Terug naar Reviews

Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5 Review

Door lexeflex 23 december 2010, laatste update op 23 december 2010, 1.947 views

Productreview volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig.

Pluspunten

• lage temperatuur (normaal onder de 40).
  • met asus smartdoctor kan je heel veel dingen zelf regelen (fanspeed, overclock, overheat protection etc.).
  • direct X11 ondersteuning!
  • makkelijk overclockbaar dmv asus smartdoctor en daarbij de hyperdrive.

Minpunten

• maakt load wel wat meer herrie, dit valt mijn inziens nog wel aan te passen.

Sub-beoordelingen

Drivers en compatibiliteit Score: 4

Pasgeleden overgekocht, aangezien ik wou upgraden van een HD4850, dus toen bij deze kaart terecht gekomen, onder andere door direct X11 ondersteuning, GDDR5 geheugen, en nou hij zag er gewoon wel prima uit!

Verpakking:
De kaart wordt geleverd in een doos van ASUS met daarin nog een witte doos. Hierin zit daadwerkelijk de kaart, driver en ASUS software cd, handleiding, crossfirebridge, een aansluiting voor op je voeding en een dvi --> hdmi adapter.

Installatie:
Het is een 2 slots kaart, dus hij neemt wel aardig wat ruimte in. Maarja dat doen de meeste 2 slot kaarten wel. De installatie gaat makkelijk, past verder wel in mijn standaard kast van acer en verder zit er niks in de weg en/of last van onhandigheden. (helaas moest er een andere PCI kaart uit, omdat de kaart er anders niet in paste en er waren verder geen slots meer over).

Software installatie:
Er wordt een driver cd bijgeleverd met xp, vista en ook met windows 7 drivers. Ik had de laatste nodig, dus deze zonder problemen ge´nstalleerd. Op de cd staan ook programma's van ASUS zelf, namelijk ASUS GamerOSD en smartdoctor. Vooral dit laatste programma is handig, omdat je realtime de temperatuur van je videokaart ziet, de fan snelheid ziet en je kan met dit programma ook je kaart overklokken.
Zo kun je de Vcore, engine en memory handmatig instellen.
Verder kun je in opties nog kiezen om de fanspeed automatisch of handmatig te regelen, overheat protection aanzetten en hyperdrive aanzetten (dit is dat asus automatisch je videokaart overklokt, je kan ook optie aanklikken dat dit gebeurd bij 3d games).

Gebruik:
Kaart doet het prima, maakt niet veel geluid en komt met normaal computer gebruik niet boven de 40 graden uit. Als je gaat gamen, gaat die wel wat meer geluid maken, maar als je wilt kun je dat nog naar eigen wensen aanpassen door middel van bovengenoemde mogelijkheden.

Kortom, ik ben tevreden met deze videokaart, presteert verder goed en misschien ga ik binnenkort nog wel eens kijken of hij nog een beetje mooi kan overklokken, dit laat ik dan hier natuurlijk ook nog wel even weten ;)!

Heb jij ook een Asus EAH5770 CuCore/2DI/1GD5?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Beetje jammer dat je geen testresultaten hebt opgenomen van je oude kaart versus je nieuwe kaart.
Dat is inderdaad waar, MAAR!! alles is beter dan een zogenaamde Quick review waar iedereen maar wat in kan vullen zonder onderbouwing, dus allen daarom al 2 * van mij!
;)
WAARSCHUWING voor iedereen die van plan is om deze kaart te kopen:

bij belasting maakt ie ontzettend!! veel lawaai. Modden kan, de pricewatch: Arctic Cooling Accelero L2 Pro paste op mijn exemplaar.

Ik hoop dat ik hiermee jullie een dienst heb bewezen (verder zoeken is geen slecht idee imo)
UPDATE:
de werking van de kaart icm een succesvolle mod zoals gelinkt is perfect, de meerprijs van het modden is te doen. maw prijs/kwaliteit is prima, mits gemod is dit een knappe GPU imo

[Reactie gewijzigd door Doutzen op 20 april 2011 11:39]

Populair: Tablets Samsung Smartphones Beheer en beveiliging Google Apple Sony Games Consoles Politiek en recht

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013