Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 250 reacties

Larry Hryb van het Xbox-team van Microsoft pakt in een video een van de allereerste productie-exemplaren van de Xbox One uit. De grootste verrassing is dat er toch een headset bij de console wordt meegeleverd.

Hoewel de console pas in november in de winkel verschijnt, rollen de eerste productie-exemplaren van de Xbox One inmiddels van de band. Larry Hryb, in het dagelijks leven director of programming bij het Xbox Live-team van Microsoft maar bij het publiek beter bekend onder zijn gamertag Major Nelson, toont in een video een van de eerste exemplaren van de special day one-edition uit van de Xbox One.

Bij het uitpakken van de doos valt vooral op dat er bij de console ook een headset geleverd wordt, waar Microsoft eerder had aangegeven dat die los aangeschaft diende te worden. Volgens Hryb zit de headset zowel bij de speciale day one edition als bij de standard edition van de console. Verder bevat de doos de console, de nieuwe versie van Kinect, de voeding, een hdmi 1.4-kabel, die dus voor 4k-beeld geschikt is, en een controller. De day one edition is voorzien van een day one-logo.

Microsoft heeft wel bekendgemaakt dat de console in november in de winkel verschijnt, maar nog niet op welke dag. De console gaat 499 euro kosten. De day one edition wordt ook in Europa op de markt gebracht.

Microsoft Xbox-eindbaas Larry Hryb pakt de eerste Xbox One uit

Reacties (250)

Reactiefilter:-12500228+1136+211+30
Moderatie-faq Wijzig weergave
1 2 3 ... 7
Wat heeft men toch tegen voedingsblokken? Een blok tegenover intern is:

>Makkelijk vervangbaar, mocht het ooit stuk gaan
>Betere shielding van noise, minder interferentie-kans met wifi en het systeem zelf
>Betere verspreiding van warmte, voeding is passief gekoeld dus stil
>Meer ruimte voor een grote CPU-fan, dus stiller en runt koeler
>Doordat alles niet gepropt is, betere airflow, potentiëel langere levensduur

Onthoud dat een makkelijk systeemontwerp waarin alles niet in elkaar gepropt is minder kans op falen heeft!
Naar mijn weten is het gewoon kostenbesparing. Alle versies zijn dan identiek voor 110 en 220 volt. Andere adapter erbij en klaar. Bij de ps4 krijg je verschillende versies. Denk niet dat er achterop een switch zit van 110 of 220 volt.
De powerbrick van Xbox One ondersteunt alle spanningsniveau's. One fits all.
Major Nelson, die zichzelf laat zien in zo'n video? Meestal laat hij zich alleen zien op grotere evenementen.

Om even over de inhoud te praten: ik vind het jammer de de Kinect standaard bij de Xbox One zit. In mijn geval zal ik nooit iets met die Kinect doen maar ik moet er wel voor betalen. Zonder een nieuwe console war te willen starten ( we blijven het een gevoelig onderwerp vinden ). Bij de PS4 vind ik dat wel een beetje beter gedaan. 400,- euro voor een PS4 zonder Playstation Eye. Dus geheel optioneel als je die later erbij wilt kopen. De lichtbalk op de Dualshock 4 controller is dan wel overbodig, omdat die correspondeert met de Eye. Maar dat zit volgens mij niet in de weg.
Dus geheel optioneel als je die later erbij wilt kopen
Met als resultaat: halfbakken implementaties in games omdat men er nou eenmaal niet vanuit kan gaan dat iedereen er een heeft, waardoor het dus geen essentieel onderdeel van de gameplay uit kan maken maar alleen als iets extra's wordt toegevoegd. Tenzij je je game natuurlijk specifiek op Kinect/PSEye richt, met een veel kleinere afzetmarkt tot gevolg.

Nee, de énige manier om zo'n nieuwe manier van input goed te integreren in de gehele beleving van de console is door 'm standaard toe te voegen. Goede keuze van MS als je het mij vraagt.
De Kinect voegde op de Xbox360 helemaal niets toe, diep spijt dat ik daar ooit geld aan uitgegeven heb. ik weet achteraf niet wat me bezielde. Dus persoonlijk vind ik de keuze van Sony veel beter.
En grootste reden dat niemand het gebruikt behalve puur kinect games is omdat het niet standaard bij de console zit. Dus waarom zou je tijd besteden als maar klein % het heeft.
Dance central is best wel geinig hoor. Het is niet iets wat je dagelijks speelt ofzo. Maar als er een groepje vrienden op bezoek is, geeft het wel een hilarisch effect als iedereen zichzelf zo voor lul zet ;)
ik vind het juist een grote faal van Sony
zo bouwt Sony ook een connectie is tussen PS4 en Vita
allemaal heel leuk, maar aangezien het aantal mensen die beide hebben niet zo groot is, gaan ontwikkelaars zich totaal niet richten op de mogelijkheden, je kan immers geen MP-games maken waarbij iemand met een eyetoy of vita een voordeel zou hebben

bij de x1 is het duidelijk: iedereen heeft een kinect en kan dus voor alles ingezet worden
Aan de andere kant, alleen xbox one bezitters hebben gegarandeerd een kinect, dus bij een multiplatform titel zal een dev het vaak alsnog verwaarlozen.

Ik denk ook dat de snellere graphics hardware in de ps4 vaak verwaarloosd zal worden, spel tweaken op de xbone tot het goed loopt, daarna op de ps4 de resolutie of antialiasing wat hoger en klaar.
Of de day one edition in Europa te koop zal zijn, is niet bekend.
Bij navraag van mijn pre-order bij Intertoys bleek dat het gewoon om een Day One console gaat, aldus de informatie daar.
Ook gewoon online te koop in de nederlandse Microsoft store: http://xbox.microsoftstor...e.PDP/productID.282414600
Mijn hemel, de achterstand op de PS4 lijkt groter en groter te worden.

Ten eerste, zoals hierboven al vaker gezegd; waarom slaagt Sony er wil in om met dezelfde hardware de voeding in een kleinere behuizing te verwerken.

En ten tweede uiteraard de Kinect sensor. Iedereen die bedenkingen heeft bij het apparaat door de recente NSA/Prism onthullingen wordt hier standaard als alu-hoedje downgemod. Maar mijn hemel, er is nu toch wel zoveel bekend aan het worden dat het simpelweg weglachen van alle bedenkingen niet echt meer van deze tijd is?

En afgezien daarvan, wie wil er nu zo'n lelijke vierkante doos onder z'n 2cm dikke LED-TV 8)7 . Heb er de ruimte niet eens voor.

Ben altijd xBox gebruiker geweest, maar dit gaat hem echt niet worden. Dat ik daarbij ook nog ¤100 bespaar is dan ook nog mooi meegenomen.

[Reactie gewijzigd door alexbl69 op 8 augustus 2013 17:17]

Ten eerste; Wat het grote nadeel van die kleinere behuizing en interne voeding zou kunnen zijn is hierboven ook al meermaals uitgelegd.

En ten tweede; Als je privacy bedenkingen hebt bij een Kinect in je huiskamer, dan zijn daar ook diverse oplossingen voor. Hierboven is ook al door meerdere personen uitgelegd waarom het weldegelijk zin heeft de Kinect "verplicht" te maken anders dan dat het moest van de NSA om in je huiskamer te kunnen kijken (wat volgens mij trouwens absolute nonsens is).

Dat weglachen van de "aluhoedjes" is dus meer een weglachen van "PS-fanboys" die suffe "argumenten" blijven herhalen. Denk ik.

Afgezien daarvan... Beauty is in the eye of the beholder.

Als jij echt altijd Xboxer bent geweest, zou je dan niet even wachten tot je erop hebt kunnen spleen voordat je hem de grond in schrijft? En anders; veel plezier gewenst met je PS4, je 100 euro en het fijne gevoel dat je nu blijkbaar hebt van het meedoen aan de anti-hype.

[Reactie gewijzigd door Yalden op 8 augustus 2013 21:50]

Is het nu echt de bedoeling dat je zo'n kinect op je scherm plaatst? Ik heb geen ervaring met een kinect maar als ik kijk naar mijn lcd schermpje dan vraag ik mij ten zeerste af hoe ik dat moet realiseren.
Nee, hoeft niet op je scherm maar kan overal waar jij het wil geplaatst worden. Wat wel moet is dat hij midden tussen de speler(s)en het beeldscherm komt, of recht boven of recht onder het beeldscherm. Anders werkt het niet goed.

Voor Skype met beeld en zo hoeft hij niet per se in die rechte lijn te staan.
een powerbrick is wel erg 2005.

alles kunnen ze tegenwoordig kleiner maken en compacter wegwerken, maar dat snap ik niet. waarom is het console groter en tevens moet het een powerbrick gebruiken? Sterker nog, waarom kunnen ze oudere hardware in een kleinere "doos" pakken net zoals de ps3 fat?
Powerbrick zit erbij om de kosten te drukken.

Hardware is groot:
1. om niet nog een keer warmte problemen te krijgen
2. Geen kleine luidruchtige koeler te hoeven monteren
"beautiful little [kinect] sensor" > heeft een kast ter grootte van 1/3e xbox 360 in zijn handen.
"the power brick" > En we leven in fucking 2013. Flikker op met je power bricks en zet dat gewoon in dat mega apparaat zelf dat bijna net zo groot is als mijn game PC die voor 90% uit lucht bestaat (en een ingebouwde voeding heeft)

/rant.

xbox 360 + kinect heeft ook al belachelijk veel draadjes, stekkers en een veel te grote power brick, terwijl de PS3 gewoon 1 apparaat is zonder extra doosjes en volgens mij zelfs ook kleiner is.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 8 augustus 2013 15:43]

De power brick en de sensor schrok ik inderdaad wel van, de grootte.
Wat ik verbazend vind is dat de USB poorten nooit lekker toegankelijk zijn. Nu ook weer waarom niet eentje even aan de voorkant voor het gemak.

En waarom zit er geen X64 processor in? Ik bedoel X86 is toch wel wat uit tegenwoordig.
Er zit wel degelijk een 64-bit CPU in de Xbox One. Een AMD Jaguar met acht x86-64 cores. Dezelfde chip zal trouwens in de PS4 te vinden zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Jaguar
https://en.wikipedia.org/wiki/X86-64
https://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_one
Je gemiddelde AMD of Intel CPU is ook gewoon X86, met een 64-bit extentie, zo ook de CPU van de Xbox One en PS4, gewoon een X86 met 64-bit extensie....dit is al lang bekend.
Achter dat verdomde klepje ja, heb usb sticks die er niet eens inpassen...
Dat ligt dan aan jouw USB sticks, als ik een normale USB stick pak kan ik die er zonder enige moeite insteken.
Als hij als consument ervoor kiest dat hij die grotere USB-stick wilt gebruiken, dan moet hij dat toch gewoon kunnen?

Kijk bijvoorbeeld naar de PS3, daar zijn de USB poorten ook gewoon bereikbaar voor USB-sticks van (bijna) elk formaat.
Een 64 bit architectuur is echter ook gewoon een X86 processor, met aanhangende 64 bit instructie set (x86_64)
Wat ik verbazend vind is dat de USB poorten nooit lekker toegankelijk zijn. Nu ook weer waarom niet eentje even aan de voorkant voor het gemak.

En waarom zit er geen X64 processor in? Ik bedoel X86 is toch wel wat uit tegenwoordig.
x64 en x86 zijn Microsoft termen. 64-bit (AMD64/ x86_64) is gewoon extensie op het x86 platform. Alle (in Microsoft-taal) x64 processors zijn dus x86.

Daarbij waren de eerste x86 processoren 16 bits dus x86 heeft niks te maken met het aantal bitjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/X86-instructieset#16_bits

Daarbij is het waarschijnlijk dat de PS4 en Xbox One allebei een x86 CPU hebben met de de 64-bit extensie.

[Reactie gewijzigd door Trokken op 8 augustus 2013 16:53]

Maar is een losse powerbrick niet makkelijker te vervangen dan een interne?
Ik heb bij mijn Xbox 360 nooit een power 'brick' vervangen .. (Geld tevens voor ingebouwde voeding van PS3, werkt allemaal nog perfect)
Een powerbrick levert ook veel hitte op, en daar is er binnen de console al genoeg van af te voeren. Bovendien levert het actief afvoeren van hitte lawaai op, dus heb je met een externe powerbrick een stillere console.
Vergelijk het geluid van de oorspronkelijke PS3 en X360 maar eens.

PS3 had een interne voeding en was bijna niet te horen wanneer je er meer dan 1 meter er van af zat.

X360 klonk als een koffiezetapparaat dat probeerde te concurreren met je stofzuiger.

Gelukkig is er met de revisies een hoop gedaan aan hoe luidruchtig de 360 was.
Maar dit geeft al aan dat een externe powerbrick niks zegt over de geluidsproductie, behalve dat de fabrikant meer aandacht moet besteden aan de koeling om het geluidsniveau binnen de perken te houden.
Met een losse powerbrick is de console makkelijker te vervangen in het geval van RROD.
(uiteraard bedoelt als grapje, NOFI)
Ik heb 1 powerbrick en 1 HDMI kabel, welke draadjes heb jij dan nog? :?
SPDIF, ethernet en Kinect, maar that's besides the point. Een PS3/4 mey Eye heeft inderdaad net zoveel kabels. XOne heeft daarnaast nog HDMI in en IR out. Hoef je natuurlijk niet te gebruiken, en gebruik je nu typisch ook al als je beschikt over een HDMI receiver en IR blaster om apparatuur bij gesloten kastjes te besturen. Er komen dan weliswaar meer kabels uit de console, maar daartegenover staat dat het andere huidige kabels vervangt.

Ik vraag me eigenlijk af of de Kinect ook als IR repeater dienst kan doen?

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 augustus 2013 15:52]

De kinect kan die taak ook op zich nemen, dat zegt hij in het filmpje :) de poort is er enkel voor wie toch een afzonderlijke sensor nog wil :)
Nee, er wordt gesproken over het blasten van IR. De Kinect kan dat de kamer in doen, en anders heb je aan de achterkant nog een IR out port. Dat de Xbox je apparaten kan bedienen is al langer bekend, maar dat gebeurt dus vanuit de software zelf. Maar wat ik me afvraag is of het IR signalen die de Kinect opvangt ook rechtstreeks door kan sturen naar de IR out port. Oftewel, of ik met de standaard afstandsbediening mijn STB kan bedienen terwijl hij achter een gesloten deurtje staat. Liefst ook nog als de Xbox uit staat. Dát lees ik nergens. Het ligt wel voordehand, maar ik zou er graag een bevestiging van zien. Het betekent namelijk dat ik mijn oude IR repeater de deur uit kan doen dan.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 augustus 2013 20:28]

+ kinect die ook weer een eigen voeding heeft
Kinect heeft een eigen aansluiting in de console dat wel, maar heeft die een eigen power dan? Voor zover ik kan zien bij de video niet namelijk?
Bij de 360 wel. Ik ga ervan uit dat ze dat voor de XOne wel ingebouwd hebben.
Dat hadden ze al ingebouwd bij de Slim, aparte voeding was alleen het geval als je een oudere 360 had.
Ik heb een xbox slim 250gb met losse kinect sensor. Gelijktijdig gekocht, maar niet als 1 pakket.
Vertel je mij nu dat ik de voeding gewoon eruit kan laten?

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 8 augustus 2013 16:30]

Haha, ja :) n00b :+
The Kinect Sensor Power Supply provides power and connectivity to an original Xbox 360 console* to make sure you can continue using your Kinect anywhere, anytime. Even if you leave your power supply at a friend's house by mistake, you don't have to worry. You now have a backup power supply.

*The Xbox 360 S console is already equipped with a unique port to power and connect the Kinect Sensor.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 augustus 2013 16:33]

de X360 is 1 power brick plus 1 HDMI naar de TV en 1 naar de kinect. valt allemaal wel mee hoor ;)
Haha inderdaad. Die draad van de kinect sensor is ook echt van een enorme dikte...geen dun ding zoals de wii sensorbar die je onopvallend ergens langs kan halen. De PS3 heeft geen huge powerbrick. Teleurstellend.
Afzonderlijke powerbrick = betere vervangbaarheid van onderdelen, en betere distributie van warmte

Een console gaat niet voor altijd mee. Het is goed dat bepaalde onderdelen apart worden gehouden.
dat heeft gewoon met het design van de console te maken. Bij PS3 nooit problemen gehad met warmte afvoer en had een interne voeding. Mijn XBOX 360 is twee keer vervangen, had een externe voeding, maar toch werd deze te snel heel heet/te heet!
bij de PS4 is de voeding ook gewoon ingebouwd.
En we leven in fucking 2013. Flikker op met je power bricks en zet dat gewoon in dat mega apparaat zelf dat bijna net zo groot is als mijn game PC die voor 90% uit lucht bestaat (en een ingebouwde voeding heeft)
Het lijkt me niet nodig om je er zo druk om te maken. Rustig maar.
Ik denk dat je je toch een beetje vergist in het formaat van de Xbox One. Die kinect sensor ziet er niet breder uit dan de huidige kinect, alleen is hij wel een stuk dieper.

Ik vind het behoorlijk knap dat jij een game PC hebt die in de categorie zit van de Xbox en een interne voeding heeft. Mijn Alienware X51 is krapaan een game pc (in de ogen van echte PC gamers), terwijl deze al behoorlijk vol zit én een powerbrick heeft. Daarmee is die vrij kleine PC nog steeds een stukje groter dan de Xbox 360.

Het neemt inderdaad niet weg dat het jammer is dat ze de voeding niet hebben kunnen wegwerken in de behuizing. Zo'n brick is lastig genoeg wegwerken onder je bureau, laat staan achter je tv-meubel in de huiskamer. Maar, als het alternatief oververhitting en red rings of death is dan zie ik toch wel het voordeel ervan.
Jij had dus liever het dubbele betaald voor je nieuwe console? Of denk je dat zowel MS als Sony dik gaan verdienen aan de consoles tegen deze prijzen?
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat (vooral de PS3) een juweeltje was/is. Deze architectuur kan nog makkelijk mee en is wanneer ze wat fouten mbt geheugen gebruik fixen in de architectuur mogelijk superieur qua rekenkracht aan de nieuwe generatie consoles.
Ok, dan heb ik je blijkbaar verkeerd begrepen...Sorry.

Maar wat je nu zegt, dat de XBOX360 en PS3 nog makkelijk mee kunnen... Ja, dat is waar, op zich...

Maar ik (en met mij denk ik heel veel meer mensen) zitten al jaren te wachten op de volgende grote stap... En dan zijn zowel de Xbox One als de PS4 denk ik tenminste vier, vijf, zes, noem maar op zoveel keer krachtiger dan de huidige 360/PS3 generatie, waarbij dan de Xbox One in tegenstelling tot de PS4 ook nog eens een hele grote stap neemt in controller functionaliteit met de standard Kinect (2).

Heb ik je nu beter begrepen?
sony/microsoft maken geen verlies op deze consoles, aangezien ze zelf veel van de componenten bakken.

AMD levert geen chips, amd heeft ze in licentie gegeven..
Meer geld verliezen dan als de PS3 is onmogelijk, dan had de PS4 199 euro moeten kosten. :+
en qua productie kosten is de huidige PS3 slim niet veel goedkoper als een PS4. (sony zal relatief vrij snel stoppen met de PS3 productie)

[Reactie gewijzigd door stewie op 8 augustus 2013 21:10]

Ik heb ook niet gezegd dat er verlies zou worden geleden op de consoles tegen de genoemde prijzen, al wil ik dat ook niet uitsluiten, maar als er winst op zou worden gemaakt zal dat geen hoog percentage zijn.

Wat mijn punt eigenlijk was is dat een console met "eerste rangs" pc hardware tenminste voor het dubbele gelanceert zou moeten worden. De top grafische kaarten van dit moment alleen al kosten het dubbele van deze consoles.
het zal meer zijn dan op de xbox360/PS3 in de eerste 3 jaar, aangezien ze beiden die dingen tegen verlies hebben verkocht "en Sony heeft expliciet gezegd dat de PS4 niet met verlies verkocht wordt"

in een wereld met aandeelhouders kun je dat soort dingen niet zomaar zeggen.
Wat ploft ie dat allemaal tactloos neer zeg... en magisch is de verpakking van rond de controller :D maar de console ziet er wel leuk uit zo, jammer van de gigantsische adapter idd...die van de 360 is ook al zo groot, niemand wil kabels achter z'n tv en al helemaal niet een adapter ter grootte van een baksteen!

En dat ie de 4k rated HDMI kabel aanprijst is wel leuk, maar games spelen op 4k gaat hij waarschijnlijk niet kunnen... En daar gaat het natuurlijk wel om.
Games zullen inderdaad niet in 4K spelen, maar het weergeven van foto's in 4K lijkt me wel mogelijk. Bovendien worden aan HDMI 1.4 kabels strengere eisen qua shielding gesteld, wat altijd een plus is ten opzichte van die 5 euro Aldi HDMI kabels.
Voor de afstanden die de meeste mensen in de praktijk met HDMI moeten overbruggen is een '5 euro Aldi HDMI kabel' ruim voldoende. Kwaliteitsverlies treedt bij goedkope kabels niet merkbaar op bij bijvoorbeeld 50 cm, daar zijn diverse tests aan gewijd.
"2 euro action HDMI kabel"
en kwaliteitsverlies treed helemaal niet op bij HDMI kabels.
1. je hebt beeld
2. je hebt artifacts rond scherpe controuren (defecte kabel)
3. je hebt geen beeld.

het is digitaal oftewel je signaal vervormt niet over de lengte
Ik weet niet waar jij signaal analyse hebt geleerd maar over lengte heb je degelijk signaal verlies, ook voor digitale signalen. Een digitaal signaal is in theorie een analoge signaal maar dan met stap frequenties voor de 0 en de 1 (functie van tijd). Er gaat dan DC door je kabel en door de weerstand kan het verschil in de stap responsie kleiner worden waardoor het verschil tussen 0 en 1 ook kleiner wordt.

In andere woorden, je signaal vervormt wel over lengte waardoor bits 'kwijt' kunnen raken waardoor je artifacts krijgt.

Puur principe van energie behoud.

Maar ik zal eerlijk zijn, in de praktijk merk je het inderdaad niet tenzij je debiele afstanden gaat afleggen

[Reactie gewijzigd door Ortixx op 8 augustus 2013 17:09]

Artifacts heb ik benoemt bij stap twee oftwel die optie heb ik erbij gezet.Over het algemeen krijg je artifacts als je een defecte kabel of (zoals jij zegt) debiele afstanden af ga leggen met een hele goedkope kabel zonder shielding.
ik snapte jouw zinnen in je comment niet helemaal, mijn fout.
En als je bij digitaal signaal verlies krijgt.... mis je wat 1's en 0en. Dit betekend dat je wel of geen beeld hebt. Net zoals bij Digitale satellieten.

Simpel. Heb je met die ene HDMI kabel beeld? Dan is het ook een goede kabel klaar. :) Heb je geen beeld.. wat vaak belangrijker is bij lange HDMI kabels van 10meter of langer. Dan heb je gewoon geen beeld.

De hele transitie naar HDMI is juist om beeld en geluid de combineren en daarbij de kwaliteit te waarborgen zodat deze altijd goed is.

Bij analoog vervormt het signaal echter, maar je krijgt altijd een deel van de info binnen. Bij digitaal krijg je het binnen of helemaal niet.

Conclusie: Goedkope Action HDMI kabels van 2,99 eurie zijn prima. Op lange afstanden van 10+ meter heb je meer kans op goedkope kabels die gewoonweg niet werken.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 8 augustus 2013 19:38]

En deze is gratis, want hij zit er al bij ;)
Precies. 10 mtr kabel a 20 euro, gewoon standaard spul en het beeld en geluid? Geweldig!
Het gaat niet alleen om kwaliteitsverlies maar ook om de kwaliteit van de afscherming. Veel mensen hebben andere kabels langs HDMI kabels lopen (naar een multi-zone versterker bijvoorbeeld). Slecht afgeschermde kabels zorgen dan voor storing op de signalen van naburige kabels.
heb je daar een bron van?
die testen zelf misschien?
aan de games zal het niet liggen er zijn al zat games die dit namelijk wel kunnen (i.e frostbite3 unreal4 crytek3 engines)
het ligt aan de console hardware die dat niet aan kan 8 trage jaguar cores + een instap game kaart dan kun je verwachten dat dat er dus gewoon niet in gaat zitten bij deze consoles

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 8 augustus 2013 16:13]

4K is nog redelijk ver weg, en ik denk dat er dan een Xbox One Slim zal uit komen die gewoon betere hardware heeft maar wel compatibel met de games natuurlijk. Is die strakke Xbox 360 ook niet beter dan de allereerste die uitkwam?
Nee. Er zit wel een kleinere chip in, maar dat is om de oververhitting op te lossen, meer niet. Hij is niet sneller.
Ik denk dan ook niet dat er een snellere versie gaat komen, behalve dan de opvolger over een jaar of vijf, zes. Dat heeft nog geen enkele console-bouwer ooit voor elkaar gekregen.
Er is echter wel ondersteuning voor 4k output. Ofwel, mocht je TV of Bluray straks 4k-beeld hebben. Dan kan hij die gewoon afspelen. Het is echter afvragen of dat voorlopig (lees: de komende 5 jaar) nog op gaat komen. Heb zo'n idee dat 1080p voorlopig wel voldoende blijft.
Als ze nu al de doos hebben en zelfs al de manual enzo (daar lijk het iig wel op), waarom komt ie dan pas in November uit? Hebben ze echt 3 maanden nodig om voorraden aan te leggen? Hoeveel van die dingen worden er per dag dan gemaakt?
Pachter voorspelde 1 miljoen per maand en naar zijn verwachting zijn er wereldwijd 3 miljoen exemplaren beschikbaar bij launch.

[Reactie gewijzigd door CR1691 op 8 augustus 2013 16:15]

Ter verduidelijking: Patcher is een analist voor wedbush en voert informatie aan investeerders. Hier kun je zien hoe hij denkt over het aanbod van PS4 en Xbox one: Is under-shipping consoles a legitimate strategy? Michael Pachter responds.
Black friday (in de VS) en feestdagen lijken mij een logische reden om het product pas rond die tijd te verkopen.

[Reactie gewijzigd door Yannickzz op 8 augustus 2013 15:50]

De productie duurt inderdaad wel even, maar vergeet ook de logistieke afhandeling niet. Ook licenties en vertalingen zal nog wel even duren denk ik zo.
misschien zijn de games nog niet beschikbaar?
een launch is pas interessant als er ook een paar topgames zijn
Niet veel denk ik, maar je moet rekenen op 2-3 miljoen verkrijgbaar bij launch over de hele wereld... Of dat denk ik toch. Met de Xbox 360, hadden ze er 300.000 in Europa, wat veel te weinig was, want er is toen veel kritiek gekomen. In Amerika waren het er 400.000, maar dat was in maart.

Maar nu is het over de hele wereld, rond kerstperiode... Dus ik verwacht een 2-3 miljoen.
Ik denk dat de XBoX one het toch gaat afleggen tegen de PS/4 en ik vind de Kinect inderdaad wat aan de grote kant. Misschien heeft dat te maken emt de always on functie die de NSA heeft gepushed.

Ik verwacht dat de PS4 dit gevecht alleen nog echt kan verliezen van de XBox One als het apparaat in het begin een Hardware falen heeft (zoals de Red-Ring of Death bij de XBox360 of Conversie problemen heeft bij multi-console titels. Zoals de PS3 had.

Wat betreft exclusives heb ik vrij weinig illusies. XBoX heeft zijn titels zoals Halo en de PS4 heeft zijn eigen exclusives wel profiteerd de PS4 dan wel weer van de vele asiatische titels die de XBoX One nooit zo veel zal zien (maar die moeten dan weer worden geimporteerd hier).

Dat samen met de lagere HW qualificatie van de BXox One t.o.v. de PS4 laat mij geloven dat MS vooralsnog aardig achter ligt op hun concurrent.
De belangrijkste reden waarom de PS4 een snelle voorsprong zal hebben is dat de Xbone maar in zo'n 20 landen te koop zal zijn aan het eind van het jaar. In Oost-Europa, Japan, India, Zuid-Amerika en het Midden Oosten is de Xbox One dit jaar niet te koop, maar de PS4 wel. Daarnaast is de verwachting dat vooral MS leverproblemen zal hebben. Als je voor Sinterklaas/Kerstmis een next gen console wil krijgen (of cadeau wil geven), dan is een PS4 zowel goedkoper als beter leverbaar.
Grappig, aangezien PS4 nu als eerste in het nieuws was dat ze geen day-one leveringen kunnen garanderen. Aantal is zelfs gestopt met pre-orders, beter leverbaar zei je?
Hoezo is de verwachting dat MS leverproblemen zal hebben?
Twee maanden geleden waren er geruchten dat er fabricatieproblemen waren met het esram. Die zijn door MS ontkend, maar aan de andere kant zijn ze niet in staat om de Xbone wereldwijd te lanceren, iets wat MS wel lukte met de Xbox 360.
Zucht.. de Kinect "is zo groot" omdat er afstand moet zitten tussen de twee cameras om een behoorlijke afstandsmeting te kunnen doen om ook jouw bewegin naar voren en achteren te kunnen registreren.

Microsoft zal hem niet expres groot maken om jou te doen verbazen (en extra grondstoffen te moeten gebruiken)
" de lagere HW qualificatie van de BXox One t.o.v. de PS4 "

Dat is slechts op bepaalde punten en op andere punten is het omgekeerd. Afwachten dus. Wat snelheid en grafische kwaliteit betreft zou de Xbox One t.o.v. de PS4 en de nu vrij algemene opinie best nog wel eens heel erg positief kunnen gaan verrassen. Bijvoorbeeld: Embedded Static RAM en Tiled Resources

[Reactie gewijzigd door Yalden op 8 augustus 2013 21:35]

PS3 heeft er ook maar 5 jaar over gedaan om de aantallen in te halen, launch-winst is leuk, maar gaat uiteindelijk om lange termijn. En we hebben aardig leuk verleden met Sony hoe ze dat flink kunnen vernoiken :)
1 2 3 ... 7