p2kNLsander

4 december 2009 16:39, laatste update op 4 december 2009 22:15, 788 views

Ik heb dit spel nu anderhalve week geleden in huis gehaald, na er lang over te twijfelen. uiteindelijk heb ik toch maar besloten het spel te halen omdat ik veel goeds hoorde over de singleplayer.

Installatie:
Hier heb ik veel over gelezen in andere reviews, maar hier was de installatie totaal geen probleem. nadat ik de dvd in mijn pc had gedaan, was de installatie na ongeveer 20 minuten geheel klaar met installeren en kon ik direct aan de slag.

Gameplay:
Aan de gameplay in dit spel heb ik aan het begin wel even moeten wennen, dit komt waarschijnlijk omdat ik de gamplay van battlefield 2 gewend was en deze geheel anders is. Maar naar wat aanpassingen van de toetsen ben ik toch zeer tevreden en valt het achteraf wel mee.

Multiplayer:
Ik ben begonnen met de multiplayer omdat hier het meeste over te doen was in de media. En dat kwam met name vanwege het feit dat er geen dedicated servers aanwezig zijn. Mijn mening is echter dat ik de dedicated servers niet mis. ik speel dit spel ook voornamelijk voor de lol en hoef niet zo nodig in servers met alleen maar pro`s of beginners. wat ik me wel kan inbeelden is dat bij bijvoorbeeld clanwars dit een probleem kan vormen.

Lag en disconnects:
De lag valt mij wel mee, je komt altijd wel eens in een server waar 1 persoon over je scherm vliegt ipv loopt. Dit is echter in elk spel en zie hier het probleem ook niet zo van in. Wat me wel mateloos initieert is de manier waarop je regelmatig met een disconnect te maken krijgt. En dat is dat de host maar besluit om het spel af te sluiten. In 50% van de gevallen wordt er geen goede host meer gevonden en zit je weer in het hoofdmenu.

Niveau:
Ook het niveau verschil tussen spelers valt me vaak op. je zit de ene keer in een server waar het heel spannend is tot de laatste minuut. maar je zit ook vaak in servers waar je al dood bent voor een deel van je team ook maar een slot gelost heeft. Wat mij betreft kunnen ze de spelers beter bij mekaar zoeken op ping en K/D ratio dan zoals het nu gebeurt. Dit komt het spel zeker ten goede omdat dan het niveau dichter bij mekaar komt te liggen.

Punten:
De punten die je in de multiplayer kan halen zijn op diverse manieren te behalen. Het leuke hieraan is dat je vrijwel niet uitgespeeld raakt omdat er altijd nog wel een wapen is waar je bepaalde challenges nog moet halen. Wat in het begin wel een groot nadeel is, is dat je regelmatig een behoorlijk groot aantal challenges tegelijk krijgt door het doden van een tegenstander en dat je toch al gouw 20 seconde lang tegen allerlei teksten in je beeld zit aan te staren die je behoorlijk afleiden van het spel. Ook vind ik het vreemd dat je bij verschillende gamplay types verschillende punten krijgt voor het doden van een tegenstander terwijl deze gewoon opnieuw terug komt ( Gaat dus niet over Search & Destroy).

Mappen:
Zoals in ieder ander spel op deze aardkloot heeft iedereen wel een mening over de map die er gespeeld wordt. De mappen die in MW:2 worden gespeeld vind ik kwa grootte precies goed. Ik speel voornamelijk team deathmatch en daar gebeurt het wel eens dat je gelijk na het spawnen een kogel in je hoofd krijgt, maar het merendeel start je toch echt aan de andere kant van de map waardoor je voor jezelf een goede route kan kiezen zonder direct een kogel te ontvangen.

Singleplayer::
Ik heb de singleplayer nu 2x uitgespeeld. 1x op het hoogste niveau (6,5 uur) en 1x op het laagste (5,5 uur). Beide keren heb ik ervan genoten en me ook vol moeten inzetten om levend door de missies te wurgen. Wat me wel opvalt in de hoogste moeilijkheid is dat sommige missies toch vrij makkelijk zijn terwijl andere bijna onhaalbaar zijn.

Verhaal lijn:
Ik persoonlijk vind de verhaallijn in dit spel nogal krom. je vliegt van hot naar her en er is soms geen touw aan vast te knopen. het ene moment sta je in een krottenwijk in rio, en het volgende moment zit je op een gletsjer. Je moet de filmpje`s tussen de levels in kijken om de verhaallijn te blijven snappen. Dit is echter niet voor mij weggelegd omdat ik gewoon wil schieten en niet alle filmpje`s wil uitzitten.

Levels:
De levels zijn zeer mooi opgezet en ook aan de leegte op de achtergronden is gedacht. Hier worden ze gewoon opgevuld door gevechten die in lijn liggen met het gevecht dat jij op dat moment doorloopt. Ook zijn de levels vrij gedetailleerd. Het is echter geen Crysis maar dat hoef je ook helemaal niet te verwachten van een spel als dit.

Omslag:
Dit vind ik in dit spel mooi uitgedacht. Het ene moment sluip je door de sneeuw en ben je zeer voorzichtig met iemand dood te schieten, terwijl je 5 minuten later oog in oog staat met tientallen vijanden. gelukkig krijg je op z`n moment meestal de bemachtiging over een Drone welke je zelf kan besturen (afvuren van missiles)

Special ops:
In de special ops zijn 3 moeilijkheids graden in te stellen waarbij het uiteenloopt van simpel tot zeer pittig.

Solo:
Wanneer je besluit op de Special ops in je 1tje te gaan spelen. kom je al vrij snel op een punt waar het allemaal net even te lastig wordt, vooral omdat dood ook echt helemaal opnieuw beginnen is. Er zijn geen tussenstukje `s waar het spel even opgeslagen wordt.

Co-op:
Wanneer je het spel speelt met een andere speler en je hebt ook nog contact via een headset (o.i.d.) dan zijn de eerste 3 categorieŽn vrij snel uitgespeeld en kan je aan de laatste 2 beginnen. Hier wordt ook het niveau verschil duidelijk en is het moeilijkste niveau ook echt vrijwel onhaalbaar voor de gemiddelde speler.

Conclusie:
Een spel wat zeker niet misstaat zolang je het maar voor je plezier blijft spelen. Zonder de dedicated server zie ik echter de levensverwachting van dit spel somber in, dit vooral omdat clanwars toch stabiele servers nodig hebben. De Special ops is zeker een toevoeging die de houdbaarheid voor de single player ervaring verlengt.

Pluspunten

• Special ops
  • single player

Minpunten

• Verbindingsproblemen
  • Geen dedicated servers
  • vrij snel uitgespeeld
  • Boekje in de doos
Algemene beoordeling Score: 4
Besturing Score: 4
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 3
Gameplay Score: 4
Beeld Score: 5
Geluid Score: 4

leuke review, al snap ik niet echt wat je bedoelt met lage systeemeisen.. Heb je het nog op iets anders getest dan een Q9550 + 8800 GTS dan? Dat is nu geen high-end systeem maar toch wel beter dan mid-range gok ik.. Akkoord, de 8800 GTS is een oude kaart maar wel een topper en met je Q9550 moet je enkel i7 en nagelnieuwe i5 cpu's laten voorgaan en ohja, de qx reeks maar dat zijn geen gemiddelde cpu's te noemen?..
hij is ook op mijn laptop (asus a6t getest) en op laag liep hij redelijk
maar ik heb het er niet in de revieuw over gehad zal hem ff weghalen voorkomt onduidelijkheden
Moet zeker wel goed draaien.

Mijn laptop (BTO Intel P8400, 4Gb, HD4650) draait het spel op extra high op 1366x768 met 4x AA aan dus zou zeker op jou pc goed moeten draaien.

greetz
Ik vind persoonlijk dat de verhaallijn vrij duidelijk is, als je de fimpjes skipt is dan is het logisch dat je er niets van snapt :) Beetje eigen schuld tbh.
een paar rare punten die je aandraagt, in het ene stukje spreek je over:
dus van hot naar her is niet leuk en dat komt omdat je elk filmpje doorklikt, tja kwestie van eigen schuld volgens mij. Dan zet je een stukje verderop:
nu vind je het opeens wel goed al die omslagen? Ik snap ook wel dat een verhaal en verschillende gamelevels niet hetzelfde zijn maar dit slaat kant noch wal natuurlijk.

Wat verder tenenkrommend slecht is is wat voor typefouten er in staan: deadmatch? deathmatch, hooft met een T??????? alsjeblieft zulke fouten maken kleine kinderen....
Ook zouden wat screenshots de boel opleuken.
Als je door een bos sluipt om een vijandelijke basis te bereiken dan is het toch logisch dat je in contact komt met tientallen vijanden dit is afwisseling.

Maar als je missie (bv) 5 in rio zit en in missie 6 in de gletsjers rond kruipt en je volgt het filmpje niet spring je van hot naar her. maar zoals ik zelf al zij komt dit omdat ik het filmpje niet keek.

En hooft met een D, daar kan IK ook gewoon overheen gelezen hebben. maar nu is het aangepast. hopelijk leest het nu wat duidelijker
als je hooft schrijft lees je er niet overheen, dat is gewoon niet mogelijk het is niet zo dat je per ongeluk de d indrukt ipv de t... maar goed verder is de review wel ok.