Merk Activision
Platform (Games) PlayStation 3
Game Genre Shooter
Leeftijdsclassificatie 18
  Bekijk alle specificaties

Call of Duty Modern Warfare 2, PlayStation 3 Review

Door Peatsmoke 30 november 2009, laatste update op 23 december 2009, 951 views

Review volgens oud formaat. Geen samenvatting aanwezig. Lees verder »

Pluspunten

• Mooie grafische beelden;
  • Geweldige Multiplayer;
  • Variatie in velden

Minpunten

• Korte Single Player
  • Verslavend...

Sub-beoordelingen

Gameplay Score: 5
Beeld Score: 5
Geluid Score: 5
Besturing Score: 5
Replaywaarde Score: 4
Stabiliteit Score: 4

Enige tijd geleden heb ik, niet direct op de releasedag, de stoute (leger)schoenen aangetrokken en het spel gekocht.
Aangezien ik al een eerdere versie van COD gespeeld had op mijn PS3, was ik al enigzins gewend aan het omgaan met de controller. Het heeft bij mij, als vroegere PC-gamer, toch wel lang geduurd voordat ik gewend was aan de controler. Met name het kijken en richten (niet geheel onbelangrijk in een FPS) is een stuk onrustiger dan wanneer je dit met een muis kunt regelen (dit is echter een persoonlijke beleving en doet niets af aan de speelbaarheid).
Het bijgeleverde boekje is wel heel erg summier: behalve een aanwijzing van het scherm lay-out en de besturing, staat er niets in.
Geluid en beeld zijn in een woord fantastisch te noemen! De combinatie van een Full-HD TV en de PS3 komt met deze game volledig tot zijn recht.

GAMEPLAY
Waren eerdere versies van COD wat gameplay betreft, in mijn ogen, niet zo goed als de eigenlijke voorloper (Medal of Honor), deze versie doet dit alles heel snel vergeten. De singleplayer versie heb ik nog niet helemaal uitgespeeld, maar de verhaallijn die erin zit is in ieder geval boeiend genoeg om verder te spelen.
De multiplayer-versie heb ik tot nu het meest gespeeld en dat is bij de meeste andere kopers en/of gebruikers van het spel de reden waarvoor ik het gekocht heb. De velden in deze versie zijn groot genoeg en bieden voor ieder soort wapen of uitrusting leuke uitdagingen. Als enige minpuntje kan genoemd worden dat het soms lastig is om te ondescheiden wie vriend of vijand is.
Het feit dat je weer veel meer mogelijkheden hebt om ergens in op of onder te gaan liggen zorgt ervoor dat je onaangenaam verrast kunt worden. Mede doordat er weer veel meer gebouwen zijn waar je in kunt, maken de stedelijke gebieden soms tot een "echte" hel... :)
In tegenstelling tot eerdere versies reageren goederen (ramen, computers, wanden, dieren, enz. enz) op kogels en bominslagen. Dit is een van de zaken die ervoor zorgen dat het spel meer realistisch wordt.

Beeld
De beeldkwaliteit van deze versie is in mijn beleving vele malen beter dan de voorgaande versie. Het detail in gebouwen, landschapselementen en figuren is geweldig.

Geluid
Het geluid is in overeenstemming met het beeld: gewoonweg klasse! Wanneer je het spel speelt via een surround-installatie lijkt het alsof de Harriers en Apaches door de (woon)kamer vliegen. Bominslagen en close-combat fights kunnen bij de buren voor onrust zorgen...

Besturing
De besturing is afhankelijk van welke versie die je gekocht hebt. Bij de PC-versie maak je gebruik van het toetsenbord en de muis, terwijl je voor de X-box en PS3-versie de controller moet gebruiken. Persoonlijk vind ik de PC-versie fijner te bedienen dat de andere versies. Dit kan ermee te maken hebben dat ik eerdere games (MOH en COD) tot de voorlaatste versie altij op de PC gespeeld heb en daaraan gewend ben geraakt.

Replaywaarde
Bij het spelen van het spel, zowel in de Singleplayer als Multiplayer variant, kun je door het bereiken van levels in het spel, meer variatie in het spel brengen doordat je de beschikking krijgt over meer verschillende wapens, soorten spel en zgn special ops (zgn. minimissies).

Kwaliteit & stabiliteit
De huidige softwareversie 1.07(voor PS3) is stabiel. Waren er in eerdere versie nog hier en daar stukken veld waarop je vast kwam te zitten of gebouwen waarop je (kennelijk ongewenst) op kon klimmen, in de huidige versie (1.07) zijn vrijwel alle bugs verdwenen. Ik heb er in ieder geval geen meer kunnen ontdekken na de versie 1.04.

Heb jij ook een Call of Duty Modern Warfare 2, PlayStation 3?

Deel je ervaringen met andere tweakers in een productreview!

Ik weet niet of dit op de PS3 ook zo is maar achtergronden ( als je bijvoorbeeld op dat boorplatform ergens in de zee bent ) zoals ijsbergen etc. Zijn zeer lelijk en weinig aandacht aan besteed vind ik dan. Draai overigens alles op max met 1900x1080. Ben benieuwd of dit bij de console versies ook is.
Hoewel ik dit op de PS3-versie anders ervaar, is het natuurlijk ook niet zo raar dat aan de grafische zaken die 'buiten het speelveld' vallen, minder gedetaileerd en afgewerkt zijn als de zaken in het veld.
Ik vind het grafisch gedeelte zeer goed en heb het ook als zodanig gewaardeerd. Kijk bijvoorbeeld eens in de landschappen wat er aan details zitten in bijvoorbeeld bloemetjes of interieuren van gebouwen.
Als je dit vergelijkt met eerdere spellen van COD of MOH heeft de tijd duidelijk niet stil gestaan.

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013