Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 24, views: 8.479 •
Submitter: littlebitpwnsu

De Xbox One-exclusive Ryse: Son of Rome krijgt een co-op-modus waarbij arenagevechten gehouden worden. Dat blijkt uit een nieuwe gameplayvideo van de speltitel die Crytek op de gamescom heeft vrijgegeven.

De co-op-modus luistert naar de naam Gladiator. Spelers moeten samen in de arena zien te overleven door samen te werken. Daarbij worden steeds golven tegenstanders op de gladiatoren afgestuurd, een modus die ook wel bekend is als de horde-spelmodus. Tijdens de gevechten verdienen de gladiatoren experience-punten, waarmee upgrades zijn uit te voeren.

Ryse: Son of Rome bevat in totaal elf maps. Binnen de diverse arena's worden tijdens gevechten steeds nieuwe vallen geopend en obstakels geplaatst. Gamers die het spel in de zogeheten Day One-versie kopen voor de officiële release van de Xbox One, krijgen als bonus nog toegang tot een twaalfde arena, zo heeft Crytek laten weten.

Reacties (24)

Begin is prachtig, daarna zie je dat zelfs de Xbox One zijn gebreken kent. Jammer, ik had meer van deze game verwacht... jullie? Slechte textures, 720p (?) resolutie en houterige animaties. :/
xbox one valt idd in achtergronden wel tegen... moet je kijken naar titanfall...
Waar ik me dan aan stoor is het feit dat het af en toe lijkt dat de karakters zweven. De voeten staan niet echt vast/stevig op de grond. De karakters lijken niet echt massa te hebben zegmaar, maar dat is dan ook weer niet alleen in dit spel. Vindt het er verder prima uitzien hoor.
Video is behoorlijk compressed, en slechte textures ligt meer aan de dev want de Xbone heeft zat geheugen. Vind het zelf overigens wel meevallen, maar zou het liever op 1080P zien met minder compressie om het echt goed te beoordelen.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 20 augustus 2013 16:58]

NVM

[Reactie gewijzigd door Crp op 20 augustus 2013 17:20]

Was mij al opgevallen bij het filmpje op de E3. Er was bijvoorbeeld in die strand scene TOTAAL GEEN interactie met het zand waar ze op staan. Iets wat ik eigenlijk na Uncharted 3, waar het woestijn stuk laat zien hoe er WEL interactie met zand kan zijn, toch wel had verwacht in een game van dit kaliber. Ook verdwenen in datzelfde stukje, de brokstukken voor je ogen. Was een of andere ontploffing dat je karakter op de grond lag, hij stond op, je ziet de brokstukjes nog, en zodra je controle over je karakter had, verdwenen de brokstukjes direct. Zijn allemaal maar kleine dingetjes, maar dacht dat we dit soort truukjes enzo wel voorbij waren inmiddels?
Datzelfde lijkt zo te zijn in dat zogenaamde rioolstuk. Het feit dat men in t water staat tot aan de knieen, is geen enkele barriere om net zo vlot uit te halen en van de ene naar de andere vijand te sprinten, iets dat natuurlijk fysiek onmogelijk is..

Het zier grafisch prima uit, maar de zogenoemde physics zijn matig, zeker vergeleken wat je met nieuwere shooters ziet op de PC (en wellicht ook op de nieuwe consoles).
Ik vind het er ook nogal vreemd uit zien eigenlijk. Zeker als je rond 1:00 kijkt zien de baddies er erg 'statisch' uit. Ik kan de vinger er niet helemaal op leggen, maar het lijkt alsof de ambient term veel te laag staat ingesteld (in lekentermen, de schaduw is veel te donker). Een paar seconden later douwt hij een baddie dwars door een andere heen.. Hoezo next gen?

Het ziet er verder enorm grauw uit. Nu ben ik wii games gewend (wind waker, mario galaxy), de sfeer en art direction daarin lijkt mij wel van een behoorlijk hoger niveau. En dat met die brakke hardware.
Uhm dat vind ik van elk youtube filmpje, ook met fifa14, bf4 etc etc allemaal slecht kwaliteit in youtube.. Nooit eerder opgevallen dat de youtube gametrailers zeer slecht zijn vergeleken de werkelijke kwaliteit?
Prachtig, kan je met met meerdere personen tegelijk je door de overvloed aan QTE's worstelen! :D

</sarcasm>
Ugh, QTE's bij Ryse zijn optioneel.
Optioneel vind ik een groot woord hiervoor. Onder optioneel versta ik, je hoeft het niet te gebruiken, je kunt het ook uitzetten. Dat is in Ryse niet het geval. Tuurlijk je kunt ervoor kiezen om de button prompts - wat ze nu veranderd hebben in gekleurde silhouettes, ugh - te volgen. Maar hierdoor krijg je én de execution niet en ook de tijdelijke buff niet.

Laat dat eerste nu een sterk verkoopargument van het spel zijn en het laatste, zeer waarschijnlijk een tactiek die je zult moeten toepassen als je meerdere vijanden of eindbazen moet gaan verslaan. Het is, gewoonweg, een integraal onderdeel van het spel, je kunt wel als developer zeggen "Ach, doe je het toch niet?" dan is het niet ineens "optioneel".

Overigens verwijderen van de keiharde button prompts en dit verwerken in de vijanden door hun gekleurde silhouette te geven verandert het systeem niet, alleen de presentaties.
Ja, in de hoogste moeilijkheidsgraad zijn de button prompts weg, maar er wordt nog wel van je verwacht dat je ze uitvoert. Je krijgt nu alleen niet meer te zien welke knop bij welke animatie hoort. Nog steeds QTE.

Dit is dan ook, op dit moment, iets waarvoor ik Ryse afschrijf en links laat liggen. Tot-nu-toe heb ik nog geen killer-app gezien voor de XONE, niet voor mij in iedergeval, ook de beslissingen van Microsoft staan me erg tegen.

Ik wacht het allemaal lekker af en bekijk alles rustig met een kritisch oog. Maar Crytek heeft geen punten gescored met Ryse. En Microsoft niet met de XONE.
Het idee van deze game is gewoon vet. De setting al helemaal, echter de uitwerking lijkt niet echt next gen.

Maar goed is misschien ook niet eerlijk als je weet dat bijv. BF3.5/4 op een PC van $4000 werd geshowed.
1x FX8350 + 2x 7970 (3GB, 6GB bestaan helemaal niet) zit ik aan nog geen ¤1000,- anders, dat artikel slaat nergens op...
Jammer genoeg niet voor de PC inderdaad
Zelf Spartacus (nou ja, zn tegenstanders dan) spelen was mn mijn eerste gedachte ;)
Super idee, Crytek.

[Reactie gewijzigd door Majin Buu op 20 augustus 2013 16:40]

Ik dacht eerder aan deze Spartacus... Beetje historisch correct blijven hè. ;)
Jammer dat dit spel Xbox exclusive is, lijkt me wel tof spel om op PC te spelen.
Dit is echt z'n game ddie binnen 2 maanden 50% in prijs zakt.
Hele vette game! Dit ga ik misschien wel missen op de ps4...
Zeker met die afwisselend levels die naar boven worden gehesen, dit kan in combinatie met nieuwe wapens en armours zeker voor de nodige afwisseling zorgen.

[Reactie gewijzigd door Wieriemaster op 20 augustus 2013 17:31]

Dit ziet er inderdaad niet zo mooi uit als de eerste trailer.
Maar het is nog work in progess, we zullen dus de reviews moeten afwachten.
Jammer van die vechtgeluidjes, lijkt wel Age of Empires.
Nou, ik denk dat ik bij Infinity Blade II blijf op m'n iPad. Zelfde soort game, geweldig uitgewerkt. Alleen niet muliplayer natuurlijk.

Wel totaal verschillende platforms natuurlijk.

Normaal gesproken speel ik alleen games op de PC, maar deze titel heeft me voor een keer over de grens getrokken.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013