Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 129, views: 17.131 •

Google gaat samenwerken met onder meer General Motors, Audi en Honda in de 'Open Automotive Alliance' om Android voor in de auto sneller te ontwikkelen. Eind dit jaar moeten de eerste auto's met Android-integratie verschijnen.

De naam Open Automotive Alliance lijkt ontleend aan de Open Handset Alliance, het samenwerkingsverband achter Android voor smartphones en tablets. Het doel van de Open Auto Alliance is om Android beter te laten werken in auto's, omdat die volgens Google schermen hebben die nog niet met andere schermen in het dagelijks leven verbonden zijn. Daarmee doelt de zoekgigant vermoedelijk op smartphones, tablets en pc's.

De bedoeling is om apps en services van Android makkelijk en veilig te kunnen gaan gebruiken in auto's. Vermoedelijk doelt Google daarmee op zijn eigen services als Gmail, Google Maps met navigatie en Google Play Music voor muziek. De zoekgigant noemt zowel de mogelijkheid van het aanpassen van Android zodat het goed werkt met in-car systemen als het integreren van huidige Android-apparaten voor gebruik in de auto.

Chipmaker Nvidia doet mee, net als autofabrikanten General Motors, Audi en Honda. Andere fabrikanten kunnen zich aansluiten bij het initiatief, zegt Google. Eind dit jaar moeten de eerste auto's met Android-integratie in de verkoop gaan.

Reacties (129)

Reactiefilter:-11290126+166+23+30
tweede droid in auto's topic in twee dagen :)
The more the merrier, zullen we maar zeggen.
Kan je in je Chevrolet ook gewoon een audi dashboard installeren (virtueel dan). Wie dat wil weet ik ook niet (een Chevrolet :P)
Zo al gezegd bij het vorige topic, een mooie ontwikkeling voor mensen die keuze willen op hun dashboard OS, je hebt hierdoor veel meer keuze in navigatie software (ipv. enkele vast of losse tomtom in auto). Keuze in muziek, eigen of van muziek aanbieders en je kan je infotainment bedienen/opdienen voor de kids achterin. En als je niet tevreden bent met updates van de fabrikant, kan je hem gewoon rooten :)

@monojack, Ja hoor eerste IOS comment is gegeven. Je bent niet minderwaardig met een iphone.

[Reactie gewijzigd door D0gtag op 6 januari 2014 10:49]

Waar slaat dat nu weer op. een iPhone is echt niet super slecht ofzo. en IOS ook niet. op sommige momenten werkt het soms beter dan android. (Niet altijd natuurljk :D) maar om zoiets als hierboven te zeggen is niet wat je kan noemen netjes.

//On-Topic
ik vind het idee achter andoid in de auto een mooi idee, alleen voorzie ik wel problemen. bijvoorbeeld dat bedrijven zoals de NSA je auto in de gaten gaan houden zodat je routes die je rijdt bekent zijn als ze je zoeken. het wordt er dus niet in zijn geheel veiliger op. maar al met al is het wel weer een mooie vooruitgang :D
Ik ben hier nogal sceptisch over. Over het algemeen is het een leuke bijkomstigheid dat er Android als auto-OS gebruikt kan worden, maar als, zoals je al zegt, bijvoorbeeld de NSA al in je auto zou kunnen zien wat je doet, zou dan niet ook iedere kwaadwillende gebruiker dit ook kunnen? En misschien zelfs erger (als in besturing overnemen oid)!!

Noem mij pessimistisch, maar doe mij wat dat betreft maar een mooie (relatief) oude "dumb-car" :)
Je realiseert je dat de NSA het gewoon via de achterdeur aan de Nederlandse overheid kan vragen? Want met je telefoonsignaal, trajectcontroles en overige data die bij de Nederlandse overheid bekend is, kan de NSA een prima beeld van jou opbouwen zonder ook maar een seconde in jouw auto zelf te kijken...
Daar ben ik mij van bewust ja. De NSA ben ik ook niet bang voor. Heb wat dat betreft namelijk niets te verbergen. Kwaadwillenden echter, daar zie ik wat meer gevaar in! ;)

[Reactie gewijzigd door InjecTioN op 6 januari 2014 12:54]

Zucht...

Iedereen heeft iets te verbergen. Zou jij je geliefde, werkgever of verzekeraar al jouw sms-jes / whatsapps-jes laten lezen? Laat je foto’s van je kind aan een wildvreemde zien? En geef je onbekenden je pincode of inzicht in je medisch dossier? Vind je het prima als de postbode je brieven eerst leest voordat hij ze in de brievenbus stopt? Je hoeft geen slecht mens te zijn om iets te verbergen te hebben.
Als er noodzaak is om iets in te moeten zien van mijn prive, en ze moeten daarvoor rechten schenden, dan heb ik daar geen problemen mee. Als ze echter mijn prive schenden zonder een geldige reden, dan heb ik er inderdaad wel een probleem mee. Ik heb er op het moment echter geen last van, dus ga ik mij daar ook geen zorgen om maken. Alles waarvan ik zelf acht dat het gevoelige informatie zou zijn, dat zou ik uberhaupt niet binnen een always-online omgeving plaatsen. Veel te riskant.

Kortom: Als men het risico niet wilt nemen dat er afgeluisterd wordt, dan moet men gewoon geen gebruik maken van diensten die afgeluisterd kan worden. Heel gemakkelijk. :)
Je realiseert je dat de NSA het gewoon via de achterdeur aan de Nederlandse overheid kan vragen? Want met je telefoonsignaal, trajectcontroles en overige data die bij de Nederlandse overheid bekend is, kan de NSA een prima beeld van jou opbouwen zonder ook maar een seconde in jouw auto zelf te kijken...
ja dat kunnen ze vragen, maar waarom een een procedure starten om de Nederlandse overheid om gegevens vragen. als je er zelf al bij kan... ze bouwen niet voor niks "backdoors"in deze systemen....

dit is voor de NSA en alle andere diensten weer een mooi controle middel om zonder moeite gegevens te verkrijgen.

naast dat google ook zelf gegevens zal verzamelen en deze op een of andere manier wel weer zal gaan verkopen.
Ja, dat bedoel ik dus. als inderdaad de NSA het zou kunnen, waarom dan een hacker ook niet.

en heb in dat geval net als jij liever een auto zonder android :D
Na iphone reactie een NSA reactie. 8)7 :X
Toch blijft het feit dat iOS een beweging heeft gebracht en Google en Microsoft hier handig op in heeft gespeeld :)

Maar iOS zal ik niet zo snel zien in auto's. Google heeft hele andere prioriteiten dan Apple. En gezien Android multi device is zal deze ook makkelijk aan te passen zijn naar toepassingen voor auto's
Hebben ze er handig op ingespeeld ja? Handig misschien, maar verre van financieel succesvol.
Ik zie op discovey die programma's waar ze auto's verbouwen/pimpen er altijd een ipad in gooien. En IOS in auto's deed apple al in 2013.

http://en.wikipedia.org/wiki/IOS_in_the_Car

hier een artikel van juni 2013

http://www.autoblog.nl/ni...ap-in-autonavigatie-59609
95% van de iOS functies zou beschikbaar komen vanachter het stuur. Content van je iPhone wordt bereikbaar via het scherm van je navigatiesysteem. Door de koppeling met Siri zijn de meeste functies te bedienen met spraakopdrachten. Roep een leuk nummertje en DJ Siri speelt de plaat. Vraag om te navigeren naar de dichtstbijzijnde friettent en Apple Maps doet het werk. Het wordt zelfs mogelijk berichten te dicteren en via iMessage te verzenden. Wat doet dat met onze privacy?

Hoe Apple’s integratie per automerk uit gaat pakken is nog niet duidelijk. Wel weten we dat onder andere Honda, Mercedes-Benz, Nissan, Ferrari, Volvo, Opel, Chevrolet, Infiniti, Kia, Hyundai en Jaguar vanaf 2014 Apple’s iOS 7 gaan ondersteunen. Opvallend is dat Apple vorig jaar bij de introductie van Siri in de auto, over andere merken sprak.
en Fiat schijnt voor windows te kiezen.

dit is een bericht van 2012 dat apple een siri knop in auto's wilde inbouwen:

http://www.autoblog.nl/bi...an-met-personal-assistant
Vandaag, tijdens hun nerd party (Worldwide Developers Conference) in San Fransisco, maakte Apple bekend dat zij met een aantal autofabrikanten samenwerken aan een Siri knop op het stuurwiel.

BMW, GM, Mercedes, Land Rover, Jaguar, Audi, Toyota, Chrysler en Honda willen Siri binnen de komende 12 maanden in hun wagens plakken. Waarschijnlijk zullen dit allemaal zakensedans en leasebakken worden.

[Reactie gewijzigd door Shark.Bait op 6 januari 2014 15:20]

Nee, Android EN iOS hebben het idee van BlackBerry gejat (google: QNX Car)
Helaas de Mac Mini was jaren terug al in aantal autos geïntegreerd (al in de tijd er nog geen iOS of Android was) dus ja ze waren al een stap voor _/-\o_
http://www.macvroom.com
Komt al een Fiat dashboard in je Chevy.
Volgens mij haal jij Chevrolet en Chrysler door elkaar.
Linkje: http://nos.nl/artikel/592...rysler-helemaal-over.html
Archhhh nee... Fiat heeft al jaren zo ongeveer de slechts mogelijke software. Ze verkopen nog steeds modellen met een zeer brakke Windows CE.

Maar goed, je zal Chrysler wel bedoelen.
Mijn moeder heeft een fiat punto met blue & me met die Windows CE en ik heb nog nooit zo'n goeie spraakbesturing gezien of gehoord ergens en het is zelfs in het Nederlands.
Ik zou liever zien dat er een open standaard komt voor extensies naar auto integratie. Dus niet zozeer Android, iOS of WP laten draaien, maar het scherm van de smartphone extenden/remote op het dashboard van de auto.

Je haalt in je commentaar aan dat mensen keuze hebben, maar dat hebben ze steeds minder. Het is meer een vendor lock-in. Stel dat ik een Audi koop, dan komt daar dus automatisch een android systeem in... in hoeverre werkt die dan samen met mijn WP8 telefoon?
Zoals je WP8 telefoon nu werkt met een android tablet, zoals je telefoon ook werkt met een generiek automerk nu. In een voorbeel fimpje van Brilsmurf zie je dat de volvo met android ook werkt met een ipad. Ik weet niet wat de compatibiliteit is van een wp8 met android, maar het kan nooit slechter zijn dan ios en android :). Maar de vraag is wat wil je dat hij compatible mee is? want standaard zaken als contact personen en handsfree zullen gewoon werken en BT/wifi share waarschijnlijk ook.

Maar ik refereerde eerder naar de keuze van apps op je autoputer, de keuze van telefoon moet daar los van staan en ik denk niet dat automakers willen dat mensen gedwongen een ander toestel moeten hebben bij een van hun auto's(het is nooit in hun voordeel).
idd denk ook aan nieuwe toestellen in de toekomst. Hoe wil je een auto fabrikant verplicht gaan stellen ook devices die over 10 jaar uitkomen te gaan ondersteunen of nieuwe technieken die uitkomen.

Nu kan je een auto 10 jaar laten staan en dan er mee wegrijden. Als je mobiele devices wilt gaan intergerene kan het zo zijn dat je over 5 jaar je auto niet meer kan gebruiken omdat een nieuwe telefoon niet ondersteund wordt.
Je hoeft niet een android besturings- systeem te nemen?, je kan ook gewoon een radio cd speler nemen of standaard navigatie. Ik snap je punt niet, wat is het verschil met huidige aanbieders? Als je telefoon niet ondersteunt wordt bij bv. audi of VW dan heb je de keuze of een ander toestel (of auto) of geen gebruik maken van sync-en met je telefoon. Waarom zou je auto het niet doen omdat je telefoon het niet ondersteunt.
Je krijgt nu keuze tot intergratie, je hoeft je telefoon niet te gebruiken bij zo'n auto over 10 jaar rijd hij nog net zo weg als dat hij nu zou doen, daar heeft het OS niks mee te maken
Huh? Natuurlijk ben ik niet minderwaardig met een iPhone, integendeel zelfs. Met een iPhone ben je pas iets waard en dan heb ik het niet over als persoon zijnde maar uitgedrukt in wat je waard bent voor bedrijven en dat is sinds de laatste metingen dubbel zoveel als een android.

Maar ik had het dus over de marketing machine van Google die zo hard hun best doen om te doen uitschijnen dat ze niet achter Apple aanlopen.
"Met een iPhone ben je pas iets waard en dan heb ik het niet over als persoon zijnde maar uitgedrukt in wat je waard bent voor bedrijven en dat is sinds de laatste metingen dubbel zoveel als een android."
Meen je dit nu serieus?

Je wordt binnen een bedrijf echt niet meer of minder gewaardeerd door het bezit van een specifieke telefoon, tenzij het bedrijf z'n infrastructuur op zo'n manier op een specifiek OS heeft vastgepind dat het anders niet werkt. Maar welk bedrijf doet zoiets doms?
Oei dat is al helemaal niet wat ik bedoelde want dan gaat het wel over de persoon hé slimmerik. Ik heb het over het feit dat iPhone gebruikers via hun telefoon of tablets zoveel meer geld spenderen als Android gebruikers.

Apple’s iOS Online Usage Crushes Google’s Android Over The Christmas Period – Again

Alles lijkt er op te wijzen dat het merendeel van de Android gebruikers hun smartphone als dumbphone gebruiken wat dus ook bijvoorbeeld betekend dat de kans groot is dat weinig mensen hun Android toestel ooit zullen koppelen met een auto.

[Reactie gewijzigd door monojack op 6 januari 2014 11:47]

"Alles lijkt er op te wijzen dat het merendeel van de Android gebruikers hun smartphone als dumbphone gebruiken"
Of mensen doen zoveel mogelijk buiten de Play Store om zodat ze niets hoeven te betalen. :(
Ik zie Android nog steeds als piraterij bolwerk. Misschien moet een BREIN of vergelijkbare instantie voor softwarebouwers maar eens ingrijpen.
"Alles lijkt er op te wijzen dat het merendeel van de Android gebruikers hun smartphone als dumbphone gebruiken"
Of mensen doen zoveel mogelijk buiten de Play Store om zodat ze niets hoeven te betalen. :(
Ik zie Android nog steeds als piraterij bolwerk. Misschien moet een BREIN of vergelijkbare instantie voor softwarebouwers maar eens ingrijpen.
Deze cijfers zijn niet gebaseerd op wat er in de Play store of in Itunes is aangeschaft deze cijfers zijn gebaseerd op Device ID bij online aankopen voor de feestdagen dus denk aan een Amazon / Wallmarkt whatever. Eigenlijk alle aankopen waarvoor IBM de afhandeling doet aangezien die de cijfers heeft gepubliceerd.
Ik heb het over het feit dat iPhone gebruikers via hun telefoon of tablets zoveel meer geld spenderen als Android gebruikers.
Puur genomen over de US natuurlijk dan

Als je kijkt naar Europa zal je zien dat de market share 70.4% voor Android is ten opzichte van de 17.8% voor IOS.

Terwijl dit in de US alsvolgt verdeeld is, heeft Android 52% en IOS 41.9% market Share wat dus ook al een totaal andere verhouding is waar het verschil in de US maar 10.1% is tussen android en IOS is terwijl dit verschil in Europa 52.6% is ( een ruim 4,5x groter dus ).

Ben dus erg benieuwd wie dan de echt grootste omzet binenn haalt (via mobile devices) als je daar ook nog eens Europa en de Aziatische landen meetelt.
Inderdaad gaan die cijfers over de VS maar het speelt zowat op alle vlakken natuurlijk. Kijk naar de omzet in de app stores van beiden en dan zie je dat het wereldwijd voor ontwikkelaars hetzelfde verhaal is of als je ziet dat Google meer verdiend aan iOS dan Android terwijl Google zelfs helemaal geweerd is uit het standaard iOS dan zegt dat wel genoeg. Ook qua online gebruik is iOS heel dominant en lopen de cijfers totaal niet gelijk met het marktaandeel van beide besturingssystemen.

Enkel in verkochte toestellen is Android dominant op alle andere vlakken is het iOS dat de scepter zwaait.
Sorry ik gebruik al jaren Apple maar puur omdat ik het een goed product vind en bijna alles ervan af weet (hardware/software/netwerk/intergratie).

Maar ik ga er niet mee lopen showen op mijn werk en voel me ook niet belangrijker.
Binnen het bedrijf ben je belangrijk als je toegevoegde waarde hebt, in de groep past en weet hoe de gang van zaken zijn.

Iemand die een iPhone koopt met het idee interessant te zijn, please ga over op een ander product ... je schept ermee verkeerde indruk van hoe Apple gebruikers zijn.
Zal toch wel dom zijn als je ermee gaat showen terwijl je in een windows netwerk zit |:(

[Reactie gewijzigd door BoringDay op 6 januari 2014 19:44]

H'm, al die content die via Android beschikbaar komt is leuk, maar hoe bedien je dat? De zogenaamde "rijtaak" van de bestuurder moet wel de hoogste aandacht krijgen.
Pas als auto's zelfstandig rijden, kun je ten volle alles gebruiken wat Android aanbiedt. Tot die tijd zal de interface zeer rustig en beperkt moeten zijn.
Dacht dat Volvo al Android had draaien met Sensus Touch?

*edit* Sensus Connected Touch dus

[Reactie gewijzigd door deephallow1 op 6 januari 2014 10:39]

klopt: http://androidcommunity.c...tainment-system-20130312/

zoals het Volvo betaamd is het een systeem dat veilig is voor de inzittende in de zin dat het niet afleid:
When the Android operating system is combined with an in-vehicle Internet connection, the infotainment system becomes very interesting. Drivers can get web-connected GPS navigation results and can stream audio from the Internet using various applications. The entire system is designed to help minimize distractions to the driver
En een filmpje van het systeem in werking:
http://youtu.be/DBU2jCrV1ds
Nog niks gezien in het filmpje wat ik niet op mijn telefoon ook kan doen.
Dat is zo alleen zijn zij volgens het persbericht niet aangesloten op deze nieuwe alliance (AOO)
Google has teamed up with automotive and technology leaders Audi, GM, Honda, Hyundai and Nvidia to form the Open Automotive Alliance (OAA)
Dat is zo alleen zijn zij volgens het persbericht niet aangesloten op deze nieuwe alliance (AOO)
Klopt, maar er staat in het artikel "Eind dit jaar moeten de eerste auto's met Android-integratie verschijnen." Terwijl er nu al auto's met Android op de markt zijn. (oa Renault Clio met R-Link).
Het persbericht gaat over auto's met android en de nieuw opgerichte alliantie om android spoediger en gerichter uit te rollen. Dat renault gebruik maakt van android is iets anders dan dat ze bekendmaken dat er android op staat, ze noemen het R-link, de bovengenoemde fabrikanten gaan het android noemen :)
Het nieuwswaardige is dat android/google actief gaat samenwerken met autofabrikanten en ook gewoon hun naam/logo gaan gebruiken. Renault heeft het op enigenhoutje gedaan en je ziet ook niet dat het android is.
Ik zie ook nergens staan dat het android is (niet dat ik je niet geloof maar het laat zien dat ze niet de naam mogen gebruiken en waarschijnlijk ook niet de store :))
Het is een IVI (in-vehicle infotainment) systeem wat op Android draait met een schil van Renault er overheen. Dit verwacht ik ook bij de andere autofabrikanten.
Zij gaan heus geen universeel systeem gebruiken wat op stock Android draait. ;)
Het enige verschil zal waarschijnlijk zijn dat er apps voor in de Play Store komen.
Dat zeg ik ook niet dat het stock android wordt, maar het wordt nu volledig ondersteund door google. Het is alleen onherkenbaar (expres gedaan?) bij Renault en ik denk dat ze nu meer gaan adverteren met 'audi met google android' of iets dergelijk. Google heeft inmiddels met android een sterk 'brand' in handen.
Jup, aanwezig in mijn auto :), geroot en al, is ook topic op XDA over.
Alles is nu mogelijk: uitzendinggemist, mail, netflix, tomtom, igo, flitsnav, flitsmeister etc...

Helaas wel een sterk verouderde versie Android 2.3.8 en een lage resolutie.

Ook stuurbediening, dashboard knoppen bediening is aanwezig.
Lekker veilig, mailen terwijl je auto rijdt ;)
Ik neem aan dat dit niet mogelijk is, in sommige auto's kan je tv kijken op het centrale scherm, deze functie werkt ook niet zodra de auto aan het rijden is :)
Is gewoon een instelling die je aan en uit kunt zetten. Zet je het aan dan is de fabrikant niet verantwoordelijk voor de gevolgen dus standaard staat het uit.
in een eerder bericht over Audi en android staat dat ze het aantal apps willen inperken.

Link naar bericht
Hoewel het Android-besturingssysteem vooral op tablets en mobieltjes is gericht, is de verwachting dat Audi samen met Google het aantal apps voor zijn platform zal inperken.

[Reactie gewijzigd door Godgeneral16 op 6 januari 2014 10:58]

En die 'Open Automotive Alliance' is zeker net zo 'Open' als de 'Open Handset Alliance'
Aparte ontwikkeling, vooral omdat je een vrij complex os gaat gebruiken in een auto waar het relatief simpele functies moet gaan vervullen. Het lijkt mij dat notificaties in een auto not done zijn omdat deze de bestuurder teveel afleiden.

Positief punt is wel dat muziek diensten zoals Spotify en Pandora beschikbaar komen in de Auto en dat de entertainment systemen van een auto sneller en soepeler werken omdat de hardware nu vele malen moderner kan zijn zijn, nvidia Tegra 4 bijv.
Aparte ontwikkeling, vooral omdat je een vrij complex os gaat gebruiken in een auto waar het relatief simpele functies moet gaan vervullen. Het lijkt mij dat notificaties in een auto not done zijn omdat deze de bestuurder teveel afleiden.
Juist wel, want die heb je nu ook op je telefoon en die moet je eerst weer uit je broek halen, of unlocken om ze te zien en te lezen op een klein scherm...

Ja beste is natuurlijk ENKEL auto rijden onder het rijden, maar de praktijk laat toch zien dat dat nooit gaat gebeuren, dan heb ik liever een simpel en snel systeem dat zorgt dat die andere dingen zo snel, veilig en simpel mogelijk gedaan kunnen worden...

Autorijden is van zichzelf al gevarlijk dus als je geen risico wilt lopen zou ik al niet eens met de auto gaan. Maar blijkbaar weegt voor 99% van de mensen het gevaar niet op tegen het gemak... Waarom zou dat voor mailen in de auto ineens anders zijn? Ook dat is een afweging van gemak/risico...
je keurt het goed dat het gevaarlijker wordt voor jezelf en andere weggebruikers... dat is helemaal niet goed.

ik zou sowieso. net als tomtom, wensen dat het keyboard niet eens tevoorschijn komt als de auto in beweging is. eerst stilstaan, dan kan je je mailtje beantwoorden, en dan werkt het dus wel.
Het lijkt mij juist interessant omdat je niet afhankelijk bent van wat de fabrikant jou oplegt als het gaat qua navigatie en afspeelmogelijkheden van muziek bijvoorbeeld.
Hardware vele malen moderner?? Je vergeet dat de elektronica in de auto aan nogal wat eisen moet voldoen. Draait de Tegra 4 bv nog probleemloos bij -30 of +100 graden Celsius? Hoe is het met de emissie? Ontvang je op de FM band je Tegra 4?
Daarnaast moet je niet onderschatten welke elektronica nu al in gebruik is.
Je haalt hier wel wat dingen door elkaar. Het gaat hier om de boordcomputer en niet de ECU (engine control unit). de ECU en bijbehorende hardware is erg kritisch en moet aan veel eisen voldoen, maar voor de boordcomputer geldt dit een stuk minder. Valt de boordcumputer uit, dan kun je nog gewoon rijden met je auto, zonder ECU is het toch echt helemaal over.
"Daarmee doelt de zoekgigant vermoedelijk doelt op smartphones, tablets en pc's."

kleine typo, misschien ff fixen? :)

on topic: een dock voor je android telefoon die meteen synchroniseert met de auto zou een leuke verbetering zijn :) meteen eenvoudig overschakelen naar naviagatie en snel even een schijf opleggen vanop je smartphone.... yep, leuke vooruitzichten :)
Ik ben benieuwd of dit de systemen wat universeler en makkelijker te update maakt.
Ik ben ook benieuwd naar de integratie van andere features van de auto in een dergelijk systeem, je auto rooten om multizone airco in te schakelen op goedkopere modellen, of de software van de audi A8 in je volkswagen polo draaien.
De kans dat je straks auto's kan jatten door in te breken op de wifi van de auto word natuurlijk ook ineens een realistisch verhaal.

Hoe dan ook, de kans dat straks iedere auto dit kan word ook steeds groter.
Dus voortaan bij het kopen van een auto moet je gaan opletten of Google je gaat volgen... Big Brother 3.0
Ik denk dat die eer al naar TomTom gaat tbh
Zou wel mooi zijn als je je eigen navi software kan gebruiken. Heb nu op mijn GSM de SYGIC software en ljikt me super handig om dat op termijn zelf in mij auto te hebben. Dus keuze vrijheid ipv de standaard !

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013