Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 63 reacties, 8.956 views •

Microsoft kondigt het ID@Xbox Program aan, waarmee onafhankelijke studio's de kans krijgen om zonder inmenging van een uitgever een game te verspreiden via Xbox Live. Microsoft stelt zelfs twee devkits gratis beschikbaar aan onafhankelijke studio's.

Microsoft heeft woord gehouden en tijdens de gamescom 2013 uitleg gegeven over de mogelijkheid om als onafhankelijke studio games op de markt te brengen voor de nieuwe Xbox One. Het bedrijf kondigde het ID@Xbox Program aan, waarmee studio's games via Xbox Live kunnen aanbieden zonder tussenkomst van een uitgever. Microsoft beoordeelt de aanvragen van onafhankelijke studio's en mochten die goedgekeurd worden, dan krijgen die studio's elk gratis twee Xbox One dev kits tot hun beschikking. Ze kunnen dan bovendien gebruikmaken van aanvullende diensten als Kinect, SmartGlass en de cloudservice die Microsoft bij de Xbox One introduceert. Ontwikkelaars die zich al bewezen hebben, kunnen zelfs de status van Priority Xbox One developer krijgen, al is niet duidelijk wat de voordelen daarvan zijn.

In mei, tijdens de aankondiging van de nieuwe Xbox One-console, liet Microsoft nog weten dat het juist niet van plan is om kleine, zelfstandige ontwikkelaars de kans te geven hun games zonder tussenkomst van een uitgever op de Xbox One aan te bieden. Ontwikkelaars moesten hun games via Microsoft Game Studios of via een andere uitgever op de Xbox One aanbieden. Het kwam de consolebouwer op veel kritiek te staan, vooral omdat concurrenten Sony en Nintendo wel ruimte geven aan indie-ontwikkelaars.

Microsoft heeft al eerder de koers voor de Xbox One moeten bijstellen. In juni maakte de consolebouwer bekend dat de 'always on'-eis komt te vervallen en dat het de strenge drm-maatregelen schrapt. Een week geleden moest het concern bovendien melden dat het moest terugkomen op de belofte dat de Xbox One nog dit jaar wereldwijd op de markt komt. In kleinere territoria als Nederland en België verschijnt de console pas in 2014.

Xbox One

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (28)

Reacties (63)

Juist, zo hoort het

Microsoft begint met een product waar niet iedereen tevreden mee is maar dit stellen ze wel telkens bij. Onderhand begint de one ineens niet zo slecht meer te lijken naar mijn mening
Veel van die dingen konden ze aan zien komen. Het feit dat ze het eerst doen zoals het niet moet en pas na allerlei beklag de boel bijstellen, geeft toch wel Microsoft's huidige denkvermogen en inbeeldingvermogen aan.
Hier heb je zeer zeker gelijk in.
Maar goed, in eerste instantie hebben ze een richting gekozen. Deze beviel de mensen niet, maar goed, ze hebben hem wel gekozen.
Uiteindelijk maken ze het product nu beter door het aan te passen. Idealiter was hij natuurlijk zo gepresenteerd, maar goed, dit was/is nu eenmaal niet zo.
Ik denk dat het allemaal een spelletje is van microsoft om veel in de media te komen.

Kijk ze tonen een console voor de eerste keer met allerlei restricties.
Iedereen valt hierover heen en de XBOX One wordt de console die bijna niemand meer wilt.
(Groot nieuws dus)

Na een tijdje veel kritiek te hebben ontvangen laten ze teugels vieren.
Ze brengen weer een bericht uit en mensen praten weer over de xbox one.
(weer in het nieuws dus)

Dit blijven ze herhalen en blijven daardoor in het nieuws komen met berichten als deze.

Wat heeft sony gedaan.
ze hebben een console gemaakt die iedereen verwachte (ongeveer) en die is even helemaal hot en nu hoor je er zo goed als niks meer over tot de verkoop in de buurt gaat komen.

Uit eindelijk heeft microsoft ontzettend veel gratis reclame gemaakt en iedereen denkt dat MS naar de menigte luistert.
Hierdoor krijgen ze meer respect en stappen mensen die de xbox one eerder niet meer wouden weer terug en kopen hem alsnog.

wie wint er dan in dit verhaal, juist MS.

Nou zal het waarschijnlijk niet 100% zo zijn maar ik denk dat het zeker meegespeeld heeft in de release tactiek
Aardige redenantie maar je vergeet wel even het effect dat een hoop mensen bij de watercooler inmiddels wel hebben gehoord dat de xbox one heel veel restricties bevat, maar ik betijfel of even veel mensen bij die zelfde watercooler hebben gehoord dat deze weer zijn ingetrokken.

ik heb persoonlijk met redelijk veel personen gesproken over het xbox nieuws tijdens de presentatie/E3 maar met bijna niemand over het feit dat dit niet meer zo is.

De reden dat je zoveel xbox nieuws ziet in vergelijking is omdat microsoft dit nieuws erg pushed. uit pak filmpjes, controller filmpjes met engineers, interview. Sony is gewoon nog niet begonnen met zijn PR.
Ik denk dat de mensen die bij de watercooler via mond op mond manier daar wel weer over hebben gehoord. Maar zijn er vast en zeker ook een boel die dat niet hebben.

Toch denk ik dat het MS wel helpt dat er zoveel over gepraat wordt en de mensen in mijn omgeving weten allemaal wel dat er een nieuwe xbox komt en dat die veel restricties had.
En toch, ondanks dat het geen gamers zijn of uberhaubt ernaar kijken weten ze dat er een boel is ingetrokken.

Maar dat kan maar weer aangeven dat verschillende omgevingen verschillend omgaan met nieuwe informatie.

Uit eindelijk is negatieve reclame ook reclame en dat kan soms wel eens flink in het voordeel werken voor het onderwerp van de reclame.

We gaan het wel zien wanneer de consoles uitkomen.
Pas dan kunnen we echt zeggen wie welke keuze heeft gemaakt.
je vergeet dat Microsoft nog minder het vertrouwen van het publiek heeft als Sony.
En als mensen weten dat het ding gepland is met restricties en dat die restricties nu zijn afgeschaft zullen ze (waarschijnlijk terecht) denken dat die restricties ook geleidelijk weer worden ingevoerd als de pers is afgeleid, ze zullen zeggen dat bepaalde functionaliteit afhangt van de restricties (zoals het met een kennis samen spelen terwijl hij op een andere XB1 zit en het spel niet heeft)
Voor mij dus geen XBox, naar de PS4 kijk ik wel als de prijs is gedaald en er ruim voldoende spellen al voor zijn uitgebracht.
Bij de watercooler worden juist de meest sterke verhalen verteld, en als je ze opvangt is het altijd een sport om ze te ontkrachten.

Helaas heeft niet iedereen tijd hiervoor.
Ik denk dat het allemaal een spelletje is van microsoft om veel in de media te komen.
Lijkt mij dat veel besluiten in eerste instantie gemaakt zijn na gesprekken met grote uitgevers. Wellicht leek het de grote uitgevers wel leuk om wat meer controle te hebben over de indie-concurrentie, en een model waarbij indie-ontwikkelaars afhankelijk zijn van grote uitgevers om games uit te brengen op de Xbox-One, zou de uitgevers dus meer macht geven en wellicht de concurrentie beperken.

Ook het geneuzel met de 2e-hands games lijkt me een idee dat vanuit de grote uitgevers zelf is gekomen. Uitgevers zijn immers al langer gefrustreerd dat ze niets verdienen aan de handel in 2e-hands games.

Andere dwaze plannen lijken me dan weer uit de koker van Microsoft zelf te zijn gekomen en dan met name vanuit een managementlaag die zelf niet aan gamen doet. Zoals het idee dat de Xbox dagelijks zou moeten verbinden met het hoofdkantoor. Ongetwijfeld dat veel mensen binnen Microsoft die wel gamen (bijv. ontwikkelaars) niet genoeg invloed / macht hadden om dat soort ideeŽn tegen te houden. Het management rond de Xbox One lijkt dus geen binding te hebben met het publiek en helaas zal men dus pas na veel kritiek in de media een koerswijziging doen.

[Reactie gewijzigd door MacWolf op 20 augustus 2013 14:14]

Mijn idee is meer dat Microsoft een soort van steam systeem wilde neerzetten en ik zou daarmee acoord zijn gegaan eerlijk gezegd. Steam heeft namelijk ook een internet verbinding nodig, ze hadden alleen nooit de games op full price moeten laten staan. Als ze alle restricties hadden aangekondigd en dan ook hadden gezegd dat RRP 30 USD zou zijn geweest dan denk ik dat niemand er een probleem van had gemaakt.
Als het allemaal een strategie was waarom is Don Mattrick hierbij dan de slachtoffer. Hij was de leidinggevende hiervan en heeft nu zijn baan verloren bij MS.
Of Sony heeft een smerig spelletje gespeeld. Mijn hypothese is dat Sony en MS een onofficiele afspraak hadden gemaakt over bepaalde keuze mbt de nieuwe generaties console. Vervolgens heeft Sony zich daar niet aan gehouden en kan MS ze daar niet op aanspreken aangezien het geen officiele afspraak was.
Denk je nu echt dat het hele legal / juristen leger van Microsoft dit soort cruciale beslissingen toe laat op basis van een 'onofficiele afspraak'? Natuurlijk niet, we hebben het over Microsoft.

Microsoft heeft geluisterd naar de wensen van uitgevers, gehoopt dat de consumenten al de restricties zou slikken wat een inschattingsfout bleek te zijn. Sony heeft er goed gebruik van gemaakt.
dit doen ze niet omdat ze naar de developers en het volk luisteren maar puur om hun eigen reet te redden. Wat overigens in ons voordeel is ;)
Ik vraag me af tot in hoeverre dat dit met hun denkvermogen heeft te maken, en niet gewoon met het uitproberen hoever ze kunnen gaan. Doordat de competitie het anders aanpakt zijn ze nu geforceerd om mee te gaan, was dat niet zo geweest, dan hadden ze hier gewoon mee weg gekomen en flink wat geld mee binnen gehaald.

Het is dan ook goed dat ze er niet mee wegkomen, met open systemen waarbij indie ontwikkelaars echt een kans maken, zou het een slechte zaak zijn wanneer consoles hier niet aan mee zouden kunnen doen.
De XBOX One is eenmaal slecht in de publiciteit gekomen en dat wwas overal te lezen en sindsdien komen ze zo'n beetje elke paar dagen met een positief Xbox One bericht waardoor je meer hoort over XBox One dan de PS4. Kijk maar even het blokje 'gerelateerde content', ik tel in iets minder dan anderhalve maand 17 berichten..

En waarschijnlijk zal bij de introductie van de XBox One de prijs ook gewoon even hoog zijn als van de playstation en vervolgens schieten de verkopen de lucht in..

Marketing technisch is Microsoft vaak supersterk.
Hij schrijft niet voor niets Xbox One en waar jij het over hebt zijn de games...

[Reactie gewijzigd door EraYaN op 20 augustus 2013 18:21]

Het kan inderdaad zijn geweest dat ze voor een model hadden gekozen, waarmee ze zoveel mogelijk geld konden verdienen en vervolgens hebben gewacht waarmee de competitie kwam. Maar je moet niet vergeten dat tijdens het maken van deze console ook veel overlegd wordt met de verschillende uitgevers van spellen. Beide partijen moeten communiceren met dezelfde uitgevers en daarmee vergelijkbare eisen afspreken. En aangezien Microsoft zelf veel uitgevers bezitten, hebben ze toch een goed beeld kunnen maken van hun competitie.

Ik verwacht dat ze het meer hebben gedaan als taktisch marktspelletje om beter naar voren te komen. Als markt spelletje beginnen ze met een enorm hoge inzet waar niemand mee akkoord zou gaan, om deze uiteindelijk te zakken tot het niveau dat ze wel willen. Met als voordeel dat ze door het zakken meer tevredenheid ontvangen bij hun klanten.

Een voorbeeldje, stel dat de regering wil hebben dat iedereen 30% extra belasting moet gaan betalen. Om dat voor elkaar te krijgen roepen ze credietcrisis en zeggen ze dat ze 70% extra belasting willen gaan heffen. Op het moment dat ze dat roepen wordt iedereen woest en komen en rellen. Vervolgens wacht de regering een paar weken en roept dat er toch betaald moet worden en dat iedereen maar 30% hoeft te betalen. 30% is veel minder dan 70% en iedereen is blij dat de rellen en protesten hebben gewerkt, terwijl de politiek heeft gekregen wat ze wilde hebben.

Om weer terug te komen bij Microsoft, met de ingang van de nieuwe console zijn er altijd groepen die niet eens zijn met de wijzigingen en vinden dat een hoop privacy zaken aangepast moeten worden. Doordat iedereen nu het gevoel heeft gekregen dat Microsoft naar hun luistert terwijl het opzettelijk had kunnen zijn, zijn er meer mensen tevreden met de xbox dan wanneer ze daarmee waren begonnen.

Ik zeg nu niet dat er iets mis is met de console, maar dat je niet zomaar tevreden moet zijn wat in je schoot wordt gegooid. Zelfs niet wanneer iemand ervoor heeft moeten knokken.

Je moet namelijk niet vergeten dat Microsoft zo groot is geworden, door gemene marketing strategieen.
Dat heeft alles te maken met denkvermogen. Zelf een aap kan nog bedenken dat een console met zoveel nadelen niet gaat verkopen. Ik verwacht ook zeker niet dat ze dit met opzet hadden gedaan puur om in de media te komen. Veel te riskant. En daar plukken ze nu de niet-vruchten van.

Als ik een console gamer was, zou ik me wel 2x bedenken of ik een Xbone wil, want wie weet wat een narigheden dat ding nog meer herbergt. De PS4 lijkt dan een stuk prettiger. Misschien komt het door hoe de apparaten gepresenteerd worden, maar ook dat is iets dat je even wat beter kunt uitdenken. Microsoft had als de donder kunnen weten dat mensen heden ten dage gehaaid zijn op privacyproblemen.
dit gaat nergenst over wat je verteld.

microsoft doet A, de klanten willen B, microsoft veranderd A naar B.
nu is het nog niet goed omdat ze eerst A zouden gaan doen (ook al is dat nu compleet van de baan)

en dat terwijl het product nog niet uit is, het afkeuren omdat ze in het verleden andere keuzes hadden gemaakt die nu zijn rechtgetrokken.

beetje vreemd verhaal, zo kunnen ze het nooit goed doen...
Marktonderzoek had dit uitgewezen. Uiteraard zullen er altijd mensen zijn die klagen over beslissingen die worden genomen. Maar Microsoft heeft het bij deze wel heel erg bont gemaakt en had (moeten) weten wat het gevolg van beslissingen was.
Natuurlijk is het niet goed dat ze eerst A wilden doen. A was een grote kans voor Microsoft om over de ruggen van gamers veel extra geld binnen te harken waarvan ze dachten ermee weg te kunnen komen. Dat ze dit uberhaupt als zodanig presenteerden laat zien dat ze zich veel te arrogant opgesteld hebben en geen feeling hebben met de gamer, en dat is als gamer best verontrustend.

Ze hadden het wel degelijk goed kunnen doen, namelijk door A nooit te presenteren als nieuwe koers.
Ze hebben A gepresenteerd met als doel om iedereen de kast op te jagen, en vervolgens alles terug te nemen. Er is namelijk altijd kritiek om een nieuwe release en op deze manier hebben ze in een keer al het kritiek kunnen wegvagen.

Want welk kritiek is er nu nog over om niet voor de xbox te kiezen? Alleen dat de hardware net iets langzamer is, dat is niet eens belangrijk omdat de spellen toch worden geoptimaliseerd worden voor consoles en je zal het alleen zien in laadschermen, niet in de gameplay.

Je hoort niemand zeggen over dat de console altijd aanstaat wachtend totdat iemand zegt "xbox on". Dat ze net als met de introductie van de 360 zo'n onhandige powerblock meeleveren. Dat je er je tv op kan aansluiten, maar wat gaat dat toevoegen? Is dat iets voor alleen amerikanen of komt er ook content voor Europeanen of Aziaten? Krijg je dan stieken extra reclame blokken tijdens je tv programma's voor extra inkomen. En wat is er mis om ff de afstandsbediening te pakken om van zender te wisselen.

En krijgen we last van extra privacy problemen, aangezien Microsoft nu de mogelijkheid heeft om onze tv-programma's bij te houden.
Alles wat ze nu hebben terug gedraaid kunnen ze ook weer invoeren en dan zit jij met je XBOX ONE met alle restricties. En denk maar niet dat de EULA dat niet toe zou laten. have fun, maar ik vertrouw Microsoft voor geen meter (SONY ook niet, maar die hebben dit geheel iig niet aangekondigd en krijgen deze ronde consoles een puntje meer, en niet alleen van mij zo blijkt uit de voorverkoop)
Het is een bewijs dat MS eerst iets doms doet en pas NADAT iedereen moet gaan klagen, de boel aanpast. Kijk, dat ze "luisteren" is natuurlijk prima. Maar ze kunnen ook met iets komen waar niet de hele wereld om hoeft te klagen. MS heeft meer dan genoeg horsepowers om in ťťn keer een console op de markt te zetten die alle andere consoles in het stof doen bijten. Maar dat doen ze niet.
Als je kijkt naar de producten en ideeŽn die onder Balmer zijn geintroduceerd door MS zie je duidelijk dat een falend beleid doelbewust is ingezet en word doorgedrukt. Dat MS nu op sommige punten (tijdelijk) een stapje terug moet doen, zal er vast voor zorgen dat Balmer weer stoom uit zijn oren fluit en er diverse stoelen door de burelen vliegen. En denk maar niet dat deze vriendelijke heer zijn iedeeŽn vergeet, die komen vast weer terug als Balmer CEO blijft.
Ik vind dat trouwens niet erg want zie graag dat Linux als gaming platform opkomt en de meeste andere taken zijn daar ook al op mogelijk.
Zo is het maar net. Ze hebben geen research gedaan naar wat de consument wil. Daarom flopte de aankondiging van de XBONE en sindsdien zijn ze bezig met het terugdraaien of toevoegen van functionaliteiten om alle boze 'potentiŽle' klanten gerust te stellen. Dat is geen marketing waar je trots op kan zijn...
Zo is het maar net. Ze hebben geen research gedaan naar wat de consument wil. Daarom flopte de aankondiging van de XBONE en sindsdien zijn ze bezig met het terugdraaien of toevoegen van functionaliteiten om alle boze 'potentiŽle' klanten gerust te stellen. Dat is geen marketing waar je trots op kan zijn...
Het probleem met onderzoek doen naar wat de klant wil is dat er nooit geen ene zak veranderd. Blijkbaar wilde iedereen gewoon weer een Xbox360, alleen dan met mooiere graphics
En als iedereen dat wil, dan maak je dat. Simpel toch?
Als je als bedrijf stil wil staan dan moet je zeker naar de klant luisteren. Als bedrijf moet je een voorstel doen aan de klant. In dit geval weigert de klant niet, maar weigeren journalisten dit. Microsoft heeft vele innovatie functionaliteit moeten droppen door naar de klant te luisteren.

Microsoft was in dit geval te vooruitstrevend omdat de Xbox One een aantal functionaliteiten had die het echt onderscheidde. Door het aanpassen zijn er vele features verloren gegaan (features die alleen zouden werken always online en always kinect).
Innovatie is niet altijd verbetering. Op z'n minst niet voor iedereen. Dus wat dat betreft is het droppen van innovatie helemaal niet raar.

[Reactie gewijzigd door _Thanatos_ op 20 augustus 2013 19:53]

Veel van die dingen konden ze aan zien komen. Het feit dat ze het eerst doen zoals het niet moet en pas na allerlei beklag de boel bijstellen, geeft toch wel Microsoft's huidige denkvermogen en inbeeldingvermogen aan.
Soms moet je iets nieuws proberen, zonder fouten hadden we nu niet zo technologische ontwikkeling doorgemaakt, daar horen ook fouten bij. Soms pakt beslissing super uit andere keer pakt het heel anders uit dan je in je gedachte had. Dat overkomt de beste!

Je onderscheid je dus niet door geen fouten te maken, maar door hoe je ermee omgaat. Doe je wat met je fouten of niet. MS doet het wat mijn betreft aardig, niet super maar ze geeft fouten toe en doet er dan wat aan. Wellicht nog stapje verder gaan en vooraf proberen te luisteren zodat er minder beslissingen gemaakt worden die meerderheid niet aanstaat.

Vergeet ook niet dat mensen die iets niet leuk vinden veel harder roepen, sterker nog dat zijn vaak enige die lopen te roepen. Zullen ook grote groepen zijn die helemaal geen probleem hadden met bepaalde beslissingen.

En we roepen vaak ook veel te hard voordat er iets daadwerkelijk op de markt is, we hebben 0% ervaring ermee maar we doen vaak of we er alles vanaf weten. En dan nog zelfs na introductie valt er nog van alles te veranderen, meeste waar men over klaagt word namelijk softwarematig geregeld.
ik vind het juist steeds meer een visie-loos product worden, waarbij de strategie vooral gebaseerd lijkt op het volgen van de concurrent. Waarom zou je dan niet het origineel kopen, van de concurrent?

Wat is nu nog de unique selling point van de xbone? Wellicht dat er een aantal exclusive titels zullen zijn, maar verder is het steeds meer een clone/kopie aan het worden van een andere aangekondigde console.

Van de huidige generatie heb ik zowel de xbox360 en de PS2. Van de vorige generatie heb ik zowel de XBox 1 en de PSone. Deze consoles hebben allemaal wel iets unieks. Bij de XBox one en PS4 zie ik dat onderscheid toch steeds meer vervagen momenteel...
Bij de XBox one en PS4 zie ik dat onderscheid toch steeds meer vervagen momenteel...
En wiens schuld is dat? Dat MS hun boodschap en hun bedoelingen in de communicatie naar de buitenwereld echt compleet verprutst heeft, dat kan niemand ontkennen.

Maar de verontwaardiging die daarna ontstond was echt belachelijk.
Niemand leek zich meer bezig te houden met feiten, maar deed aannames of blerden gewoon anderen na en MS voelde zich blijkbaar zo in de hoek gedreven dat ze de vocale consument precies hebben gegeven wat ze wilden, een xbox 360 1.5.

Nogmaals, MS heeft hun marketing rondom de One compleet verprutst, maar ik heb nog nooit zo'n enorm belachelijk schapengedrag gezien als rondom deze console
Hij blijft 100 euro (25%!) duurder dan de concurrent die alles wat Microsoft nu "bedenkt" vanaf het begin al had.

Uiteindelijk zullen de producten elkaar niet zoveel ontlopen, maar dan gaat dat enorme prijsverschil voor de achterstand zorgen.
Mooi om te horen. Ben nu wel benieuwd wat ze doen met de exorbitante prijs voor het releasen van een patch.
Op de 360 is er nu al geen sprake meer van een betaalde patch, ze hebben daar ook een 180 gemaakt. Ik denk dat ze na al die 180's straks nog aankondigen dat de Xbone gewoon de Xbox 1080 gaat heten :)

*edit typo*

[Reactie gewijzigd door Neosubu op 20 augustus 2013 12:45]

Volgens mij was al bevestigd dat ze daar vanaf zouden stappen.
En doen we nu de rekensom:
PS4 = 400Eur => geen playstation eye (die kost 59$)
Xbox One = 500Eur => Kinect + headset bijgeleverd

Nu dan denk ik dat xbox heel interessant word om te kopen, vooral omdat daar een zeer prachtige software op staat.
En doen we nu de rekensom:
PS4 = 400Eur => geen playstation eye (die kost 59$)
Xbox One = 500Eur => Kinect + headset bijgeleverd

Nu dan denk ik dat xbox heel interessant word om te kopen, vooral omdat daar een zeer prachtige software op staat.
Bij de PS4 zit er ook een headset bij en standaard software+Playroom+driveclub+30 dagen PSN+. Als je dan alleen nog een PS Eye bij koopt ben je als nog steeds onder de 500 euro. Zelfs als je er nog een game bij koopt zit je net iets over de 500 euro.
De vraag is hoeveel mensen op een verplicht aangesloten Kinect zitten te wachten (ik niet). Persoonlijk vind ik dat de 100 euro niet waard. De software standaard op de Xbox one is technisch erg mooi (de VM's, extra OS laag etc.) maar lijkt wel erg de richting in te gaan van een setopbox die ook games kan spelen.

[Reactie gewijzigd door dokzero5 op 20 augustus 2013 13:14]

Leuk, aardig, maar alles wat ze doen blijft matig.

Het zů hard verkloten terwijl het eigenlijk gewoon een open deur was tijdens de launch heeft ze de nek omgedraaid. Al hun 'pro' Xbox One argumenten die ze hadden ter verantwoordingen van de functies gelden dus ook niet meer.

Kinect moest altijd aan? Dus ontwikkelaars kunnen er vanuit gaan dat hij altijd aanwezig is. Mega grote pro was dit voor Microsoft, want ontwikkelaars voor de PS4 moesten maar gissen. Nou, bij Microsoft nu dus ook. Nu ben je natuurlijk wel dom als je dat ding niet aan sluit, want dan wordt het een echte XDoos omdat hij nog maar 30% bruikbaar is.

Jammer, want heb de Xbox altijd met veel plezier gebruikt.

En ook dit is weer 'too little, en vooral ook too late'. Zullen vast echt wel mega leuke spelletjes uitkomen, maar daarvoor koop je zo'n console niet. Kan je ook een Android stick kopen (of een vergelijkbaar HTPC product) om daar spelletjes mee te gaan spelen, die er veeeel meer zijn.
Kinect moest altijd aan? Dus ontwikkelaars kunnen er vanuit gaan dat hij altijd aanwezig is. Mega grote pro was dit voor Microsoft, want ontwikkelaars voor de PS4 moesten maar gissen. Nou, bij Microsoft nu dus ook. Nu ben je natuurlijk wel dom als je dat ding niet aan sluit, want dan wordt het een echte XDoos omdat hij nog maar 30% bruikbaar is.
Nee, Kinect zit altijd bij de Xbox zodat ontwikkelaars er altijd vanuit kunnen gaan dat iedere gebruiker er 1 heeft. Dat iemand er vervolgens er voor kiest om hem niet aan te sluiten doet daar niets aan af. En waar haal je vandaan dan de xbox dan nog maar voor 30% bruikbaar is?
Zullen vast echt wel mega leuke spelletjes uitkomen, maar daarvoor koop je zo'n console niet.
Jij koopt een console niet voor de games?
Inmiddels is ook al bekend dat de kinect niet verplicht zal zijn voor de standaard werking van de xboxnone, maar er zullen zeker spellen zijn (die inmiddels al lang in ontwikkeling zijn) die het wel verplichten..
hoezo setopbox, alsof de huidige PS3 en xbox360 dat ook al niet zijn.. En wat is een setopbox, niets meer dan een soort console toch.... Ik kan juist alleen maar aanmoedigen dat als ze eindelijk ook eens de setopbox functionaliteiten in zouden bouwen en dus ook CI+ compatible zouden zijn, hoef je in principe echt maar 1 box aan je tv te hebben hangen..
Plus fifa 14 voor de mensen die pre orderen
Als we dan willen gaan rekenen en dan even Fifa 14 voor de gein meenemen.

PS4+standaard software/Playroom+Drive Club (voor iedereen)+30 dagen PSNplus+een boel f2p games day one+je weet niet wat ze vanavond nog standaard aankondigen wat gratis bij de PS4 zit= 399

Koop je een PS EYE bij+Fifa 14 dan zit je misschien net over de 500 euro en ben je als nog goedkoper uit dan de Xbox One.
Drive Club is maar 14 dagen gratis voor iedereen
Gaat het ook zonder zo een devkit? Dus gewoon dingen op je eigen console uittesten (eventueel met een dev-account). Want ik neem aan dat je ook daadwerkelijk met iets moet afkomen en niet gewoon wat mag uitproberen als je zo een devkit verkrijgt.
Ik denk in ieder geval niet dat ze 1 persoons gamestudio's tot hun programma zullen toelaten.
tja, aangezien je toch al op de PC ontwikkelt en je waarschijnlijk gebruik maakt van redelijk wat standaard engines (bij 3D bv UnrealEngine Development Kit, Unity of CryEngine3) of standaard API's dan kun je al wat laten zien..

De vraag is ook maar of bij Sony dit wel kan net zoals nu al mogelijk is met de PS-vita SDK, waar je als hobbyist zelf kunt pielen.. Bij de PS3 kan het alleen in iedergeval middels een Custom Firmware (waar je dan wel het risico hebt als je online wilt dat je gebanned wordt)..
Ik pruts gewoon wat in mijn vrije tijd, om bij te leren en dus niet speciaal om het uit te gaan brengen :) (als ik mezelf capabel genoeg acht om 1 van mijn geplande games echt te ontwikkelen zullen we wel weer wat jaren verder zijn).

Maar inmiddels heb ik het antwoord op mijn vraag gevonden op de registratiewebsite:
Can I use my retail kit as a development kit?

As part of our vision for enabling everyone with an Xbox One to be a creator, we absolutely intend to enable people to develop games using their retail kits. Right now, though, you still need a development kit! We provide two kits to everyone in the registered developer program. Additional kits, if needed, can be purchased.
Nog even geduld dus :)

Wel tof dat er een pak minder restricties zijn dan op de Xbox 360. Een ID ontwikkelaar kan ALLES gebruiken :)
Will ID@Xbox have full access to everything else that First and Third Party games have?

Yes. Developers in ID@Xbox have full access to the Live stack and support the exact same features as all other digital content on Xbox One – full support for multiplayer, Game DVR, Kinect, in-game transactions, updates, DLC, SmartGlass, etc. Bottom line: if a feature is supported on Xbox One, games in ID@Xbox can take advantage of it.
edit: extra quote

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 20 augustus 2013 14:10]

Ben ik de enige die de naam een beetje stom vind? Het klinkt als Idiat (Idiot?).

Verder wel okay dat ze dit soort mogelijkheden geven aan ontwikkelaars. Ik zou me kunnen voorstellen dat o.a. de indygame Minecraft ze wel aan het denken heeft gezet.
nieuws: Minecraft op Xbox Live meer gespeeld dan Modern Warfare 3 en Black Ops
ID@ klinkt op zijn engels niet als idiot, maar ai dee at
Haha, het is echt prachtig om te zien hoe ze echt op alles terugkrabbelen wat er tijdens de E3 aangekondigd was. Uiteindelijk alleen maar beter voor consumenten en ontwikkelaars natuurlijk. Dit soort ecosystemen zouden omarmt moeten worden.
Daarentegen begreep ik dat Microsoft eenzijdig de prijs kan bepalen, zonder inmenging van de developer. Dat lijkt me dan weer heel erg niet wenselijk, als indie dev.
Waar heb je dat gelezen/gehoord?
Niet onbelangrijk:
http://www.xbox.com/en-us/Developers/id

Can I use my retail kit as a development kit?

As part of our vision for enabling everyone with an Xbox One to be a creator, we absolutely intend to enable people to develop games using their retail kits. Right now, though, you still need a development kit! We provide two kits to everyone in the registered developer program. Additional kits, if needed, can be purchased.

.

[Reactie gewijzigd door Sake op 20 augustus 2013 16:10]

Ja, als ze die feature goed doen dan zal ik zeker een Xbox One kopen. Dat houd dus in: geen XNA-achtige sandbox maar gewoon support voor de bekende game engines.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSamsung

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True