Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 95, views: 20.495 •
Submitter: IceTeaGX

Valve heeft 'Family Sharing' voor zijn Steam-platform aangekondigd. Met behulp van de nieuwe functie wordt het mogelijk om aangeschafte games te delen met anderen. Het zal niet mogelijk worden om dezelfde game op twee systemen tegelijk te spelen.

Steam Family SharingMet de Family Sharing-functie wordt het mogelijk om de spelbibliotheek op een computer te delen, waardoor meerdere gamers hetzelfde spel kunnen spelen. De functie behoudt de individuele gameplay wel door achievements en savegames aan accounts te koppelen en op te slaan op de cloudservers van Steam. Het wordt mogelijk om maximaal tien computers toegang te verlenen tot één spelbibliotheek.

Niet alle spellen zijn overigens geschikt om te delen. Als een spel een extra beveiliging gebruikt die buiten Steam om werkt, kan het spel niet gedeeld worden. Een game kan ook niet op twee systemen tegelijk gespeeld worden. Als een uitgeleend spel in gebruik is terwijl de eigenaar zelf wil spelen, krijgt de speler de keuze om het spel ook aan te schaffen, of om te stoppen met spelen.

Valve's nieuwe functie komt niet per direct beschikbaar; er zal eerst een gesloten bètatest-periode aan vooraf gaan, die volgende week start. Het is nog niet bekend wanneer de functie wel door iedereen te gebruiken zal zijn.

Reacties (95)

Chill! Dan kan ik gewoon COD Ghosts kopen met wat vrienden, en dan om en om campaign spelen... COD Ghosts is ineens niet zo duur meer :)

Ook van die leuke kleine singleplayer Indiegames gaan gekocht worden.
Of het ideaal is hangt ervan af, je deelt namelijk je hele library. Als jij een ander spel gaat spelen krijgt je vriend meteen al de melding om het te kopen. Het werkt dus alleen als jij op het moment helemaal niks speelt. Of je dat ideaal is in de praktijk, ik betwijfel het.
Het is alvast beter dan niets.

En het is ook de enige manier om misbruik tegen te gaan.
Nee hoor, zou ook per spel kunnen in plaats van gelijk de hele bibliotheek
Dan zou het toch misbruikt worden? Dan kunnen 10 mensen allemaal een spel kopen en allemaal een van de spellen spelen. De bedoeling is dat dit gebruikt wordt om een spel uit te proberen of aan iemand anders te laten zien. Niet dat er minder spellen gekocht worden.
Je kunt ook met je vrienden een apart accunt aanmaken en ieder een spel kopen wat je leuk vind en om en om op het account inloggen.

Deze functie is eigenlijk helemaal niet zo nieuw. je kunt gewoon een steam account met meerdere mensen gebruiken. ik geloof dat de code verificatie opgeslagen wordt op 5 pc's voordat je weer een nieuwe code moet ingeven vanuit je email om in te kunnen loggen.

Bij origin kan je zelfs op een oneindig aantal pc's bf3 installeren of welke game dan ook uit je lijst. als je dan met meer mensen een login hebt kun je om en om op diverse pc's spelen.

Een vriend van me komt wel vaker bij mij spelen.

Wel een leuk weetje is, dat toen origin net uit was, heb ik wel eens geprobeert op meerdere pc's tegelijk in te loggen en online te spelen.

In de eerste weken was het gewoon mogelijk om voor langere tijd met 1 account online te spelen op 2 verschillende servers online. met zijn 2en in dezelfde server was niet mogelijk. maar de communicatie was toen nog niet zo geweldig en ook controleerde origin toen nog niet in realtime of er nog een speler was ingelogged met hetzelfde account. waardoor je soms wel met 2en op 1 account kon spelen voor meer dan een kwartier voordat origin het door kreeg:)
De cloe is dat je met meerdere acounts in famely je games kan delen. Maar er maar een persoon dat spel kan spelen.

Het voordeel van is dat je noob brother je pro stat niet omzeep helpt.

Nou kan je al lang delen op een acount. Maar dat vind ik niks.

En dat is leuk voor SP games.

Maar voor samen online gaat die vlieger ook niet op.

Leuk maar zal er weinig van gebruik maken.
Nee dit is niet het geval.
Je deelt je hele libary.
Dus niet een game...

Can a friend and I share a library and both play at the same time?
No, a shared library may only be accessed by one user at a time.

When I authorize a device to lend my library to others, do I limit my own ability to access and play my games?
As the lender, you may always access and play your games at any time. If you decide to start playing when a friend is already playing one of your games, he/she will be given a few minutes to either purchase the game or quit playing.

Of wel er kan 1 iemand gebruik maken van een libary.
Of wel er kan 1 iemand gebruik maken van een libary.
Dan maak je gewoon per game die je samen wil spelen een aparte account aan. Probleem heel snel opgelost.
Dan zou je met een library als de mijne wel aan circa 200 accounts vast zitten :+
Dan maak je toch 200 accounts? Dan kun je per spel zelf bepalen wat je ermee wilt doen. Het enige is dat je op een ander account moet inloggen als je een ander spel wilt spelen, maar dat is niet zo erg.
Dan moet je toch alsnog de game twee keer kopen, één voor je eigen account en één voor de account waar je vriend de shared library van gaat gebruiken.

En als je per game een nieuwe account aanmaakt dan blijf je bezig, het doel van Steam is toch juist om al je games op één centrale plek te hebben. Je krijgt zelfs trading cards voor je games als extra motivatie.
Denk niet dat je het probleem snapt. "A share library may only be accessed by one user at a time"

Zodra ik dus inlog op mijn steam (aka m'n pc gaat aan) dan schopt ie binnen een paar minuten de andere gebruiker er automatisch uit.

Dit is inderdaad leuk voor familie situaties waar niet iedereen 24/7 online is.
Ok, maar wacht even! Hoe zit het met single player games?
Ik heb meer dan 200 gekochte games op mijn Steam. Volgens steamvault is de huidige waarde daarvan nog 700 dollar.

Stel dat ik mijn bibliotheek deel met iemand (en dan kon altijd al, als ik iemand vertrouwde met mijn login gegeven)

En stel dat een vriend van mij een single player game op start, en wanneer hij aan het spelen is zijn netwerk kabel uit de computer haalt.

Kan ik dan gewoon weer inloggen en hetzelfde spel gaan spelen of gaat steam detecteren dat er geen verbinding meer is met een keep-a-live server en dan het spel afsluit? Niet alle spelen zijn everwaardig met steam verbonden. Ik denk dat het op je computer niet zo moeilijk is om te voorkomen dat steam een spel afsluit nadat het opgestart is.
Can a friend and I share a library and both play at the same time?
No, a shared library may only be accessed by one user at a time.
Kijk een +3 voor jou, want dit haalde ik niet uit het artikel!!!
Daarin staat dat je niet dezelfde game tegelijk kan spelen, maar je kan dus niet tegelijk in dezelfde library zitten.

Dit zou voor mij en m'n vriendin juist ideaal zijn. Dan kan zij via mijn library allerlei indy games spelen en ik kan gewoon een AAA titel spelen. Nu moet ik dus stoppen met spelen als zij eens Limbo wil spelen of andersom...

Helaas, ik was "Blij met een dooie mus"
Nou, lijkt me nogal gaar als dit in een familie met meer dan 1 kind gebruikt gaat worden.
Zie je het voor je? Je kan geen een spel spelen omdat je broertje/zusje een spel aan het spelen is..
Ik denk dat het voor een 'family' situatie eigenlijk compleet nutteloos is en meer als snelle truuk is bedacht om met Microsoft en Sony mee te komen.
Ja, voor aan familie kun je beter voor elk spel een apart account aanmaken. Voor GTA4 log je dan in met het account gekoppeld het e-mail-adres gta4familiejansen@gmail.com, dat je daarvoor speciaal aangemaakt hebt. Niet zo'n grote moeite, lijkt mij, voor spellen waarvan je verwacht dat je ze veel zult spelen.
Je kunt kinderen echt niet door dat gedoe laten worstelen wat bijvoorbeeld GTA4 op de PC is, en vele games ook niet. Vele malen gemakkelijker ze gewoon een console te geven.
Als er maar één computer in die family aanwezig is en er zijn twee Steam accounts, waarbij het ene account 200 spellen geregistreerd heeft staan en de ander maar 5 spellen. Dan kan het account met 5 spellen toch gebruik maken van de 200 spellen van zijn/haar familielid door middel van Family Sharing.

Dit heeft twee voordelen: 1) Je hoeft als familielid niet voor elk account dubbel te betalen voor een spel. Tenzij je het spel tegelijk gaat spelen. Wat logisch is. 2) Misbruik van accounts wordt hiermee tegengegaan. Als jij je accountgegevens deelt met je broertje en jouw lieve broertje krijgt een VAC ban vanwege hacken, dan ben jij zelf ook de pineut. Bewijs dan maar eens, dat het je broertje en niet jij was die de VAC ban heeft verdiend. Met Family Sharing kan je dat voorkomen, door je broertje op zijn eigen Steam account te laten inloggen en je library te delen. Wel toegang tot de spellen, geen toegang tot het Steam account.
Nee, volgens mij heb je het verkeerd gelezen. Stel ik speel FTL (Faster Than Light) uit jouw library, maar jij wil FTL spelen, dan krijg ik de keuze om het spel te kopen of om te stoppen met spelen. Speel ik FTL en jij wil Civ 5 spelen, dan kan ik gewoon doorgaan.

Oftewel: 1 spel kan maar door 1 persoon gespeeld worden. 1 library kan met 10 personen gedeeld worden, die in theorie 10 verschillende spellen tegelijk kunnen spelen.

Edit: Ok, ik had het verkeerd begrepen. In-game z'n reactie legt het goed uit

[Reactie gewijzigd door RVervuurt op 12 september 2013 13:27]

LOL, dan maak je gewoon een speciaal share account aan toch?
Klopt inderdaad, en het is verre van ideaal. Een leuk voorbeeld van de Steam forums:
A locked system may lead to unwanted side effects...
"- Hey Daddy ! buy me this game please !
- Sorry son, it's a steam game, your sister would not be able to play another game while you play it. We'll buy a non-steam game instead."
.

Het is dus niet logisch om een hele library te "locken".
Een game kan ook niet op twee systemen tegelijk gespeeld worden. Als een uitgeleend spel in gebruik is terwijl de eigenaar zelf wil spelen, krijgt de speler de keuze om het spel ook aan te schaffen, of om te stoppen met spelen.
Zoals ik het lees kun je alleen niet beide hetzelfde spel spelen maar wel andere spellen uit je library.

Ik heb jarenlang mijn account gedeeld met mij pa. We kochten beide spellen en speelden het omstebeurten. Hij had steam vaak in offline modus draaien. Maar toen we beide online gingen spelen kon dit niet meer en hebben dus sinds kort beide een eigen account. En nu komt steam dus net met deze oplossing! Ik vind het fijn. Kunnen we weer delen en hoeft hij niet spellen opnieuw te kopen.
Helaas is het tweakers bericht gewoon onjuist, misvertaald oid? staat ook al eerder in een commentaar juist vermeld het gaat om de Library die gedeeld wordt, niet per game

op de steam family sharing page staat het volgende
CAN A FRIEND AND I SHARE A LIBRARY AND BOTH PLAY AT THE SAME TIME?
No, a shared library may only be accessed by one user at a time.
Oké. Ik las het bericht op mijn telefoon en die reactie is mij niet opgevallen. Dan heeft het inderdaad geen enkele zin in mijn geval. Helaas.

Overigens begrijp ik niet dat het dan als ongewenst wordt gemodereerd, een reacitie erop geven zoals jij dit doet is een stuk netter...

[Reactie gewijzigd door Tupel op 12 september 2013 17:22]

dat is well pretty useless dan, als ik nu een spel uit haar lib wil spelen, gebruik ik haar login, nu kan uk dat via de mijne ook als we met elkaar sharen, echter als we bijden op hetzlefde moment willen spelen ook al zijn het verschillende spellen valt het uit als de spellen in dezeflde bib zitten. lijkt dan inderdaad beter om nieuwe spellen in apparte acount te zetten en die dan met beide hoofdaccount the sharen. Kan je beiden alles spelen maar niet hetzelfde spel op hetzelfde moment.
Meeste indie-games kosten al geen drol en worden kleine marges op gemaakt. Als je het systeem gaat misbruiken en game devs die games van $2-$20 uitbrengen te naaien ben je echt sneu bezig en hinder je de indie-business.
Als je "goedkoop" wilt spelen zijn daar al genoeg kanalen voor... En ook die kanalen hebben bewezen dat dat niet tot omzetdaling leidt in de entertainmentindustrie.
Ook hier verwacht ik een steiging in het aantal verkopen, netzoals dat bij elke andere verandering in toegang tot content is gebeurd.
Het gaat met de indie games vaak over kwantiteit, de winstmarge is minimaal maar dit kan juist zéér handig zijn. Er zijn ook een boel mensen die niet veel aandacht geven aan indie games. Als je nou een vriend hebt die zegt, holy, deze indie game is super vet en hij kost geen reet. Probeer het! Hij is ook online! Dan heb je een grote kans dat de ander hem ook koopt.

Spread the word is de énige manier voor indie devs om bekend te worden.

[Reactie gewijzigd door CykkVii op 12 september 2013 11:35]

Ik vind los van de goededoelenbundels, die de prijswaarde niet realistisch weergeven, indiegames vaak relatief duur. Vaak zijn het relatief kleine games, maar betaal je wel 20+.
Het is érg lang geleden dat ik een kleine indie game voor 20+ euro te koop heb gezien. Zelfs de keren dat ze meer dan 10 euro kosten zijn op de vingers van één hand te tellen.

De meeste kleine indie games zitten rond de 5-7 euro. Dat vindt ik een hele nette prijs stelling voor spellen waar ik toch meerdere dagen plezier van heb. Zoiets als FTL (wat ik voor 4.99 gekocht heb) heb ik al een keer of 20 rond gespeeld. En zo zijn er nog wel een paar van hetzelfde kaliber.

Vindt ik nog altijd een stuk beter dan, bijvoorbeeld, XCom op de iPad wat 18 euro kost en in end-game bijna onspeelbaar is door de vastlopers.
Het zijn juist de grote titels die relatief goedkoop zijn.

Die hebben minder overhead, meer ervaring en halen ook nog eens meer geld op omdat ze een grotere markt bedienen.
Een indie dev moet meer zelf doen en verkoopt daarbij een stuk minder. Gevolg is datie het spel voor een hogere prijs moet verkopen om een beetje winst te maken.

Maar ik vind inderdaad dat sommige indies toch wel overpriced bagger op de markt zetten. :)
beetje kromme vergelijking. Juist de grote Devs hebben veel meer overhead. (duur kantoor, marketing, autos van de zaak, beveiliging etc) Bij een kleine indie Dev is ieder dubbeltje winst, hoeven er veel minder mensen van betaald te worden dan bij een grote dev. Ik zou juist je hele stelling om willen draaien. Tav de overpriced bagger denk ik dat je wel gelijk hebt maar dat zit meer in de distributie c.q. je indie game opnemen in steam kosten etc,
Spread the word. Niet spread the game.
Natuurlijk wel, mensen willen dingen uitproberen, zodra het niet met alle functies is wordt de game vaak gewoon aangeschaft.
Volgens mij snap je het niet helemaal. Waarom zou ik de game nog kopen als ik deze gratis kan uitspelen? Menig mens replayed weinig games en de meeste indies zijn single-player.
"zodra het niet met alle functies is wordt de game vaak gewoon aangeschaft."
Het product dat je krijgt via "Family Sharing" werkt volledig.
In de FAQ staat overigens
Can a friend and I share a library and both play at the same time?
No, a shared library may only be accessed by one user at a time.
Waaruit ik opmaak dat de hele bibliotheek niet op twee systemen tegelijk gespeeld kan worden. Dus als de een spel 1 speelt kan de ander niet alleen spel 1 niet spelen, maar ook spel 2 niet.

[Reactie gewijzigd door piderman op 12 september 2013 11:19]

Dus, allemaal een nieuw steamaccountje aanmaken voor singleplayerindiegames ofzo. En tussen deze accounts de spellen delen ;)
Uit het antwoord op die vraag zou ik juist halen dat je een tweede bibliotheek met shared games krijgt. En dat je die niet tegelijk kan spelen. Maar het blijft een beetje vaag eigenlijk.
En een regel later
WHEN I AUTHORIZE A DEVICE TO LEND MY LIBRARY TO OTHERS, DO I LIMIT MY OWN ABILITY TO ACCESS AND PLAY MY GAMES?
As the lender, you may always access and play your games at any time. If you decide to start playing when a friend is already playing one of your games, he/she will be given a few minutes to either purchase the game or quit playing.
Je kan dus mensen met wie je deelt er gewoon afschoppen en zelf spelen :)

Maar dit suggereert weer dat je wel een andere game kan spelen terwijl iemand een game van jou leent, als het maar niet dezeflde is.

EDIT #? : Ah ik lees nu inderdaad dat een shared library maar door 1 geaccessed kan worden (Zie discussions op steam: http://steamcommunity.com/groups/familysharing/discussions)

[Reactie gewijzigd door Oxidda op 12 september 2013 11:29]

Maar dit suggereert weer dat je wel een andere game kan spelen terwijl iemand een game van jou leent, als het maar niet dezeflde is.
Dat maak ik juist niet op. Ik maak er alleen uit op dat als iemand speelt het niet zorgt dat jij niet meer kan spelen maar dat hij er vanaf word getrapt als jij gaat spelen. Er staat nergens dat dat alleen geld voor dezelfde game.
Dus... kun je net zo goed een vriend je accountgegevens geven...
Wat een goedkope manier om goodwill te kweken.
Maar dan geraak je aan geen enkel van je eigen games. Met family sharing geraak je enkel niet aan je gedeelde games (toch?) :)
Ja precies, daarom is het ook zo'n mooie implementatie. Dan hoef je je accountgegevens NIET te geven.
Daarnaast worden dan de savegames NIET op het account van de eigenaar overschreven.

Dit is gewoon, net als het famility sharing idee van MS het bewijs dat DRM prima is, zolang het twee kanten op werkt (voordelen voor klant en uitgever)
Dit brengt ten eerste een security issue met zich mee, want elke keer je ergens anders inlogt moet je ook de autenticatiecode hebben.
Je hoeft een PC maar 1 keer te autoriseren hoor, die code hoef je dus maar 1 keer te doen, log je telkens vanaf een andere PC in heb je gelijk, maar wanneer komt dat voor?
Accountgegevens delen is tegen de gebruiksvoorwaarden. Daarmee loop je (theoretisch in ieder geval) het risico je hele account te verliezen. De nu geintroduceerde Sharing is wel 'legaal'.

Overigens gaat dit bij veel toptitels niet lekker werken. GTA, Assassins Creed, etc hebben allemaal nog een eigen DRM.
Dit dus. Uit de FAQ maak ik ook op dat je niet zelf mag bepalen wat er in je Share Library zit; alle games die geshared kúnnen worden, worden geshared.

Dit kan echt een stúk beter, Valve!
Waarom? Wat maakt jou het uit of je een paar games of al je games deelt? Je verliest er niets mee.
Of wil je het gaan verhuren of zo?

Laten we het nu niet complexer maken dan nodig.

edit: ah, blijkbaar is dit op de een of andere manier off-topic

[Reactie gewijzigd door Durandal op 12 september 2013 18:03]

Jij als eigenaar kan de ander er ALTIJD af schoppen, de ander heeft ALTIJD een eigen savegame....

Oftewel als eigenaar heb je helemaal geen hinder of je 1 of 1000 games deelt, dus waarom moet het beheerbaar zijn?
Omdat je bijvoorbeeld niet wil dat je kinderen je 18+ games ineens gaan spelen :-)
Klopt, in de reacties op de FAQ in het forum wordt dit duidelijk gemaakt.

Als familielid 1, spel A van jouw library speelt, en jij start spel B op, dan krijgt familielid 1 de mogelijkheid om te stoppen (geen idee hoe lang dat duurt) en een melding om spel A te kopen.

Een mooiere oplossing zou zijn om een eigen en gedeelde library te kunnen maken. Dan kan je je nieuwe spellen niet delen, en dan heb je ook geen last van deze restrictie.

Ik wacht het nog ff af voordat ik ga Family Sharen
Eens kijken of de reacties op deze functionaliteit net zo hatelijk zijn als die bij Microsoft. Vind het zelf wel een enorm gave mogelijkheid.

Overigens zal hier geen verplichte DRM op zitten denk ik, gezien je je games niet kunt verkopen.

Ik zou het niet erg vinden als die Family Sharing op de Xbox One ook gewoon terug komt, maar dan alleen voor digitaal aangeschafte games (zodat je ook geen DRM nodig hebt)
Ik geloof dat Family Sharing de enige functionaliteit van de X1 was waar niet hatelijk op werd gereageerd ;)
Wat denk je dat Steam is soms? Steam is een vorm van DRM, eentje met wel gebruiksvriendelijke functionaliteit, verpersoonlijking (Steam begint op FB te lijken qua features) en accountgebonden games (=DRM).
De kutte DRM waar jij over spreekt bond de game aan een bepaalde computer, compleet achterlijk maar wel doorgepushed door veel publishers.

Niettemin is family sharing een leuke optie. laat het toe dat gezinnen maar 1 spel voor al hun kinderen moeten kopen. Maar of het ook mogelijk word voor vrienden, dat is iets anders, dat zal de beta test moeten uitwijzen.

De vraag is nu wat de uitwerking van Family sharing gaat worden. Iedereen heeft er wel een idee bij, maar of die gehoopte feature erbij gaat zitten, dat zal de toekomst uitwijzen
Het is een goed begin, maar als de kindjes elk een eigen PC hebben, en tegelijk een game willen spelen, is het ook weeral om zeep.
Moest je het spel op dat moment nog kunnen overzetten naar hun account, zou dat handig zijn ('t is dat ik Flora's Fruit Farm zelf niet zoveel speel) Maar nee, ik zit met een spel op mijn account dat ik niet meer speel, en de kleine wilt dat dan ook op zijn account, want anders kan hij niet spelen als ik aan't spelen ben...

Het is iets, maar ook slechts een kruimel. Als ik elk game op een andere steam account plaats, heb ik dat probleem niet, maar dat snijdt natuurlijk in het gebruiksgemak.
Nu denk ik aan iets, dat zou op deze manier nog wel een mogelijkheid zijn. Elk game zijn steam account, en dan delen naar de verschillende accounts/PCs met de hoofdaccount waarop je speelt. Dan is elk game in zijn eigen library, en kan iedereen met wie het gedeeld is een ander game uit de collectie spelen .
Nog steeds niet 2 keer hetzelfde, maar het is al iets.
Ook packs aankopen zorgt nog voor een bundeling, maar kom.
Eens kijken of de reacties op deze functionaliteit net zo hatelijk zijn als die bij Microsoft. Vind het zelf wel een enorm gave mogelijkheid.
Bij de Xbox One werd niet zo zeer tegen het family sharing geageerd maar tegen het feit dat de Xbox One altijd een always online vereiste had. Dus werd family sharing als excuus gebruikt om always online DRM te pushen, althans dat leek zo volgens velen.

Steam vereist geen always online. Je kunt Steam zowel offline als online gebruiken, als je maar je games geregistreerd hebt. De family sharing van Steam zal vast vereisen dat je Steam online hebt terwijl je het gebruikt, maar voor de rest blijft Steam prima te gebruiken zonder de online vereiste.
Xbox One vereiste ook geen Always Online. Het was maar 1x per dag. Dat is heel wat anders.
Ze modden u naar beneden, maar het klopt wel wat je zegt. De functie werd niet zo goed onthaald bij de Xbox One vanwege de bijhorende DRM, maar je kon tenminste met 2 tegelijk gamen (niet hetzelfde spel weliswaar). Bij de Steam variant gaat de andere persoon offline als je begint te gamen en moet deze de hele tijd online zijn.
Er valt moeilijk te zeggen dat de Xbox One het beter voor elkaar had want hij is er niet en zal deze functie niet hebben, maar voor de informatie die beschikbaar is klonk het wel beter. Men bekijkt overigens de mogelijkheid om het terug te brengen, maar daar is verder nog geen nieuws over.

Persoonlijk denk ik niet dat ik die share functie op Steam veel ga gebruiken. De games die ik heb hebben de meeste van mijn vrienden ook. Het voordeel voor hen is wel dat ik amper op pc game, dus het zou een zeldzaamheid zijn dat ze er uit vliegen :). Ik ben alleszins blij dat men met zulke mogelijkheden komt, toch wat veiliger dan account sharing.
Hmm interessante optie van Steam. Ik ben hier wel voorstander van. Denk toch dat veel mensen overstag zullen gaan als ze een game echt goed vinden en hem zelf kopen= meer omzet voor Steam.
Is wel alleen leuk voor single player games imo.
Ik had me er al voor aangemeld, de eerste duizend mensen die zich ervoor aanmelde krijgen volgende week al toegang tot de beta.

EDIT: Het limiet is al lang overschreden maar je kunt het alsnog proberen.

[Reactie gewijzigd door Crazy4ever op 12 september 2013 11:27]

share the wisdom ;) had het hier deze morgen ook al over met de kerel die bijna alles koopt op steam, het zal dus als volgt gaan jij kan gaan kijken bij je vrienden en dan een aanvraag indienen voor een specifiek game te spelen/proberen, wanneer de persoon toegang geeft zal je vervolgens kunnen gamen naar hartewens.

juich dit soort toestanden anno 2013 wel toe ! +2 steam
Jouw vriend lijkt het dan beter te weten dan Valve zelf...
Je deelt je volledige collectie games (behalve degenen die gewoon niet deelbaar zijn). Dus niet specifieke games. En er kan maar één persoon tegelijk van de volledige collectie gebruik maken. Dus er kan maar naar hartewens gegamed worden zolang de originele bezitter niet ook een spel (éénder welk spel) op Steam wil spelen.
Dit werd toch wel echt tijd! Dit is de ideale manier natuurlijk, geen demo's meer nodig! Gewoon een vriend vragen of je het mag proberen en voila. Als je het een cool spel vindt koop je hem en anders just move on.
Super cool! Dan kan mijn vriendin nu ook gebruik maken van mijn 162 games :D
Aangezien zij toch niet zo'n gamer is, is dit een mooi alternatief! Op deze manier kan ze toch spelletjes spelen en maakt het niet uit als ze er al na 2x op uitgekeken is.
Dit is nu eens vooruitgang, beetje het systeem die de xbox one ging krijgen maar door het afschaffen van always online functie voorlopig afgeschaft is lijkt me. Wel goed kunnen mijn huisgenoten ook genieten van mijn games.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013