Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 69, views: 16.873 •
Submitter: Sake

Xbox Live Gold-leden zullen op hun Xbox One features die exclusief zijn voor een Gold-abo kunnen delen met andere gebruikers van de console. Zo hoeft per gezin maar één Gold-abonnement aanwezig te zijn, waarna iedereen van de extra's gebruik kan maken.

Xbox LiveMicrosoft noemt de constructie Xbox One Home Gold. Het houdt in dat verscheidene features die voorbehouden zijn aan Gold-abonnees, zoals multiplayer gaming, Game DVR, SmartMatch en Internet Explorer, gedeeld kunnen worden met andere accounts die van dezelfde fysieke console gebruikmaken. Gamers die geen Gold-abo hebben kunnen dan, met hun eigen gamertag, bijvoorbeeld online spelen zonder daarvoor te betalen, zolang er ook maar een gamertag aan de console gekoppeld is die wel aan een Gold-abo heeft.

De feature heeft ook betrekking op digitale content: downloadt de gebruiker met het Gold-abonnement dus een digitale variant van een game, dan kunnen de andere gebruikers van de console deze ook spelen. Dit kan ook als de gebruiker die de game gekocht heeft niet aangemeld is.

Home Gold is niet voorbehouden aan één fysieke console. Als een Xbox Live Gold-abonnee op de Xbox One van een vriend of vriendin inlogt, dan kunnen de andere accounts die op die machine aangemeld zijn ook gebruik maken van de extra features.

Reacties (69)

is duidelijk te zien dat ms en sony aan het sparren zijn met die features etc
des te beter voor de consument :D

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 10 augustus 2013 15:41]

Is dit niet zoiets als de PSPLUS van Sony? 1 abbo voor het gehele gezin (mits op 1 console)
Nee, dit gaat veel verder.
Speel jij bij een vriend en log je in, dan worden al je (digitale) aankopen op die xbox ook beschikbaar en alle gold functies ook, totdat je weer uit logt.
dit is op de ps3 ook al, tot max 2 systemen.
Wil je er meer, dan deactiveer je een system eerst, voordat je je account op de ps3 bij een virend kan activeren. Ga je weg, deactiveer je het system bij je vriend weer en activeer je weer een ander.
kijk! zo wil ik er nog wel voor betalen.

ik ben benieuwd of ze dit beleid ook voor de 360 zullen toepassen, dat zou geweldig zijn.
inderdaad, dit is een veel beter beleid dan het huidige. Dit is voor mij ook altijd een van de grootste minpunten van de 360 geweest. Als slechts één abonnement benodigd is, is het nog het overwegen waard.
Erg handig dit.

Ook interessant is wat Major Nelson nog meldde over de Microsoft Points. Dat die eruit gaan, was al langer duidelijk. Maar nu is dus ook bekend dat je wel een tegoed kunt behouden (zoals je met MS points ook altijd een voorraadje kon aanleggen). Hiervoor komen ook gift-cards in de winkel te liggen, dus heb je niet per se een Creditcard of Paypal te gebruiken.

Dus in plaats van 4000 MS Points, kun je straks ook 40 euro aan tegoed bij je account houden, mocht je nieuwe aankopen willen doen.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 10 augustus 2013 15:47]

Er verandert dus niets, behalve dat de valuta van MS points naar Euro's gaat.
Nou ja er veranderd niets?

Ik kon 4000 gold online goedkoper aanschaffen dan via de Xbox of lokale winkels.

Dus er veranderd wel degelijk iets voor de gebruikers die games met gold kochten die zullen nu iets duurder uitzijn.

Ik hoop dat de Gold kaarten nog wel online te koop zullen zijn. Somige winkels bieden Gold aan voor 30 euro terwijl dit in een winkel of via de site van MS toch ruim 50 euro kost.
Zal heus wel zo blijven. Immers, die points hadden ook een vaste prijs, maar werden toch voor een lagere prijs aangeboden.

Het naampje veranderd, meer niet. Adviesprijs van een game is ook 60 euro, toch kan je die vaak voor veel minder kopen. Same thing.
Plus dat je hetzelfde tegoed op de xbox, win8 en wp8 store kan gebruiken
Dat is alleen een voordeel als die stores buiten de Xbox Live omgeving uberhaupt iets te bieden hebben... ik vind het momenteel nogal een kaalgeslagen zootje, jij niet? Alles wat je nodig hebt is er, en dat is gratis...

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 augustus 2013 14:02]

ik snap nog altijd niet waarom basic features zoals multiplayer en internet browsing betalend moeten zijn. Het enige waarvoor ik zou betalen zijn dingen zoals online storage of premium content van filmkanalen.

Akkoord er zijn dingen die servers nodig hebben, maar dat is meestal omdat ze het zelf zo gewild hebben. Vroeger kon je gewoon rechtstreeks met elkaar verbinden en was er helemaal geen server-infrastructuur nodig.
Dat van de servers is niet echt een argument. Games op de PC waarbij je inlogt op servers van de ontwikkelaar/uitgever hebben er ook geen abonnement achter zitten. Da's gewoon een kwestie van de game kopen (vaak nog goedkoper dan de console-versie), installeren en inloggen.
Ja, maar dat is vaak ook alleen een master server die heartbeats ontvangt van dedicated servers. Daarnaast hebben die games vaak een microtransactie systeem om aan te verdienen.

Misschien dat er wel titels zijn waarbij er een console en PC versie is, waarbij de console versie betaald online kan en de PC versie gratis, maar ik heb ze nog niet gezien...
"ik snap nog altijd niet waarom basic features zoals multiplayer en internet browsing betalend moeten zijn. Het enige waarvoor ik zou betalen zijn dingen zoals online storage of premium content van filmkanalen."
Dat is net zoiets als je afvragen waarom je moet betalen voor een krant als je alleen de advertenties wil lezen.

Als je je Xbox uitsluitend en alleen wil gebruiken voor single player games, dan neem je geen Gold. Wil je gebruik maken van alle functies/features, dan betaal je een kleine 17 cent per dag voor het goed onderhouden en zeer uitgebreide Gold pakket.

Dat is toch niet echt zo ingewikkeld?

[Reactie gewijzigd door Yalden op 10 augustus 2013 16:33]

Blijkbaar is het toch vrij ingewikkeld, aangezien je de opmerking van Yalden niet echt begrepen hebt.

Yalden vraagt zaich af waarom er extra moet betaalt worden wanneer je een gekochte game online wil kunnen spelen. Je hebt al betaald voor de game, en hebt betaald voor je internet verbinding. Hier komt nog bij dat de meeste games op consoles P2P zijn dus waar betaal je nou uiteindelijk voor?
Voor de servers die het matching, ranking en secure verbindingen tot stand brengen.
MS host xboxlive/arcade games op eigen servers en staat garant voor de uptime. Bij sony laten ze dit aan de developer over om een oplossing te zoeken.

Om die, doodsimpele reden is xboxlive veel stabieler. Sony heeft dit onder de loep genomen en wil investeren, en om die reden moet je ook gaan betalen als je met je PS4 online wil.
Dus als je zelf Gold lid ben dan kan je inloggen op de console van een vriend en kan die genieten van alle perks?

Hopelijk houden ze de functie in stand om je eigen games te spelen op iemand anders zijn console zonder discs. Dat zou echt toegevoegde waarde hebben!
Die functie (alleen voor digitaal aangeschafte spellen) blijft intact. Je kunt overal inloggen onder je gamertag en dan bij je digitale library. Sterker nog, jij kunt bij een van je vrienden inloggen, een game downloaden die je vriend dan ook kan spelen mist jij ingelogd bent, terwijl hetzelfde spel op jou eigen xbox thuis door iemand anders ook gespeeld kan worden (met een andere gamertag, maar wel gebruik makend van jou live account op die box)

Het is alleen nog niet duidelijk of je dan ook kunt coopen, dat zou helemaal mooi zijn.
Geloof er helemaal niks van! Onder 1 dak zal wel (1 ip adres) maar met vrienden zeker niet. Zou betekenen als ik een account aanmaak speciaal voor singleplayer games en de inlog gegevens deel met 5 vrienden dat we 1 game kopen en deze allemaal kunnen spelen (niet tegelijk uiteraard). Kan nu ook maar nu moet je dan de disk steeds meenemen en je profile steeds salvagen.
Lees het stuk nog eens en met name Als een Xbox Live Gold-abonnee op de Xbox One van een vriend of vriendin inlogt,
Dat bedoel ik dus precies. Als ik een gold account heb en ik koop daar 10 games op. Vervolgens geef ik jou mijn inloggegevens, jij logt daarmee in en kan dan met je eigen profile mijn 10 games spelen.... (Wel zolang mijn gold profile is aangemeld) Lijkt me erg sterk dus dat dat klopt.... Zou de inkomsten nogal derven
Ja en als jij thuis inlogt is je vriend het dus weer kwijt.... Klinkt dus prima :)
Ja het klinkt prima, maar eerder to good to be true..... Denk je dat ontwikkelaars dit goed gaan vinden? O nee MS prima plan, laat gebruikers onze games maar rustig uitwisselen terwijl er maar 1 game verkocht is......
TOU claimen duidelijk dat je je gegevens niet mag delen of anderen van jouw account mag laten gebruik maken. Bannable offence.
Aha daar zit dus het addertje, kon het me al niet voorstellen. En dat spotten ze zo, mijn account op 4 consoles met 4 verschillende ip's :-( Je zou anders zelfs games kunnen verhuren via een gold account constructie met password beheer :-)
Ik denk ook wel dat er een controlle aan hangt. Als MS ziet dat je vaak vanaf verschillende consoles inlog op fysiek andere locaties je dan toch een melding krijg.

Ik denk ook dat dit systeem meer bedoeld is voor mensen die een extra console hebben staan voor hun zoontje/dochter. Nu moet men 2x gold aanschaffen Dan is het mogelijk dit onder 1 paraplu te doen.
Valt wel mee met die inkomstenderving denk ik. Het is totaal niet praktisch om te doen wat jij zegt voor de meeste gamers, je kan immers nooit tegelijk gamen.. Voor de minder fanatieke gamers die af en toe een game spelen is het wel een optie denk ik.
Daarom zeg ik ook dat je met een paar man een appart single player account moet maken. Kan je gewoon samen multiplayer spelen op je normale account maar de singleplayer games speel je los van elkaar op dat uitwisselaccount :-) kost je 35 euro voor een tweede gold abo maar games kosten nog maar 1/4 van de prijs (bij 4 man)
Mensen die die moeite voor singleplayer games willen doen, laten hun machine wel ombouwen. Ik geloof dat het hoogstens een maand zal duren na de release wanneer iemand dat mogelijk heeft gemaakt.
Gelukkig nog iemand die de zaken wel begrijpt.

Het is leuk dat je Gold perks kan delen maar omdat een account maar 1 keer kan inloggen op een Xbox is het redelijk nutteloos voor alle doeleinden, behalve dat ene doeleind 'gamen bij een ander thuis'.

Vriendengroepen die online spelen hebben er per saldo geen fuck aan want hoe ga je samen op 1 account aangekochte games spelen? Dat kan alleen splitscreen.

Microsoft is overduidelijk op zoek naar manieren om met minimale inspanning en kosten de gamers aan zich te binden voor de XboxOne. Dit lijkt voor de domme schapen een geweldige zet, voor de minder naieve gamer is dit zo doorzichtig als glas en totaal niet praktisch.

De dikke vette adder onder het gras die nog niemand heeft opgemerkt... Deze zet van MS is een argument om always-online opnieuw te gaan promoten als het dingetje van de toekomst. Het biedt nu namelijk wel voordelen. Zou je denken.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 augustus 2013 14:11]

Je kan meer op 1 locatie ingelogd zijn. Dus als je thuis inlogt word je vriend weer uitgelogd op zijn console.
Je moet gewoon altijd spelen met een van je subaccounts, die blijven immers toegang houden wanneer een vriend in zijn huis met jouw hoofaccount je games binnenhaalt. Hij moet die account ingelogd houden om vervolgens met zijn eigen subaccount te kunnen gaan spelen maar dat maakt niet uit, jij hebt die account alleen nodig om ietste kunnen kopen, wat zelfs die vriend voor je kan doen als ik het goed lees. Ondertussen download jij al zijn games met zijn account en blijf daarmee ingelogd, en met je subaccount kan je vervolgens al je eigen en zijn games gaan spelen.

Edit: waar ik op hoop klopt idd niet, het staat er niet maar het zal wel zo zijn: zodra jij of een vriend met jouw Gold account inlogd bij die vriend thuis zal bij jezelf thuis iedereen de perks van Gold verliezen.

[Reactie gewijzigd door VonBraunschweig op 10 augustus 2013 18:28]

Neeeee dan mis je een stukje, dat geldt alleen op de console waar mijn account aan is gekoppeld (master console zeg maar). Voor de rest geldt dat dat losse gold abo online moet zijn om de games te spelen.
Zelfde als Steam dus! :)
Ik heb nooit begrepen waarom je voor een basis functie zoals een browser een Gold abonnement moet nemen.... |:(
mensen... koop gewoon een pc. Als je zo nodig op je TV moet gamen met een controller; steam big screen mode... done.
@Spanky79: onbegrijpelijk dat je zoveel -1tjes gemod krijgt want je hebt gewoon gelijk en het argument is des te sterker omdat de concurrent (Sony) niet aan dit soort praktijken doet.
Ik snap het wel als je verder kijkt naar de plannen van Microsoft. Zij hebben hun servers aantal verdubbeld tot 300.000 (Uit mijn hoofd!) en dat moet natuurlijk betaald worden. Daarvoor ze hebben de Gold subscriptie. Om mensen nu ook echt zich laten aanmelden ervoor maken ze de meeste functionaliteiten alleen beschikbaar voor Gold.

Zelf vind ik het totaal niet erg om dus 40 euro per jaar te betalen (Check pricewatch voor goedkoopste.) en dan genieten van een de alle functionaliteiten van Xbox Live die nu met Xbox One alleen maar beter worden met cloud rendering. Zo is de stad van Watch Dogs veel levendiger op Xbox One dan op PS4 doormiddel van de cloud rendering.
"Zo is de stad van Watch Dogs veel levendiger op Xbox One dan op PS4 doormiddel van de cloud rendering. "

Bron?
Ik denk dat dit er mee te maken heeft(gewoon googlen)

http://modcrash.com/watch-dogs-better-on-xbox-one/
mjah, een of andere gast van watchdogs heeft gezegd dat zulk soort dingen eventueel zouden kunnen in toekomstige titels.

Niet in watch dogs dus.
Tja, ik vond dit zinnetje uit het artikel van Modcrash (gelinkt door GameR!) toch het meest veelzeggend:

"This feels like the win Xbox One needed at the moment and nobody seems to be picking up on it"

Toevallig dat de Xbox One opeens geweldige cloud based ervaringen gaat toevoegen. Wederom zeg ik: Microsoft zet alle PR-zeilen bij met vage beloftes die compleet oncontroleerbaar zijn. We hebben Watch Dogs alleen in preview modus gezien, niemand heeft die schijf nog thuis liggen, dus het is gewoon koffiedik kijken maar gezien de huidige strijd waarin Microsoft de verliezer lijkt te worden, moet je dit soort berichten gewoon met een enorm dikke korrel zout nemen.

Gaat Ubi nu werkelijk een aparte cloud bouwen voor de AI en/of physics en die manuren weggooien bij de PS4 versie? Geloof je het zelf? Geen enkel bedrijf met een normaal kosten/baten perspectief doet zoiets, zeker niet voor een product dat op alle vlakken identiek zal zijn.

[Reactie gewijzigd door Vayra op 11 augustus 2013 14:20]

Gaat Ubi nu werkelijk een aparte cloud bouwen voor de AI en/of physics en die manuren weggooien bij de PS4 versie? Geloof je het zelf? Geen enkel bedrijf met een normaal kosten/baten perspectief doet zoiets, zeker niet voor een product dat op alle vlakken identiek zal zijn.
Nee, natuurlijk niet. Ze bouwen die niet voor PS4. Zo simpel is het. In het geval dat Microsoft developers tegemoet komt om gebruik te maken van Azure en het ze dus ook makkelijker maakt om daarvoor te ontwikkelen, dan heeft MS gewoon een voordeel. Bij de PS4 moet het gewoon allemaal op het console zelf gerealiseerd worden en worden daar dus de manuren aan besteed.

En het is niet toevallig dat MS opeens geweldige cloud-based ervaringen gaat toevoegen. Dat zeggen ze al vanaf de bekendmaking. Het opvallende is dat er developers zijn die dit beamen, maar dat het enige dat de wereld lijkt te zien alleen maar is: "PS4 heeft betere grafische kaart dus is 50% sneller." Bij deze dan ook, veel plezier met je grafische kaart complexe AI te laten berekenen.

En dat het product op alle vlakken identiek zal zijn is natuurlijk ook nonsens. Ze brengen het ook op de PS3 en 360 uit. Dat zal gewoon ten koste gaan van een hoop zaken die wel op krachtigere machines gerealiseerd kunnen worden.
laat me gokken, jij ben wel tegen het DRM beleid wat MS wilde doen met de xbox one, maar jij wil wel elk moment van de dag gebruik willen maken van de internet explorer optie op de xbox one 8)7

de xbox one is volgens mij gebouwd voor het spelen van games, en als extra betaalde optie levert MS de mogelijkheid om er ook op te kunnen browsen wat daar zo vreemd aan is kan ik nie echt bedenken.
Omdat browsen op de PS4 wel gratis wordt? En omdat zowat op elke console/handheld wel een browser functie is?(dat ook gratis is)

[Reactie gewijzigd door BJ_Berg op 11 augustus 2013 05:41]

"de xbox one is volgens mij gebouwd voor het spelen van games,"

Nou, niet als je microsoft mag geloven.

Kijk maar even goed naar de E3 presentatie. Hoeveel van de tijd ging het over games en hoeveel van de tijd ging het over andere zaken?
Je kan duidelijk merken dat microsoft, de bouwer van de x1, dat ding hebben gebouwt om de gold abbo's te verkopen. Je kan niet eens multiplayen zonder en reken maar dat je een gold abbo nodig gaat hebben voor de cloud diensten.
Dat je meerdere accounts op 1 console kan hebben en dat er 1 abo nodig is om iedereen te laten genieten is niet meer dan logisch, zie je nu al met PS+, je kan het niet maken om 2, 3, 5 abo's per gezin te willen slijten, 1 is duur genoeg.

Bij een vriend thuis inloggen en je digitale games downloaden en spelen is mooi, zeker wanneer je familie thuis kan blijven spelen. Maar ik moet het nog zien, er zullen vast restricties zijn. Want volgens mij kan je zo met een goede vriend afspreken om alles te delen met 2 koopaccounts en zoveel speelaccounts als je wilt. Je logt thuis in, koopt een game, en je logt weer uit. Iedereen thuis kan online gamen met zijn eigen speelaccount, jij ook. Waarom zou je met de account waarmee je de game hebt gekocht moeten spelen?
Je vriend doet hetzelfde. Vervolgens loggen beide thuis in met de koopaccount van de ander, trekken alles binnen wat ze willen spelen, en zo kan volgens mij iedereen in beide huizen alles spelen wat er samen gekocht is. En niet eens zo moeilijk, beetje afspreken welk huis wat wanneer koopt.

Oh wacht, Kinect zou dat nog wel eens gauw in de gaten kunnen hebben. I cannot let you do that Dave :)
Vraagje: je hebt de frontcam van je smartphone afgeplakt?
En je wil geen Sony Eye bij je PS4?
eigenlijk wel ja mijn smartphone zit 24/7 in een hoesje de cam kan dus niks zien
Nee natuurlijk niet, hoe kan men mij anders zien? Geen tinfoilhats hier hoor, wees maar niet bang. En nee, ik ook wil geen PS Eye oid, ben geen fan van de games die daarvoor gemaakt worden. Net als Kinect, en alhoewel ik begrijp dat developers eerder geneigd zijn er iets mee te doen nu Kinect in het basispakket zit zie ik mezelf nog steeds niet zwaaien naar mijn scherm.
ik zou liever zien dat ik op meerdere apparaten met 1 account uit de voeten kan dus 1 in de woonkamer en 1 op de slaapkamer.

heb er maar wel 1 besteld, zijn opeens een stuk goedkoper in de price watch :+

[Reactie gewijzigd door strompel op 10 augustus 2013 17:01]