Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 63, views: 16.797 •
Submitter: Exaken

Upheaval Arts, het kleine bedrijfje achter mmog Starcraft Universe, zamelt geld in via Kickstarter. Het bedrijf hoopt in een maand 80.000 dollar op te halen om de game, een mod voor StarCraft II, te kunnen afmaken. Er is al een speelbare demo van de game.

Upheaval Arts gaf in februari al een speelbare singleplayer-proloog van StarCraft Universe vrij, die te downloaden is via Battle.net. Daarmee probeerde de studio aandacht te vragen voor een inzamelcampagne op de eigen site. Inmiddels probeert de studio ook via Kickstarter geld in te zamelen. Als het lukt om in een maand 80.000 dollar binnen te halen, maakt het bedrijf een speelbare multiplayer-bètaversie van de mod, waarin het begin en het einde van de verhaallijn zijn opgenomen. Bij 100.000 dollar wordt de mod uitgebreid met het speelbare Zerg-ras, bij 135.000 dollar wordt er moba-gameplay toegevoegd en bij 175.000 dollar voegt de studio het middendeel toe, met het overbruggende deel van het verhaal.

Starcraft Universe is een mod voor Starcraft II. Upheaval Arts wil van de rts van Blizzard Entertainment een mmog maken in de stijl van World of Warcraft, de succesvolle mmog van Blizzard. Ryan Winzen, oprichter van Upheaval Arts, kondigde de mod begin 2011 aan. Blizzard was in eerste instantie niet blij met de mod, maar nadat Winzen de naam had veranderd van World of Starcraft in Starcraft Universe, was de kou uit de lucht. De studio overwoog zelfs om Winzen een baan aan te bieden. Zover kwam het bij Riot Games; de ontwikkelaar van League of Legends probeerde Winzen in te lijven.

Kickstarter-video Starcraft Universe

Reacties (63)

Ze zijn ook wel klein en independent...

Het zijn een paar fans die al jaren aan de mod werken, ze werken niet voor Blizzard...


Ik vind het dus wel een leuk project!
Verkoop gewoon een product ipv dat je bedelt
Om een product te verkopen moet je eerst een product hebben. En over het algemeen kost het ontwikkelen en produceren geld, geld wat je probeert te halen bij investeerders. Kickstarter bied juist de gewone consument om die investeerder te zijn, en in sommige gevallen zelfs invloed te hebben op het eindproduct. Als jij daar geen behoefte aan hebt, fijn, move on, anderen willen dat wel.

[Reactie gewijzigd door Zer0 op 13 augustus 2013 12:19]

Tsja, vroeger draaide je op twee weken tijd met drie man een game in elkaar. Tegenwoordig heb je voor een beetje AAA-game een budget van miljoenen en een team van honderd man nodig…
Independents heeft niks met eigen tijd en hobby te maken, maar alles met dat de ontwikkelaars er voor kiezen om niet de mainstream uitgevers te kiezen voor hun product. Het is werk dat gebaseerd is op een overtuiging en/of principe en niet dat het gratis gebeurd.

Indie-producten kunnen heden via Kickstarters ook privaat ge´nvesteerd worden, zonder tussen komst van mainstream investeerders.

Dit soort sites is de wellicht de basis hoe straks de economie werkt. Namelijk dat de consument echt beslist door te kiezen welke producten ontwikkeld gaan worden.

Kickstarter kan niet je ding zijn, maar jij hebt wel een bijzondere kijk hierop en het fenomeen independents.

Zie link: http://en.wikipedia.org/wiki/Independent
Het gaat dus over onafhankelijk zijn van de grote jongens. Niet om het onafhankelijk te zijn van geld.
Zijn subsidies voor, kickstart lijkt me meer bedoeld voor startende ondernemers voor innovatieve concepten zoals 'leap motion'
Grappig dat er mensen zijn die weten waar Kickstarter wel en niet voor is. Het mooie van Kickstarter is dat de support bepaalt waar het voor is en niet langer een kleine groep die een groen of rood signaal afgeven.

Gelukkig hebben dit soort meningen geen enkele impact op deze ontwikkeling van nieuwe economie.
Het verschil met een Kickstarter project en de normale gang van zaken, investeerders zoeken, is dat investeerders geld terug willen zien en consumenten (via kickstarter) in meeste gevallen alleen het eindproduct.
Op deze manier kan al dat geld wat normaal uitgekeerd moet worden aan investeerders besteed worden aan nog meer ontwikkeling mits het bedrijf/ de oprichter er uiteraard geen ferrari's van koopt.
Ook als ze er wel een ferrari voor kopen zullen ze in ieder geval op moeten leveren wat ze beloofd hebben. Anders moeten ze het geld weer terugstorten. ( wel de vraag wie dit gaat afdwingen maar goed )

Zelf begin ik kickstarter een steeds mooier project te vinden. Een hoop niche zaken ( zoals bijvoorbeeld een release van een nieuwe game op een 15 jaar oude console ) blijkt in eens mogelijk te zijn door een horde gulle fans.

Geen modern bedrijf die zijn vingers hieraan zou willen branden.

Ook voor de ontwikkeling van revolutionaire gimmics ( bijvoorbeeld de vr bril ) blijkt veel interesse.

Ik zou er persoonlijk weinig problemen mee hebben als meer bedrijven op deze manier hun producten zouden gaan ontwikkelen. Het brengt bedrijven en gebruikers veel dichter bij elkaar wat uiteindelijk alleen maar ten goede van het product komt.
Dit komt niet van Blizzard maar iemand die een mod wil maken voor Starcraft 2.

[Reactie gewijzigd door crackletinned op 13 augustus 2013 11:43]

In dit geval ligt het verhaal net ff anders, hierbij gaat het om iemand die graag mods maakt voor starcraft 2. Inplaats van dit keer klein pakt hij het nu groots aan. Hoe moet iemand die inderdaad een game studio heeft opgericht zonder financien zon grote mod zien te maken :P nou petje af hoor hoop dat dat hem lukt.
Twijfelgevalletje.

De heren zoeken een investering om het werk dat gedaan moet worden uit te voeren (minder/geen daily job, maar fulltime op dit project. Gezin moet wel eten he...).

Het product wordt volledig gratis aangeboden op een omgeving die Blizzard gratis aanbiedt om mods te maken. En dat is wat ze doen, een mod maken.

Heeft dus niks met "roven" en "uitschot" te maken, maar juist dat doen wat Blizzard hoopt. Het gebruik maken van Battle.net, Blizzard producten en bevorderen creativiteit.
Die hoef je niet op te vragen maar zitten bij Starcraft II, en die heb je minimaal nodig om een mod te kunnen maken.
Deze beste meneer en zijn team doet dat met de goedkeuring van Blizzard.

Zie: 'While Blizzard is not directly affiliated with this project's production, we do communicate with them to submit bug reports and make technical requests. They have given their blessing/permission for us to launch this Kickstarter, and they are supporting our efforts by featuring SCU as an Arcade Highlight.'

Of anders: http://multiplayerblog.mtv.com/2011/01/21/world-of-starcraft-blizzard-ryan-kwinzen/
Ze gebruiken de mod tools die Blizzard aanbiedt om een mod te maken dat verspreid wordt via Blizzard's platform, gratis. Ze zijn zelfs uitgenodigd geweest in het hoofdkwartier van Blizzard. Het enige pijnpuntje was de naam die te veel op World of Warcraft leek, voor de rest is Blizzard een grote voorstander.

Dat ze kickstarter gebruiken om geld te verzamelen om verder te kunnen werken is geen schande of illegaal. Ze verkopen daar geen product, ze halen gewoon geld op en geven in de plaats bijvoorbeeld je naam aan een item.

Ze roven geen graphics en engine, ze gebruiken ze gewoon. Andersmans graphics engine gebruiken is de normaalste zaak van de wereld. Als ik een spel in elkaar met de Unreal Engine en deze gratis uit breng moet ik mij toch ook niet schamen? In dit geval is het zelfs een mod. Het is NIET standalone. Om dit te spelen moet je Starcraft draaien en dan voor deze mod kiezen. Als je voor een mod van een spel al geen models of zelfs de engine niet mag gebruiken... Wat is het punt van mods dan?

Moest Blizzard niet willen dat er een Kickstarter kwam, dan zou die er niet zijn. Jij denkt dat ze die Kickstarter gewoon hebben online gesmeten zonder even te checken of het in orde was? Ik denk dat Blizzard juist heel enthousiast is voor dit project. Gratis extra community content in hun spel? Klinkt als win-win voor mij.
Vroeger waren mods doodnormaal, het is wel treurig dat mensen dit niet meer begrijpen in deze console en DLC tijd.
Een leuk verhaal over graphics, maar het gaat hier om een mod die overwegend de huidige graphics zal gebruiken.
Er worden wel nieuwe models gemaakt, maar ook die hergebruiken veel van de graphics die al aanwezig zijn
Dozens of custom model assets by Kiefer Traub:
Kiefer 'Ghostnova' Traub, arguably the best kit basher in the world, rips apart, dissects, then re-imagines Blizzard assets in his own vision by combining and altering models and textures from World of WarCraft and StarCraft II. His art form allows for the creation of fully pre-animated model assets much faster than building them from scratch, and often has an equally as impressive result
Je mag zomaar graphics gebruiken voor een mod, vooral als de developer van het orgineel daar zelf de tools voor geeften het aanmoedigt:
http://us.battle.net/sc2/en/game/maps-and-mods/

Wellicht http://en.wikipedia.org/wiki/Mod_(video_gaming) even lezen zodat je weet wat een mod precies inhoud.
"modification or distribution of the Game not expressly authorized by the terms of the Blizzard Agreements is expressly prohibited."
Als je het kickstarter project goed bekijkt zul je zien dat er geen game gedistribueerd wordt, en het maken van een mod is toegestaan in de voorwaarden van Blizzard. Het zou ook lullig zijn als dit niet zo was, Blizzard maakt de mods zelf ingame beschikbaar.
De vraag die je hier moet stellen is dus: gaan de inkomsten door van blizzard bij deze 'mod'? Met andere woorden: verdient blizzard hieraan?
Aangezien het bezit van Starcraft II een vereiste is (dat is de natuur van een mod) zullen ze er nooit verlies op draaien.
Al je argumenten slaan op niets. Weet je waarom? Het kan enkel via Battle.net worden aangeboden. Als Blizzard het niet online wil, dan zal het ook niet online komen. Geen rechtzaken nodig. Moesten ze een custom build van de game verspreiden, dat is iets anders, maar in dit geval gaat het allemaal via de systemen van Blizzard en als het hun niet aan staat kunnen ze het perfect verwijderen.

Ze zullen trouwens ook niets verspreiden dat al in de game zit. Ze verwijzen misschien naar de modellen, maar die zitten nog altijd gewoon in de base game en gaan geen 2 keer worden opgeslagen. Hun custom models, sounds, code, etc ga je moeten downloaden, maar daar heeft Blizzard nu eens geen zeggenschap over op juridisch vlak.

Je bent een probleem aan het maken van iets wat geen probleem is. Blizzard WIL dit soort dingen, anders hadden ze geen tools vrij gegeven of het toegelaten op hun platform. Ja ze KUNNEN het blokkeren, maar dat is enkel in hun eigen vlees snijden en daar is absoluut geen rechtzaak voor nodig. Kan je je het al voorstellen? Blizzard die een mod developer compleet kapot maakt omdat ze een mod hebben gemaakt met hun tools? Vind je dat nu even onnozel klinken als ik dat vind?

Ja ze kunnen moeilijk doen, maar het feit dat ze sinds de naamsverandering alleen maar positief hebben gereageerd hierop gaat dit gewoon niet gebeuren, niet zolang het een gratis mod blijft.
Je moet je misschien eens verdiepen in het concept van game mods voordat je hier gaat lopen blaten over van alles wat totaal niet van toepassing is op deze situatie.

Je hebt het steeds over graphics "roven" maar er wordt hier helemaal niets "geroofd". Ze worden hooguit gebruikt. Als jij een map voor HL2 maakt dan roof je geen textures van Valve, je gebruikt gewoon de textures die als onderdeel van HL2's installatie op iedereen z'n schijf staan. Als jij dus je zip file met je zelfgemaakte map online zet zit daar alleen materiaal in dat jij zelf gemaakt heb en waarvan jij de eigenaar bent. Pas als jij assets van het spel gaat gebruiken om iets totaal anders mee te doen (bijv. je eigen spel maken ipv een HL2 mod) en je gaat deze assets dus zelf her-distribueren dan kom je in juridische problemen omdat de publisher/ontwikkelaar de copyright houder van die assets is en jij dus niet het recht hebt om deze te distribueren of voor andere doeleinden te gebruiken.

In dit geval is dat helemaal niet van toepassing. Als je een Starcraft 2 mod maakt distribueer je alleen de maps/scripts/models die je zelf gemaakt hebt, alle standaard meuk die je gebruikt in je mod refereert gewoon naar de reeds ge´nstalleerde bestanden van Blizzard. Dat is het hele principe waarom modding tools werken. Waarom denk je precies dat bedrijven als Blizzard en Valve Řberhaupt hun editors en SDKs openbaar maken?

Zolang je geen assets herdistribueert is het enige juridische risico dat je met game mods kan lopen dat je inbreuk maakt op trademarks van andere partijen zoals hier dus gebeurde toen deze persoon de mod "World of Starcraft" wilde noemen. In het verleden zijn enkele mods "gefoxed", een term gebaseerd het grote Amerikaanse media bedrijf Fox wat meerdere keren met juridische stappen dreigde (met succes) tegen Quake/Unreal/HL mods die gebaseerd waren op bestaande trademarks/franchises zoals Alien vs Predator en Star Wars.

Zolang je gewoon van andermans trademarks afblijft en geen assets her-distribueert waarvan je geen eigenaar bent heb je niks te vrezen.
Gros van het werk van een 3d game is de graphics. Dat is 95% van het werk.

Wat ze overal vermijden te posten is WAAR ze het gros van de graphics development doen. De grote game companies zijn daar ook al heel goed in, daar ze praktisch al het werk in India en soortgelijke landen laten doen.

Op papier houden ze dan met overheidssubsidies wat mensen in 1e wereldlanden aan 't werk. Met heel creatief tellen weten sommigen zelfs tot duizenden te komen in 1e wereldlanden (ubisoft in Canada hoezo?).

Salarissen liggen factor 20 lager in India voor graphics designers dan hier en het kostenplaatje vanuit het bedrijf is zelfs factor 40 lager. Zelfs in de wat 'armere EU landen' kom je niet ver met 80k voor de graphics.

Dus al 15 jaar geleden ging vrijwel al het graphics werk richting de 3e wereldlanden.
Dat is in games ook goed te zien sindsdien dat zaken in Azie ontwikkeld zijn. De meeste kids zijn echter zo gewend geraakt aan design spul uit Azie, dat ze het al niet eens meer merken...

Voor 80k dollar kun je niet veel graphics bouwen in een 1e wereldland hoor.

Als ik in een 3e wereldland graphics insla voor een game, dan kan ik daar net een hele kleine game mee vullen. Zeker niet een game als dit.
Die 80k dollar lijkt meer een poging om veel geluid te maken. Welnu, dat zal ruimschoots lukken.

Voor een beetje grote game heb je een graphics base nodig wat in 1e wereldland geld uitgedrukt waard is rond de 20 miljoen euro. Dat kan dus ook al bestaande graphics base zijn voor groot gedeelte. Vraag is of zij dat al hebben.

Het feit dat er ook duidelijk wat US management in deze game zit, die elk per persoon zo'n 200k dollar salaris per jaar zullen willen verdienen, klopt het plaatje financieel niet.

Door de lat zo laag te zetten op 80k dollar, dan wat overheidssubsidie erbij om mensen bezig te houden, krijg je wel veel aandacht natuurlijk en lijkt het alsof je game is gecrowdfund, wat ook geen onaardige marketing strategie is.

Het verdienmodel is me echter nog niet zo duidelijk op dit moment, want aan spyware kunnen ze pas verdienen als ze op ontzettend veel computers gespeeld worden - en daarvoor moet je toch uiteindelijk een puike game neerzetten...
Not to rain on your parade, maar het is een SC2-mod, geen game die from scratch gebouwd word. Om zaken als de game engine, graphics Ún een map-editor hoeven ze zich dus niet of nauwelijks druk te maken, die bestaan al voor het grootste gedeelte.
Enige wat er moet gebeuren is het scipten van de gameplay en verhaal lijn, evt. aangevuld met non-standard models, graphics en code.

Overigens, ik zou denken dat je voor 80k toch wel 2-3 graphics designers een jaartje aan het werk moet kunnen houden, zo niet, dan verdienen ze te veel voor wat ze doen en is het terecht dat ze out-sourced worden.
Gast, wat heb je zitten roken vandaag? Soms kom je met interessante toevoegingen maar mbt dit artikel sla je echt de plank volledig mis.

Heb je uberhaupt ooit ervaring opgedaan met het Battle.Net ecosysteempje van Blizzard? Het lijkt namelijk van niet...

Zelfs de grootste mod uit de geschiedenis van Blizzard's games heeft nooit, maar dan ook NOOIT last gehad van juridische inmenging. En dan heb ik het over DOTA. Valve gooit met IceFrog DOTA2 op de markt en er is niets aan de hand.
Ze zijn klein en independent; er staat zelfs specifiek dat ze niet voor Blizzard werken.

Op hun website staat dat ze met 14 man werken (waarvan 3 voice actors, 1 webdeveloper, en 4 tijdelijke krachten die van buitenaf af en toe helpen)... Dat is niet zo erg groot... Bij spellen, zelfs de kleine, hebben we het over dedicated teams van 20 man of meer.

En waarom geen spel maken met een gigantische fanbase? Doen ze dat niet ook al jaren met boeken en films? En prequals/sequals?
Wellicht zou je http://en.wikipedia.org/wiki/Mod_(video_gaming) eens moeten lezen.
Het gaat hier om een total overhaul mod, niet een total conversion.
Dergelijke mods hebben lang niet altijd veel mensen nodig, sommige van de meest populaire en succesvolle mods zijn door enkelingen of hele kleine teams gemaakt.
Counterstrike bijvoorbeeld, twee man (Minh "Gooseman" Le and Jess "Cliffe" Cliffe. ) was genoeg, en dat was een total conversion.
Je snapt niet hoe het werkt, een studio geeft toegang tot modtools en alles wat je zelf creeert is JOU EIGENDOM en niet dat van de studio, dus er zijn geen afspraken met de eigenaren nodig omdat je die ZELFGEMAAKTE content al bezit.
Jij bent mogelijk in de war met zelfgemaakte assets die gebruik maken van of inbreuk maken op de copyrights van anderen, dat gebeurd ook wel eens in mods maar dat staat hier dus los van.
Ik heb vroeger maps gemaakt voor unreal en unreal tournament en ik kon deze gewoon verspreiden omdat er in de te verspreide data GEEN assets zaten van epic, pas op het moment dat je ANDERMANS content hergebruikt ZONDER TOESTEMMING kun je in de problemen komen maar dat gebeurd normaliter niet bij een mod.

[Reactie gewijzigd door blouweKip op 13 augustus 2013 19:42]

Interessant, veel nieuws gelezen; dank hiervoor!

Maar dan wel nog een vraagje of twee.
Allereerst, waar men werkt maakt niet uit, ik neem aan dat graphics artist gewoon bij het team genoemd worden?
Ten tweede, zoals jij het beschrijft, is er ook bij een mod behoorlijk wat geld gemoeid; logisch. Maar 80k voor een spel vind ik echt heel erg weinig (heel erg). Misschien een misconceptie, maar zijn ze wel op dit niveau bezig met een overhaul dan? Het lijkt mij nu namelijk dat ze dan dus de camera positie anders neerzetten, maar het principe hetzelfde houden. Met andere woorden, wat er bij Warcraft III: Frozen Throne gebeurde in het laatste "MMORPG" idee, alleen nu in de stijl van WoW.
Ik vind het altijd een beetje ongeloofwaardig...nee inhalig als game studios via kickstarter geld proberen te verzamelen. Als je klein en independent bent ok, dat is anders, maar dit soort spul, nee sorry.
Viel me laatst op dat Artis dit ook doet voor die parkeerplaats...
Is het nu serieus zo gesteld met het bedrijfsleven dat men de consument vraagt om een gift en vervolgens dik gaat zitten cashen over de rug van diezelfde consument?

Moet niet gekker worden :+
Anderzijds, wel een goede inkeer om van een invest-on-risk model te gaan naar een invest-on-demand model te gaan, daarmee voorkom je nodeloos risicovolle investeringen omdat je tenmisnte vooraf al een beetje feeling hebt of en wat de markt wil.
Beetje jammer.. Alle modmakers (of bijna alle) doen dit soort dingen zonder geld te eisen (want zonder geld komt het er niet, dus simpelweg eis je geld ervoor). Wat maakt hem dan zoveel beter dan hij mag incashen erop? En dan ook nog op zooi wat niet eens van hem is.

Laat ik het anders zeggen:

Als iemand nou echt een compleet origineel idee de grond uit stampt, zeg ik, sure. Waarom niet? Maar om een al zeer oud concept te nemen (World of Starcraft is al jaren in ontwikkeling, nu renamed naar Starcraft Universe ivm Blizzard) en dan na zoveel tijd eerst nog even geld gaan vragen.. dat vind ik erg apart.

[Reactie gewijzigd door lanerios op 13 augustus 2013 12:05]

Mensen kiezen zelf toch of ze het waard vinden of niet.

Heel veel projecten die gratis voor ons zijn, zijn uiteindelijk wel door iemand betaald.
Helaas heeft iedereen geld nodig om te kunnen leven.
Hij eist sowieso niets. Hij heeft dus een kickstarter; wezenlijk verschil.

En de meeste modmakers doen er jaren over om een alpha versie van een mod te maken vanuit een kleine achterkamer na hun normale werk. Ik neem aan dat hij als nieuw bedrijfje het geld niet heeft om mensen te betalen als hij niet gesponsord wordt door Blizzard.
ik hoop echt dat het hun lukt, het starcraft universium verdient een goede game.
Heb de mod wel eens gespeeld, het is heel gaaf hoe ze de Starcraft engine hebben gebruikt om een MMO te maken. Zag er indrukwekkend uit. Vond het verder wel erg saai qua gameplay en het besturen werkt niet helemaal lekker.
Gewaagd om te doen, maar zeker een leuke uitdaging hoop voor ze dat ze er succes mee hebben!
Ik blijf de bedragen die gevraagd worden om een game te maken bij kickstarter altijd bizar laag vinden. Ze stellen bijvoorbeeld dat het hun 135.000 - 100.000 = $35.000 kost om een moba te maken, terwijl double fine het niet eens redt om een point and click adventure te maken van $3,3 miljoen en gas powered games' financiele sores begon omdat demigod zo duur was om te maken (wat eigenlijk ook een moba mod was van een bestaande game: supreme commander).
Als Blizzard nou eens een RTS zou maken in de stijl van WoW, dat zou pas vet zijn...
Je bedoelt zoals Warcarft 1,2 en 3?
Dat lijkt mij ook gaaf!
Die RTS is er al een tijdje; Warcraft 3 :)
Je bedoelt Warcraft 3? Of mis ik het sarcasme?
Je mist voor zover ik kan zien geen sarcasme, maar hij heeft wel een punt. Ik zou een moord plegen voor een nieuwe warcraft RTS. Ik hoop dan ook dat als de laatste Starcraft II episode is uitgebracht, en de laatste WoW uitbreiding is geweest (volgens dat productslate die toen is gelekt eind 2014), er toch weer een nieuwe Warcraft (4) komt.
Had ze best wel een kleine bijdrage willen geven. Tot zo ver ik kan zien worden echter alleen credit cards geaccepteerd. Misschien dat ik iets over het hoofd zie. Misschien iemand hier die meer ervaring met kickstarter heeft?
zal niet gaan aangezien kickstarter alleen voor amerikaanse (en tegenwoordig ook canadese) 'bedrijven' is.
Ben benieuwd wat Blizzard er van vindt, toen het nog gratis werd ontwikkeld hadden ze al een probleem dus met de originele naam, maar nu meneer ineens geld gaat vragen kan ik me voorstellen dat blizzard ineens zeg, 'Ja ho eens even, zolang je er geen geld voor vroeg was het geen probleem, maar nu je geld gaat vragen moet je gewoon een licentie op de IP aanschaffen', of zeggen ze zelfs dat je gewoon moet stoppen.. En dat vindt ik dan ook niets meer dan logisch..
Deze beste meneer en zijn team doet dat met de goedkeuring van Blizzard.

Zie: 'While Blizzard is not directly affiliated with this project's production, we do communicate with them to submit bug reports and make technical requests. They have given their blessing/permission for us to launch this Kickstarter, and they are supporting our efforts by featuring SCU as an Arcade Highlight.'

Of anders: http://multiplayerblog.mt...ft-blizzard-ryan-kwinzen/

Wat wil je nog meer? dat die vent jou persoonlijk opbelt en komt vertellen das alles in overleg en met permissie van blizzard wordt gedaan. en dat Blizzard dat ook nog es herhaald, kom op zeg!
Ik heb het even gespeeld, en ik vind er niet veel aan. Het ziet er interessant uit, en er zitten al hopen dingen in het spel die je verwacht in een MMO, maar de besturing is gewoon ruk, dus daar is nog een hoop werk aan.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6DestinyAssassin's Creed UnityFIFA 15Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox OneAsus

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013