Hoofdcategorieën
Device Settings

Poll

Google+

Denk jij dat Google met zijn nieuwe sociale dienst Google+ populairder kan worden dan Facebook?

Zal moeilijk worden
34,4%
Ik heb een hekel aan sociale netwerken
22,6%
Onmogelijk
16,4%
Moet te doen zijn
11,3%
Laat ze eerst maar proberen het succes van Buzz en Wave te evenaren
7,1%
Het is niet echt een Facebook-concurrent
5,0%
Zeker & vast
3,1%

Aantal stemmen: 16.144. Deelname gesloten op 20-07-2011 15:29. Stemmen is niet meer mogelijk.


Reacties

«  1  2  3  4  »

LOL gestemd op zeker & vast en toen zag ik dat die 100% van de stemmen had, ik vond het al gek dat iedereen het er mee eens was maar ik stem waarschijnlijk als een van de eersten :P

Maar alles wat Google maakt is een succes en zeker als ze het goed integreren in Android wordt het een succes.

Ook omdat Facebook aardig omstreden begint te worden qua privacy.

[Reactie gewijzigd door Bierkameel op donderdag 30 juni 2011 08:58]


[sarcasme]
Shit, ik had op "Onmogelijk" gestemd, maar je hebt helemaal gelijk, want Google Wave, Google Buzz, Google Lively en Google Video zijn ook zulke successen...
[/sarcasme]

Zie dit nooit gebeuren, Google heeft duidelijk de boot gemist als het aankomt op social networking, de tech-savy mensen zullen Google + er waarschijnlijk bij nemen (zijn toch altijd de eerste die invites weten te vergaren) maar Facebook verslaan qua populariteit? Onmogelijk!

Ik weet het niet hoor. Het heeft ook alles te maken met timing en Facebook begint dan weer net wat gebruikers te verliezen. Ik denk dat het wel iets kan worden, maar ik betwijfel of dit ook gaat gebeuren. Dat Facebook straks in elkaar klapt dat zit er wel aan te komen ja, en dan is dit misschien wel een goede opvolger.

Het heeft ook alles te maken met timing en Facebook begint dan weer net wat gebruikers te verliezen.
Facebook groeit nog steeds als een tierelier hoor...

nieuws: 'Facebook heeft driekwart miljard leden'

Facebook verliest geen gebruikers, het is namelijk onmogelijk om je af te melden, je kunt alleen je account suspenden.

Als je niets met je account doet dan kan je niet als actief lid worden beschouwd ofwel meegeteld. Als jij een ouderwets bedrijf bent en iemandals "klant" rekent omdat ze 50 jaar geleden wat hebben afgenomen hebben dan deugen je statistieken ook niet hoor...

Ik denk dat ze met 3kwart miljard ook de inactieve accounts meetellen. Maar ook spamaccounts en mensen die meerdere accounts hebben aangemaakt. Er zijn ook mensen die een Facebook account hebben gemaakt om alleen een game te spelen die alleen op Fb te spelen is. Ik kan me niet voorstellen dat er 3kwart miljard volop actieve accounts zijn, die zegmaar hun status paar keer per dag updaten, etc.

Wat is er mis met Google Video?
Dat YouTube gewoon veel beter in elkaar zat en ze daar veel meer mogelijkheden mee zagen. Dachten ze daar gaan we in investeren maar als YouTube naar Microsoft ging ofzo.
Had Google natuurlijk veel meer aandacht aan Google Video geschonken en was het ook gewoon groot geworden.
Maar mislukt nee?
De rest punt.

[sarcasme]
Shit, ik had op "Onmogelijk" gestemd, maar je hebt helemaal gelijk, want Google Wave, Google Buzz, Google Lively en Google Video zijn ook zulke successen...
[/sarcasme]
Inderdaad, en Gmail, Android, Google Search, Google Apps, Picassa etc zijn allemaal grote flops....

Dat zijn nu net geen projecten/onderdelen die echt met social media te maken hebben. ;)
Waar 'Farscape 2' -zeer terecht- op doelt is dat de social media producten díe Google heeft gelanceerd tot nog toe gewoon erg tegenvallen (zoals bijv. Buzz / Lively).

Dat ze het nu nog een keer gaan proberen met Google+ is geen verrassing; op dit moment zijn Facebook en LinkedIn alleenheersers in social media als het gaat om advertentieinkomsten. Dat is voor Google natuurlijk onacceptabel.

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op donderdag 30 juni 2011 10:52]


Ik denk dat het nog best kan. Google heeft natuurlijk wat fails gemaakt, zoals bijvoorbeeld Google video, maar Google krijgt toch meer en meer marktaandeel en niet alleen door adsense en de zoekmachine. Vind persoonlijk Google docs erg fijn en al mijn buitenlandse vrienden spreek ik via gmail. Ik denk dat Google best de mogelijkheid heeft om het ver te schoppen met google+. Ik zal er in ieder geval één aanmaken.

[flauwe humor-modus]
En als het niks wordt, kopen ze facebook toch gewoon?
[/flauwe humor-modus]

Zelfs Google kan geen 70+ miljard bij elkaar brengen om Facebook in te lijven. De marktcapitalisatie van heel Google is maar 160 miljard, dus ook met aandelen is het praktisch niet mogelijk.

De enige gegadigde met genoeg cash zou Apple zijn. Maar wat moeten die er mee.

[Reactie gewijzigd door Bosmonster op woensdag 29 juni 2011 17:29]


De enige gegadigde met genoeg cash zou Apple zijn.
Mwoah, welliswaar heeft Apple 70 miljard aan cash, maar zelfs Apple kan niet zeggen: dat geven we nu uit aan de overname van bedrijf <x>. Ze hebben namelijk ook wat financieele reserves nodig ivm rechtzaken, en andere verplichtingen.

Bovendien willen ze een enorme nieuwe campus gaan bouwen in Cupertino op het voormalige HP terrein wat ze hebben overgenomen. Dus daar gaat ook makkelijk een miljardje in :)

Google speelt gewoon erg slim d.m.v. die invites. De servers kunnen zo langzaam maar zeker geupgrade worden (indien nodig). Mensen worden nieuwsgierig, je beperkt het mond-op-mond reclame, omdat de cloud langzaam groeit.

Google is niet zo dom hoor. Het zou mij niets verbazen als dit groot gaat worden! En van mij mogen ze.

ja door die invites is Wave ook zo'n succes geworden...

Ik denk dat Wave gewoon gestrand is omdat het geen goed product was. Beetje slordig en chaotisch opgezet.

Niemand wist echt waar het voor diende. We hebben het hier gepilot als projectmanagement software, maar ook daar was het niet geschikt voor helaas.

Maar in tegenstelling tot bijvoorbeeld gmail, waar je prima van mensen met een email adres ergens anders kon mailen en gemailed worden lijkt het me moeilijk te 'social networken' met mensen op facebook of hyves als je zelf op Google+ zit.

Maar goed je zult tenminste wel die 1ne persoon die je invite kennen en daar 'sociaal' mee kunnen doen. Vind een invite systeem een beetje tegenstrijdig voor een systeem als deze. Hoop in ieder geval dat het niet voor een al te lange fase geldt, of dat ze erg veel invites toekennen aan de personen die er wel 1 hebben gekregen. Het verkooppunt van social network sites is immers dat je iedereen er op kan vinden die je kent.


* Xthemes.us is een "Ik heb een hekel aan sociale netwerken" stemmer, chat applicaties zijn mij al sociaal genoeg!

Ik heb er een hekel aan

MAAR dan hebben we het over Prive...

Zakelijk zal het waarschijnlijk wel nuttig zijn.

Ik snap de hele hype rond twitter niet, wat boeit mij nou dat iemand zegt dat ie iets uitgevreten heeft... Als ik wat te melden heb, zeg ik dat gewoon tegen de mensen waar ik dat tegen wil zeggen...

Mijn stem lijkt me duidelijk ;)

Wie heeft het over Twitter?

En de rest van die social media die er rondslingeren...

Facebook is juist voor prive.

Voor zakelijk heb je LinkedIn.


Uh linkedin niet bekend? Vrijwel ieder bedrijf is er op te vinden.

Ik heb een hekel aan sociale netwerken, linkedin kan nog net maar daar kijk ik ook bijna niet naar om.

Als ik al moet socialisen dan doe ik dat wel met mijn vrienden die ik ook daadwerkelijk ken, dat is veel gezelliger bier drinken dan achter een scherm.

Edit:
So many friends yet so alone.

[Reactie gewijzigd door LOTG op donderdag 30 juni 2011 09:34]


Zakelijk nuttig? Daar geloof ik niets van. Google+ is net als facebook en hyves gericht op prive gebruik. Maar goed, ik blijf dan ook verre van social networks als het om prive zaken gaat. Linkedin is een ander verhaal. Dat vind ik dan weer wel nuttig. Zonder netwerk geen business...

De enige manier om nu beter te worden is ze te laten overstappen, overstappen doe je niet als 90% van je 'friends' wel op facebook blijven, zonder dat google+ echt iets extra's bied of zo uitgebreid als facebook.

Daarnaast zou ik zelf niet overstappen, facebook heeft enkel facebook, google heeft 1002 dingen meer, alles loopt in elkaar over en je kan geen resultaat meer vinden zonder invloed van al die andere features (youtube filmpjes gebaseerd op google zoekacties, google resultaten op basis van je youtube history).

Maar nadeel gaat worden, dat ze uiteindelijk dingen door je strot gaan duwen. Zoals je met youtube uiteindelijk een google-account verplicht nodig had, je android toestel daar bovenop verplicht een gmail, etc etc. Hopelijk doen ze dit niet met dit platform.

[Reactie gewijzigd door SinergyX op woensdag 29 juni 2011 17:29]


google heeft 1002 dingen meer, alles loopt in elkaar over en je kan geen resultaat meer vinden zonder invloed van al die andere features
Zoals je met youtube uiteindelijk een google-account verplicht nodig had, je android toestel daar bovenop verplicht een gmail, etc etc. Hopelijk doen ze dit niet met dit platform.
Nogal tegenstrijdig vind je niet? Ik vind het juist goed dat ze alles zoveel mogelijk integreren met elkaar. Als dat inhoudt dat je in de toekomst over één google-profiel beschikt, waarmee je van alle diensten gebruik kunt maken, graag! Als ze dan ook nog eens de lay-out, stijl, GUI en vormgeving van alle diensten op elkaar afstemmen, geweldig!

Met die lay-out zijn ze zo te merken al bezig! Gmail, Docs, Search, Calender lijken al op elkaar, de enige Google dienst die ik gebruik die nog niet qua look is veranderd is Youtube

Google is een bedrijf dat gerund wordt door engineers, programmeurs, en dat zag je terug in de ontwerpkeuzes. Enorm fragmentarisch, want onderling verschillen google-producten ook erg qua ontwerp. Niet heel vreemd gezien de ontwerpers: in-house projecten zijn vaak spartaans en erg gericht op snelheid, door de obsessie met laadtijden en zo weinig mogelijk rotzooi op een pagina. Extern ontwikkelde projecten springen er vaak juist uit doordat ze ontzettend mooi in elkaar gezet zijn. Mooie google-pagina's zijn bijvoorbeeld
- http://www.20thingsilearned.com/nl-NL
- http://thinkquarterly.co.uk/
- http://www.guidetotheappgalaxy.com/#/developersguide/

Ook bij google beginnen ze het belang van visueel aantrekkelijk design in te zien, en vooral van consistentie. De wijzigingen van enkele belangrijke producten (gmail, calendar, google search) naar het nieuwe ontwerp van Google+ laten dit zien, iets wat overigens niet helemaal uit de lucht komt vallen gezien het aannemen van ex-apple ontwerper Andy Hertzfeld (http://techcrunch.com/201...us-design-andy-hertzfeld/).

Pfff, hebben we er niet genoeg dan?!?

Nee, ik heb m'n twitter account nog, maar de rest al weggeflikkerd. Heb ik toch niks aan. Ja, gepersonaliseerde reclame. Doen ze op autoweek ook al, krijg ik aldoor alternate banners, pech, ik bestel toch altijd bij azerty of afuture...

Echter ben ik wel een erg tevreden gebruiker van m'n google account (Gmail/Calender/Youtube) en als de implementatie van + (stomme naam trouwens) goed zal zijn in de rest dan zou ik 't nog wel kunnen overwegen.

Maar om het even bij de poll te houden: Heb gestemd op "ik heb een hekel aan sociale netwerken", maar eigenlijk is zal moeilijk worden het enige goede antwoord. Die vele vele vele mensen die een gezichtsboek account hebben die gaan niet allemaal overstappen of NOG een sociaal netwerk joinen. Google zou het dus vooral van de mensen die nog niet (echt) in aanraking zijn gekomen met social media of mensen als ik moeten hebben.

[Reactie gewijzigd door .Sjoerd op woensdag 29 juni 2011 20:09]


Ik heb gestemd 'zal moeilijk worden', en verder heb ik ook nog eens een hekel aan social networking sites.

Moet te doen zijn, de functionaliteit en voornamelijk overzichtelijkheid/intuitieve interface is bij FB zo ver te zoeken dat ik denk als google dit beter aanpakt, dat ze dit langzaam maar zeker (ook) naar zich toe zullen trekken.

edit:
insert <dit>

[Reactie gewijzigd door zion op woensdag 29 juni 2011 21:20]


Ik mis de optie "Geen idee" :'(

Bestaande userbase is groot, je hebt al al de mensen met Gmail etc. Dus het instappen is zo gebeurt.

Maar als ik de plannen zo zie mis ik de spelletjes, en die zorgen er juist voor dat totale vreemden 'vrienden' worden, en soms zelfs echte vrienden. Daarnaast zorgen spelletjes voor inkomsten.

Het zal me benieuwen, maar ik schat de slagingskans vrij laag in.
«  1  2  3  4  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011