Intel Core i3 530 Boxed Review

Door pbeumer2001 16 mei 2010, laatste update op 16 mei 2010, 1.237 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Ingebouwde grafiche chip die voor HTPC doeleinden perfect is!!

Minpunten

• Meegeleverde koeler zuigt!!

Sub-beoordelingen

Perfecte CPU voor een HTPC!!! De ingebouwde grafische kaart is meer dan voldoende. Live TV kijken in SD en HD kwaliteit is geen probleem. CPU wordt nauwelijks belast. 10 tot 15% bij HD zenders. Voor dat geld kun je geen betere CPU + Grafische kaart krijgen.

Enig minpuntje; de meegeleverde koeler. Waar de koelers van Intel hiervoor zo stil waren maakt deze toch aanzienlijk meer lawaai.Heb de koeler op 50% van zijn kunnen draaien waardoor het een stuk rustiger is. CPU blijft dan rond de 35 graden draaien.

Heb jij ook een Intel Core i3 530 Boxed?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Meer advertenties

Blaast die koeler dan niet ?
als ie net zo goed koelt als mijn stock i7 920 koeler dan blaast ie wel maar niet voldoende om de CPU koel te houden. Ik gebruik nu de de corsair H50 en die doet zijn werk goed :*)
Ik denk dat zijn reactie hierop: 'Meegeleverde koeler zuigt!!' bedoelt was :P
Idd :p

Ik heb m'n stock koeler van m'n i7 920 zelfs niet gebruikt, direct een T.R.U.E 120 erop :D
De koeler houdt de boel wel koel genoeg maar hij zuigt in de zin van "het ding maakt teveel herrie en kun je beter vervangen door een ander merk"
nice try..... maar echt VEEEEL TE KORT
jammer
Nice try?? Ik probeer helemaal niets. Vertel alleen maar mijn bevindingen voor degene die dit graag willen weten. Jij blijkbaar niet dus waarom je dan hierop reageerd is voor mij een raadsel.
Een am3 systeem met een el-cheapo athlonII erop zal ook wel voldoen voor een htpc toch? Is die processorbelasting zo laag omdat al het decoderen in de gpu gebeurt? En blijft die ingebouwde gpu ook zo koel?
Heb nog geen graden kunnen vinden voor alleen de gpu. Maar inderdaad de gpu doet bijna al het werk. Moet er wel even aan toevoegen dat de beeldkwaliteit van de live hd zenders niet goed is. Kwam ik vanmorgen pas achter. Ben nog aan het zoeken wat het probleem daarvan kan zijn. Volgens intel moet de onboard gpu van de i3 dat makkelijk aankunnen maar het beeld is verre weg van HD.

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013