Hoofdcategorieën
Device Settings

Poll

Heb jij al een ssd?

Ssd's worden steeds betaalbaarder. Heb jij je systeem al uitgerust met een flashdisk?

Nee, toch nog te duur
53,1%
Nee, de opslagcapaciteit is me nog te laag
20,4%
Ik overweeg wel een aanschaf
12,2%
Nee, de snelheidswinst is nog te beperkt
11,4%
Ja, ssd's zijn sneller en zuiniger dan harde schijven
1,9%
Ja, ik stop nieuwe technologie altijd zo snel mogelijk in mijn systeem
1,0%

Aantal stemmen: 9.360. Deelname gesloten op 28-11-2008 17:26. Stemmen is niet meer mogelijk.


Reacties

«  1  2  3  »

Nee, nog niet.
Maar zodra ze wat betaalbaarder zijn dan ga ik de systemen die geen gigantische opslag nodig hebben er wel van voorzien.

Mijn notbook en HTPC bijvoorbeeld worden zeker voorzien van zoiets. Om de 11 hdds in m'n werkbak te vervangen gaat nog een beetje tever. Voor een vergelijkbare hoeveelheid ruimte ben ik dan 26,500 euro kwijt (met 250GB SSDs), om dan nog maar te zwijgen over de controllers die ik nodig heb, omdat ik dan aan 16 poorten niet genoeg meer heb :P

Ssd zullen voor massaopslag de komende jaren nog extreem duur blijven. Als boot- en applicatiediskje leveren ze ook al veel snelheidswinst en kun je met veel minder opslagcapaciteit.

Ik heb overigens ja gestemd. Sinds april heb ik 4x Mtron Mobi 3000 16GB in raid 0 aan een Areca ARC-1280. Het is één van de beste upgrades geweest die ik ooit gedaan heb (daarvoor had ik vier Raptors van 150GB).

[Reactie gewijzigd door Femme op vrijdag 7 november 2008 17:47]


Inderdaad. Op mijn notebook heb ik niet meer dan 20GB nodig, heb liever dat het snel is en beter nog, lekker zuinig.

Die RAIDarray die je hebt klinkt iig wel erg :9

Op dit moment vind ik SSD's nog veel te duur. Ik ga pas over als je voor enkele tientjes, of maximaal 100 euro ofzo, een 128 GB of grotere SSD kan kopen. Immers, harde schijven met vier keer die grootte kosten ook ruim onder de honderd euro tegenwoordig. Waarom kan dat dan bij SSD's niet?

De huidige prijzen zijn gewoon imho absurd hoog.

[Reactie gewijzigd door wildhagen op vrijdag 7 november 2008 17:44]


Ik wil zeker minimaal 700 GB met maximaal 2 schijven. Dat is op het moment nog niet mogelijk. 500GB wel, wat op het moment alleen mogelijk met de OCZ SSD (2 x 250GB), maar de huidige generatie vind ik te langzaam vanwege de JMicron controller en dit gaat me 1358 euro kosten (te duur).

Ofwel: alle redenen om het niet te doen gelden voor mij ;). Te weinig opslag, te langzaam en te duur. Maar dat neemt niet weg dat er zeer in geïnteresseerd ben. De nieuwe generatie OCZ SSD's en de huidige Intels zijn wel snel genoeg om harde schijven gedag te zeggen en de prijs / opslagcapaciteit wordt vanzelf beter en naast de verhoogde snelheid is het feit dat ze geluidsloos zijn voor mij een goede reden om tot aanschaf over te gaan (mijn processor is al passief gekoeld en dat soort dingen waardoor mijn harde schijf in verhouding een groot gedeelte van de herrie maakt).

Waarom wil je maximaal twee schijven in je systeem? De huidige moederborden hebben meer dan genoeg sata-poorten (vaak minimaal zes). De oude nadelen van meerdere harde schijven in een systeem, zoals een grotere geluidsproductie, hoger energieverbruik en groter ruimtegebruik, gelden niet of nauwelijks voor ssd's. Een 2,5 inch ssd is stil, gebruikt nauwelijks energie en kun je overal kwijt. Alleen al op de bodem van de behuizing kun je een raidconfiguratie kwijt waar je de random I/O performance van een 16-drive 15K toeren sas-opstelling mee wegblaast.

Mijn antwoord is eigenlijk:
Te duur voor een te kleine opslagcapaciteit met te weinig snelheidsvoordelen.

Dus eigenlijk alle eerste 3 nee.

Ik vind de SSD wel degelijk rete-interessant. Maar ze zijn me toch nog echt te duur. Het verschil in prijs is me de snelheidswinst en zuiningheid nog niet waard.

Ik mis de optie:
'Te duur, te lage opslagcapaciteit en de snelheidswinst is nog te beperkt.'
Omdat de opslagcapaciteit voor mij het belangrijkste is, het ik daarvoor gekozen. ;)

Precies. Ze zijn er wel in een nette 256GB, met een goede snelheid, of een lage prijs. Maar de juiste combinatie van deze drie factoren is er voor mij nog niet echt. Een systeem-disk moet toch het liefst 128GB groot zijn, en snel natuurlijk. Wil je dat nu, is het te duur.

Een snelle 120/128GB SSD voor het Windows. applicaties en games lijkt me echt super.
Ook al duurt het nog een jaar, of misschien wel twee, ik wacht tot de prijzen van de snellere versies rond de 200,- liggen en dan ga ik er voor.

Nee ik las gisteren dat sandisk er een gaat maken die 100 keer zo snel is en tot die tijd "behelp" ik me wel met een draaiende hard schijf.

Als de hickups van de low-medium end modellen eruit zijn ga ik denk ik over tot aankoop. Ik wil best 200e neerleggen voor een 60GB SSD,zolang deze maar bugvrij is.
«  1  2  3  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011