ruudduur

5 september 2010 08:16, laatste update op 21 september 2011 07:37, 938 views

Toen ik de BCC aangaf dat de prijs van deze speler elders goekoper was werd er in het systeem gekeken en mocht de speler voor 119 mee (! }> ).

Zeer slank en ondiep spelertje en door het klepje ziet hij er zeer strak, degelijk en rustig uit. Heel klein minpuntje vind ik de glimmende piano lak finish maar dat is een kwestie van smaak.

Belachelijk veel mogelijkheden en alles werkte direct (Simplink met LG Plasma, netwerkherkenning). Fijne eenvoudige afstandsbediening met heerlijke grote aanduidingen die ook leesbaar zijn in een deels verduisterde kamer. Ook hier tref je de zwarte glimmende piano lak finish aan die ik niet geweldig vind.

Het beeld is uitstekend, zeer gedetailleerd en mooi gestokken kleuren. Door de hoge gedetailleerdheid zie je wel vaker lichte ruis dan bij andere spelers. Op zich kan je de ruisfiltering (en scherpte) verhogen maar dan gaat het beeld er snel hard en tekenfilmachtig uit zien. Jammer is dat bij het instellen van de beeldeigenschappen de correctiestapper erg fors zijn. Een stapje minder helderheid en het beeld wordt fors donkerder. ik ben nog aan het uitzoeken welke combinatie van instellingen het meest natuurgetrouwe beeld geeft. Tips zijn welkom! Momenteel heb ik de algemene instelling op Cinema staan en maak geen gebruik van de custom instelling waarbij je zelf verschillende beeldparameters kan regelen.

Het geluid klinkt prima over de onlangs aangeschafte instap Onkyo surroundset. Alle verschillende formaten worden automatisch herkend en dus goed doorgegeven.

Dit is weer zo'n heelijke aankoop: voor een klein bedrag krijg je een schat aan kwaliteit en mogelijkheden in huis. Mocht de speler op korte termijn gebreken gaan vertonen dan kom ik hier op terug. Wat mij betreft, ondanks een paar kleine minpuntjes, een dikke pluim en tien voor LG.

Aanvulling: heeft probelemen met sommige blu rays (1 op de ca 30)

• Onkyo HT-S6305
  • LG 50PK 250
  • Window 7 Ultimate PC

Pluspunten

• Afwerking, beeldkwaliteit, mogelijkheden, zeer lage prijs

Minpunten

• grote correctiestappen in de menu's
  • zwart glimmende lak op speler en handbediening
Algemene beoordeling Score: 4
Geluidskwaliteit Score: 5

Hoe navigeer je door de menu's heen? Werkt DLNA een beetje, of is het behelpen? Kan de speler DTS geluid in MKV bestanden decoderen? Hoe snel is de speler na het aanzetten en na het invoeren van een BD? En een DVD?
Redelijke review, en een mooie speler voor blauwe schijfjes!
Toen ik de BCC aangaf dat de prijs van deze speler elders goekoper was werd er in het systeem gekeken en mocht de speler voor €119 mee (! ).
Was dit ook echt zo, of heb je afgezet? }>
Vraagje, ik ben in het bezit van de LG BD370 en ik vroeg me af of deze wel NTFS op USB ondersteunt.
Hey @ruudduur, bij welke winkel kostte de speler dan €119,- als ik vragen mag?
Leuke speler voor deze prijs maar een minpunt als ik dvd(video ts) wil afspelen via de usb kan ik geen subs kiezen is dit op te lossen?

To Kriswerry ik had hem ook voor deze prijs een maand geleden bij besteke*s.nl maar ja nu niet meer ...

[Reactie gewijzigd door p.grootveld op 6 november 2010 14:25]

Kun je de ruisfiltering aanpassen van de speler? Of van de tv?

Verder prima korte review :)
@ Dimiz: De speler ondersteunt NTFS :)