Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 90, views: 16.912 •

Dell heeft het vlaggenschip van Alienware, de Aurora, een update gegeven. De gamedesktop is nu standaard uitgerust met de nieuwe i7-processoren uit de Ivy Bridge E-serie van Intel, deze worden door Alienware standaard overgeklokt voor betere prestaties.

De Aurora wordt nu standaard geleverd met de goedkoopste Ivy Bridge E-processor, de quad-core i7-4820K die is overgeklokt naar 4,2GHz. Deze kan worden vervangen door de Core i7-4930K of de Core i7-4960X met allebei zes rekenkernen. Beide hexacores zijn leverbaar met verschillende snelheden. De i7-4930K is verkrijgbaar op 4,0 en 4,1GHz terwijl de i7-4960X op 4,1 en 4,3GHz draait.

Het geheugen is van 8GB uit te breiden naar maximaal 32GB. Er is plek voor twee harde schijven waarbij ook ssd's met een maximale opslagcapaciteit van 512GB een mogelijkheid zijn, daarnaast kan ook voor een raid0-opstelling gekozen worden. Voor de grafische kaart is te kiezen uit verschillende modellen uit de 600- en 700-series van Nvidia en de 7900- en 8900-series van AMD. Het systeem kan met een enkele grafische kaart worden uitgerust of twee grafische kaarten in sli- of CrossfireX-opstelling.

De binnenkant van de kast is verlicht wat ook aan de buitenkant te zien is. Ook is de kast voorzien van materiaal om het geluid te dempen. De computer wordt geleverd met software van Alienware om de instellingen van de verlichting en het akoestiekbeheer van de kast aan te passen. De Alienware Aurora is verkrijgbaar vanaf 1299 euro.

Dell Alienware AuroraAlienware Aurora frontAlienware Aurora side

Reacties (90)

Ik blijf het veel geld vinden voor een fancy kast.

Mensen die op zoek zijn naar dit soort prestaties gaan volgens mij liever voor zelfbouw.
Tja of niet, mensen die prestaties willen en geen zelfbouw met een goed gevulde porto.
Blijkbaar is er markt zat anders zou dell wel stoppen met deze lijn:)
Vooral mensen die niet weten wat ze kopen, en Alienware als status symbool zien.
Ik heb een alienware m17x uit 2006, werkt nog steeds super en vind het een ideaal toestel, is niet per-se een status symbool hoor.
Nou daar gebruik ik mijn apparaat niet voor, een status symbool is iets wat je graag laat zien aan anderen.

Ik ben zelf erg gepassioneerd als gamer, daarvoor trek ik zowel voor zelfbouw, of alienware wat geld uit de portmonnee, dan maakt het niet uit als het er maar mooi uitziet naar mijn stijl.

Research? je kan alienware, zowel laptops als PC best upgraden zonder trouble. Bij zo'n zaak maakt geld toch niet meer uit?

Daarnaast met 3D renders blijven ze echt heel goed koel, dus waarom zou ik overspringen als ik al een goede ervaring heb.

Statussymbool of niet, het zijn degelijke apparaten en daar is niks mis mee, mensen kopen ook Apple en er zijn velen die ook zo werken.
Moet je eens in de communities kijken, Alienware auroras en zelfs m17xes worden nog best veel gemod.

Ik gebruik het helemaal niet als status symbool en zo word ik ook nooit behandeld.

Dat niet iedereen het kan aanschaffen en dezelfde of betere prestaties kan krijgen voor een mindere prijs, wil niet gelijk zeggen dat het een status symbool is, dat vind ik wel een erg oppervlakkige beredenering van je.

Trouwens de Aurora is volledig modulair als het om components gaat man.

EDIT : Dus dat wil zeggen dat iedereen die wat centen over heeft, of een keer iets wil hebben wat ie mooi vind, gelijk een showoff is? Er zijn ook koptelefoons die duurder zijn dan concurrentie met dezelfde specs, maar het uiterlijk vinden ze meer bij zichzelf passen.

[Reactie gewijzigd door MelvinV2 op 12 september 2013 15:46]

Je weet dat hij een laptop heeft, geen desktop??

oftewel je kale kast reactie slaat een beetje de plank mis...

[Reactie gewijzigd door B00m3rang op 12 september 2013 16:50]

Omdat iets duur is is het nog geen statussymbool. Je doet nu net alsof de enige reden die je kan hebben om iets duurs te kopen is dat je wil laten zien dat je geld hebt. Wie weet vindt hij het wel gewoon gemakkelijker om een computer te kopen die gewoon af is in plaats van er een zelf te maken, of houdt hij van het design, of wil hij de zekerheid hebben van een merk dat hij vertrouwt, etc.

Als de beste man het geld over heeft voor Alienware moet hij dat vooral doen. Het is een beetje sneu om daar meteen een oordeel over klaar te hebben.

[Reactie gewijzigd door Frumbasjt op 12 september 2013 16:45]

Dude jij bent echt oppervlakkig, dat ik het voor looks neem wil niet zeggen dat perse het doe om door anderen mensen gezien te worden ermee.

Zit jouw huis ook vol met simpele, werkende goedkope meubels, zonder behang en de meest basic TV possible? Neem jij altijd de kleinste zuinige auto die zowat een kist is? Neem aan van niet als je er geld in steekt.

Als ik dus lekker wil gamen, richt ik de kamer in wat ik zelf wil, PC of laptop, wat er dan ook bij hoort. Als gamer maak je het zelf hoe je het wilt hebben, niet perse om het aan anderen te showen, maar meer voor jezelf.

Misschien stoppen met trollen of zo bashend praten, want dit ziet er echt retarded uit man.
Man jij moet eens hetzelfde gaan zeggen tijdens een gaming evenement ;)

zielig dit

Volgens mij beoordeel je ze gewoon puur op prijs, dat alles wat duur is, puur een status symbool moet voorstellen.

[Reactie gewijzigd door MelvinV2 op 12 september 2013 18:23]

bij Dell betaal je vooral voor het merk!

Echt de eerste keer dat ik dit hoor of lees. 8)7
Hopelijk weet Michael dat om te buigen nu hij het weer in handen heeft...... ;)

Maar back to reality;
Dell staat imo voor betrouwbare hardware met een goede prijs, eigenlijk saaie bakken dus die gewoon doen wat je vraagt.
Alienware gaat als Alienware over de toonbank, zijnde de topline van Dell.
En eigenlijk helemaal high-end.
Wat iets duurder kan zijn (hoeft niet zoals Darkstone je voorrekent)dan de saaie Dell`s.

Zoiets als Lexus van Toyota....

[Reactie gewijzigd door Teijgetje op 12 september 2013 18:35]

Het zit je erg hoog he?

Ik heb ook zo'n Aurora. En die heb ik niet als statussymbool. Hij staat in mijn prive kantoor, waar bijna niemand ooit komt.

Waarom, als er goedkopere alternatieven zijn?

- Ik heb meerdere keren zelfbouw PCs gehad, in elkaar gezet door kleine bedrijfjes, met de beste prijs/kwaliteit onderdelen. Toch heel erg veel slechte ervaringen mee gehad. Slechte afstemming koeling, voeding, slecht geconfigureerd binnenwerk, luidruchtig, slechte support, en slechte verkoopbaarheid als je er af wilt. Nooit meer zelfbouw voor mij. Ik heb ook totaal geen tijd en interesse om het zelf te doen.

- Ik vind het design mooi. Dat is geen hoofdreden maar wel een reden. Niet om mee gezien te worden, omdat alleen ik het zie. Ik kan slecht tegen rommel en lelijkheid.

- Ik heb vertrouwen in Dell. Tegenwoordig heet dat fan boy, ik noem het loyaliteit. Ik koop ook altijd high-end schermen en servers van Dell en ze hebben me nog nooit teleurgesteld. Niet in kwaliteit en niet in service.

Vanwege deze 3 redenen ben ik bereid om meer te betalen dan de (onzinnige) kale kostprijs van uitsluitend de componenten. Die meerprijs bied me een mooi produkt, betrouwbaarheid en bespaart me tijd en zorgen.
moet je gewoon een de goede winkel opzoeken...
beetje rond zoeken op tweakers pricewatch en je vind ze vanzelf

het excuus wat hier constant voor geschoteld word is gewoon geld verbranderij het blijven nog steeds mensen die het voor je in elkaar zetten en die maken fouten ongeacht of ze nou bij dell werken of niet

zoiets heet lui zijn en is zonde van je geld heeft er uiteindelijk ook iets te maken met een status symbool zijn :Y)
Volgens mij beoordeel je ze gewoon puur op prijs, dat alles wat duur is, puur een status symbool moet voorstellen.
als je voor minder geld de zelfde prestaties kunt halen en kwaliteit kunt krijgen waarom dan nog meer betalen?
juist om het merk niet meer niet minder het is en blijft een status symbool

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 12 september 2013 23:40]

Kan je dan ook vertellen wie er buiten alienware (dell) nog meer gaming pc's bouwt waar watercooling standaard in zit? En wat dan geen overprijsde patsbakken zijn?
Er zijn namelijk maar weinig mensen die zelf watercooling in durven/kunnen bouwen.

Ben zelf ook erg benieuwd waar ik dat dan zou kunnen kopen.

[Reactie gewijzigd door vjweirnogeenn op 13 september 2013 01:59]

Discussieren met jou is niet mogelijk, je herhaalt uitsluitend je eigen standpunten en leest niet wat ik zeg.

Wederom stel je de vraag waarom ik niet op de goedkoopst mogelijke manier componenten inkoop. Die vraag heb ik al beantwoord, ik heb er 3 redenen voor gegeven: betrouwbaarheid, design en support.

De 4e reden is tijd. Je kunt het lui noemen maar het is gewoon een efficient gebruik van mijn tijd. In mijn inkomensituatie is tijd schaarser dan geld.

Dus nogmaals het is geen statussymbool vanwege bovenstaande redenen, en ook (reden 5) omdat bijna niemand behalve ikzelf het ding zie. Een statussymbool is om te laten zien aan iedereen, dat doe ik niet.

Ook het merk is geen statussymbool. Het perfecte bewijs daarvoor is dat ik hiervoor een high-end Acer had. Ook geen zelfbouw, maar wel een merk wat absoluut niet als statussymbool gezien kan worden.
Uuh, nee.

Ooit gehoord van testen? Als jij zelf een aantal componenten bij elkaar zoekt en in elkaar laat zetten, dat is wat anders dan een dell/alienware(of hp) die uitgebreid op compatibiliteit en betrouwbaarheid test.

Bekijk anders even deze filmpjes, dan kun je zien hoe een grote bouwer PC's bouwt, in plaats van een klein PC zaakje die gewoon wat assembleert.

video: Op bezoek bij de testlaboratoria voor HP's krachtigste computers - deel 1

video: Op bezoek bij de testlaboratoria voor HP's krachtigste computers
het is wel degelijk een status symbool als je zelf een beetje research had gedaan kon je voor het zelfde geld een pc laten assembleren door webshops zoals alternate of azerty die veel krachtiger zijn en voor het zelfde geld en wellicht kwalitatief beter!


bij dell betaal je vooral voor het merk!
Dit kan je van alles zeggen. Waarom heb je een BMW als een dacia ook rijdt. Waarom een Samsung Galaxy als je met een Chineese clone juist hetzelfde kan? Waarom koop je niet alles in de aldi en wil je toch juist dat ene koekje van LU hebben?
Mijn droom is ook altijd Alienware geweest, Vooral omdat de case zo mooi is. En aangezien ik geen lanparty's ofzo doe zal geen van mijn vrienden er ooit achter komen dat ik er eentje zou hebben gekocht. Dus status symbool zal het nooit zijn.
Tja voor een grote groep van Alienware kopers klopt dat inderdaad, dat het schedeltje erop en de lampjes moeten zeggen 'het is goed spul', voor een andere groep is het budget toereikend en weer een andere vind de kwaliteit goed.
Dit hangt ook af van de kringen waarin de gebruiker zit, zo zullen mijn kennisen en vrienden het niet zien als statussymbool maar als geldverspilling en is een custom pc bij mij dan dus een soort statussymbool, bij iedereen is dit anders.
Maar aan de zijkant: zijn alle pc's uit deze klasse niet statussymbolen? hoe vaak zie je op Youtube 'Super game pc' o.i.d.? En topics op fora waar opgeschept wordt?
Het is leuk om ermee te gamen, maar erkenning is vaak leuker ;)


(Om kwade reacties voor te zijn: ik zeg een 'grote groep Alienware kopers', niet de meerderheid, grootste groep o.i.d.)

[Reactie gewijzigd door RGAT op 12 september 2013 20:29]

Speciaal voor de mensen die alienware duur vinden:

http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/483423
Een desktop met vergelijkbare componenten als de basis alienware auora. Zelfde CPU, goekoopste moederbord uit de pricewatch, goedkoop muis/tobo combinatie, de populairste gold voeding uit de pricewatch, de populairste GTX 760 uit de pricewatch, windows, populairste 1TB HDD, optical, en goedkoopste set 1600mhz DDR3.
¤ 1.120,71 zonder case

Bij dell: ¤ 1.299,0 minus kortingen, ofwel ¤1135 met VIP + cashback.

Lijkt mij een behoorlijk goede deal. Voor ¤15 krijg je alles netjes in een case gebouwd in plaats van dat je losse componenten hebt zonder case, krijg je next business day garantie, en goede resell value. Goed er zal best wel wat aan te merken zijn op de configuratie, bijvoorbeeld het gebruik van een ivy bridge E CPU, maar alienware duur? No way. Er is echt geen fabrikant die je custom cases met next business day garantie aanbied voor minder.
Het probleem met Alienware is niet alleen de prijs, maar vooral de nogal vreemde combinatie van onderdelen.

Socket 2011 voor een gaming-pc van rond de 1000 euro is redelijk nutteloos. Enige voordeel van 2011 zijn ondersteuning voor meer geheugen en een grotere hoeveelheid PCI-E lanes, en geen van beiden is echt een probleem voor een gaming-systeem in die prijsklasse.
Het gaat hem dan ook niet om de prijs, maar om de keuze van de producten..
En leuk dat je zo'n dure voeding neemt ;) Denk je echt dat Dell daar een Seasonic gold voeding in plaatst?

Voor 1300 euro heb je gewoon het volgende:
http://tweakers.net/price...2&maxshops=2#shoplist
* 240GB SSD
* Betere CPU koeler
* 2x GTX 660 ti
* CPU die bij games gewoon evengoed presteert (het is tenslotte toch een game pc)

En als je die kortingen erbij rekent dan kan je gelijk ook Windows 8 voor die 20 euro kopen (weet topiclink zo even niet) en geen SSD nemen, dan heb je nog altijd een veel betere desktop..

Oh en krijg je ook 5 jaar garantie op bv de voeding in die Alienware? :+
Die gratis next business day garantie zal je hopelijk niet nodig hebben, dit komt meestal maar na een paar jaar wanneer die garantie al vervallen is.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 12 september 2013 17:04]

Zoals gezegd had ik de populairste gold voeding uit de pricewatch gepakt. Ik weet niet of dell gold-rated voedingen gebruikt. Ik denk eigenlijk van niet.

Maar het punt was meer dat alienware helemaal niet zo duur is. Sterker nog, met de case erbij ben je goedkoper uit dan in de pricewatch. Ja socket 2011 is waardeloos voor een game PC, maar als je kijkt naar wat je krijgt, dan is de alienware aurora zeker niet duur.

@edit: je slaat trouwens behoorlijk de plank mis met jouw samengestelde PC. De aurora kost ¤1135, niet ¤1300. Met één GTX 660 ti kom je wel in het budget terecht.

[Reactie gewijzigd door Darkstone op 12 september 2013 20:03]

Nu sla jij de plank mis op je edit ;)

Aangezien die Alienware ook niet met een SSD komt dan kan je ze gewoon weglaten in mijn build en dan doe je gewoon een HD 7970/GTX 680 of GTX 770 als je nog wat goedkoper wilt.
En is het nog steeds beter.

-> http://tweakers.net/price...3&maxshops=2#shoplist

En als ik voor meer bang for the buck ga dan kost het opeens nog maar 865 euro + Windows:
http://tweakers.net/price...2&maxshops=2#shoplist (je kan gerust een goedkopere behuizing nemen ook)
Dan kan je gelijk een goed scherm, muis & toetsenbord kopen.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 12 september 2013 20:37]

Plus alienware gebruikt NIET de goedkoopste componenten.
Nooit echt begrepen waarom iemand dit zou kopen. Een serieuze gamer is toch wel in staat zelf een systeem in elkaar te knutselen wat tegenwoordig op hetzelfde neerkomt als een LEGO pakketje.

Zelf een systeem maken is veel voordeliger en voor de prijs van een Alienware PC kan je iets veel krachtigers maken.

[Reactie gewijzigd door Penhoat op 12 september 2013 14:07]

Er zijn altijd ook nog mensen die het wel kunnen, maar geen zin meer hebben om zelf te prutsen om een systeem in elkaar te schroeven. Ik heb heel wat systemen zelf gebouwt, maar ik begin er niet meer aan. Tijd is ook geld he.

Even losstaand of je die Alienware mooi vind ;)
Ja ja, tijd is geld, maar je moet wel echt heel weinig vrije tijd hebben of een absurd uurloon om dat te rechtvaardigen.. maar als geld geen probleem is, dan kan ik me er nog in vinden.
Er zijn alternatieve websites waar je zelf je PC bij elkaar kan rapen, deze met een case komt welke je niet in de winkel kan kopen met rgb leds, watercooling, factory overclock en next business day garantie, en ook nog eens goedkoper dan alienware?

Enlighten me, waar precies?
Gamepc.nl komt ongeveer op dezelfde prijs uit en dan zit je nog met een standaard case, anders kom je zelfs duurder uit dus die kun je weghalen ;)
gamepc.nl zijn de grootste oplichters die er zijn..
Je kan die 1300 euro gamedesktop van hen gewoon in de winkel voor 1000 euro kopen.. hoeveel winst ze daar niet op maken.. (ze kunnen die onderdelen immers bij leveranciers kopen)

Daarnaast zijn de verhoudingen gewoon bar slecht.
Het zal je verbazen hoeveel gamers er zijn die de ballen verstand hebben van PC's. Dat zijn vaak van die types die niet weten wat ze kopen maar wel een 'super mega coole' PC willen hebben en dan halen ze een Alienware. Die zijn snel en gaaf, en da's genoeg.
Ik vind de aanname dat iemand die graag gamed ook automatisch PC dokter is steeds meer onwaar worden.

Die aanname van kennis is onterecht, maar ook de aanname dat iemand die graag gamed daar tijd en zin in heeft.
4930K en 4960X zijn beide overkill voor een game pc, ongeacht wat voor game je speelt...
Maar je kunt wel mooi patsen. Dat dan weer wel.
Maakt ze toch ook wel weer handig voor meer dan alleen gaming opzich, gezien mensen altijd zo zeiken over de prijs.
Niet iedereen die veel games speelt, kan zo maar een gamepc in elkaar schroeven. Niet iedereen casemod en lego'd zijn systemen in elkaar. Voor iemand die gewoon windows wil zien booten als device uit de doos komt, is dit een leuke optie. Of een neefje natuurlijk... Die heeft ook niet iedereen helaas...
Die zullen alsnog nog niet voor een pc van ruim 2000euro gaan bij Alienware.

Maar pakken een best buy systeem, of doen wat leuks met de Alternate configurator.
Je hoeft maar te googelen en je vind wel een stap voor stap uitleg hoe het moet.
ja maar het doen is anders,
je kan van alles googelen : How to do an wheelie.
Kom op, zolang je 2 handen hebt en werkend internet, kan iedereen een pc in elkaar zetten. Geen skill voor nodig.
Nou ik denk dat er genoeg mensen zijn die wel eerst 3 keer nadenken voordat ze een processor kopen om deze te monteren op een mobo met daar op nog een koelblok. Daar komen toch wel wat meer skills bij kijken dan 2 handen en werkend internet. Als je ook maar een klein foutje maakt, kan je al een paar honderd euro armer zijn. Daar kan internet je niet van redden...
Dan zou ik eerder kiezen om een pc samen te laten stellen door professionals, heb ik ook jaren geleden bij mijn pc gedaan en dat scheelt in heel wat punten t.o.v. alienware.
Je krijg iets dat bij je budget past, je krijgt geen 'nutteloze' dingen (overkill processor terwijl je alleen gamed) en de prijs scheelt je heel wat euro's.
Alleen dan niet 'het' alienware merk en de behuizing... maar doorgaans zijn mensen met een alienware pc mensen die alleen maar gamen en verder geen verstand hebben van hardware/computer.
Dan alsnog is de al eerder genoemde Alternate configurator een optie. Casemodden etc is niet nodig, maar een systeem in elkaar zetten is echt simpel werk wat de meeste personen die kijken naar zo'n configuratie wel voor elkaar krijgen.
Nou ja het in elkaar zetten van een PC als je uiteindelijk alles hébt is een eitje, maar de lijdensweg daar naar toe is iets waar ik de vorige keer dat ik een nieuwe PC kocht geen zin in had. Dan moet je je avonden gaan verdiepen in wat tegenwoordig een hippe processor is, wat voor mobo daar bij moet, wat voor bizarre nummers Nvidia nu weer aan zn kaarten heeft gegeven, bij DDR nummer hoeveel we inmiddels aanbeland zijn, etc, etc. Heb toen maar een 'dikke' XPS gehaald en klaar ;)
Dat verschilt dan per persoon hè. Ik vind het namelijk wel weer erg leuk om eens in de zoveel tijd mij te verdiepen wat er op dat moment de referentie is en om deze componenten vervolgens bij weet ik hoeveel verschillende (web)shops te verzamelen om daarna het geheel lekker in elkaar te beunen. Werkt voor mij lekker ontspannend. Verder ben ik persoonlijk niet zo gecharmeerd van de hele alienware look met verlichting en kleurtjes. Dus ik begrijp dat sommige mensen zo'n pc mooi vinden en daarom kopen maar tegelijkertijd weet ik ook zeker dat genoeg mensen de fun van zelf iets bouwen ook kunnen waarderen zonder gefrustreerd te raken van de speurtocht naar onderdelen en/of de assemblage van het geheel.
De enige reden waarom ik dit boven zelfbouw zou kunnen overwegen is de case. Die bevatten een aantal leuke snufjes heb ik eens gezien maar in combinatie met de hardware blijft het te duur.
De case is inderdaad mooi en interessant. Maar alsnog zijn hier veel alternatieven voor die meer bieden, maar het blijft kwestie van smaak.
Je kunt inderdaad een HD8950 selecteren, rebrand van de 7970 voor OEMs?
plek voor twee harde schijven waarbij ook ssd's met een maximale opslagcapaciteit van 512GB een mogelijkheid zijn

Heb je eindelijk je megasysteem, kan ie je grote SSD niet aan....... 8)7

SSD`s zijn er al groter dan 512 GB, ik vraag me dan ook af waarom de Aurora dat niet aan zou kunnen.
ze bedoelen dat dat de maximale grote is die door dell geleverd wordt, had je zelf ook kunnen bedenken
ik was vroeger blond.... ;)
Met een Nokia 3110 kun je ook bellen en SMS'en. Toch wil de hele wereld een smartphone.

Alienware overklokt zijn systemen standaard. Ze leveren allerlei leuke goodies en extra's erbij, preinstallen alles en tunen het zodat het op die hardware optimaal loopt. Alle componenten zijn perfect op elkaar aangepast en qua stijl past alles ook bij elkaar.

Dat is voor mij de reden geweest om van dat hele zelfbouw geneuzel af te stappen. Teveel gedoe, teveel uitzoekwerk... een PC moet in dienst van mij staan, niet andersom. Ik tweak liever softwarematig of op serverniveau dan met mijn PC die thuis op me staat te wachten als ik klaar ben met m'n werk.


Maar ja, daarom heb ik ook een Mac gekocht ;) die doet 't tenminste altijd.
Je kan je systeem gewoon laten assembleren voor een 50-75 euro door veel goede webshops.. (afuture, azerty, ...)
Dan hoef je hem ook maar uit de doos te halen en aan te steken :+

Maar dan heb je wel een "dubbel zo goede" desktop voor dezelfde prijs.
Beetje moedeloos van dit soort opmerkingen. Laten we het niveau een beetje behouden oké?
ik denk dat je hier alienware puur aan het bashen ben, ik zit zelf nu met MSI en zelfbouw, maar ik had echt geen klachten over de M17x zelf, ook mijn vriend's Aurora is een beest van een ding.

Slecht daglicht zijn ze dus ook echt niet, want ze stellen niet teleur! ;) Ja je hebt goedkopere alternatieven.

Op de topic van de originele opmerking, zelfbnouw of zelf samenstellen is makkelijker, maar net als dat mensen wat mooiere autos kopen die hetzelfde doen als de normale, hebben sommige PC gebruikers ook een wens voor een uniek en leuk uitziend apparaat en Alienware valt dan gewoon in de smaak.
Kan iemand mij inlichten over dit "tunen zodat het op die hardware optimaal loopt" en "componenten zijn perfect op elkaar aangepast"?

Ik zie namelijk niet echt hoe Alienware de Nvidia en AMD drivers aanpast voor betere prestaties, of de Intel drivers voor betere moederbord en CPU prestaties. Ik neem aan dat Microsoft de sourcecode van Windows niet aan Alienware geeft zodat Alienware kan optimaliseren voor standaard chips zonder de wijzigingen niet weer aan Microsoft door te geven.

De componenten lijken trouwens ook slecht op elkaar aangepast. Zover ik weet heeft Dell Alienware als gaming lijn en Precision (of XPS voor thuis) lijn.
Als de Alienwares dus voor de gaming doelgroep gericht is, waarom zit er dan een Ivy Bridge E samen met een Nvidia 760 1.5GB en alleen maar een HDD, geen SSD in? Dat is een van de vreemdste combinaties die ik heb gezien, hoewel ik normaal niet kijk naar prefab gaming pc's.
Je hebt tegenwoordig (net als 'vroeger' trouwens) zo veel verschillende types geheugen (qua snelheid, latencies, etc.), CPU's, GPU's, voedingen, mobo's enzovoorts dat het makkelijker is een systeem bij elkaar te zoeken waarbij één danwel meer onderdelen een bottleneck voor de rest zullen vormen, dan eentje waarbij alles perfect op elkaar is afgestemd. Tuurlijk, je kunt alles researchen op het web (voor een gaming bak zul je dan ook alle componenten bijlangs moeten gaan voor een goed afgestemde PC - je verdiepen op 1 a 2 componenten en de rest met behulp van de natte vinger uitzoeken geeft zeker geen garantie op succes), maar niet iedereen heeft daar tijd voor danwel zin in, en voor die mensen is een kant-en-klare gaming PC dus best en uitkomst. Te meer omdat ze niet bang hoeven te zijn dat de PSU misschien niet krachtig genoeg is om het geheel voor langere tijd op full load te laten draaien, dat de GPU de CPU remt of andersom, dat het geheugen of mobo niet geschikt is om je CPU te overclocken (als dat je meug is), etc.

Ik geef er zelf ook de voorkeur aan om mijn desktop zelf samen te stellen - al is het alleen maar om te voorkomen dat zo'n, in mijn ogen spuuglelijke, kermisbak in mijn woonkamer komt te staan - het PC-equivalent van een met plastic rommel dichtgeplamuurde Opel Manta of Golf GTI (toegegeven, ik heb wel een Alienware m11x, maar dat was in die tijd de enige betaalbare sub-15" laptop met een beetje ballen onder de motorkap). Maar ik kan me prima voorstellen dat er genoeg mensen zijn die wel liever een kant-en-klare oplossing aanschaffen en na levering meteen aan de slag willen in plaats van eerst nog een tijd met schroevendraaiers in de weer te moeten (vrij onder het motto 'Ik != iedereen' - zouden meer mensen moeten doen...)

[Reactie gewijzigd door w00t00w op 12 september 2013 17:40]

Als ik nog een beetje tijd had om te gamen had ik er een gekocht.
Had destijds een Dell Dimension XPS 720, ook een top apparaat.
Zelfbouw is niet mijn ding.
Zelf heb ik een Area-51 X-58, inmiddels 4 jaar oud en draait nog prima, voor mij was het toen der tijd meer een hebbe ding waar ik leuke op kon/kan gamen.

De meest mensen kunnen inderdaad voor veel minder geld de zelfde samenstelling maken.
wat moeilijker is voor veel mensen is de bekabeling en verlichting, dit is zeer netjes een professioneel afgewerkt.

Je betaalt natuurlijk ook voor de naam en naar mijn mening mooie kast.