Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 120, views: 25.730 •
Submitter: AlfABetA

Steden van de Toekomst wordt een futuristische uitbreiding voor SimCity, waarin spelers beschikking krijgen over technieken de pas over 50 jaar gemeengoed zijn. Spelers kunnen daarbij kiezen uit winst maken of het milieu redden.

De uitbreiding SimCity: Steden van de Toekomst is op dit moment nog in ontwikkeling bij Maxis, de studio van Electronic Arts die verantwoordelijk is voor alle Sim-games. De uitbreiding verschijnt op 14 november. De uitbreiding gaat hier voor 40 euro over de toonbank. In de VS vraagt EA 30 dollar voor de uitbreiding, die daar SimCity: Cities of Tomorrow gedoopt is.

Steden van de Toekomst geeft spelers een aantal futuristische opties, die hun tijd volgens Maxis zo'n 50 jaar vooruit zijn. Zo kunnen spelers een magneetzweeftreinen bouwen en energie opwekken met een fusiereactor of en getijdencentrale. Verder kunnen spelers ruimte scheppen voor meer bewoners door enorme Megatorens te bouwen. Om het leven van de Sims te vereenvoudigen kunnen spelers bovendien robots bouwen die taken overnemen. Spelers kunnen daarnaast kiezen of ze een milieuvriendelijke stad willen bouwen die onder toezicht staat van de Academie, of een winstgevende onder aanvoering van OmegaCo. Die laatste maalt niet om het uitputten van natuurlijke grondstoffen en wil enkel consumptiedrang bevorderen.

SimCity: Steden van de Toekomst

Reacties (120)

Reactiefilter:-11200118+193+24+30
1 2 3 ... 6
Wat het spel in de Benelux gaat kosten heeft EA nog niet bekendgemaakt, maar in de VS gaat de uitbreiding, die daar SimCity: Cities of Tomorrow gedoopt is, voor 30 dollar over de toonbank.
Dat is wel bekend. Hij staat al voor 39,99 te koop op origin.

Imo een belachelijke prijs voor een DLC

[Reactie gewijzigd door RocketKoen op 20 september 2013 10:33]

Dit is gewoon een standaard prijs. Ik wed dat hier ook dezelfde problemen gewoon inzetten dan het origineel. Verkeer zal dus weer lekker in de file staan.

Sim City 3000 World Edition/UT was ook een betaalde uitbreiding, ook deze kosten hetzelfde als deze uitbreiding.
Waarom moet dat ding hier 40 euro kosten en in de VS 30 dollar. Dat vind ik nogal een groot verschil..
Omdat prijzen hier in Nederland BTW erin hebben zitten. In de VS verschilt BTW van staat tot staat, dus de gebruikte prijzen worden altijd aangegeven ex BTW.
BTW maakt het niet opeens ca. 45% duurder..
8% sales tax, dat is 32.4 dollar.

39.9 euro is 54 dollar...
$30 = 22. Wist niet dat we al op bijna 100% BTW zaten...
Helemaal juist, echter een simpelrekensommetje:
$ 30 USD = E 22.20
E 22.20 + 21% BTW = E 26.86

Het scheelt dus in prijs ruim E 13.- ofwel $ 17.57 USD.

Dat vindt ik ook nogal een groot verschil.
Dat zou =$ kunnen verklaren, maar niet deze meerprijs. Laatste keer dat ik keek was de BTW nog steeds 21%. Misschien zijn het de transportkosten. Alle bits worden met de hand in een lijntje geduwd :+
gelukkig kan je hem ergens anders goedkoper krijgen.
Je gelooft dat soort PR fabeltjes daadwerkelijk, niet? Nee, ze verkopen het op de amerikaanse markt met minder margin en europeanen mogen daar voor dokken.
Feiten zijn geen PR-fabeltjes. Ga naar elke willekeurige Amerikaanse winkel en de BTW wordt er aan de kassa bijgerekend. De BTW alleen verklaart misschien niet het grote verschil, maar het is wel een onderdeel ervan.
Er, er is wel degelijk geen staats btw in de vs.

"In the United States, currently (2013), there is no federal value-added tax (VAT) on goods or services."

Sommige staten hebben echter wel een soort zaken belasting dat vergelijkbaar is. Dit is echter niets vergeleken met wat hier betaald wordt en vaak maar rond de 4% of minder.

Hoe je het wend of keert, we worden hier keihard afgezet om hun thuis markt te financieren.
zou me niet verrassen als er ook iets van importbelasting o.i.d. geheven wordt
Lijkt me sterk, want de importbelasting is meestal bedoeld om goedkope productie vanuit het buitenland tegen te gaan. Aan de andere kant... er zijn wel meer regels die ooit anders zijn bedoeld dan dat ze nu toegepast worden.
Zeker als je bedenkt dat Simcity 4 zulke toekomst mods gewoon gratis heeft, gemaakt door de community. Zit vaak nog meer werk en passie in ook.
Business model werkt zo niet, want als je nu een spel zoals SC4 maakt gaat dat nog 10 jaar mee. En dan heb je geen inkomsten aangezien DLC's gratis zijn omdat ze door de community worden gemaakt.

Offtopic
Kun je eigenlijk de code van SC4 zo veranderen dat hij stabieler en beter functioneert, of gewoon deels wordt herschreven? Als dat kan dan zou er niks meer mis mee zijn, perfect game ongeveer
IS het ook, en hoe meer mensen het kopen, hoe erger het gaat worden in de toekomst.

Het allerbeste is om allemaal te wachten tot het een keer in de special/sale gaat en dan te kopen.
Ze denken toch niet werkelijk dat ik daar 40 euro voor neer tel ... ik bedoel ik heb de game zelf wss voor minder op het moment wat wil zeggen dat de dlc MEER is dan de game zelf.
Het is meer te vergelijken met de klassieke expansion dan met de veel voorkomende dlc van nu, expansions waren in het verleden vaak een groot deel van de prijs van het spel maar boden daarbij ook meestal veel nieuwe content.
Het spel is nu 30 euro op origin.
Zeer waarschijnlijk zullen de verkoopresultaten zwaar gaan tegenvallen.
Hebben ze uberhaubt al alle problemen van het oorspronkelijke spel opgelost?
Zo jammer eigenlijk want er was genoeg potentieel.
Weinig of niet. Er klopt nog steeds niks van de RCI verhouding. Het is gewoon onmogelijk om een gebalanceerde stad te maken. Als je een beetje kritisch bent en je wil een leuke & werkende stad maken is er geen bal aan dit spel.

Om dan ook nog eens 30-40 voor een DLC te vragen... wot??
Heb he jet spel weldegelijk recent nog gespeeld? Er is veel gesleuteld aan RCI en werkt nu voor het overgrote deel naar behoren. Alleen de online-only en grotere steden zijn een issue voor mij maar die weerhouden mij er niet van om deze expansion te kopen die er erg leuk uitziet. Ik hoop alleen dat het minder bugs gaat hebben dan de core game had.
Yep, ik heb het nog recent gespeeld. Ajs je stad groter wordt dan wordt RCI onhandelbaar. Je kan nooit genoeg workers voorzien voor dense industry. En Commercial doet ook helemaal niks, je kan bijna zonder... dat kan niet de bedoeling zijn.

Trafic is al iets verbeterd maar de manier waarop is nog steeds debiel. Ze lopen nog steeds naar de dichtstbijzijnde vrije werkplaats en als ze terug naar huis gaan naar de dichtsbijzijnde woning.

Online only vind ik niet eens zo erg. Heb ik geen problemen mee. Gebrek aan deftig chat systeem en de gebrekkige multiplayer mogelijkheden vind ik dan weer wel een probleem.

Ik ben trouwens weer gestopt omdat na enkele dagen met een vriend aan een mooie regio te werken de boel plots vastliep en toen de server weer online was was de regio gewoon weg. Yippeee...

Om dan nog maar te zwijgen van beloftes die gemaakt zijn door de devs die helemaal niet in de game zitten of belachelijk simpel zijn uitgevoerd.

Als je deze problemen niet inziet dan heb je er ofwel zelf nog niet genoeg tijd in gestopt ofwel kan het je niet schelen dat de game niet is wat het had kunnen zijn (en waarvoor het gemarket werd)

Hoe lastig kan het dan zijn om gewoon grotere maps in een patch te stoppen? 10 min code schrijven en 1 uurtje testen (dat testen is dan al meer dan hun standard)


Yep, ben nog steeds pissed dat ik 50 heb uitgegeven (fucking day 1 DLC...) aan deze brol game.

[Reactie gewijzigd door Inrage op 20 september 2013 13:26]

Online only vind ik niet eens zo erg.
..de boel plots vastliep en toen de server weer online was was de regio gewoon weg. Yippeee...
Volgens mij zou je dat online only wat erger kunnen vinden, dit zijn precies problemen die je niet zou hebben als je gewoon zelf een MP game zou kunnen hosten ;-)
Laat ze eerst maar eens alle fouten eruit halen en met grotere maps voordat ze gaan cashen met uitbreidingen
Ik had verwacht dat die uitbreiding juist grotere maps zou brengen, maar vooralsnog niets over gehoord. Jammer. Ook ik ben er ingestonken en heb Sim City voor 40 euro aangeschaft. Zwaar teleurgesteld, heb ook maar twee weken gespeeld en later nog eens kort.
Ik vind het jammer. Vroeger dagen zoniet weken simcity 2000 gespeeld. En ik was zo enthousiast over het nieuwe deel. Het begon te kriebelen en wat niet.. Tot ik hoorde van de problemen.. Daarom heb ik maar afgezien van aanschaf.. En dat is maar goed ook blijkt.. :(
Het is op zich geen verkeerde game, maar het had echt meer potentie dan eruit is gehaald. Met name de commercie heeft Sim City de das omgedaan. Populair scoren. Ik heb geen verkoopcijfers dus ik weet niet of dat ze is gelukt. Wel weet ik dat de game 10x leuker had geweest als je een immense metropool kon bouwen. Wie wil er nu een dorpje bouwen ter grootte van Alphen a/d Rijn, in plaats van Parijs?
Probeer het nog eens, het spel is al veel veranderd. (ze hebben ook gratis religie in het spel gestoken en raise/lower tools voor wegen). Het is zeker nog niet perfect maar een stuk beter dan op launch (dat een drama was). Nu is echter genieten.

Ik denk dat de reden is dat ze geen grotere steden is omdat de agent systeem nu al moeite heeft als je 100+k population hebt en trager world. Met grotere steden word dat probleem nog duidelijker. + dat het de system requirements verhoogd.
Als je geen grote steden kan bouwen door het agent systeem dan is het spel toch gewoon broken? Nu loop je hier te verkondigen dat de game plots perfect loopt terwijl dat helemaal niet zo is.

We betaalden voor een game die het niet geworden is. Opgelicht dus...

Het hele agent systeem is brol dat ze zelf nooit getest hebben, geen reden om ze nu te sparen en nog eens 30-40 toe te stoppen gewoon omdat er nu religie in het spel zit en je een wegje beter kan aanpassen... Who the fuck zit er trouwens op religie te wachten in een Sim City spel en dat terwijl de core engine nog steeds broken is?
Ik ga het zeker nog is een keer opnieuw proberen, maar de laatste tijd zijn er zoveel PC games die voor een veel lagere prijs kunnen worden gekocht (denk aan de Humble Bundle sales, 1 dollar voor een aantal populaire games). Ik denk dat ik voorlopig niet meer toe kom aan Sim City.
speel het veel plezier hier in hongarije met een zelfst brakke verbinding is het goed te spelen
elke spel heeft last van kinderziekten bij de release daarop is sim city geen uitzondering
maar als iedereen het te duur vind dan schaf je hem toch niet aan..?
Kinderziektes het spel is al bijna een jaar uit. Ze werken er wel half aan maar er stapelt zich fout op fout en dat terwijl het toch een stuk minder uitgebreidt is al Sim city 4.
Deze nieuwe release laat zelfs zien waar ze hun prioriteit hebben gelegd en dat is op nieuwe inkomsten niet op het repareren van deze game.
Lijkt me een zeer leuke aanvulling.
Ben wel benieuwd of er ook aanpassingen zullen zijn voor b.v ofline gaming
Zag ik daar aan het einde nou een originele arco uit simcity 2000? :)
Dat is inderdaad de Launch Arco uit SC2K. In die game stegen die dingen op een gegeven moment ook op (aka ontploften), na een krantenbericht dat de exodus was begonnen. Benieuwd of ze dat in deze game ook weer gedaan hebben.
Vooralsnog ga ik geen SimCity kopen overigens, ik hoor nog steeds teveel negatieve dingen erover.
Zijn de maps nu ook eindelijk groter zodat je ook eindelijk een fatsoenlijke grote stad kunt bouwen?
Magneetzweeftreinen, getijdencentrales en megatorens zijn niet bepaald technologien die we nu niet hebben? Die worden al een hele tijd ingezet.
Maar wellicht is dit een stap in groener denken bij de spelers die zijn weerslag in de werkelijke wereld zal hebben. Dat zou echte winst zijn.
Een dlc voor 40 euro, belachelijk :D
het is een expansion, geen dlc. Denk aan Rush hour etc.
Speel dan anno 2070. Zelfde thema, minder bugs, wel minder gelikt misschien.
Heel ander spel. Daar kun je geen echte steden bouwen.
Die steden in anno zijn anders best groot hoor.. Eilanden tjokkie vol.. En maar zorgen dat iedereen genoeg eten en speeltjes heeft.. Best leuk!
Anno en SimCity zijn heel verschillende games maar ik geef je gelijk, mensen die SimCity vonden tegenvallen zouden zeker Anno moeten proberen. Voor het geld van deze DLC heb je al Anno 2070, een volledige game tov een DLC! Doen!
Of anders Anno 1404 als ze niet van dat futuristische spul houden!
"Spelers kunnen daarbij kiezen uit winst maken of het milieu redden"

Ah ze gaan 50% hun bedrijfsvoering nu ook al doorvoeren in de gameplay.

EA Games: Ruin everything.....
1 2 3 ... 6

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBDesktops

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013