Merk en serie HTC, HD
  Bekijk alle specificaties
Kies andere uitvoering

HTC HD2 Zwart Review

Door joppe93 26 februari 2011, laatste update op 26 februari 2011, 792 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Groot scherm
  • Veel keuze uit OS'sen
  • Uitstekende bouwkwaliteit

Minpunten

• Slechte batterij

Sub-beoordelingen

Ik heb de HD2 ondertussen al meer als een jaar. Toen ik hem kocht was hij verreweg de beste telefoon van het moment. Ik heb al die tijd Windows Mobile met veel liefde gebruikt (een echte verademing op gebeid van vrijheid na iOS). Sinds januari is hij aan een nieuw hoofdstuk in zijn leven begonnen namelijk met Windows Phone 7.

Ik raad de HD2 nu nog altijd aan om te kopen omdat de prijs goed meevalt omdat hij al een tijdje uit is, de hardware kan echter nog volop mee concurreren met de andere grote des aardes. De HD2 is echt een Smartphone die je volledig kan aanpassen aan je eigen smaak. Wil je liever veel vrijheid dan kies je voor Android of hou je Windows Mobilei. Ik ben echter gevallen voor de snelheid en het design van Windows Phone 7.

Internetten is ook zalig op het grote 4,3" scherm. de batterij van de HD2 gaat echter met moeite een dag mee een nadeel dus.

Heb jij ook een HTC HD2 Zwart?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Reviews door de redactie

Kort maar bondig.

Waarom "Veel keuze uit OS'sen"

Kun je dual-boot doen mss? Sorry als dit een domme vraag is :P
De HD2 kan dankzij zeer kundige mensen op XDA de volgende OSen draaien :
- WM6.5 (duh)
- WP7
- Android (ook de nieuwste versie, gingerbread )
- Ubuntu
- MeeGo (in ontwikkeling)

De HD2 is de ultieme tweakerphone... absoluut een legende in de ROM scene.

Ik was zwaar teleurgesteld in deze telefoon toen ik hem kreeg en dat kwam natuurlijk door WM6.5. Ik had totaal geen kennis van roms etc... Toen kreeg ik via een klasgenoot de tip om XDA eens te bezoeken. Ik verbaas me iedere keer weer wat dit ding wel niet kan :p.

[Reactie gewijzigd door Ruffzz op 26 februari 2011 22:21]

Nadeel de batterij, wat verwacht je dan met zo'n scherm en snelheid. Bovendien op ebay zijn er zat batterijen te verkrijgen die een stuk langer meegaan.
hey heb je daar toevallig wat meer info over? want mijn hd2 zijn batterij is na 1jr6m een beetje aan het slijten precies..naar wat voor iets moet ik dan zoeken, speciale soort batterij, of gewoon een nieuwe hd2 batterij?

Thx
nvm..nieuwe rom ge´nstalleerd en battery life is A-OK :)
Slechte batterij? Best wel onzin imo. Ik kan op mijn prj-desire rom toch echt makkelijk een dag rondkomen (dit kan ik niet zeggen over mijn Milestone), en ik gebruik veel internet, push-mail staat aan, aantal smsjes per dag en af een toe een spelletje. Voor zo'n scherm is de batterij uitstekend.
Helaas deel ik die mening niet, de batterij is niet in staat om bv een dag lang mp3 te luisteren op het werk. Na een uur of 4-5 is ie toch echt leeg. En dat is dan met scherm uit.
Een dag intensief gebruiken lukt ook niet op 1 batterij. Ik heb er dan ook 2.
Je kunt ook wel die extra zware batterij erin doen, maar helaas krijg je dan wel een lelijke bult aan de achterkant er gratis bij.
Voor de rest echt een supertelefoon qua mogelijkheden. Zeker gezien de leeftijd van de telefoon. De touch daimond, touch pro en touch HD zijn allemaal redelijk snel uitgefaseerd, maar deze telefoon blijft maar verbazen.
Ik heb echt nog nooit zoveel lol gehad aan een mobieltje, deze is echt zijn geld dubbel en dwars waard.

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Assassin's Creed UnityFIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013