Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 22, views: 9.924 •

The Walking Dead-game van Telltale Games verschijnt komende winter voor Androidconsole Ouya. Het spel, dat al in 2012 verscheen voor onder meer iOS en de Xbox 360, zal voor zijn Ouya-release gebundeld worden met het uitbreidingspakket 400 Days.

Met The Walking Dead komt een van de meest gewaardeerde games van 2012 naar de Ouya-console. Gamers die het spel op de Ouya willen spelen zullen de eerste episode van het verhaal gratis kunnen spelen. De overige episodes kunnen in een pakket gekocht worden waar ook het uitbreidingspakket 400 Days al in verwerkt zit. Hoewel Telltale Games bekend heeft gemaakt dat het spel deze winter op de Ouya zal verschijnen, is een exacte releasedatum niet gegeven.

The Walking Dead van Telltale Games is gebaseerd op de stripboeken van The Walking Dead, maar de personages in het spel zijn speciaal voor het verhaal van het spel bedacht. De speler krijgt in The Walking Dead de taak om hoofdpersonages Lee en Clementine in leven te houden temidden van de zombie-uitbraak. The Walking Dead verscheen tot nu toe al voor iOS, Xbox 360, PlayStation 3, pc, OS X en de PlayStation Vita.

Telltale Games werkt ondertussen al enige tijd aan een tweede seizoen van The Walking Dead, dat de studio naar eigen zeggen nog in 2013 op de markt wil brengen. Het is nog niet duidelijk of dat seizoen gelijktijdig op alle platformen beschikbaar zal komen, of dat de release opnieuw gefaseerd wordt uitgevoerd. Wel is bekend dat Telltale de savegames van spelers zou willen inladen voor het tweede seizoen. Of dat lukt is echter nog niet bekend.

Reacties (22)

Dus het spel komt eindelijk naar Android?

Toch wel raar dat het spel eigenlijk bijna voor ieder beschikbare platform uit is gekomen en voor Android niet terwijl het 1 van de grootste platformen is.

[Reactie gewijzigd door magnifor op 28 augustus 2013 09:48]

Blijkbaar is het voor die andere platformen makkelijker te maken of is het financieel interessanter.
er zijn compilers die games naar elk gewenst platform kunnen uitspuwen. Of het nu IOS of Android is of de consoles als Xbox (360/One) of Playstation (3/4) (zie Unity 3D)
het lijkt me in dit soort gevallen eerder een management beslissing als een technische beslissing. het punt wat ronaldmathies hieronder aanhaalt klinkt ook logisch, misschien is er wel getest op android en zijn de high end toestellen goed genoeg, maar is de mid-range te traag? het kan van alles zijn... Maar makkelijker te maken voor andere platformen lijkt me stug...

ook financieel gezien lijkt het niet te kloppen, dit is ook aardig om te lezen KLIK

[Reactie gewijzigd door skoozie op 28 augustus 2013 10:07]

Het lastige wat ik vind met de link die je geeft is dat dit het perspectief is vanuit 1 developer. Maar hoe zit het als ze bijvoorbeeld de statistieken van de top 100 applicaties nemen, of hoe zit het in % t.o.v. alle developers / apps.

Er zijn namelijk (niet om een flame-war of fan-war te starten), ook van dit soort cijfers bekend geworden van andere apps waar juist al die myths wel bekrachtigd worden:

Bijvoorbeeld, de omzet die gerealiseerd wordt op iOS is voor de top 200 Apps vele malen hoger als voor Android, dit staat in in zeer hoog contrast met die ene app die gegeven wordt door jouw link.

http://www.idigitaltimes....android-apples-itunes.htm

Dus als jouw link de waarheid zou zijn voor de top 200 dan zou de omzet redelijk gelijk op moeten lopen, maar dit is dus neit het geval.

Hier een voorbeeld van The Simpsons game die beschikbaar is op Android en iOS:

http://appleinsider.com/a...le-play-is-gaining-ground

Terwijl daaronder weer een voorbeeld staat van een App die het op Android weer beter doet. Maar globaal gezien lijkt het erop dat er meer omzet te halen is op iOS dan Android.
Bijvoorbeeld, de omzet die gerealiseerd wordt op iOS is voor de top 200 Apps vele malen hoger als voor Android, dit staat in in zeer hoog contrast met die ene app die gegeven wordt door jouw link.

http://www.idigitaltimes....android-apples-itunes.htm
Zeg er dan wel even duidelijk bij dat dat om omzet van de VERKOPEN gaat, en dat er NIET naar advertentie-omzet is gekeken...

Daarbij is omzet maar een deel van de rekensom natuurlijk, het gaat uiteindelijk om winst...

Zie het als een auto die getuned is op snelheid vs 1 die getunes is op optrekken, zal per baan verschillen waar welke beter is. Het ene is dus niet per definitie beter als het andere...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 28 augustus 2013 10:37]

Zeg er dan wel even duidelijk bij dat dat om omzet van de VERKOPEN gaat, en dat er NIET naar advertentie-omzet is gekeken...
Er staat nergens dat de advertentie-omzet helemaal niet meegenomen is, er staat ook nergens dat er een deel wel of niet meegenomen is.

En tuurlijk winst is uiteindelijk belangrijk, maar in het algemeen zijn de ontwikkelings kosten / onderhouds kosten / support kosten voor Android gok ik hoger gezien je met veel meer situaties rekening moet houden. Dit blijkt ook voor een deel uit het bericht van @skoozie waarin staat dat de hoeveel support calls voor Android vele malen hoger ligt.

Of dit over de gehele linie niet zo is geen idee, dat kan ik nergens vandaan halen maar ik kan me voorstellen dat het supporten van 9 devices een stuk makkelijker is dan het supporten van meer dan 100 verschillende devices.
Hij komt uit voor Ouya, er staat nergens dat het uitkomt voor Android. Ouya is dan wel Android gebaseerd maar heeft een eigen store. Het spel verschijnt dus wel in de Ouya store maar niet in de Play store, bij mijn weten is de Ouya store een gescheiden store. Dit haal ik in iedergeval uit het bericht.
Neem aan dat het gewoon een apk bestandje is? zoja dan zou het op beide moeten werken.
Al is het een APK bestandje, zolang het alleen in de Ouya store staat kan je er met je android device niet bij. Daarnaast, als het APK bestand is dan betekend nog niet dat hij gaat werken want de Ouya is gebouwd met een controller in gedachte, dus of het spel dan ook touch ondersteuning heeft is ook maar de vraag. Voor de overige mobiele platformen waarvoor hij is uitgekomen heeft hij dat wel maar als ze dat er niet ingebouwd / gecompileerd hebben dan schiet het nog niet op.
Een APK wordt gedownload voordat hij geinstalleerd wordt. Is geen kunst om dit te onderscheppen en deze over te hevelen naar bijv je PC of net wat. Controllers zijn ook een non-issue aangezien er genoeg bluetooth controllers zijn die op standaard android devices werken en het lijkt me heel sterk dat ze met de Ouya hier ver van af geweken zijn.

Dus tenzij er hardware en softwarematig dusdanige verschillen zijn tussen een Ouya en bijvoorbeeld een android tablet zie ik eigenlijk weinig problemen om dit voor elkaar te krijgen.
OUYA varianten zijn natuurlijk wel geopitmaliseerd voor de Nvidia chipset.
Ik heb een OUYA thuis staan dus ben wel blij met deze aankondiging!
Probleem met Android is de giganitsche piraterij. Ik heb developers gezien die misschien 10 verkopen hadden en 100,000 downloads.
iOS idem. Enige verschil misschien is dat mensen die een iOS apparaat kunnen veroorloven meer geld hebben en dus minder snel in de verleiding komen om te jailbreaken en dan illegale varianten te installeren.
Wat dat laaste deel betreft denk ik eerder dat men de iphone niet durft te jailbreaken en de telefoon hebben als 'mode accessoire' en daarbij verder niet te moeilijk willen doen en het daarom kopen. Op android wordt je geen strobreedte in de weg gelegd.

Je zoekt op 'bestand.apk' en 3 muisklikken verder staat het op je computer. En evengemakkelijk op je Android toestel.

Daarbij mogen spelletjes op een mobiel platvorm dan relatief goedkoop zijn. Waar het gros van de games een euro per stuk kost (of minder) moet je bij kwaliteitgames soms wel meer dan 15 euro neertellen. En ja, dan werk je het wel een beetje in de hand.

Een gevalletje dubbeltje op de eerste rij, maar voor 1 euro KOOP ik liever een game dan dat ik het risico ga lopen vage software te downloaden...

En sinds ik een online creditcard heb gekoppeld koop ik ook veel gemakkelijker, door het gemis van paypal of ideal in nederland loop je gewoon veel inkomsten mis.
Dit spel moet je willen! Geweldig!
Heb m al opgepikt in de steamsale.

Wel jammer want is wel een ideaal spel voor op een tablet als je t mij vraagt.
Leuk voor die 200 mensen met een Ouya :)
De Ouya ohja die heb ik nog ergens in me kast liggen, sinds ik het heb maar 2 keer aan gehad.
Dat is gewoon ruk! Zonde van mijn geld!
Denk toch dat je wat mist. Ik gebruik hem dagelijks. Vind het heerlijk om door de sandbox heen te bladeren en alle whacko games te spelen die mensen nu kunnen maken en uitbrengen.
Daarnaast zitten er echte pareltjes tussen. Gister nog Little Dew ontdekt, legend of zelda stijl rpg met goeie humor. Hidden in plain sight is lachen met z'n vieren, net als Tower Fall. canabalt is altijd tof. En dan ben ik nog niet eens begonnen over de emu's als je nostalgisch word. XBMC is the bomb op dat ding ook.

Al met al zijn ze precies geslaagt met het doel wat ze hadden. Een console maken voor de indie gamers zo dat mensen zich kunnen uiten zonder tussen komst van allerlei uitgevers. Natuurlijk is ie niet voor iedereen weg gelegd maar het zelfde verhaal kun je zeggen over de *zet hier elke console in de geschiedenis neer*. Ik heb zelf ook nog een ps3 en een psp, naast nog een SNES waar ik regelmatig mee speel. Ze hebben allemaal qualiteit games en dat is waar ik voor ga.

Maar als je er van af wil ik wil hem best voor 50 eu van je over nemen. Weet nog wel iemand die het een leuk kadotje zal vinden ;)
Ik vind het ruk, dat mag ik toch wel vinden?
50 euro nee man heb er 150 voor betaald, 100 en hij is van jou :)
Dat je dat vind mag je zeggen, Rio6000 geeft, met argumenten, aan waarom hij dit niet vind. Ik heb hem niet en dus ook geen mening van mij dat behalve als je net aangeeft dat iets in de kast ligt te verstoffen je niet de huidige nieuwprijs moet vragen. Als ik jou was zou ik vlug een deal maken, dan kun je die "ellende" vergeten :)
Sonde inderdaad!
Zelf gebruik ik hem ook Dagelijks.
XBMC
Towerfall
Sonic CD
Sonic Episode 2
Munch Face

Er zijn dagelijks ontwikkelingen: http://www.linuxgaming.nl/index.php?/tags/forums/OUYA/

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneApple iOS 8

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013