Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 107 reacties, 23.257 views •
Submitter: himlims_

Blizzard heeft tijdens de gamescom in Keulen de eerste uitbreiding van Diablo III aangekondigd. Het expansiepakket heet Reaper of Souls, en introduceert een nieuwe act en een nieuwe class: de Crusader.

Reaper of Souls is de eerste uitbreiding van het in 2012 uitgebrachte Diablo III en in juni liet Blizzard al weten dat het pakket in 2014 uitkomt. Tijdens de gamescom in Keulen gaf de ontwikkelaar details over de uitbreiding. Deze gaat Reaper of Souls heten en brengt de nodige aanvullingen naar het fantasy-actiespel.

Zo komt er een nieuwe class: de Crusader. Deze draagt een groot schild en een strijdvlegel. In de campagne-act van Reaper of Souls komt de Crusader in de stad Westmarch te staan tegenover Malthael, een 'engel des doods'. Malthael kan zijn slachtoffers onder andere van hun zielen ontdoen. Volgens Blizzard is de act van de expansie duisterder van aard dan de huidige acts.

Verder voert de ontwikkelaar tal van wijzigingen door om tegemoet te komen aan kritiek op de derde versie van Diablo. Zo komt er een verbeterd loot-systeem met Smart Drops. Verder wordt de level cap verhoogd tot 70, is er een compleet nieuwe eindgame en zijn de Paragon-levels uitgebreid, schrijft Eurogamer.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (22)

Reacties (107)

Reactiefilter:-1107096+165+23+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
Ik heb zolang lopen denken waarom D3 minder leuk is als D2, zoveel gelezen en mensen die de RMAH de schuld gaven. Maar nu denk ik dat ik het nu echt weet.

The Journey is more fun then the goal:

In D2 kon je je skill tree niet resetten/aanpassen.
Wat betekende dat je punten ging sparen om je ultieme build te krijgen. Shit puntje verkeerd geklikt: uiteindelijk helemaal opnieuw beginnen om het te perfectioneren.

Zag je nog een betere build? Weer opnieuw beginnen.Je moest dus moeite doen om een bepaald Barb te krijgen zoals de goede oude whirlwind Barb.

En daar was je verolgens heel erg blij mee. Maar je was zo dus jaren zoet om verschillende builds uit te proberen of op te bouwen.

Het feit dat je nu je tree kan wijzigen komt erop neer dat je eigenlijk een trainer versie hebt. En in 1 keer BAM! Alle uitdaging is weg.

Je ziet nu op een forum/youtube een nieuwe build. Reset je skill tree. Ga ff shoppen in action house en ga verder met grinden waar je gebleven bent. Niks dat gevoel dat je veel tijd en moeite hebt gestoken in iets speciaals om dit vervolgens in pvp te testen. En urenlang lol te hebben tot diep in de nacht met simpele pvp en kwam je erachter dat jou build zuigt in PVP.

Oplossing:Opnieuw beginnen.

Halfjaarlijkse ladder reset erbij en je laat met je speciale build zien dat jij de snelste en beste leveler bent in Diablo van Europa / Azie / Amerika. Er was zoveel diversiteit.

Geweldig die competitie.

Alles wat ze in D3 eruit gehaald hebben omdat mensen het moeizaam vonden zoals je items kwijt kunnen raken met pvp, opnieuw beginnen om een andere build proberen, pvp, shared loot dus zo snel mogelijk te moeten klikken op goed geluk en noem maar op, heeft alle lol die de DIE hard D2 speler had in 1x weggenomen.
Een dikke drop pakken van je groep gaf je die overwinningsgevoel. Het sharen van zo'n item gaf dan weer het collegiale gevoel. Het giveaway unique items game, gaf je als noob een nice community gevoel. Bedelen voor dikke items enz enz. Het WAS geweldig!

Ik ben met zo'n 8 vrienden D3 gaan spelen, en niemand heeft die feeling gehad die ze met D2 wel hadden.

Een spel spelen met een trainer is voor sommigen leuk, maar je verpest het spel zo snel dat je vervolgens nooit meer speelt. Dat is wat ze in mijn ogen met D3 hebben gedaan.

Iedereen kan in no time dezelfde build maken. De eerste 2-3 maanden was het leuk.
Daarna was het over met de pret, er is amper motivatie om helemaal opnieuw te beginnen met een zelfde class: het ontdekken is weg.
En dat is dus waar volgens mij het probleem zit in D3. De speelbaarheid van een van de meest verslavende spellen van jaren veranderd naar enkele maanden.

Daarom zal ik D3 nooit meer spelen ook niet met uitbreidingen. Ik mis gewoon de echte D2 opvolger.

In mijn ogen is D3 als trouwe D2 fan totaal mislukt. D2 met verbeterde graphics en zelfde game systeem zou mij direct aanspreken. Maar D3 komt echt niet in de buurt.

Het grote geheim van Diablo2: Steeds maar weer opnieuw beginnen en het proberen NOG beter te doen met steeds betere items.

De RMAH maakt dus niet uit. (al was het traden altijd extra spannend omdat je genaaid kon worden :D vaak met to good to be true trades).

De Expansion maat het dus weer ff leuk omdat je nu met een nieuwe class: opnieuw kunt beginnen en je dus weer iets nieuws te ontdekken hebt.

Want in D2 met een full set +1 alle skills items / de beste items uit het spel bleef het spel nog steeds leuk omdat je altijd bezig was verschillende perfecte builds. Dus ook met RMAH zou D2 leuk kunnen zijn.

[Reactie gewijzigd door XthinkZ op 22 augustus 2013 09:59]

Ik kan me helemaal vinden in je comment, heb LoD ook helemaal kapot gespeeld. Wil niet weten hoeveel chars opnieuw gemaakt omwille van 1 puntje verkeerd. Pvp Barb, Pve Barb, Bowazone, Javazone, FO-sorc, pvp(fire)-sorc etc etc. Dat maakte het leuk.

Mijn broertje was er net zo gek van als ik. Ging hij met D3 een tweede barb levelen, waarbij ik hem vroeg waarom? Immers, met 1 klik kan je 'm toch weer anders finetunen.

Je vergeet 1 klein puntje wat D2 ook vetter maakte dan D3, niet de skillpoints, maar de attribute? points. Hoeveel punten stopte je in vita? Hoeveel in mana als je een caster had? of zelfs niks in mana met een caster, maar dan moest je wel SoJ's hebben.
Hoeveel dex stopte je in een melee char voor een hoge hit% of blockrate? Ik heb zelfs een pvp sorc gehad met heel veel dex, zodat die kon blokken met haar schild. Dat mis ik ook... Dat maakt een spel veel meer pro, uitzoeken hoe en wat je je char wil vormen. Misschien minder noobfriendly, maar daardoor speel je als 'pro' wel langer.

Ik keek jaren uit naar D3, D2 LoD was misschien wel mn vetste game ooit, en ik had nooit verwacht dat D3 me zo erg zou teleurstellen en ik er zo weinig uren in zou stoppen. Ik ga de uitbreiding wel kopen, de veranderingen klinken redelijk (goed) maar het zal de gameplay van D2 wederom niet benaderen.

P.s. Ik vind de toevoeging van de AH's een grote fail van blizz. Het traden had juist zijn charmes. AH maakt het spel wederom te makkelijk en het maakt het ook minder leuk om allemaal items te bewaren om te traden of voor vrienden. Mule account anyone??
Ik denk dat er met het Diablo 2 systeem heel veel mensen er de brui aan zouden geven als ze weer opnieuw zouden moeten beginnen als ze een punt verkeerd zouden plaatsen. Er zijn zoveel games tegenwoordig dat de mensen daar geen zin meer in hebben.
Meestal ga je door met in het achterhoofd dat er toch een puntje verkeerd staat.
Zodra je heel dikke items klaar hebt start je overnieuw. Het mooie van unique items was dat ze op hele lage lvl al dat uber feeling had. Erg leuk dus.

Zodra je je begint te vervelen, of als er een ladder reset aankomt ga je dus toch overnieuw beginnen, terwijl je anders niet eens meer zou spelen.

Mensen zeggen wel dat ze de brui eraan geven, maar net zoals met een casino als je boos bent dat je verliest heb je meestal toch dat je dat gevoel wilt compenseren. (bijv. verliezen van een hele dikke items aan iemand van je party. Je verlangen om zo'n item te krijgen wordt alleen maar groter.).
En gaat je verstand op nul door waar je gebleven bent.

[Reactie gewijzigd door XthinkZ op 21 augustus 2013 19:01]

je kan in diablo 2 3X je skill tree resetten 1 keer in iedere moeilijkheidsgraad in diablo 3 heb je totaal geen punten om te verdelen dus ik weet niet hoe je erbij komt dat je daar even dingen reset en anders instelt ? je bedoelt misschien de skill addons die je live kan veranderen maar dan snap ik nog steeds je reset verhaal niet
dat gezeur over RMAH ben ik met je eens dat gaat nergens over
Ja de skill addons bedoel ik dan.
Ja, dit is er misschien wel deel van, maar ik weet ook dat je op een gegeven moment toch een aardig zakcentje kon verdienen door mensen zo snel mogelijk naar level 86 te krijgen. Even rushen naar level 24, dan kon je de acts door om hell uit te spelen, dan skeletjes doden in uber tristram.
Mensen waren het op een gegeven moment echt wel zat om voor de 100e keer dat suffe, saaie normal en nightmare door te moeten. (enige leuke aan nightmare was dat je dan al je beste skills had en daarom de hele difficulty niet hoefde af te remmen)
Ik geef het toch een kans.
word de gameplay niks dan doe ik het voor de lore , die was toch wel leuk/interessant .
ik had toch wel iets meer gehoopt van een necromancer als nieuw char maar oke.
voor de lore kan ik je ook aanraden om "the Book of Cain" te lezen, dat is een verzameling van de kennis die Deckard Cain heeft over de wereld van Sanctuary.
binnenkort komt "the Book of Tyrael" uit dat een vervolg is op het boek van Cain.

verder lijken deze wijzigingen in de gameplay en de toevoegingen mij interressant genoeg om de expansion te gaan kopen (tof dat blizzard dat nog expansions noemt en geen dlc)
Slim, ik vind DLC altijd wat cheap klinken.

Verder is dit DE kans om bv de AH uit te bannen voor 60+ items. Maar dat zie ik niet snel gebeuren
Verder is dit DE kans om bv de AH uit te bannen voor 60+ items. Maar dat zie ik niet snel gebeuren
Niet nodig, RoS krijgt een item sink, waardoor de AH economy meer gaat worden zoals in de HC AH, waardoor de AH veel minder goeie items zal hebben
hoezo niet?

de level cap word verhoogt naar 70 dat betekent dan toch dat de lvl60 items dadelijk niks meer zijn vergeleken met de lvl 70 wapens.
toch?
The Sims (EA) heeft dat ook deel na deel weten te doen. Enkele jaren max geld vragen, en voor uitbreidingen niet veel minder. Daar is weinig mis mee als je een game lang speelt. Bij Diablo 3 heeft een redelijke groep mensen dat echter niet gedaan; lang spelen. Of alle commotie die deel 3 met zich heeft gebracht het waard was in het midden gelaten, feit blijft dat Diablo 3 onderhouden is gedurende de tijd dat het nu uit is en dat de prijs dus prima te rechtvaardigen is (zo ook bijvoorbeeld World of Warcraft).
feit blijft dat Diablo 3 onderhouden is gedurende de tijd dat het nu uit is en dat de prijs dus prima te rechtvaardigen is (zo ook bijvoorbeeld World of Warcraft).
Dat is vind ik echt onzin en geen reden om hem zo duur te laten, aangezien Diablo 3 geen MMOG is, maar een ARPG of H&S is, dat er ook online mee gegamed kan worden betekent NIET dat het opeens een MMOG is, het is normaal dat spellen patches krijg en onderhouden word, heb er genoeg gehad in het verleden, en die werden na een paar maanden ook steeds goedkoper, zo als het hoort.

[Reactie gewijzigd door AmigaWolf op 21 augustus 2013 22:53]

Daarom hoort een spel goedkoper te worden? Je kan ook zeggen het is wel erg slecht voor je trouwe fans om een paar maanden na dato het spel veel goedkoper te verkopen.

Als fan koop je trouw het spel bij de release (ja ik weet het eigen keuze) en 2 maanden later is het slechts de helft.

Er spelen nog altijd behoorlijk wat mensen diablo III. En ik denk dat het ook nog gewoon verkoopt dus ik denk niet dat ze zich zorgen maken. Misschien dat er goedkope gecombineerde pakketten komen na de release van de uitbreiding.
Zelf relativeer ik die prijs altijd. Diablo 3 was gewoon zeer vermakelijk om een keer door te spelen waar je toch zo'n 20-30 uur mee bezig was. Een bioscoop kaartje is 10 euro voor 2 uurtjes plezier en vindt de meeste films niet zo leuk als de eerste keer diablo en het verhaal ervan.
Tja, dat is hoe het normaal wel gaat in de PC gaming wereld. Je betaalt de release prijs om bij release te kunnen gamen en als je het niet erg vindt om even te wachten dan betaal je wat minder. Dat is overigens lang niet altijd na 2 maanden al hoor, dat kan vaak ook langer duren en door dat wachten kan het gebeuren dat er als jij speelt minder mensen online spelen of iedereen heeft al epic gear en jij niet...
Bovendien is de release prijs van de meeste games (de effectieve als je een beetje rond shopt) al significant onder wat nu nog de laagste prijs is voor Diablo III. Ik vind dat AmigaWolf zeker een punt heeft en ik heb de game dan ook nog niet gekocht.

@grafgever hieronderboven, ja tuurlijk, je kunt alles wel relativeren... Maar ik heb Borderlands 2 bv bij release gekocht voor 38 euro, dan heb ik nog een season pass gekocht en wat kleine losse DLC waarmee ik totaal op zo'n 60 euro uit kom. Daarvoor heb ik volgens steam nu al 365 uur in die game zitten, dus dat is 16 cent per uur. Torchlight II, toch een beetje de underdog tegenhanger van DIII heb ik voor 9,50 gekocht en die toevallig wel 2 maanden na release, en daar heb ik volgens steam 260 uur in gestoken, dat is 3,6 cent per uur. In dat licht bezien is DIII gewoon duur, vooral als het niet meer is dan vermakelijk om een keertje doorheen te spelen. Dit is een probleem wat ik meer heb met blizzard games tegenwoordig, ze zijn nog steeds wel goed maar ze zijn niet heel veel beter dan hun concurrentie, ze vragen echter wel de hoofdprijs voor hun producten. SCII heb ik ook pas gekocht toen ik deze voor 20 euro in de mediamarkt tegen kwam... Tja, hij is wel leuk, maar ik heb de campagne eigenlijk niet eens uitgespeeld.

[Reactie gewijzigd door finraziel op 22 augustus 2013 22:49]

Wat is duur? Diablo is typisch een spel wat honderden, zo niet duizenden uren spelplezier oplevert. Ga een keer naar de kroeg en je bent het ook kwijt.

Ik vind games ontzettend goedkoop. Alle games.
Final Fantasy 7, 8 en 9 zeggen hoi.
hahaha, ik zat er net aan te denken, heb gisteren nog FF7 zitten spelen na lange tijd.
Dan heb je nog nooit bij Nintendo geshopped, die zakken ook niet in prijs.
Hmm de lore was wel het slechtste aan D3 vond ik. De verhaallijn was echt so stomzinnig. Met als toppunt de geweldige Azmodan , die de tactische meestergeneraal van hell zou moeten zijn. Die vervolgens letterlijk elke stap van zijn plan aan je vertelt voordat hij het doet. Hetzelfde met Diablo. 'That's not the only hellrift!!' Oh handig om te weten.

Na wat patches vond ik het wel erg lekker spelen (launch was best wel ruk), heb toch bijna inferno op hardcore uitgespeeld (tot Act4 gekomen). Al mist het toch de magie van D2 en speel ik het al lang niet meer.

Ben benieuwd wat Smartdrops precies inhoudt. En is die Malthael al eerder voorgekomen? Ken hem niet moet ik zeggen.

[Reactie gewijzigd door Goron op 21 augustus 2013 20:58]

Ze lullen ook teveel in Diablo 3 "are we on Oprah or something?" In D2 was het veel simpeler en meer recht toe recht aan, gewoon Cain die verteld waar je moet wezen en kill the boss die een oneliner uitkraamt alvorens te sterven. Lekker karig maar Oh zo goed, en dat heb je ook nodig in een game die je tig keer over speelt.

Heb in d3 dan ook de voice uit staan, wordt er helemaal gek van. Nu nog auto skip cutscenes en cinematics en we kunnen relaxed spelen zonder veel onnodige onderbrekingen.
Heb in d3 dan ook de voice uit staan, wordt er helemaal gek van. Nu nog auto skip cutscenes en cinematics en we kunnen relaxed spelen zonder veel onnodige onderbrekingen.
Want op spatie drukken kan je niet tijdens een filmpje? :?
Overbodige handeling, en ik heb trouwens spatie als potion knop dus moet skippen met esc.
De char zal wel str based zijn, slim is om Str spul te bewaren dus en straks te verkopen :)
de spullen die er nu zijn zullen in prijs dalen en ook niks meer waard zijn aangezien de level cap opgehoogd zal worden naar 70
dat betekend dus dat er items komen die voor lvl 70 chars zijn , en dus beter zijn als de items die er nu zijn.

dus waarschijnlijk zul je de items bijna niet verkopen aangezien er dus dan vrij snel lvl 70 items op de markt komen
Van Diablofans:

Will the Crusader be STR based class?
@Twinkeyzzz1 That's the plan! (Twitter)
Je hebt ook toughness nodig wat ik zag. Er zal dus wel een onderscheid komen tussen gear voor de barb en de crusader.
Blizzard blijft toch heer en meester als het gaat om filmpjes. Wat een vette film was het toch weer. Ben benieuwd naar de uitbreid versie van diablo 3.
Ja altijd een genot om er naar te kijken. Een langspeelfilm in die stijl zal zeker ook vet zijn. Alleen kost waarschijnlijk veel tijd en productiekosten.
Zeer zeker weten. Toen ik het eerste filmpje zag dacht ik: wtf alleen maar in-game shots, gaat Blizzard nu ook al zuigen met filmpjes? Toch even de tweede gechecked, en ik kan alleen maar zeggen wat we 18 jaar geleden ook zeiden: 'grote, grote narigheid!' ;-) Wat een zeer, zeer brute cinematics. Niet alleen grafisch, maar ook gewoon echt scary en wonderlijk. Heel erg dikke pluspunten voor Blizzard daarvoor, en inderdaad al 18 jaar heer en meester op dat gebied.

Nou nog skillpunten kunnen stoppen in skill runes en we zijn er weer ;-)
Ik ben toch echt wel benieuwd naar de door te voeren verbeteringen.. Vond D3 tot nu toe wat tegenvallen. Wellicht dat mijn verwachting te hoog gespannen was.
Dat is bij de meeste. D3 speelt goed weg, en is gewoon een goede vermakelijke game. Een van de beste moderne games die recent uit is gekomen.

Ik denk dat meniggeen zich toch uren heeft vermaakt met het spel. Jammer van de AH, hoewel dat zeker ook heel wat frustratie heeft gescheeld om bv inferno te spelen.
Je hebt gelijk hoor, ik heb me ook zeker de nodige uren vermaakt. Maar wat ik zeg; te hoge verwachtingen gehad.. Maar daardoor kan de expansion eigenlijk alleen maar weer meevallen en ik ga het ook zeker weer spel :)
De verwachtingen voor Diablo 3 waren enorm, als een game dan tegenvalt dan valt het ook meteen hard tegen. Laten we hopen dat deze uitbreiding wat meer aanspreekt, de verwachtingen zijn bij mij in elk geval niet al te hoog. :P
Dat komt omdat de focus niet op gameplay lag maar wel op het verdien model dat ze er met de RMAH in hebben gestoken.
"Hoe kunnen we onze gamers het beste uitmelken zonder dat ze het merken?"

Waarbij je dan eigenlijk enkel nog de zwaksten in de maatschappij treft (niet snappen dat als je 100x een item koopt dat ook plots veel geld is) of de rijkste (ik wil de grootste hebben, geld te veel type) maar de grote middenklasse in de kou laat staan (game kost al 50¤, moet ik nu nog gaan betalen ook om de "endgame" te kunnen spelen?)
Sorry hoor maar dit is zwaar overdreven. Om end game te spelen is de AH of de RMAH niet nodig. Maakt de AH het makkelijker? Uiteraard maar er zijn ook zat spelers die nooit de AH of RMAH gebruikt hebben (o.a. Self found challenge of uit princiepe niet). Noodzakelijk is het dus zeker niet.

Niemand die ik ken met diablo (en dat zijn er vrij veel ivm ook de actie in WoW dat je diablo gratis kreeg) heeft geld uitgegeven op de RMAH, wel ermee verdiend trouwens. Uiteraard wel items gekocht en verkocht met ingame gold op de normale AH. En zo'n beetje iedereen die diablo serieus gespeeld heeft binnen deze groep heeft gewoon een end game character. Verder kun je ook leuk geld verdienen met Diablo. Zeker 1 persoon in mijn guild heeft flink geld verdiend met diablo (ik geloof 2k+) door in de eerste maanden wat items te verkopen.

En hoe je er bij komt dat de zwaksten het meest getroffen worden vind ik ook vrij vreemd. Iedereen bepaald voor zich zelf of hij extra geld wil investeren voor een bepaald item of niet, je bent niet verplicht om geld te storten en te gebruiken! Ik denk juist dat het vooral mensen zijn die weinig tijd hebben de RMAH het meest gebruiken, de studenten die ik ken die het spelen, en mensen met een lager tot modaal inkomen (waaronder ik zelf) zie ik niet flink investeren in ingame items (tenzij het een verslaving is, maar dat is een heel ander verhaal).

Ik ken bijv. ook iemand uit mijn guild in WoW die een hoge directeur is ergens in de UK, weinig tijd heeft voor spelletjes, maar het wel erg leuk vind. Hij kan echter naast zijn gezin en 60 uurige werkweek niet de tijd vinden om in WoW ook nog eens potions e.d. te farmen. Dus koopt ie zo nu en dan gold om dat soort zaken te regelen zodat ie zijn beperkte speeltijd kan gebruiken om leuke ingame dingen te doen. Sta ik daar volledig achter, nee, maar ik kan zijn denk wijze wel begrijpen. Met een uur werken verdiend ie genoeg geld om voor een jaar Gold te kopen en de rest van zijn speeltijd nuttig te besteden. Zou ik het zelf doen? Nooit.

Vergeet daarnaast niet dat er voor o.a. Diablo 2 ook al een levendige handel was in ingame items op bepaalde sites waar items voor flink meer geld weggingen dan in de RMAH mogelijk is, en waar flink wat spelers gescammed zijn voor flinke bedragen omdat er geen enkele vorm van beveiliging aanwezig was bij deze transacties. Ik heb dan 100x liever de huidige manier van items ruilen (zelfs al gebruik ik de RMAH niet) daar in ieder geval iedere transactie beveiligd is.

Dat de game bij release niet perfect was is een feit (de reden waarom ik enkele tijd na release een break genomen heb van maanden), en daar is inmiddels ook flink wat aan gedaan, wat met deze expansion naar het lijkt alleen maar beter wordt.

[Reactie gewijzigd door Dennism op 21 augustus 2013 18:34]

Sorry, maar voordat we Paragon levels kregen en de itemization verbeterd werd, was er echt geen beginnen aan na Act 1 Inferno. Want er dropte gewoon niks van waarde in die Act, en ook niet op Hell.

Tegenwoordig is het wel iets anders, maar dat komt echt alleen maar omdat Diablo 3 helemaal scheel gepatched is om de slechte endgame speelbaar te maken.
Disagree.

Met mijn barbarian heb ik inferno solo uitgespeeld in de eerste maanden, nog voordat er paragon levels kwamen. Dat het onmogelijk was klopt dus gewoon niet.

Daarna was het vrij snel afgelopen met de pret. Waarom? De week erna kwam een patch die alles makkelijker maakte. Niet langer 3 minuten rondjes lopen om die ene superunique te killen. Maar gewoon, ehh, see for yourself:
http://tweakers.net/ext/f/l10V0RLaaDIm3P302Lanitqw/full.png
Gewoon 6 van die teleport beestan, een superunique, en wat van die curse beesten bij elkaar halen (geen idee hoe die heten...), in de plauge blijven staan, en dan nog bijna een minuut overleven voordat je revenge hoeft te gebruiken om wat health terug te krijgen.

Dat screenshot is genomen op 20 juni 2012. Ruim voordat er paragon levens kwamen. In de chat zie je nog meer geklaag van iemand die vind dat ze de boel verneukt hebben.

Ga even 2 jaar terug in de tijd. Blizzard komt met inferno. Dat zou voor de elite moeten zijn. Maar zelfs dat heeft blizzard weten te verprutsen. Ga lekker in hell rondlopen als je inferno te lastig vind.
Dat klopt ook zeker, maar dat maakte het nog niet zo dat je RMAH nodig had. Gearen was verschrikkelijk lastig en de mobs inderdaad te sterk (blizz in naar mijn mening destijds op de dunne lijn tussen uitdagend maar te doen, en te makkelijk te ver doorgeschoten naar uitdagend).

Echter lang en veel grinden is natuurlijk wel inherent aan het game type dungeon crawler / Action RPG). Als de gemiddelde gamer na 2 weken inferno Act 4 op farm zou hebben en gene upgrade meer kunnen halen had iedereen geklaagd dat de game te makkelijk geweest zou zijn.

Blizz heeft zeker fouten gemaakt in deze game, maar naar mijn mening is de RMAH daar niet als enige voor verantwoordelijk, en naar mijn mening zelfs geen hoofdoorzaak maar een bijzaak. Want alles is gewoon gedaan (ook in begin) door spelers zonder toegang tot de RMAH. Volgens mij hadden de eerste hardcore gamers (niet diablo hardcore mode maar in het algemeen) inferno zelfs al uitgespeeld voordat de RMAH ook maar aktief werd.
Stierenpoep. Als het ze echt om het geld te doen zou zijn met het AH hadden ze er geen gold AH in gedaan.

Ik kan zonder problemen op MP8 Inferno farmen en heb daar geen euro voor uitgegeven.
...En als het ze niet om het geld te doen zou zijn, zou er simpelweg geen RMAH zijn gekomen waar Blizzard een percentage van elke transactie opstrijkt en daarnaast de waarde van ingame items en gold ontwaardt.

Dat het spel in theorie nog graaieriger had kunnen zijn, is geen reden om het RMAH als normaal te accepteren.
Blizz wordt niet rijk van het RMAH. Je bent niet verplicht om dat te gebruiken en Blizz heeft zelf van begin af aan gezegd blij te zijn dat ze de servers zouden kunnen bekostigen van het RMAH.
Als ze nou eens Gamepad support toevoegen ben ik weer van de partij.
Die is er binnenkort. Voor de consoles.
Eindelijk random dungeons en endgame. Had naar mijn mening al in Dialbo 3 moeten zitten maar beter laat dan nooit :)
Hopelijk nemen ze veel ideeën over van Path of Exile. Veel mensen zouden Blizzard dan uitlachen voor lack aan originaliteit, maar ik vind het genre er alleen maar beter door kan worden.

Die maps en races zijn beide héél goeie concepten die voor een hoge replay value zorgen. Voorlopig kan ik er alleen maar van dromen, PoE mechanics met Diablo 3 graphics/animations :9~

En zoals velen hoop ik ook van harte dat ze AH er uit slopen, maar ik vrees dat ze voor de easy dollars zullen kiezen :'(
Vet Paladin is back :D

Speel meer dan 1 jaar een barbaar omdat dit het dichts bij de paladin in de buurt kwam, maar dit is goed nieuws.

Hopelijk kijkt die nieuwe knakker in het D3 team eens goed naar wat ze destijds met D2 LOD hebben gedaan. Dit vind ik persoonlijk nog steeds de beste game die er ooit gemaakt is in dit genre. Kon daar wel 10 verschillende paladins bouwen met allemaal een specifiek doel.. tweaking tot in het extreme :P

maarja tot die tijd toch de barb dan maar even naar paragon 100 brengen (zit op 82) en voor de lolz misschien een wizzard of DH maken.. heb items zat :P
Het probleem is dat de Diablo 2 skill trees zich perfect leenden voor specialisatie (vooral na 1.10, ironisch gezien) door het blijven pompen van punten in je skills, waar de skill selector in Diablo 3 specialisatie vrijwel onmogelijk maakt omdat je enkel je skills kan selecteren, niet verbeteren. Als Blizzard daar iets aan wil doen, moet het systeem behoorlijk op de schop gegooid worden.

Dat zou ik fijn vinden, maar ik zie het niet gebeuren: Het er sterk op dat redelijk hoog in de organisatie besloten is skill trees uit de ban te doen omdat skill selectors veel eenvoudiger te balancen zijn.
Dat ga je nu dus ook weer kunnen doen dmv Paragon Points!
Bij het zien van de 'crusader' dacht ik YES PALADIN !!! Maar helaas. Dit karakter is vast een soort van opgefokte paladin. Zal wel een beetje tussen de Barbarian en de Witch docter inzitten. Ben erg blij dat er een expansion wordt aangekondigd, hebben ze ook goed stil weten te houden imo! En weten we ook eindelijk wat er met deze verloren engel is gebeurd. Dat werd toch wel uitgelegd in de laatste act van d3 dat ze niet wisten waarom hij plots zo verdween. Leuke expansion denk ik. Had alleen wel iets meer classes erbij willen zien dan alleen een crusader!
In die road map die ooit opgedoken is stonden ook twee expansions voor D3, zou me niets verbazen dat er dus later nog classes bijkomen.
Linkje naar Roadmap

al kloppen de datums niet helemaal, kun je hier wel aan zien wat de bedoeling(en) zijn

[Reactie gewijzigd door dennisroo op 22 augustus 2013 10:06]

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



LG G4 Battlefield Hardline Samsung Galaxy S6 Edge Microsoft Windows 10 Samsung Galaxy S6 HTC One (M9) Grand Theft Auto V Apple iPad Air 2

© 1998 - 2015 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True