Hoofdcategorieën

Palm Tungsten T3

SKU: P80870ML3, T.net ID: 67631

Van dit product worden geen prijzen meer getoond.

Specificaties

Merk en Type
MerkPalm
ProductserieTungsten
TypeT3

Productreviews

De Palm Tungsten T3 werd door 2 tweakers beoordeeld, die het product gemiddeld als goed beoordeelden. De beeldkwaliteit en bouwkwaliteit werden het meest gewaardeerd, terwijl men het minst positief was over de mobiliteit en accuduur.

Review schrijven

Scorekaart

# Gemiddelde
Algemene beoordeling2Beoordeling: goed
Featureset2Beoordeling: goed
Prestaties2Beoordeling: goed
Beeldkwaliteit2Beoordeling: zeer goed
Bouwkwaliteit2Beoordeling: zeer goed
  # Gemiddelde
Ergonomie2Beoordeling: zeer goed
Veelzijdigheid2Beoordeling: goed
Mobiliteit en accuduur2Beoordeling: slecht
Prijs2Beoordeling: voldoende

Reviews van bezoekers

De twee meest gewaardeerde reviews staan hieronder.
Bekijk alle reviews op waardering of chronologisch.

Review door Ralph Smeets - woensdag 20 april 2005 15:49
2
Algemene beoordeling Beoordeling: goed Featureset Beoordeling: goed Prestaties Beoordeling: goed
Beeldkwaliteit Beoordeling: zeer goed Bouwkwaliteit Beoordeling: zeer goed Ergonomie Beoordeling: goed
Veelzijdigheid Beoordeling: goed Mobiliteit en accuduur Beoordeling: slecht Prijs Beoordeling: voldoende
Kwa featues is de Tungsten|T3 goed uitgerust met onder andere een goede agenda, e-mail applicatie, webbrowser en een complete office-suite. De meeste gangbare telefoons met Bluetooth of IrDa worden door de T3 ondersteund, hoewel er voor sommige eerste een update moet worden geinstalleerd. Hierdoor kan men met behulp van een GPRS of G3 abbonement surfen op het internet, e-mail ophalen en versturen en zelfs applicaties downloaden en installeren. Het enige gemis is WiFi, hoewel ik dat persoonlijk niet mis. Met behulp van Bluetooth en een Bluetooth-dongle in de PC is het namelijk ook mogelijk om met de T3 te surfen op het web, waarbij de pc als ICS dienst doet.

De 400MHz XScale-processor is snel genoeg om allle applicaties die ik draai. Grote spreadsheets worden zonder veel moeite berekend, video wordt vloeiend afgespeeld, spelen spelen gaat heel heel goed en alle bekende navigatieproducten lopen vlot op deze processor. Meer kracht is dus eigenlijk niet nodig.

De beeldkwaliteit is goed. Binnenshuis kan de helderheid tot op het laagste niveau terug gedraaid worden om batterijen te besparen. Buitenshuis zet ik dit meestal hoger. Situaties waarin het scherm slecht leesbaar was ben ik tot nu toe nog niet tegengekomen.

Bouwkwaliteit...
Negatieve eigenschappen:

- geen WiFi
- levensduur batterij slecht

Positieve eigenschappen:

- compact
- goed scherm
- veel standaard applicaties meegeleverd
- internationale lader meegeleverd

Review door Garyu - vrijdag 29 juni 2007 07:49
2
Algemene beoordeling Beoordeling: goed Featureset Beoordeling: voldoende Prestaties Beoordeling: goed
Beeldkwaliteit Beoordeling: zeer goed Bouwkwaliteit Beoordeling: zeer goed Ergonomie Beoordeling: zeer goed
Veelzijdigheid Beoordeling: voldoende Mobiliteit en accuduur Beoordeling: slecht Prijs Beoordeling: slecht
Ik heb ongeveer anderhalf jaar geleden de Tungsten T3 gekocht, gelijk bij de release. Het was eigenlijk puur een toevalstreffer, ik heb hem namelijk met een flinke korting kunnen krijgen. Had ik die korting niet gehad, dan had ik waarschijnlijk nu nog steeds een papieren agenda gehad, het was (en is nog steeds) mijn eerste Palm :).

Ik had vooraf geen enkel idee wat ik zou gaan krijgen, dus alles was mooi meegenomen. Bij het openmaken viel me meteen op dat het apparaat zeer net afgewerkt is, en de behuizing voelde erg stevig aan. Het scherm was ongelooflijk helder, en ook qua bedieningsgemak (vind ik erg belangrijk) voldeed het apparaat goed. Het grote probleem waar ik al vrij snel achter kwam is de beperkte batterij. Als je een paar uurtjes spelletjes hebt zitten spelen op je PDA, dan slurpt ie eenvoudig batterijen, en is ie dus ook binnen een dag leeg.

Het uitschuifmechanisme werkt perfect, je kan de PDA in zowel compacte als uitgerekte vorm gebruiken, wat mij nog steeds erg aanspreekt. Jammer is dat software apart geprogrammeerd moet worden om de T3-uitschuiffunctie te ondersteunen. Ondertussen doet de meeste software dat ook wel (recent heeft ook AvantGo een update geschreven), maar met name Adobe Reader is de grote afhaker.....
Negatieve eigenschappen:

geen wlan of gsm/gprs
korte batterijduur

Positieve eigenschappen:

helder scherm
uitschuifmechanisme
solide looks

Vraag & Aanbod

Er zijn geen advertenties in vraag & aanbod van dit product aanwezig.

Advertentie plaatsen

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: