat ik op SSD over ben gegaan), maar die kan niet tippen aan de snelheid van deze enkele schijf. De pieksnelheid van deze schijf gaat nog wel eens naar 120 MB/s, dat haalde die RAID0 niet. De disk benchmark van Argus Monitor geeft de volgende waardes door:

Read Transfer Rate:

Read 4KB - 0,2 MB/s
Write Seq. - 76,9 MB/s
Write 4kB - 3,3 MB/s
Write 4kB 64 Threads - 3,3 MB/s

Wat betreft de warmteproductie en prijs kan ik kort zijn; die zijn beiden laag, dus dik in orde.

Heb jij ook een Seagate Barracuda 7200.11 ST31500341AS, 1,5TB?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Er zijn nog geen reacties gevonden

Populair: Tablets Websites en communities Smartphones Beheer en beveiliging Google Laptops Sony Games Consoles Politiek en recht

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013