Hoofdcategorieën
Creative Inspire T6100

Creative Inspire T6100 review door Ricardoshow

5.1, 8W, 26W, Zwart
SKU: 51MF4085AA000, EAN: 5390660137129, T.net ID: 145343

Review door Ricardoshow, vrijdag 3 juli 2009 - views: 260

1K karma
Algemene beoordeling 4 Featureset 3
Bouwkwaliteit 4 Vormgeving 5
Muziekweergave Film/gameweergave 4
Mid- en hoogweergave 4 Basweergave 4
Prijs 5  
Gebruikt in combinatie met:
  • pc Acer X3200 98.3BE7Z.T7P
Ervaring met één exemplaar, sinds juni 2009

Sluit me graag aan bij voorgande reviews, zoek je een lowbudget 5.1. set dan is dit echt een van de beste. Ik vind deze duidelijk beter dan vergelijkbare produkten van Trust (toch te vaak een knullige ruis en brom show) en van Logitech (net een wat evenwichtiger geluid), maar dat is zeker in deze prijsklasse natuurlijk ook een kwestie van smaak, of beter gezegd van welke soort kleuring je het meest bevalt. De kabeltjes hadden echt wat dikker en langer gemogen, de front- en centerspeakers hadden verticaal verstelbaar mogen zijn, de bassen net iets minder wollig/nadrukkelijk (hoewel gelukkig middels aparte regelaar heel goed bij te stellen), maar het totaalbeeld is verrassend mooi en voldoende gedetailleerd. Die range van 40-20.000 Hz lijkt te kloppen al zegt dit op zich niet veel over klankkleur en dynamiek. Gezien de stevige voeding en omvorming naar een laag voltage maar hoog amperage lijkt de versterker min of meer in klasse AB te werken wat die levendigheid en relatieve rust van het geluid mede lijkt te verklaren. Er lijken ook prima speakers gebruikt te zijn die gelukkig veilig achter een stevig maar voldoende open metaalgaas zitten (behalve de bas, daar zit ouderwets mooi doek op). Het ontwerp sprak me direct aan, is even tijdloos als praktisch en mooi, de afwerking is zondermeer goed.
Negatieve eigenschappen:

dunne en vrij korte kabels
ietwat donkere en wollige bas
front- en centerspeakers niet verstelbaar
ietwat 'priemende' bauwe led

Positieve eigenschappen:

zeer goede prijs-kwaliteit verhouding
evenwichtig en vol geluid
mooie vormgeving en afwerking
voldoende vermogen (voor pc)

Reacties

Er zijn nog geen reacties op dit item...

Inlog formulier

Je moet inloggen om te kunnen reageren.

Reactie formulier
VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: