Hoofdcategorieën
Device Settings

Poll

Chromebooks

Zie jij jezelf al een netbook met Chrome OS, oftewel een Chromebook, gebruiken?

Nee, Chrome OS lijkt me te beperkt
38,4%
Nee, te afhankelijk van internettoegang
22,2%
Kan ik nog niet zeggen
18,6%
Ja, vooral vanwege de snelheid
5,6%
Nee, het lijkt te duur te gaan worden
5,1%
Ja, lekker eenvoudig
5,0%
Anders, nl...
4,5%
Ja, met name om de veiligheid
0,6%

Aantal stemmen: 21.901. Deelname gesloten op 06-06-2011 17:16. Stemmen is niet meer mogelijk.


Reacties

«  1  2  3  4  5  6  7  »

Nee, ik heb al een Asus Windows 7 netbook en ben daar erg tevreden over.

nee ik heb net een iPad besteld en ben daar (nu al) erg blij mee

I vote: "Nee, te afhankelijk van internettoegang".

Het is niet eens om deze reden, maar Google kennende willen ze 'vast' winst boeken, en stikt het binnenkort van de advertenties op je netbook.
Ook vind ik de beperking om enkel en alleen binnen een browser te werken een paar bruggen te ver.

Bovendien maak ik me hiervoor te veel zorgen om m'n privacy.

[Reactie gewijzigd door Justin013 op maandag 16 mei 2011 18:24]


ja... android is door alle ads ook onbruikbaar geworden |:( :X

android misschien niet - maar wat zou er gebeuren als er ineens WEL ruimte komt voor ads in je netbook, bovendien te veel afhankelijk van internet en - tja, ik weet niet, toch liever iets dat OS-onafhankelijk is...

Zijn webapplicaties niet per definitie al OS-onafhakelijk?

Verder vind ik het een beetje apart dat iets te veel afhankelijk zou zijn van internet, daar internet toch wel breed beschikbaar is en veel mensen praktisch niets meer kunnen zonder. Zie daarbij ook het toenemende gebruik van mobiel internet, dat enerzijds aangeeft hoe belangrijk internettoegang is, en toont dat internet in principe overal aanwezig is.

En wat als je in een lange tunnel rijd in de trein/auto? Dan is je verbinding weg en heb je dus even geen verbinding meer, nu weet ik dat Chrome OS zo is gebouwd dat het ook zonder verbinding kan werken maar, wat als je naar het buitenland gaat met je Chromebook, dan ben je dus afhankelijk van de internetverbinding daar die in sommige landen echt niet al te dekkend is. Verder is dataroaming ook vaak geen optie omdat dat gewoon peperduur is.

Voor mij dus geen Chromebook.

En je hebt nog een probleem. Google heeft namelijk Android Honeycomb ontwikkeld. Dat werkt goed offline, en online ook. Daarnaast zijn er modellen te vinden zoals de eeePad transformer die ook een toetsenbord hebben. En dan heb je eigenlijk een meer potent OS samen met een langere accuduur. Bovendien heb je dan ook een hele goede tablet, die wel fullHD films speelt.
Ze zouden deze tijd beter in Android kunnen steken, en ervoor kunnen zorgen dat er office-alternatieven komen op Android. Ik denk dat dit geen slimme zet is van Google: Het is te beperkt.

Ik heb een snelle desktop hier staan met Windows en daar ben ik zeer tevreden mee. Als ik er nog een laptop bij koop is het met windows gewoonweg omdat ik daar tevreden mee ben.

Ik vind Windows een draak van een systeem. Ik vind de Chromebooks dan ook zeer welkom, omdat je dan gewoon een laptop zonder Windows-belasting aan kunt schaffen. Ik zou er zelf toch Linux op zetten, want dan kan ik al die webapps ook gebruiken, maar het scheelt wel een Windows licentie.
En zo'n Chrome OS lijkt me ideaal voor mensen als m'n vader, die zich niet druk willen maken om wat voor OS er op draait, maar gewoon taken uit willen voeren, zoals mail lezen en websites browsen. M'n pa is nu ook happy met Ubuntu, en ik zie Chrome OS dus best nog wel doorgroeien tot een MS concurrent.

Ja want ik vind dit een mooi alternatief voor de iPad. Alleen op een iPad typt het niet lekker als je lange teksten schrijft en daar heb je op de Chromebook geen last van door het fysieke toetsenbord.

Zo lang de netbooks beperkt zijn door een trage cpu (Atom) en een nog tragere GPU (Intel IGP) is het nog niet in de verte een alternatief voor een ipad (of android tablet met Tegra 2). Veel apps zijn grafisch intensief en zijn dus gewoon niet mogelijk op een netbook (incl. Chromebook). Ook het feit dat je er niet eens HD op kunt kijken, is in 2011 een GROOT gemis.

Ook laat ik dat het gewicht en de formaten nog even achterwege.

Pas als er de AMD Brabos in netbooks komt, wordt het weer een alternatief voor op multimedia gerichten apparaten. Nu is een netbook alleen nuttig voor kantoor werkzaamheden en internetten zonder HD filmpjes...

Pas als er de AMD Brabos in netbooks komt, wordt het weer een alternatief voor op multimedia gerichten apparaten. Nu is een netbook alleen nuttig voor kantoor werkzaamheden en internetten zonder HD filmpjes...
Als je Brazos bedoelt, die zijn er al en er komen er steeds meer
http://tweakers.net/price...kNbKPthbJmtslvc7IWMJUSjkB

Al kun je er over twisten of je die laptops nog netbooks zou moeten noemen.

[Reactie gewijzigd door Ook al Bezet op maandag 16 mei 2011 22:32]


Ik weet niet onder welke steen jij vandaan komt maar mijn 1,5 jaar oude Asus 1201N netbook kan prima HD films afspelen. Ik kan er zelfs games op spelen. Het gewicht en formaat zijn perfect als je veel reist, zeker als de ziet hoeveel meer je ermee kan dan met een iPad.

Lees je even wat beter in voordat je commentaar levert, je hebt zeker ook nog nooit van Nvidia ION gehoord? Begin daar maar eens. ;)

[Reactie gewijzigd door Spetsnaz op dinsdag 17 mei 2011 00:10]


Inderdaad. Gamen op je netbook ftw. Een Atom dual core en een ION chip. Dat staat garant voor het afspelen van HD films met twee vingers in de neus van je netbookje én gewoon gamen. Hoewel gamen, verwacht geen 60 fps met alles op high in COD 4, maar d'r zijn voldoende spelletjes die prima draaien. Ik heb mezelf regelmatig vermaakt met een simpele arcade racer als NFS ofzo :)

Voor de iPad heb je hele fijne blue tooth keyboards, sommige zelfs ingebouwd in de hoes voor transport. Zijn niet al te duur, tikken fijn en je hoeft ze niet mee te nemen als je dat niet wilt.

dat de ipad niet lekker typt is een mening, ik kan me er erg goed mee redden! als ik moet kiezen tussen een netbook of ipad qua toetsenbord ga ik voor de ipad!

Kun je 10 cijferig blind sneltypen op een echt toetsenbord? Want iemand die dat kan kijkt anders tegen lekker typen aan.

nee, kun jij dat fijn op een netbook toetsenbordje? ik kan me heel goed redden met typen op mn ipad, maar het doel van een netbook is ook helemaal niet 10 cijferig blind sneltypen! mail checken en internetten. Gebruik je, je netbook, ( chromebook ) daar niet voor, snap je het doel van zo'n machine niet echt.....

Anders, zou het wel eens willen gebruiken om te kijken hoe het werkt.

Nee, ik vertrouw Google niet met mijn privacy.

Te beperkt, te internetafhankelijk.. en het is Google.

Precies, voor een groep met beperkte wensen is het misschien wat. Maar als je wil gaan Gamen of iets anders wat dan houdt het al snel op. Tevens Google en privacy mja nee. Je bent meer bron om te dataminen dan een klant. En enkel online werken is ook niet alles.
De nadelen wegen zwaarder dan de voordelen in mijn opinie.

Ja, ik wil'm hacken, wie het eerst de chromebook root! 8-)

Ehm, je gooit de developer switch om, reboot en logt in met "root" ? :)

Kans is groot dat er geen developer switch op de consumentenversie komt.... Das het hele punt wat "Edek" wilt maken.

Opvallend is dat de consumenten-netbooks over een developer-switch zullen beschikken
Uit het artikel dat bij de poll gelinkt is.

Alle drie de Nee's eigenlijk ...

Sluit ik me bij aan...

Het lijkt me ideaal voor mijn digibete vader..

Koop een iPad. Ik heb een dik jaar geleden ook een iPad voor mijn pa gekocht [even ter info: hij kon het AAN knopje nog net vinden op de desktop, maar daar is ook alles mee gezegd]. Hij kan nu zijn eigen mail checken [zelfs mail verzenden] en hij internet er op los.

Geweldig om te zien :)

[Reactie gewijzigd door JanvdVeer op woensdag 18 mei 2011 08:53]

«  1  2  3  4  5  6  7  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011