LG BD570 Review

Door Jheroun 1 maart 2011, laatste update op 2 maart 2011, 662 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Zeer laag stroomverbruik
  • Speelt allerlei bestandsformaten probleemloos af
  • wifi ondersteuning
  • Redelijk snel in opstarten van Blurays

Minpunten

• Kan sommige Blurays niet weergeven
  • Menu's zijn wat omslachtig.

Sub-beoordelingen

Geluidskwaliteit Score: 5

Voorwoord
Ik heb deze Bluray speler maar een week in mijn bezit gehad. Na drie films was ik klaar met het apparaat. Voor de manier waarop ik het ding wilde gebruiken (en dat is primair gewoon als Bluray speler, op 24p) is het ding waardeloos. Gelukkig kreeg ik bij de mediamarkt zonder problemen mijn geld terug. Ik heb hieronder dan ook vooral omschreven voor welke gevallen het ding niet voldoet, hou daar rekening mee mocht je geinteresseert zijn in deze speler.

Problemen
Deze speler is slecht geschikt als je films in 24p op 1080p wilt kijken. Standaard staat het ding op 1080i en op 50hz, dan voldoet hij zover ik heb kunnen vinden goed. In 24p heeft het ding met een hoop Blurays problemen. In mijn geval skipt hij na de eerste scene van " war of the worlds" terug naar het hoofdmenu en was de Bluray "agora" meer een diashow dan een film. Zoeken op fora leverde meer van dit soort problemen op. Reviews van het apparaat waren goed maar die waren meestal gedaan op 60hz, en dan zie je het probleem niet.

Ik heb uiteraard geprobeerd het ding een update te geven via internet maar toen dat na lang downloaden en een langdurige installatie ook tot een "update failed" leidde heb ik hem weer in de doos gedaan en teruggebracht. Wellicht komt dit ooit met een firmware update oid goed maar aangezien ik nog in de mediamarkt coulanceperiode zat heb ik daar gebruik van gemaakt.

Overige features
Ik had geen uitgebreid onderzoek gedaan naar Bluray spelers, ik gebruik(te) een PS3 voor het spelen van Cd's en Blurays en wilde graag een apparaat dat minder stroom gebruikte en helemaal geen herrie maakt.

Ik heb in de mediamarkt de features op een aantal dozen vergeleken en kwam op deze LG uit omdat die laag stroomgebruik had, wifi kan en allerlei bestandsformaten af kan spelen. Wifi was snel online en afspelen van 1080p zaken ging zelfs daaroverheen goed dus het had een prachtapparaat kunnen zijn maar helaas.

• Onkyo 606 receiver
  • Kef 3005 speakers
  • Philips 9703 TV

Heb jij ook een LG BD570?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Helaas zie je dat vaker, dat een (nieuw) A-merk als LG iets op de markt brengt dat nog niet af is. Jammer!
A-merk? Ik vind dit echt zeer subjectief, voor mij blijft LG een B-Merk voorlopig.

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013