Hoofdcategorieën
Device Settings

Poll

Apple iPad

Apple heeft woensdag de iPad gepresenteerd. Hebben?

Nee, ik vind hem tegenvallen
48,7%
Nee, hij is me te duur
14,3%
Huh? iWat?
13,6%
Weet ik nog niet
13,1%
JA!
10,4%

Aantal stemmen: 28.851. Deelname gesloten op 17-02-2010 21:28. Stemmen is niet meer mogelijk.


Reacties

«  1  2  3  4  5  6  »

Weet ik nog niet, tis wel een beetje een gimmick ben ik bang. Wil hem wel eens proberen als hij uit is, dus eerst maar wachten.

Precies, ik ga hem zeker uitproberen om te zien of het als e-reader uberhaupt interessant is. Voor de rest valt het zwaar tegen vind ik, men heeft net de plank misgeslagen door er dezelfde restricties op te zetten als de iPhone... op de iPhone vind ik dat geen enkel probleem, op de iPad wil ik meer.

Ik wacht met smart op de Nook. Lijkt me trouwens niets om op een glossy led scherm een krant te lezen. Verder is het natuurlijk niet echt nieuw, al zullen de iFans beweren dat Apple het heeft uitgevonden. Vind zelf de Sahara range wel netjes, met TPM en biometrische beveiling, rugged uitvoeringen, en medische uitvoering. Wel een stukje duurder dan de iPad, maar dan heb je wel direct een volwaardige PC, waar je na wat tweaken ook wel OSX op aan de praat kan krijgen :9

Er zijn natuurlijk al heel lang Windows based Tablets. De tablets die ik ken (voor field work) zijn heel erg prijzig (en degelijk). Dit product heeft toch een heel andere doelgroep. Wat ik jammer vind is dat het eigenlijk gewoon een grote iPhone/iPod is en hierdoor misschien net te beperkt is. Aan de andere kant denk ik wel dat het iPhone OS/SDK zichzelf al bewezen heeft. Ik had op iets meer gehoopt. Ik kan me voorstellen om het te gebruiken als domotica apparaat, fotolijst, calender, email, xbmc remote en misschien af en toe te browsen...

Ik heb gestemd voor 'Weet ik nog niet'.

Ik denk dat je heel snel prachtige apps kan installeren op dit ding, dat is wat het voor mij nog interessant houdt, zeker ook nu men HTML5 aan het pushen is voor webpages en media. Ook al valt het mij allemaal nu nog tegen, ik zie er wel potentie in. Het staat of valt met de media-deals die men kan sluiten in Nederland, zijn die er niet (en kan ik bijv. niet mijn krantje erop lezen in een super-deftige app of iBooks kopen) dan skip ik dit dingetje.

Ik vind het eigenlijk een beetje een nutteloos dingetje.
Het is nét te groot om relaxt in bed films te kijken, en weer te klein om op te werken zoals een netbook/laptop lijkt mij.
Wordt dus ff uitproberen.

[Reactie gewijzigd door Arthua op woensdag 27 januari 2010 21:55]


Hoe kan je daar nou over oordelen, heb je hem al in je handen gehad en uitgebreid getest? Zo ja, geef maar aan mij dan als je het niks vind. Zo nee, hoe kan je er dan over oordelen op die manier die jij doet?

Het is heel makkelijk om over te oordelen:

- Boeken lezen is *veel* fijner met e-ink.
- Multitasken verhoogt productiviteit en gebruiksgemak.
- Applicaties op je apparaat installeren zonder dat iemand dat kan verbieden is al jaren een gekoesterd gemeengoed.
- Flash in je webbrowser is een must om alle websites goed te kunnen gebruiken.
- Hardware uitbreidingen verhogen het nut en de levensduur van apparaten.

Dus dan pakken we de iPad erbij:

- LCD scherm om boeken te lezen?
- Geen multitasking?
- Alleen apps via de appstore?
- Geen Flash?
- Geen ingebouwde USB-port?
- Geen ingebouwde memorycard reader?

Je hoeft dat ding dus helemaal niet vast te hebben gehad om te weten dat het zooi is.

De argumenten die jij aanhaalt zijn voor veel mensen niet een probleem.
Ik lees regelmatig grote hoeveelheden documentatie op men laptop zonder problemen. Alleen omdat er nu epaper is wil dat niet zeggen dat al het andere vanaf nu "not done" is. Video's zie ik bijvoorbeeld nog op epaper niet goed tot zijn recht komen.

Multitasking is geen vereiste. Ik weet niet waarom iedereen daar zo op gedreven is. Liever een lange batterijduur dan 2 apps tegelijk open. Ik erger me er niet aan.

Alleen apps via de appstore heeft zijn voor en nadelen. Consumenten en applicatie ontwikkelaars willen blijkbaar liever 1 eenvoudige plaats waar alles beschikbaar is dan zoeken naar software op het o zo grote internet. Kijk eens naar het succes op de iPhone.

Flash mis ik alleen op video sites. Deze ondersteunen echter steeds meer alternatieve formaten waardoor deze ook op de ipad zullen werken. De rest zijn meestal banners.

Geen USB poort is jammer maar je hebt toch wifi? Hetzelfde geld voor de memorycard reader. Waarom vaste media als je alles (afgeschermd) op internet kan zetten. Dat is Google zijn toekomst idee ook. Alles online beschikbaar.

Persoonlijk wacht ik op versie 2 van deze ipad. Net als de eerste iPhone heeft de ipad veel potentie maar mist nog een aantal killer functies.

Ik hoop bij de 2e versie op videoconferencing.

[Reactie gewijzigd door dycell op donderdag 28 januari 2010 12:09]


Multitasking hoeft niet noodzakelijk een grote aanslag te zijn op de batterij. Er draaien reeds genoeg processen op een systeem. 1 van de dingen die je bijv. met de iPad niet kan doen is een IM conversatie gaande houden terwijl je ook nog wat aan het surfen bent. Iets wat op een PC de normaalste zaak van de wereld is.

En een App store is leuk, maar als er geen alternatieven zijn dan is het Apple die gaat bepalen wat jij mag doen met jouw toestel. Het mooiste voorbeeld is de manier waarop men probeerd om o.a. skype en google voice te weren van de iPhone.

Het gemis van een USB poort of card reader kan groot zijn. Zo kan je nooit even je geheugenkaart uit je fototoestel nemen om de fotos even op je iPad te zetten en te tonen aan de mensen rondom je. Je moet eerst langs de PC passeren.

ohja? waarom zit ik dan rustig te msnen en tegelijk te browsen op mijn iphone?

push notifications.

push notifications zijn niet hetzelfde.

Want, is het effect anders? Als jij de browser open hebt, krijg jij mooi een melding op het scherm met het bericht van de perssoon, kan je op 'accepteren' oid drukken, en ga je weer naar de chat-applicatie.

In dat geval is dat exact hetzelfde.

Nee, want de applicatie sluit. Ga maar eens stevig msnen en surfen tegelijk. Dat gaat niet werken, omdat hij domweg het programma elke keer in en uit moet laden + initialiseren van bepaalde chatprotocollen. Mensen die push als een gelijkwaardig alternatief zien voor multitask hebben blijkbaar multitask nooit echt zo erg gebruikt dat men het verschil ziet.

Het gemis van een USB poort of card reader kan groot zijn. Zo kan je nooit even je geheugenkaart uit je fototoestel nemen om de fotos even op je iPad te zetten en te tonen aan de mensen rondom je. Je moet eerst langs de PC passeren.
Nee, dat kan direct met een dongle'tje dat in de 30-pins connector past. Hier is geen PC voor nodig.

Ben ik ondertussen ook achter, maar dan nog. Ipv 2 dollar extra te investeren om het in te bouwen moet de klant nu een aparte kit kopen die weer tientallen euros zal opbrengen voor Apple en die het net weer iets minder handig maakt voor de klant.

Mwoa, dat valt dus wel mee denk ik. Op welk publiek is deze pad gericht? Voornamelijk op diegenen die, net als bij de iPhone, gewoon simpel willen surfen, mailen, etc. op de bank... misschien een boek lezen of wat werken met iWorks, maar dat kost vaak ook erg weinig storage en dan heb je een mooi, clean en vooral dun geval. Voor diegenen die meer willen is er dan de externe mogelijkheid, minder mooi zeker, maar op zich niet slecht vind ik. De mogelijkheid moet er gewoon zijn.

Er is een uitbreiding om geheugenkaarten en USB-apparaten op de iPad aan te sluiten, zie onderaan de pagina: http://www.google.com/sup...py?hl=nl&answer=80472. Dus op zich is dat argument niet heel sterk.

Ik lees regelmatig grote hoeveelheden documentatie op men laptop zonder problemen. Alleen omdat er nu epaper is wil dat niet zeggen dat al het andere vanaf nu "not done" is.
Ik heb geen ervaring met e-readers, maar laten we er even vanuit gaan dat e-paper fijner leest dan LCD. Veel mensen hebben wel problemen met het lezen van grote documenten op laptops, als e-paper die problem oplost, dan lijkt het mij logisch dat LCD tot het verleden behoort als het gaat om lezen van grote documenten.

Als ik de berichten over de Ipad nu lees, is de enige mogelijke nuttige extra feature voor mij het lezen van boeken. Ik kan nu kiezen, een e-reader (e-paper scherm), waarschijnlijk goedkoper, of een iPad (LCD scherm), waarschijnlijk stukken duurder (met features die ik niet nodig heb omdat ik een laptop heb).

De keuze is dan voor mij heel duidelijk aangezien ik ook niet een grote tijd lang naar tekst op een LCD scherm kan kijken.

Ik moet het uiteraard eerst zelf proberen, maar dit scenario lijkt mij heel plausibel.

Ik vind het idee van een tablet wel potentie hebben, maar ik ben het wel met de reactie hierboven eens:

- Eén ding tegelijk??? Een 300 eu netbook kan dan dus nog meer? Een 250 euro smartphone kan dus ook nog meer?
- Te groot om makkelijk mee te nemen. Ik zie het voordeel tussen een 12' notebook en dit namelijk niet. Behalve dat een notebook het scherm beschermt met zichzelf: Hier zit t altijd aan de buitenkant.
- LCD boeken lezen is niet erg batterij efficient, er zijn betere opties.

Dus wat blijft er over? Office apps zonder keyboard? Nee, laat maar. Dit maatje touchscreen zal vast prima werken, maar je haalt er niet snel 240 tekens / minuut op.
Tenzij ze swype oid gaan implementeren.

Foto's: ja, dat lijkt heel handig, maar waar is die card reader. En de vraag is of je hier photoshop op kan krijgen. Dat zou namelijk het eerste nuttige zijn wat ik kan verzinnen voor dit ding.

Muziek: Tja, nee, er zijn kleine apparaten.

Film dan? Ja, handig, maar verkeerde beeldformaat. En geen USB wederom.
Moet je dus wel wifi streamen. Maar wifi = thuis voor veel mensen. Daar staat toch allang een TV? En als je die niet hebt: dat is een stuk beter doel voor je geld als dit ding.

Netbook (of normale laptop) + LCD TV kost immers vrijwel hetzelfde als dit ding.

Door de vele "Ik" in je post is al af te leiden dat je niet echt objectief oordeelt, maar meer vanuit een Apple perspectief. Oordelen adhv specs is helemaal niet verkeerd.

Eerlijk gezegd is dit ding zó gelimiteerd dat m`n snijplank nog meer functies heeft...

Ik zeg: "wacht op de iPad nano, de iPhone 4g"

[Reactie gewijzigd door skaars op zondag 31 januari 2010 02:13]


Als in hoe gelimiteerd dan? Mensen zeggen hetzelfde over de iPhone, maar ik heb er voldoende apps voor gevonden die de functionaliteit van mijn oudere pda's evenaart en overstijgt... en nee, ik heb geen interesse in shells e.d. op een mobieltje. De iPad heeft precies dezelfde mogelijkheden en straks nog meer, waar iWorks dan een voorbeeld van is. Ik zou willen dat er meer op zat, maar heel erg gelimiteerd vind ik het nu ook weer niet. Wat ik wel graag zou willen is multi-tasking en meer software speciaal voor de iPad... maar daar wordt aan gewerkt.

[Reactie gewijzigd door vgroenewold op zondag 31 januari 2010 14:31]


Nou ik vind persoonlijk wederom het gemis van flash ondersteuning voor mij zelf de doorslaggevende reden er geen interesse in te hebben.
Ik erger me daar met mijn iphone namelijk dagelijks aan en had wel verwacht dat er ooit ondersteuning voor zou komen. Die hoop geef ik nu zo langzamerhand op.

De negatieve reactie van veel tweakers vind ik veel weg hebben van een Steve Ballmer-reflex. Apple brengt een nieuw soort product op de markt waarvan veel mensen de toepassing nog niet voor ogen zien, maar ze vergelijken hem wel met bestaande apparaten die voor de bestaande toepassing van deze apparaten voordelen hebben ten opzichte van de iPad.

Ik denk dat Apple met de iPad kan voorzien in de behoefte naar een apparaat voor mediaconsumptie in de huiskamer en openbare ruimtes, waar mensen zich momenteel behelpen met kleine laptops, mediacenters of een smartphone. De iPad staat wat betreft formaat dicht bij een boek of tijdschrift. De gebruikersinterface met gebaren is zeer intuïtief. Het is een device met een formaat en een bediening waar mensen vertrouwd mee zijn, zonder het ooit gebruikt te hebben. Het is toch fantastisch dat technologie zo kan werken.

Er is nog steeds een grote groep gebruikers die niets moeten hebben van computers met complexe en uitgebreide desktopbesturingssystemen. Voor deze groep gebruikers kan de iPad een uitkomst zijn. Gadgetfreaks zullen er ook wel een toepassing voor vinden.

Ik vind het gehamer op e-paper voor het lezen van boeken nogal overdreven. Er zijn massa's mensen met een kantoorbaan die moeiteloos dagelijks acht uur achtereen achter een lcd-scherm kunnen werken, dus waarom zou je er geen boek op kunnen lezen? De massa heeft veel liever een kleurenscherm met een snelle refresh dan een traag refreshend monochroom e-paper-scherm. Dankzij het kleurenscherm kan de iPad een boek echt op een boek laten lijken.

Multi-tasking zal verholpen worden in iPhone OS 4.0 en is minder een issue voor een device zoals de iPad, die meer voor consumptie dan productiviteit is gemaakt. Voor een device dat is gericht op draagbare mediaconsumptie is lokale storage nauwelijks van belang. Belangrijker is dat je makkelijk je spullen van een netwerk kunt halen.

Ik snap ook werkelijk niet waarom sommige tweakers hoopten op een tablet op basis van OS X, terwijl keer op keer is gebleken dat tablets met een desktop-os garant staan voor falen. Je moet de software uitkleden tot de essentie en de user interface inrichten op touchscreengebruik. Desktopsoftware is niet gemaakt om met behulp van een tochscreen gebruikt te worden en kan dus nooit optimaal functioneren op een tablet.

[Reactie gewijzigd door Femme op donderdag 28 januari 2010 17:31]


De iPad is in mijn opzicht een apparaat van net niet. Het is te groot om in je broekzak te steken maar ook weer te compact om vlot complexere taken op te doen. Je kan vlot surfen op het net, maar sites die gebruik maken van flash zijn een no go.

Ideaal om films of muziek te kijken, maar om de films en muziek erop te zetten moet je wel altijd via iTunes passeren. Snel de fotos van je fototoestel nemen? Nope gaat niet, geen cardreader.

Een e-book lezen, het ideale formaat, maar vele mensen lezen niet graag op een LCD scherm. Er is nog een verschil tussen werken achter een LCD scherm en een boek lezen. Bij lezen zit je je continue te focussen op het scherm, maw je ogen zitten continue te staren naar een lichtbron. Ben je met een kantoorbaan bezig dan kijk je ook naar andere zaken, zoals documenten die voor je liggen.

En waarom zou een tablet met bijv. OS X falen? Waarom zou men geen vingervriendelijke interface op OS X kunnen zetten? Het is perfect mogelijk om de gebruikservaring die je nu hebt te bekomen in OS X terwijl de gebruikers die meer wensen te doen met het apparaat dat ook kunnen.

Dat camera verhaal is niet geheel waar. Het zit er dan weliswaar niet standaard in het apparaat ingebouwd maar middels de camera kit verkrijg je wel de mogelijkheden om dat te doen. Zo kun je een camera via usb op de iPad aansluiten of je stopt de sd card in de sd cardreader. Het zijn trouwens 2 items die je op je dock connector aansluit. Wat langzamer dan wanneer het ingebouwd zat maar het is niet onmogelijk om het te doen.

Voor die camera kit zie het kopje "iPad Camera Connection Kit" onderaan de specs pagina.

Er zijn massa's mensen met een kantoorbaan die moeiteloos dagelijks acht uur achtereen achter een lcd-scherm kunnen werken, dus waarom zou je er geen boek op kunnen lezen?
Ik denk dat er evenveel mensen zijn die dat totaal niet kunnen. Ik word bijvoorbeeld al naar van het idee om erg lang achter een pc te moeten zitten, hoewel ik het voor elkaar kan krijgen met gamen. Aan het eind van de rit merk ik echter altijd wel op dat ik heel veel van mijn ogen heb gevraagd.

Eén van mijn docenten heeft vroeger heel veel met computers en programmeren gewerkt, nu merkt hij zelf ook dat zijn ogen er beslist niet op vooruit zijn gegaan.

Dat heel veel mensen het zonder problemen lijken te kunnen, betekent niet dat ze het ook daadwerkelijk zonder problemen kunnen doen.

De iPad heeft mij niet kunnen raken met alle features die mij nu bekend zijn. Ik heb een laptop waarmee ik kan internetten, dat gaat mij fijn genoeg (om een voorbeeld te geven).

(Zie ook hierboven een reactie van mij, de iPad voegt voor mijn niets nuttigs toe, misschien komen er extra features die me wel aanspreken, maar voorlopig niet.)

Ik vind het als Tweaker jammer omdat Apple de "walled garden" weer helemaal terughaalt. Beginnen we eindelijk tov. Microsoft wat vooruitgang te boeken mbt. open standaarden, uitbreidingsmogelijkheden, etc. krijgen we dit weer.

Ik zeg volgens mij nergens dat het voor niemand goed is. Er is ongetwijfeld markt voor (hoeveel, dat valt nog te bezien overigens), maar het is jammer dat de massa nu weer het risico loopt om zich weer te laten inpalmen door de volgende "abusive" monopolist in spe.

Zelf ben ik van mening dat technisch onderlegde mensen zich daartegen moeten verzetten, in het belang van de consument op langere termijn. In plaats daarvan staat de meerderheid te juichen.

(En nee, ik ben geen verstokte opensource aanhanger ofzo, eerder een bezorgde consument die iets meer van computers weet dan de gemiddelde consument.)

Ik snap ook werkelijk niet waarom sommige tweakers hoopten op een tablet op basis van OS X, terwijl keer op keer is gebleken dat tablets met een desktop-os garant staan voor falen. Je moet de software uitkleden tot de essentie en de user interface inrichten op touchscreengebruik. Desktopsoftware is niet gemaakt om met behulp van een tochscreen gebruikt te worden en kan dus nooit optimaal functioneren op een tablet.
Ow maar dat is heel simpel te verklaren middels 2 woorden: Axiotron Modbook. Als er iets een regelrecht succes is dan is het dat apparaat wel. Kijk vooral ook eens naar de prijs, het feit dat je je Apple garantie kwijt bent (Axiotron doet de garantie voor je) en vergelijk dat allemaal eens met de MacBook waarop ze hun Modbook baseren. Er zit al snel een 500 tot 1000 dollar verschil in prijs, desondanks verkoopt het goed. Dat alleen al geeft al aan dat het een erg gewild model is. Verder moet je ook vooral eens kijken naar waar Apple producten het meest wordt gebruikt, dat is de grafische industrie. Wie hebben er het meeste belang bij het direct tekenen op het scherm? De grafische industrie. Verklaart ook meteen waarom Wacom al sinds jaar en dag de Cintiq serie voert. Als je echter de reviews over die Cintiqs leest (staan er zat van op tweakers.net) dan zul je vaak zien dat mensen het nou niet erg mobiel vinden met al die dradenparade. Een tablet pc (of mac) lost dat probleem op.

Wat je je hier echter moet afvragen is wel of dit een product is die ook door de overige massa wordt gekocht. Er zullen zat mensen zijn die dat doen maar het is een compleet andere doelgroep dan waar de iPods, iPhone en de iPad zich op richten. Voor die doelgroep zijn tablet pc's een regelrechte ramp en zal het ook floppen. Een iPad sluit veel beter op die doelgroep aan. Apple heeft dus kennelijk gewoon gekozen voor een andere doelgroep.

Overigens is het nogal wiedes dat desktop software niet voor tablets gemaakt is. Dat is gewoon een gevalletje kip-ei. Apple heeft daar ook mee te maken gekregen. Ze hebben echter al touchscreen producten in hun assortiment: de iPhone en de iPod Touch. Laten ze nou voor die apparaten heel erg veel apps hebben. Het is dan ook pure gemakzucht om dan een apparaat te maken wat een uit de klauwen gewassen iPod Touch/iPhone is. Weinig innovatief maar wel lekker goedkoop om te maken. Het wiel opnieuw uitvinden vereist een compleet aangepast systeem waarbij MacOS X multitouch gericht moet worden gemaakt en waarbij de apps dat ook moeten. Dat heeft zo zijn tijd nodig. Dat is dus al heel wat lastiger om te bewerkstelligen. Het lijkt allemaal innovatief die iPad maar als je het objectief beschouwt is het dat totaal niet, puur stuk gemakzucht van Apple. Overigens wel uiterst slim stukje gemakzucht want het kon nog wel eens goed gaan werken ook.

Ik lees al jaren boeken op mijn PDAs/Smartphones, dus het is prima te doen (vele duizenden paginas per jaar). Het voordeel met een LCD display is dat het zelf al licht geeft, wat erg handig is als het donker is (bushalte, bus, 's avonds in bed). Zeker met warme zomer dagen is het erg fijn als ik geen verlichting hoef aan te doen om mijn boek te kunnen lezen.

Multitasken kan de productiviteit verhogen en afhankelijk hoe snel een app opstart heeft het wel/niet impact op het gebruikers gemak.

De controle die Apple heeft over je apparaat is voor mij wel een hekel punt.

Flash in je browser kan ook op de Iphone, daar was laatst nog een bericht over op Tweakers, moet er alleen wel wat server sided geregeld worden. Maar aangezien je als webdeveloper al jaren lang geconfronteerd bent geweest met hoe IE omgaat met websites, dan kan je Flash apps ook wel aanpassen voor Iphone gebruikers.

Hardware uitbreidingen zijn leuk, maar hebben ook hun prijs (nemen ruimte in beslag en kosten stroom), een erg vervelende voor een ontwikkelaar is compatibility met uitbreidingen.

Je moet je realiseren dat de Ipad geen volwaardige computer is, net zoals de Iphone dat niet is. De Ipad heeft een aantal hele specifieke functies en ik heb een zwaar vermoeden dat mensen het meer gaan gebruiken dan je zou verwachten, zo een beetje het zelfde wat is gebeurt met de Ipod, Iphone en nu waarschijnlijk de Ipad.

Voor mezelf zou ik zeggen dat ik het nog even moet zien. Ik vraag me af of het wellicht niet te groot is om leesboeken op te lezen (dat doe ik nu op een 5" smartphone en dat werkt perfect). Wellicht erg goed om A4 formaat pdfjes mee te lezen, ligt er een beetje aan hoe de zoom functie gaat werken en hoe snel er een volgende pagina geladen wordt. Als dat werkt heb ik er ook nog andere functionaliteit voor, zoals een server beheren op afstand (als ik niet in de buurt van een computer ben), zelfs op een 5" schermpje gaat dat haast niet. Een film kijken in het openbaar vervoer lijkt me hiermee ook goed te doen. Het is zeker geen laptop en zal zo ook zeer zeker niet gebruikt worden!

Als ik naar de Iphone kijk dan werkt die toch echt veel lekkerder dan mijn eigen smartphone met windows mobile.

Je moet je realiseren dat de Ipad geen volwaardige computer is, net zoals de Iphone dat niet is. De Ipad heeft een aantal hele specifieke functies en ik heb een zwaar vermoeden dat mensen het meer gaan gebruiken dan je zou verwachten, zo een beetje het zelfde wat is gebeurt met de Ipod, Iphone en nu waarschijnlijk de Ipad.
Nee de iPad is idd geen volwaardige computer, het is een grotere, snellere iPod Touch. Maar dat formaat gaat ten koste van de mobiliteit en de snelheid verkort de accu duur ten opzichte van een iPod/iPhone. Je kan een paar kleine dingen meer met deze iPad dan met een iPod touch en dat gaat ten koste van een paar andere goede eigenschappen van de iPod touch, dus ik zie weinig meer waarde aan dit apparaat.

En hoewel ik de meeste data wel over het netwerk/internet deel blijft er behoefte aan een hardwarematige interface zoals een USB-port of card reader om bestanden over te zetten. Deze zijn weliswaar, net als de vga-out, via een adapter te verkrijgen maar ik vind het echt achterlijk dat ik voor dat soort dingen Apple nog eens extra moet betalen boven op de minimaal 500 euro die ik voor dit apparaat al betaal.

Serieus, wat heeft de iPad te bieden boven een netbook? Geen multi-tasking, niet goedkoper, niet (veel) compacter, geen webcam, netbooks kunnen dezelfde accu duur hebben, enkel een optioneel écht toetsenbord die ook weer extra kost en dus ook nog weer meer ruimte in neemt. Je kan er minder verschillende dingen op aansluiten en enkel apps via de appstore op zetten.

Ik hou zelf niet zo van de iPhone maar ik snap hoe sommige mensen wel zo'n telefoon willen, maar ik snap echt niet wie een 10'' iPhone zou willen hebben waar je niet eens mee kan bellen.

Het is een ander product en vervult een andere rol, geen betere Iphone of een ander type netbook. Een netbook heeft een toetsenbord, is groter en over het algemeen zwaarder.

Netzoals je geen boodschappen gaat doen of op vakantie gaat met de vrachtwagen, daar heb je een personenauto voor. Beide hebben wielen en worden gebruikt voor vervoer, maar hebben toch echt een heel andere functie.

Voor de mensen die in hokjes denken, dit past niet echt in een bestaand hokje, het is een nieuw hokje.

Tablet PC een nieuw hokje.......

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tablet-pc

@DaitoX.nl: Als je naar het apparaat kijkt wat het doet, kan en waar het voor bedoeld is zul je zien dat het hier niet om een tablet pc gaat maar om iets compleet anders, iets nieuwers. Dat zie je overigens ook bij al die slates die op de CES zijn uitgebracht. Dit hangt een beetje tussen de umpc's en tablet pc's in en heeft ook weer z'n raakvlakken met pda's. Het valt niet in een bestaand hokje te proppen dus ;)

@Cergorach:
Je zegt dat dit een nieuwe product groep is, en daar geef ik je gedeeltelijk gelijk in, maar het heeft geen of weining meer te bieden dan de bestaande product groepen zoals smartphones of netbooks. De iPad heeft de nadelen van beiden en dus niet echt bestaansrecht als je het mij vraagt.
Echt lekker browsen doe je er niet mee zonder flash support, wat op een minder krachtige smartphone nog acceptabel is. En een filmpje kijken kan alleen als hij over het internet/netwerk te streamen is in een ondersteund formaat, terwijl ik met een netbook gewoon in een netwerkmap van mn thuis server kan kijken en elk willekeurig video bestands type afspelen of copieren naar de hardeschijf over het netwerk. En als ik een dvd zou willen kijken sluit ik een USB-drive op mn netbook aan, wat ook al niet mogenlijk is op de iPad.
Ik weet dat dit niet bedoeld is als vervanger of varriant van de iPod/iPhone maar hij doet wel hetzelfde of zelfs minder eigenlijk, daarom de vergelijking. Het hokje voor dit apperaat valt half in die van de smartphones en half in die van de netbooks wat betreft functies, en dat bedoel ik op de slechts mogelijke manier.

Dit is een kleine vrachtwagen met de kofferbak van een personen auto en het verbruik(lees accuduur) van iets daar tussen in. Nog steeeds te groot om ff boodschappen mee te doen, maar te klein en beperkt om mee te verhuizen.

[Reactie gewijzigd door MAXed_out op zaterdag 30 januari 2010 16:56]


Je ziet nu al allerlei onmogelijkheden van het apparaat, terwijl je het niet eens in je handen hebt gehad.

Ik ben ook niet heilig overtuigd van het nut van dit apparaat, maar jij en je mede-anti-apple-fanboys, roepen van alles terwijl jullie geen fuck van het apparaat weten.

Er komt een aparte SDK voor de iPad, dus zomaar een veredelde iPhone/iPod Touch is het vast niet.

PS: usb-drive? worden die nog gebruikt dan? het ding heeft wifi-n...gebruik gewoon de data op je NAS.

Met gebrek aan argumenten gaan we maar over op scheldkanonnades? Dit zegt voor mij al een beetje genoeg, maar goed. Ik ben het geheel eens met MAXed_out. Het is beide net niet helemaal. Het vervuld een marginale nieuwe behoefte, en zal hoogstens in enkele dingen beter zijn dan reeds bestaande dingen. De vraag is of je daar 500 euro voor wil lappen.

Wifi-N, handig voor onderweg, terwijl je dan wél iets hebt aan een USB drive.

Het is ook wel heel makkelijk om over een apparaat te oordelen als je nét even de dingen opnoemt die het ding niet heeft of kan, beetje kinderachtig hoor :|

E-ink schermen zijn ook niet zaligmakend. Het zijn vooralsnog hele trage schermen waarbij je overduidelijk bij dingen als scrollen en pagina's omslaan de nodige haperingen en vervagingen ziet. Niet iedereen is daar van gediend. Verder zijn e-ink schermen onbruikbaar zodra je niet meer in een goed verlichte omgeving zit. Aangezien de meeste mensen die boeken lezen van het vrouwlijk geslacht zijn en dit voor het slapen doen geeft al wel aan dat voor die groep iets als e-ink niet eens een optie is. Moeten ze alsnog met een lampje gaan werken die je wel op een boek kunt klemmen maar niet op je e-reader. Werken met een hoofdlampje is ook zoiets omslachtigs. Als je dan naar de iPad kijkt is het met het IPS TFT scherm met backlight ineens een stuk aantrekkelijker voor die groep omdat je het ding altijd kunt gebruiken zonder allerlei dingen als hoofdlampjes e.d. te moeten gebruiken.

Verder moet je dit soort devices ook niet gaan zien als losse computers maar als multimedia devices waarmee je de content op je computer in een handzamer formaat mee kunt nemen op de bank of in bed. Een computer sleep je niet zo makkelijk door je huis, zo'n iPad wel. Iets als hardware uitbreidingen maken zo'n device al snel een log bulky apparaat wat een enorme aanslag is op het gebruiksgemak. Het wordt dan eigenlijk een onbruikbaar apparaat omdat de handzaamheid en gebruiksgemak verdwijnt. Verder is het ook gewoon overbodig voor dit soort devices, er zit geen enkel nut behalve featurefappen aan het toevoegen van zulke zaken. Desondanks heeft Apple er wel aan gedacht om de iPad te kunnen inzetten als grotere display voor de foto's op je digitale camera. Imho vind ik dat een beetje een rare keuze, de tv en de computer zijn daar wat beter voor geschikt.

Eenzelfde verhaal geldt dan ook voor multitasking. Bij de iPad is multitasking alleen zinnig bij een aantal apps die bijvoorbeeld verbindingen in de achtergrond open moeten hebben staan zoals instant messaging en muziek software. Op dit soort kleine devices is het onbruikbaar om meer dan 1 app op je scherm te hebben dus het draaien van meerdere apps zoals op een desktop/laptop heeft geen zin. Dat heeft dus werkelijk niets met performance en accuduur te maken. Het snel wisselen tussen apps wordt ook vaak aangehaald als een voordeel van multitasking, dit is echter pertinent onjuist. Multitasking zorgt er absoluut niet voor dat je sneller tussen apps kunt wisselen. Er zijn zat implementaties op devices die niet multitasken waarbij er snel tussen apps geswitcht kan worden. Het is dan ook een feature die los staat van multitasking maar die wel samen kan werken met het multitasking verhaal (en wat dan ook de reden is waarom mensen die 2 zaken met elkaar verwarren).

Of Flash een must is valt nog te bezien. Ikzelf kom amper sites tegen waarop Flash benodigd is. Meestal is het YouTube waarvoor er een aparte app is die mijns inziens beter werkt dan de site zelf of je hebt te maken met irritante ongewenste banners die je browser overnemen. Voor sommige sites is Flash helaas wel benodigd omdat men kennelijk geen goed gebruik van dingen als html, css, etc. gebruik wenst te maken. Die periode hebben we met Java ook gehad maar ligt gelukkig achter ons. Beetje raar om browser plugins te moeten gaan installeren om een website te kunnen bezoeken en gebruiken. Het probleem is alleen dat de ene continu tegen die kleine lijst van Flash sites aanloopt terwijl een ander dat totaal niet doet. Voor de ene is het dan een must en voor de ander weer niet. Zolang Adobe pertinent blijft weigeren om gehoor te geven aan de performance problemen en ondersteuning op niet-Windows systemen zullen we met de gebakken peren zitten en is Flash niet bepaald handig. Silverlight is in de korte tijd dat het bestaat dan ook niet voor niets al een aartsrivaal geworden. Als die trend zich doorzet moeten we eerder aan Silverlight support gaan denken dan aan Flash support. Saillant detail aan heel het Flash verhaal: het geldt nagenoeg voor alle mobile devices en dat zijn er heeeeeeeeeeeeeel erg veel. Apple is eigenlijk 1 van de fabrikanten in de rij wachtenden bij Adobe.

Aangezien de meeste mensen die boeken lezen van het vrouwlijk geslacht zijn en dit voor het slapen doen
Bron? Je eigen leefomgeving? Is die representatief voor de rest van de wereld?

voor jou geldt hetzelfde argument hoor. Jij hebt em ook nog niet in je handen gehad, maar je zegt wel al lekker "geef maar aan mij als je hem niks vindt".
Je gaat er dus al sowieso van uit dat ie je niet kan tegenvallen.

Pff, die Apple-fanboys toch he. Je geeft hen een gestylede brooddoos en ze gaan al enthousiast doen.

Ik miss de keuze: Het is een Apple, dus Nee! :)

En wat is er zo slecht aan Apple dat je niets van Apple wilt hebben?

Ontopic:
Nou, het wachten is voorbij. Eindelijk weten we hoe Apple's nieuwe apparaat eruit ziet. Ik vind alleen het ontbreken van ondersteuning voor Flash een grote tegenvaller. Met Flash-ondersteuning zou de iPad echt een perfect apparaat zijn.

Ah, jij hebt zelf geen mening over technologie?

De antwoorden in de poll zijn zo biassed als maar kan:
- JA! - Nouja, duidelijk "Ik heb interesse"
- Weet ik nog niet - "Ik heb interesse maar ik twijfel nog"
- Nee, hij is me te duur - "Ik heb interesse maar hij is te duur"
- Nee, ik vind hem tegenvallen - "Ik had interesse maar de mogelijkheden zijn niet zoals ik verwacht had"
Huh? iWat? - "Ik heb geen mening maar vul toch maar de poll in"

Waar is de optie "Ik heb geen interesse in Apple producten"?

Ik wacht wel tot de HP Slate met Windows 7 uit is :)
Of misschien een Android/ChromeOS tablet.

[Reactie gewijzigd door RuuddieBoy op donderdag 28 januari 2010 05:34]


Android/ChromeOS tablet, geef ik je gelijk in, maar kijk even naar de filmpjes die HP heeft uitgebracht over hun slate. Als je de minuscule knopjes ziet van de standaard interface van w7 dan begrijp je dat je binnen de kortste keren gefrustreerd zal zijn over de bruikbaarheid van w7 op zo'n klein touch apparaat. Mij valt ook op dat ze het apparaat niet fysiek demo-en (maw bedienen). Dat geeft mij aan dat het minder praktisch is. Denk je over een tablet na en wil je geen Apple om wat voor reden dan ook. Wacht dan op ChromeOS. Bij Google hebben ze net als bij Apple begrepen dat een apparaat bomvol top specs en een NIET op het apparaat aangepaste ui niet gaat werken! Om te begrijpen wat ik bedoel, denk aan winmo achtige apparaten. Doorgaans een drama om mee te werken voordat ze de ui enigszins gingen aanpassen aan de vorm waarop het gebruikt werd.

Jij gaat ervan uit dat iedereen interesse heeft/had in de ipad en gaat de poll biased noemen wanneer dat niet zo blijkt te zijn, leuke jongen ben je :p

waar staat de optie dan van "ik heb geen interesse"? ik ben akkoord met ruuddieboy, ik weet wat de iPad is, maar ik heb niet het gevoel dat ik hem nodig heb, ik vind hem niet tegenvallen, ik vind hem niet te duur, ik weet het wel, maar ik heb geen interesse... dus ik heb maar "huh? iWat" gestemd..

dus ik heb maar "huh? iWat" gestemd..
Dan is het toch goed? Waarom zijn er altijd mensen die lopen te huilen over de mogelijke antwoorden in polls? Wanneer je toch niets ontopics te melden hebt over het product, vote dan gewoon niet...

Ik steun deze keuze!

Die optie zocht ik inderdaad ook :)

Ik ga Apple voortaan iPple noemen. Ik wordt zo moe van dat i-tje....

Maar in het geval van deze poll, nee, is me veel te duur, (en de abbonementskosten zijn nog hoger), dus ik kijk wel naar een alternatief. Als ik er 1 wil hebben.

Ben het met je eens,
ik ben volkomen allergisch voor Apple producten.

Heb vroeger de iPod Classic gehad, vreselijk, ronduit vreselijk apparaat!
Die gebondenheid aan iTunes en andere meuk die imo gewoon niet werkt...
Je moest gewoon een beschermhoes hebben, anders komen er krassen op en al dat soort dingen.
De prijs is zwaar over de kop voor wat je er voor terugkrijgt (ik weet, iets te vaak genoemd argument). Destijds 300 verspilde euro's er aan uitgegeven, had beter (achterafpraat) een mooie mp3 speler van b.v. creative kunnen kopen voor 100 euro oid.

Bovendien vind ik het er niet uitzien, het past totaal niet bij alle andere meubels/items die ik in mijn huis hebt rondslingeren. Daarnaast vinden veel mensen het helemaal geweldig om een "Apple" iets te hebben, ik ben ook daar allergisch voor. De hele hype achter hun spul dat helaas nog werkt ook en destijds mij ook heeft geraakt (dankzij goede medicijnen ben ik weer helemaal beter :D).

Amen.

Je bent allergisch voor Apple producten omdat je een eerste generatie ipod kut vond? De ipod kan best kut zijn geweest...maar dan gebruik je toch ook geen Windows of Linux meer...want die waren initieel ook kut...

Zo'n ding zou handig zijn als het in je broek kan qua draagbaarheid. Maar dan wordt het scherm weer te klein. Beetje een dillema...

En om nou een iPhone/iTouch apparaat in een rugzak te doen is weer zo overdreven, want dan ga je hem denk ik weer weinig gebruiken....

Nou kan het aan mij liggen maar als je iets in je broekzak wil hebben is dat heel wat anders dan een rugzak en sluit een iPod Touch/iPhone die het handzamere grote broertje/zusje van de iPad zijn daar toch heel wat beter op aan. M.a.w. wil je het in je broekzak hebben dan neem je een iPod Touch/iPhone, wil je met een groter scherm in bed/op de bank/etc. zitten dan neem je de iPad. Ik denk dat je die producten dan ook zo moet gaan zien straks.

Leuk speelgoed voor Applefreaks.

"Nee, want wat moet ik ermee?"

Voor "ff snel" iets te doen, heb ik een prima 'always on' WM6 telefoon, en voor een volledige "desktop-like" omgeving, een netbook (met Mandriva/Archlinux) die in enkele seconden is opgestart.

[Reactie gewijzigd door SirNobax op woensdag 27 januari 2010 22:29]


Voor mij het zelfde, heb niet zoiets nodig.
Heb een HTC met 3,2" scherm, ook prima om in de trein mee te internetten.

Deze optie had ik er graag ook bijgehad.
Ik zie mijzelf zoiets niet gebruiken.

Ben ik het helemaal mee eens. Licht het aan mij, of is een iPad (of willekeurig ander tablet) niet meer dan een netbook zonder toetsenbord of een groot uitgevallen smartphone?

Ik twijfel sterk over de aanschaf van een netbook en ben dolgelukkig met mijn smartphone, maar een tablet...

Voor ff snel iets te doen kun je tegenwoordig ook gewoon investeren in iets als een ssd. Met dat soort erg rappe disks is een computer uit z'n slaapstand halen of opstarten ook snel gedaan net als het opstarten van de betreffende software. Rest je vaak alleen nog de afhankelijkheid van de internetsnelheid maar dat heb je met een iPad e.d. ook allemaal. Ik zie in dat opzicht nou ook niet het voordeel van iets als een iPad.

Overhyped => Jobs heeft nu echt in zijn broek gescheten!

Niet gestemd omdat mijn mening er niet tussen staat :P
Nee, ik wil geen Apple.

offtopic:
Had er bijna een grappig typo staan. Er stond "iNee "

Die optie mis ik inderdaad ook. Ik wil geen Apple hardware.

Waarom niet?
Je hebt tegenwoordig Apple fanboys en Anti-Apple fanboy's?

Ja die krijg je gratis bij fanboy's ! (letterlijk..).

Niets tegen Apple maar de mensen die me telkens moeten overtuigen hoe geweldig hun ipod, imac etc hebben voor mij het merk verpest..

Moet zeggen dat het wel een tof apparaatje is! Ben benieuwt hoe die het gaat doen. Opzich is het ook wel handig om zo'n ding in huis te hebben. Even tv gids met uitgebreide informatie over films etc bekijken. Ding de keuken in om een recept op te zoeken. Maar of het er nog niet te vroeg voor is?

Ik ben het met je eens dat het vervelend is dat fanboys alleen maar over de positief over de producten kunnen praten... maar ik vind het nog irritanter dat mensen een bepaald product of merk niet willen hebben, alleen maar om tegen de draad in te gaan... Persoonlijk wil ik gewoon een goed product hebben, of dat nu van Microsoft, Apple of Nokia is. Ik heb een iPhone en zou wel een MacBookPro willen hebben (maar te duur). Verder ben ik gewoon een fantieke Windows gebruiker.

Huh?? Hoe kan je dat zeggen? je neemt dus default de anti-mening van een applefanboy aan? Wie bepaald er nu wat jij mooi vind? Juist, Apple.

Zelf heb je geen mening.

[Reactie gewijzigd door teek2 op donderdag 28 januari 2010 01:14]


Hoezo, hij kan toch zaken mooi vinden die geen Apple zijn? Mooie apparaten zijn niet exclusief Apple hoor!

Maar hij suggereert dat als je de appel op de achterkant in een vaoi teken verandert dat hij het wel zou kopen.

Het feit dat het een apple is is het enige argument en dat is een slecht argument, dat is als zeggen, ik zou nooit een plaat van 50ct. kopen ook al maakt hij een ballad die nog zuiverdere en mooiere uithalen heeft dan Mariah Carey waar je altijd zo van houdt. Je sluit je ogen al voor je het apparaat goed hebt bekeken omdat er een appel opstaat.
Vooroordelen noemen we dat.

Maar hij suggereert dat als je de appel op de achterkant in een vaoi teken verandert dat hij het wel zou kopen.
Nou? Dat kan toch? Hij kan toch een associatie met of mening hebben over Apple als bedrijf waardoor hij het niet zou willen kopen?
Genoeg mensen die om diezelfde reden niets van MS willen, of het nu een goed product is of niet. En genoeg mensen die juist _vanwege_ dat logo een product van Apple kopen, afgezien van de vraag of het een goed products is en of ze er daadwerkelijk een behoefte aan hebben. Een product is meer dan alleen het fysieke product zelf.
Daarnaast kan je ook bezwaren hebben tegen de "Apple manier van doen" met betrekking tot bijvoorbeeld gebrek aan keuze(vrijheid).

[Reactie gewijzigd door k7of9 op vrijdag 29 januari 2010 18:06]


@ k7of9: dat kan wel zo zijn maar een apparaat wel of niet kopen alleen maar vanwege het merkje wat erop staat wordt door velen als uiterst merkwaardig gezien waarbij men dat argument als zeer waterig bestempeld. Je keuze baseren op maar 1 argument is sowieso geen verstandige manier van beslissen. Je kunt beter naar het totaalplaatje kijken waar o.a. de inhoud van het apparaat maar ook de reputatie van het bedrijf wat het maakt aan bod komt. Ik kan me goed voorstellen dat mensen niet snel iets van een bepaald merk kopen omdat ze daar slechte ervaringen mee hebben of omdat de mensen om hun heen dat hebben. Als ik dan kijk naar DaitoX.nl z'n relaas komt dat veel zinniger op me over dan die van de mensen die alleen maar iets niet willen omdat er Apple op staat. Hij legt tenminste kort uit waarom hij geen Apple wil. Bij een reactie op een nieuwsbericht vind ik het sowieso wenselijker om er een korte onderbouwing bij te doen. Dat is nota bene ook wat er in de faqs staat en waarop men hier de beoordelingen van de reacties baseert.

De mensen die om dezelfde reden juist wel apple of juist geen ms kopen zijn imho even kortzichtig en zijn in staat zich af te sluiten voor iets wat wellicht de ervaring van hun leven is om iets insignificants als een merknaam (let op, ik suggereer hier niet dat de iPad de ervaring van je leven is en ook niet dat het een rot ding is).

Zeg dan dat je apple een immoreel bedrijf vind of dat je de iPad geen duidelijke functie vind hebben ofzo of zeg dat je al alles van apple hebt en dat het zo geweldig samenwerkt en dat je daarom deze graag wil hebben.

Alleen een merk naam gebruiken voor je mening is hetzelfde als geen onderbouwing hebben of zeg er dan op zijn minst bij, "ik ervaar negatieve emoties wanneer ik het apple teken zie, om deze reden wil ik het niet hebben, ik kan dit zelf ook niet verklaren maar het is nu eenmaal zo." Dat kan ik dan nog begrijpen.

Ik wil ook geen Apple. Het is te duur voor wat je krijgt en dit is bij al hun producten zo, dus ik denk niet dat dat ooit gaat veranderen.

Daarnaast vind ik hun manier van productkoppeling ook irritant. Bijvoorbeeld safari die ineens in het update scherm kwam bij mensen die itunes gebruiken, standaard aangevinkt (had het op zijn minst uitgevinkt standaard aangezien het software is waar niemand om gevraagd had).

Of nog een beter voorbeeld: MobileMe. Deze werd gewoon geinstalleerd zonder ook maar enige notificatie. Zie hier: http://www.pcworld.com/ar...e_to_windows_systems.html

Dit zijn gewoon smerige praktijken.

Ik weet dondergoeds dat MS ook niet 100% eerlijk is in dit soort dingen, maar bij MS gaat het steeds beter terwijl ik dit bij apple nog niet zie.

Daarnaast heb ik bij producten die niet van apple zijn (telefoons, PC's, laptops en mp3 spelers) gewoon een veel betere prijs - performance vergeleken met apple.

Je argument dat Apple producten duur zijn is valide en ben ik het helemaal mee eens. Je opmerking over productkoppeling echter helemaal niet. Microsoft is de koning van productkoppeling en je gebruikt dus ook geen Google? Want die Google-bar wordt (werd) ook overl bij gestopt...rete irritant, maar ik vink dat ding gewoon uit...google blijft gewoon goed...

Gruwelijk gaaf apparaat. De interface is zo bloedstollend geil dat je de rest van je leven met een harde rondloopt. Ik wil 'm hebben :9 .

Heeft iemand je account gekaapt? wat een taal 8)7

dat krijg je van BMW rijden ;)

Sorry maar ik vond het tijd voor een krachtig tegengeluid ;) .

Dat is ook ongeveer het gevoel wat ik bij de iPad krijg. Maar als ik ga nadenken kom ik toch op een heel ander beeld:
  • Het hele apparaat is gemaakt om content te verkopen in de iTunes store.
  • Alleen Apple approved apps via de appstore.
  • Waarschijnlijk heeft Apple, net als bij de iPhone de mogelijkheid om remote content en apps te verwijderen.
Kortom: het zal nooit mijn iPad zijn en altijd een iPad die ik lease van Apple. Voor mij is dat een dealbreaker.

En toch blijf ik het gevoel houden dat ik er een wil hebben....

Remote wipe? Dat kan je alleen zelf doen… waar komen dat soort spookverhalen toch vandaan? :S

Het feit dat Apple zelf aan heeft gegeven een remote kill switch te hebben om kwaadaardige apps die toch in de app store en zodoende ook op de devices van mensen komen uit te kunnen schakelen. Remote wipe is een MobileMe/Exchange feature wat vrij weinig met Apple te maken heeft (alleen in geval van MobileMe heeft het met Apple te maken omdat het hun eigen dienst is). Die "spookverhalen" komen dus gewoon bij Apple zelf vandaan.

Aaah kijk, nu snap ik eindelijk wat de optie "Disable Apple Killswitch" doet op m'n iPhone :+

Een kindle haal je niet? Immer heeft Amazon daar de remote wipe wel eens uitgevoerd, je hebt ook vast geen Android mag ik voor je hopen, want ook die heeft een kill switch.

Zo te zien valt Windows mobile dan ook voor je af, die heeft ook een kill switch.

Tis wat als er geen keuze over blijft.

Geil worden van een 10" touchscreen met een voorgeïnstalleerde gevangenis :')

ik vind hem ook cool! misschien niet voor tweakers. Maar als je internet en dat soort simpele dingetjes, is hij echt perfect! En ook niet heel duur. Het gaat pas echt tof worden als hij ook net als de Asus eeekeyboard draadloos een signaal naar je tv kan sturen!

Idd, dat mis ik, een vga/hdmi out voor je presentaties en een camera voor skype had ook erg mooi geweest.

perfect, behalve dat het iPhone OS is, dus geen flash in de browser. Snel even de fotos van je fototoestel overzetten zit er ook niet bij. Eerst op de PC zetten om dan op de iPad over te laden.

Had mooi geweest idd, vooral als je je mooie slr eraan kon tetheren ;)

Je vertelt in deze thread 5 keer (!!) dat het niet mogelijk is een camera of geheugenkaart aan te sluiten - maar dat is het wel degelijk. Je zult een paar tientjes moeten droppen voor een verloopje maar dan zou het gewoon moeten werken.

Waarom toch zo in herhaling vallen over iets waar je niet eens de moeite neemt om even op de produktpagina te kijken? Blijkbaar vind je zo'n aansluiting super belangrijk dus dan begrijp ik echt niet dat je je er niet 2 minuten in verdiept...

Hij is enkel aan het bashen, en reageert verder niet, de volgende x topics over Apple zal je hem met dezelfde argumenten weer tegenkomen....
«  1  2  3  4  5  6  »

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011