Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 250, views: 48.633 •

Larry Hryb van het Xbox-team van Microsoft pakt in een video een van de allereerste productie-exemplaren van de Xbox One uit. De grootste verrassing is dat er toch een headset bij de console wordt meegeleverd.

Hoewel de console pas in november in de winkel verschijnt, rollen de eerste productie-exemplaren van de Xbox One inmiddels van de band. Larry Hryb, in het dagelijks leven director of programming bij het Xbox Live-team van Microsoft maar bij het publiek beter bekend onder zijn gamertag Major Nelson, toont in een video een van de eerste exemplaren van de special day one-edition uit van de Xbox One.

Bij het uitpakken van de doos valt vooral op dat er bij de console ook een headset geleverd wordt, waar Microsoft eerder had aangegeven dat die los aangeschaft diende te worden. Volgens Hryb zit de headset zowel bij de speciale day one edition als bij de standard edition van de console. Verder bevat de doos de console, de nieuwe versie van Kinect, de voeding, een hdmi 1.4-kabel, die dus voor 4k-beeld geschikt is, en een controller. De day one edition is voorzien van een day one-logo.

Microsoft heeft wel bekendgemaakt dat de console in november in de winkel verschijnt, maar nog niet op welke dag. De console gaat 499 euro kosten. De day one edition wordt ook in Europa op de markt gebracht.

Microsoft Xbox-eindbaas Larry Hryb pakt de eerste Xbox One uit

Reacties (250)

Reactiefilter:-12500228+1136+211+30
1 2 3 ... 7
De prijs is al 2 maanden geleden bekend gemaakt tijdens de E3 persconferentie. Niks verbazend aan, maar wel duurder dan zijn concurrent.

[Reactie gewijzigd door Zidane007nl op 8 augustus 2013 15:41]

Na duurder dan de PS4.. op zich qua aanschaf wel maar sony heeft net voor e3 de kinect tegenhanger uit de doos gehaald waardoor je de 100 euro dure camera niet er perse bij nodig bent. veel gebruikers zullen zeggen van mooi ik wil zo'n ding niet en bla bla over spionage in de woonkamer. Waar het wel op neer komt is dat games voor de ps4 niet er vanuit kunnen gaan dat er zo'n eye camera aanwezig is in elk huis dus zullen developers minder moeite doen om er ook "goede" contect voor te maken. Dit was ook de valkuil bij de huidige consoles. Bij de Xbox one kan je er van uitgaan dat hij er is waardoor je de functies en toegevoegde waarde veel beter kan benutten.

maar om terug te komen op je post, klopt hij is duurder :P
De cam van de PS4 zou toch maar rond de 60 dollar/euro kosten? Dan ben je met camera alsnog goedkoper uit...

Mij lijkt het een voordeel dat games er dus niet op kunnen rekenen, maar dat is omdat ik zelf juist geen camera wil (en dus gewoon 100 euro goedkoper uit ben dan een XBOX one), zo heb ik meer zekerheid dat niet alle games die camera MOETEN gebruiken.

Wel jammer want ik speel graag Halo en GOW, maar ik wil die camera gewoon niet dus een XBOX One is geen optie. Hoop dat ze de volgende delen ook nog voor de 360 maken want die heb ik natuurlijk wel :)
Kinect is wel even wat meer dan alleen een cam...
Gezien het voor mij een privacy-kwestie is, is dat dus des te meer reden om de xbox niet te nemen ;)

Maar goed ieder voor zich natuurlijk!
Watercoolertje heeft hier wel degelijk een punt.

Er is namelijk een groot verschill tussen gegevens zelf op het internet zetten of een bedrijf dat jou dwingt een camera op je te zetten die tevens internet verbinding nodig heeft en dus via het internet zouden ze zomaar beelden kunnen opnemen van wat er binnen in jou woonkamer gebeurd of welke merken je gebruikt om je kont mee af te vegen.

( Nu weet ik ook wel dat je bij de Xbone niet perse internet connectie nodig hebt maar wilde even het originele EVIL idea van MS aangeven )
Men neme een rol aluminium folie, daarmee vouwt men een hoedje en vervolgens plaatst men dat over de Kinect heen. Probleem opgelost.

Maar die microfoon dan?

Die zit al decennia lang in elke telefoon waardoor men al ver voordat er ook maar iemand van Internet gehoord had met een beetje kennis kan horen wat er in elke willekeurige huiskamer wordt besproken.
En wat denk je wat de frontcam op je smarthone doet iedere keer als je op je scherm kijkt. :+
LOL en dan een Google account met een Android smartphone?
Je wil die cam niet waarom?

Sorry maar persoonlijk vind ik het enorme aanstellerij... moord en brand schreeuwen om de videocamera van een spelconsole maar dan wel gaan werken met iphone en android platformen. Daar wordt je traffiek systematisch gefilterd door de overheden of denk je dat ze bij de NSA hun gaan bezig houden met door je Xbox one cam te gaan kijken? Zet er dan een doosje over h
Ik ben ook zo'n gebruiker die niet op Kinect zit te wachten :P (Al zou hij er gratis bij zitten.)

Ik ben zeer skeptisch over de toegevoegde waarde in de praktijk ook al kunnen ontwikkelaars er nu van uitgaan dat iedereen hem heeft en wellicht eerder geneigd zijn hem te benutten.
De tijd zal het leren of ik hier over een jaar anders over denk tot nu toe heb ik nog geen enkel voorbeeld gedemonstreerd heb zien worden met Kinect waarvan ik dacht "Wow! dat wil ik ook!"

Om terug te komen op het filmpje, ik blijft me verbazen hoe groot de Xbox One is in vergelijking met de PS4, en dan ook nog een adapter ;(

Maar er zit wel weer een headset bij terwijl ik eerder had begrepen dat deze er niet standaard bij zou zitten. Deze headset ziet er wel wat beter uit dan het flutdingetje dat bij de PS4 zit.
Kinect is leuk met de Opensource Linux drivers in combinatie met Robots. Maar games? :) Doe mij maar een controller.

Voor de lol even aan de mensen die ik ken met een Kinect gevraagd wat ze ermee doen... Antwoord: Niks.
....kijkt het marktaandeel Linux na en ziet dat nog steeds maar een paar procent is. Komen die allemaal op Tweakers.net?
Ben je het er niet mee eens dat de Holodeck van Star Trek de heilige graal is op game-gebied?

Denk je niet dat we daar stapsgewijs heen gaan?

Zo ja, wat zou volgens jou dan nu de eerstvolgende stap daarnaartoe moeten zijn?

Mocht je nu de Oculus Rift gaan noemen, dan ben ik het voor een heel groot deel met je eens, maar denk je dan niet dat juist de combinatie van die OR en Kinect nog veel specialer zullen zijn?
de camera can Sony is een stuk goedkoper. Logisch aangezien de Kinect2 is een verbetering op Kinect1, maar zelf vind ik het helemaal niet interessant en ben zelfs bang dat vele games eist dat je Kinect gaat gebruiken, dat zou voor sommige games echt de gameplay verpesten.
Ik wacht het nog even af met de games.
Zeggen dat de Xbox One duurder is dan de PlayStation 4 is hetzelfde als een losse desktop vergelijken met een desktop waar scherm, toetsenbord en muis bij wordt geleverd. De Xbox One bevat Kinect, de PlayStation 4 zou Sonys eigen camera bevatten die ook 100 euro kost, maar dit wordt nu los verkocht voor 100 euro, in principe is er dus niet eens een verschil.
De camera van de PS4 gaat 60 euro kosten, geen 100
De camera kost ook minder om te maken dus dat is logisch.
Maar is niet te vergelijken met de kracht van kinect 2.
ja wel dus! microsoft verplicht je om die camera er bij te kopen! er zou geen verschil zijn als microsoft er voor kiest om bundels te maken waar die camera niet bij zit en dan dus 399 gaat kosten
Helaas zit er wel een prijs verschil in voor de ps4 met camera en de XBox one. Het is niet veel, maar is toch wel 40 euro. Bij de mediamarkt is de ps4 in de pre order 399 euro en de camera is daar ook al aan te schaffen voor 59.99. Maw, de ps4 komt in totaal lager uit in prijs. :)

edit,

Ik was niet de enige met snelle research :P

[Reactie gewijzigd door Rayn2104 op 8 augustus 2013 16:31]

Dat klopt. Maar de Kinekt camera is meer als alleen een camera. De PS4 camera ziet alleen beelden. De camera van de Kinekt werkt ook met infrarood, waardoor hij nauwkeuriger is. Dus in dat opzicht, is deze camera van de Kinekt wel weer geavanceerder wat de meerprijs van zo'n camera ook wel weer een rol in kan spelen.
Zo nauwkeurig issie nu ook weer niet. Ik werk thuis met de PC kinect en die is wel ok op zijn best. Ongeschikt voor enig universitair gebeuren. Nu is hij daarvoor ook niet bedoeld, maar hij heeft daarmee ook absoluut geen gigantische voorsprong op de PS4 camera. Voor de PC Kinect geldt zelfs dat een normale webcam met 1920x1080 (en zo'n webcam is goedkoper dan een pc Kinect) een beter dieptebeeld kan bouwen (middels openCV) dan dat de PC Kinect kan. Dus tenzij deze Xbox One Kinect een enorme stap vooruit is t.o.v de PC Kinect kan de PS4 camera zijn gebrek aan infrarood compenseren door simpelweg een camera te nemen met veel pixels.

Als er hulpmiddelen zoals de PlayStation Move worden toegevoegd wordt het helemaal een eitje voor de PS4 camera om beter te zijn dat de PC Kinect.

Uiteraard kan het zo zijn dat de nieuwe Kinect vl beter is dan de PC Kinect.
Nee, jebt nog niet met Kinect2 gespeeld. Als ik de demo's mag geloven is Kinect2 veel sneller en nauwkeuriger en sowieso een goede toevoeging.
[...]. Ongeschikt voor enig universitair gebeuren. [...]
Wij gebruiken de kinect anders behoorlijk vaak. Niet voor niets ook dat de universiteit er een stuk of 20 heeft en dat zijn alleen de kinects die ik zelf heb gezien.
PC kinect is de eerste generatie kinect, dezelfde als in de 360

Hier zie je de features van de nieuwe:
http://www.youtube.com/watch?v=ECnaCYnQBMQ
De prijs zal denk ik niet de grootste factor zijn bij het kiezen van een console. De PS3 was bij introductie duurder dan de xbox 360 (en flink duurder dan de PS4 nu bij introductie).

PS3 20GB 499 euro
PS3 60GB 599 euro
(20gb had geen HDMI en wifi).

De xbox 360 was toen weer flink goedkoper.

XBOX 360 Core 299 euro
XBOX 360 Premium 20GB 399 euro

Hoewel de PS3 flink duurder was, verkocht die toch prima. Nu is het omgekeerd, maar is het verschil in prijs tussen de 2 veel kleiner, helemaal als je de PS4 equivalent van Kinect meeneemt in de vergelijking.

Ik gok dat prijs uiteindelijk weinig uit zal maken. Misschien voor ouders die zonder voorkennis een console voor de kids willen aanschaffen, maar de fans kopen toch wel de console van hun voorkeur, ongeacht het prijsverschil.
Misschien omdat Playstation zo'n goede naam had dat het tch wel verkocht (althans in ieder geval in Japan en Europa).

Nu lijkt de voorkeur van consumenten toch te gaan naar de PS4 tov de XB1. Ik kan geen actuelere data vinden, maar op 10 juni waren de pre-orders in de VS (waar de 360 een stuk beter verkocht dan de PS3) 75.000 voor de PS4 en 45.000 voor de XB1 . Er gaan zelfs geruchten dat de er per pre order voor de XB1 er 3 PS4's in de preorder staan.

Prijs is inderdaad niet alleen van belang (ook exclusive games, features en de welke console je vrienden hebben zodat je samen kan gamen), maar is toch wel een belangrijke factor.
Ik neem aan dat je niet voor de PS4 of de ONE kiest puur op basis van prijs. He is veel belangrijker welke de meeste spellen levert. En MS heeft de reputatie dat de meeste games daar eerst voor uit komen. Hoe dat gaat lopen bij de nieuwe consoles is adwachten, en dat ga ik dan ook lekker doen. Het is een root nadeel dat Sony geen camera bij de PS4 als standaard. Game developers kunnen er bij de ONE vanuit gaan dag hij er bij zit en zullen er dan ook eerder voor gaan ontwikkelen.

Wel mooi dat de consoles nu een beetje rechthoekig zijn. Dat past beter bij de andere apparatuur. Ook mooi dat de aansluitingen aan de achterkant zitten. Dat houd de de kabelbrei uit het zicht,
Hoezo is dat verbazend? De prijs was toch immers al bekend.
Of de day one edition in Europa te koop zal zijn, is niet bekend.
Bij navraag van mijn pre-order bij Intertoys bleek dat het gewoon om een Day One console gaat, aldus de informatie daar.
Ook gewoon online te koop in de nederlandse Microsoft store: http://xbox.microsoftstor...e.PDP/productID.282414600
"beautiful little [kinect] sensor" > heeft een kast ter grootte van 1/3e xbox 360 in zijn handen.
"the power brick" > En we leven in fucking 2013. Flikker op met je power bricks en zet dat gewoon in dat mega apparaat zelf dat bijna net zo groot is als mijn game PC die voor 90% uit lucht bestaat (en een ingebouwde voeding heeft)

/rant.

xbox 360 + kinect heeft ook al belachelijk veel draadjes, stekkers en een veel te grote power brick, terwijl de PS3 gewoon 1 apparaat is zonder extra doosjes en volgens mij zelfs ook kleiner is.

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 8 augustus 2013 15:43]

De power brick en de sensor schrok ik inderdaad wel van, de grootte.
Wat ik verbazend vind is dat de USB poorten nooit lekker toegankelijk zijn. Nu ook weer waarom niet eentje even aan de voorkant voor het gemak.

En waarom zit er geen X64 processor in? Ik bedoel X86 is toch wel wat uit tegenwoordig.
Er zit wel degelijk een 64-bit CPU in de Xbox One. Een AMD Jaguar met acht x86-64 cores. Dezelfde chip zal trouwens in de PS4 te vinden zijn.

https://en.wikipedia.org/wiki/AMD_Jaguar
https://en.wikipedia.org/wiki/X86-64
https://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_one
Je gemiddelde AMD of Intel CPU is ook gewoon X86, met een 64-bit extentie, zo ook de CPU van de Xbox One en PS4, gewoon een X86 met 64-bit extensie....dit is al lang bekend.
Achter dat verdomde klepje ja, heb usb sticks die er niet eens inpassen...
Dat ligt dan aan jouw USB sticks, als ik een normale USB stick pak kan ik die er zonder enige moeite insteken.
Als hij als consument ervoor kiest dat hij die grotere USB-stick wilt gebruiken, dan moet hij dat toch gewoon kunnen?

Kijk bijvoorbeeld naar de PS3, daar zijn de USB poorten ook gewoon bereikbaar voor USB-sticks van (bijna) elk formaat.
Een 64 bit architectuur is echter ook gewoon een X86 processor, met aanhangende 64 bit instructie set (x86_64)
Wat ik verbazend vind is dat de USB poorten nooit lekker toegankelijk zijn. Nu ook weer waarom niet eentje even aan de voorkant voor het gemak.

En waarom zit er geen X64 processor in? Ik bedoel X86 is toch wel wat uit tegenwoordig.
x64 en x86 zijn Microsoft termen. 64-bit (AMD64/ x86_64) is gewoon extensie op het x86 platform. Alle (in Microsoft-taal) x64 processors zijn dus x86.

Daarbij waren de eerste x86 processoren 16 bits dus x86 heeft niks te maken met het aantal bitjes.
http://nl.wikipedia.org/wiki/X86-instructieset#16_bits

Daarbij is het waarschijnlijk dat de PS4 en Xbox One allebei een x86 CPU hebben met de de 64-bit extensie.

[Reactie gewijzigd door Trokken op 8 augustus 2013 16:53]

Ik heb 1 powerbrick en 1 HDMI kabel, welke draadjes heb jij dan nog? :?
+ kinect die ook weer een eigen voeding heeft
Kinect heeft een eigen aansluiting in de console dat wel, maar heeft die een eigen power dan? Voor zover ik kan zien bij de video niet namelijk?
Bij de 360 wel. Ik ga ervan uit dat ze dat voor de XOne wel ingebouwd hebben.
Dat hadden ze al ingebouwd bij de Slim, aparte voeding was alleen het geval als je een oudere 360 had.
Ik heb een xbox slim 250gb met losse kinect sensor. Gelijktijdig gekocht, maar niet als 1 pakket.
Vertel je mij nu dat ik de voeding gewoon eruit kan laten?

[Reactie gewijzigd door Gamebuster op 8 augustus 2013 16:30]

Haha, ja :) n00b :+
The Kinect Sensor Power Supply provides power and connectivity to an original Xbox 360 console* to make sure you can continue using your Kinect anywhere, anytime. Even if you leave your power supply at a friend's house by mistake, you don't have to worry. You now have a backup power supply.

*The Xbox 360 S console is already equipped with a unique port to power and connect the Kinect Sensor.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 augustus 2013 16:33]

SPDIF, ethernet en Kinect, maar that's besides the point. Een PS3/4 mey Eye heeft inderdaad net zoveel kabels. XOne heeft daarnaast nog HDMI in en IR out. Hoef je natuurlijk niet te gebruiken, en gebruik je nu typisch ook al als je beschikt over een HDMI receiver en IR blaster om apparatuur bij gesloten kastjes te besturen. Er komen dan weliswaar meer kabels uit de console, maar daartegenover staat dat het andere huidige kabels vervangt.

Ik vraag me eigenlijk af of de Kinect ook als IR repeater dienst kan doen?

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 augustus 2013 15:52]

De kinect kan die taak ook op zich nemen, dat zegt hij in het filmpje :) de poort is er enkel voor wie toch een afzonderlijke sensor nog wil :)
Nee, er wordt gesproken over het blasten van IR. De Kinect kan dat de kamer in doen, en anders heb je aan de achterkant nog een IR out port. Dat de Xbox je apparaten kan bedienen is al langer bekend, maar dat gebeurt dus vanuit de software zelf. Maar wat ik me afvraag is of het IR signalen die de Kinect opvangt ook rechtstreeks door kan sturen naar de IR out port. Oftewel, of ik met de standaard afstandsbediening mijn STB kan bedienen terwijl hij achter een gesloten deurtje staat. Liefst ook nog als de Xbox uit staat. Dt lees ik nergens. Het ligt wel voordehand, maar ik zou er graag een bevestiging van zien. Het betekent namelijk dat ik mijn oude IR repeater de deur uit kan doen dan.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 8 augustus 2013 20:28]

bij de PS4 is de voeding ook gewoon ingebouwd.
Ik denk dat je je toch een beetje vergist in het formaat van de Xbox One. Die kinect sensor ziet er niet breder uit dan de huidige kinect, alleen is hij wel een stuk dieper.

Ik vind het behoorlijk knap dat jij een game PC hebt die in de categorie zit van de Xbox en een interne voeding heeft. Mijn Alienware X51 is krapaan een game pc (in de ogen van echte PC gamers), terwijl deze al behoorlijk vol zit n een powerbrick heeft. Daarmee is die vrij kleine PC nog steeds een stukje groter dan de Xbox 360.

Het neemt inderdaad niet weg dat het jammer is dat ze de voeding niet hebben kunnen wegwerken in de behuizing. Zo'n brick is lastig genoeg wegwerken onder je bureau, laat staan achter je tv-meubel in de huiskamer. Maar, als het alternatief oververhitting en red rings of death is dan zie ik toch wel het voordeel ervan.
Jij had dus liever het dubbele betaald voor je nieuwe console? Of denk je dat zowel MS als Sony dik gaan verdienen aan de consoles tegen deze prijzen?
sony/microsoft maken geen verlies op deze consoles, aangezien ze zelf veel van de componenten bakken.

AMD levert geen chips, amd heeft ze in licentie gegeven..
Meer geld verliezen dan als de PS3 is onmogelijk, dan had de PS4 199 euro moeten kosten. :+
en qua productie kosten is de huidige PS3 slim niet veel goedkoper als een PS4. (sony zal relatief vrij snel stoppen met de PS3 productie)

[Reactie gewijzigd door stewie op 8 augustus 2013 21:10]

Ik heb ook niet gezegd dat er verlies zou worden geleden op de consoles tegen de genoemde prijzen, al wil ik dat ook niet uitsluiten, maar als er winst op zou worden gemaakt zal dat geen hoog percentage zijn.

Wat mijn punt eigenlijk was is dat een console met "eerste rangs" pc hardware tenminste voor het dubbele gelanceert zou moeten worden. De top grafische kaarten van dit moment alleen al kosten het dubbele van deze consoles.
het zal meer zijn dan op de xbox360/PS3 in de eerste 3 jaar, aangezien ze beiden die dingen tegen verlies hebben verkocht "en Sony heeft expliciet gezegd dat de PS4 niet met verlies verkocht wordt"

in een wereld met aandeelhouders kun je dat soort dingen niet zomaar zeggen.
Dat zeg ik toch niet. Ik zeg dat (vooral de PS3) een juweeltje was/is. Deze architectuur kan nog makkelijk mee en is wanneer ze wat fouten mbt geheugen gebruik fixen in de architectuur mogelijk superieur qua rekenkracht aan de nieuwe generatie consoles.
Ok, dan heb ik je blijkbaar verkeerd begrepen...Sorry.

Maar wat je nu zegt, dat de XBOX360 en PS3 nog makkelijk mee kunnen... Ja, dat is waar, op zich...

Maar ik (en met mij denk ik heel veel meer mensen) zitten al jaren te wachten op de volgende grote stap... En dan zijn zowel de Xbox One als de PS4 denk ik tenminste vier, vijf, zes, noem maar op zoveel keer krachtiger dan de huidige 360/PS3 generatie, waarbij dan de Xbox One in tegenstelling tot de PS4 ook nog eens een hele grote stap neemt in controller functionaliteit met de standard Kinect (2).

Heb ik je nu beter begrepen?
En we leven in fucking 2013. Flikker op met je power bricks en zet dat gewoon in dat mega apparaat zelf dat bijna net zo groot is als mijn game PC die voor 90% uit lucht bestaat (en een ingebouwde voeding heeft)
Het lijkt me niet nodig om je er zo druk om te maken. Rustig maar.
de X360 is 1 power brick plus 1 HDMI naar de TV en 1 naar de kinect. valt allemaal wel mee hoor ;)
Maar is een losse powerbrick niet makkelijker te vervangen dan een interne?
Ik heb bij mijn Xbox 360 nooit een power 'brick' vervangen .. (Geld tevens voor ingebouwde voeding van PS3, werkt allemaal nog perfect)
Een powerbrick levert ook veel hitte op, en daar is er binnen de console al genoeg van af te voeren. Bovendien levert het actief afvoeren van hitte lawaai op, dus heb je met een externe powerbrick een stillere console.
Vergelijk het geluid van de oorspronkelijke PS3 en X360 maar eens.

PS3 had een interne voeding en was bijna niet te horen wanneer je er meer dan 1 meter er van af zat.

X360 klonk als een koffiezetapparaat dat probeerde te concurreren met je stofzuiger.

Gelukkig is er met de revisies een hoop gedaan aan hoe luidruchtig de 360 was.
Maar dit geeft al aan dat een externe powerbrick niks zegt over de geluidsproductie, behalve dat de fabrikant meer aandacht moet besteden aan de koeling om het geluidsniveau binnen de perken te houden.
Met een losse powerbrick is de console makkelijker te vervangen in het geval van RROD.
(uiteraard bedoelt als grapje, NOFI)
Haha inderdaad. Die draad van de kinect sensor is ook echt van een enorme dikte...geen dun ding zoals de wii sensorbar die je onopvallend ergens langs kan halen. De PS3 heeft geen huge powerbrick. Teleurstellend.
Afzonderlijke powerbrick = betere vervangbaarheid van onderdelen, en betere distributie van warmte

Een console gaat niet voor altijd mee. Het is goed dat bepaalde onderdelen apart worden gehouden.
dat heeft gewoon met het design van de console te maken. Bij PS3 nooit problemen gehad met warmte afvoer en had een interne voeding. Mijn XBOX 360 is twee keer vervangen, had een externe voeding, maar toch werd deze te snel heel heet/te heet!
De Day One editie zal wel in Nederland te verkrijgen zijn, zie bijvoorbeeld bol.com. http://www.bol.com/nl/p/m...?promo=XBO_CPLK1_XBO_A___

Overigens begrijp ik niet wat er zo verbazend is aan de inhoud van de doos, het is vrij standaard. Mooi dat ze de headset er ook bij gedaan hebben.
Klopt, bij de MS store zelf kan je ook de Day One editie bestellen.
Je kan beter een Day 2 bestellen, dan zijn de kinderziektes er een beetje uit.
Inderdaad, op de gewone site van Xbox staat ook dat je de day one kan pre-orderen. Ik had hem besteld bij de lokale gameboer, klein winkeltje, en die had ook de day one editie volgens zijn catalogus.
Ah, goed nieuws. Bericht aangepast.
Ik denk helaas ook dat de day one niet via de officiele kanalen hier zal zijn. Neem aan dat de verkopen beginnen in de USA en dan zal die editie wel snel uitverkocht zijn :(
499 euro, en zit er dan ook nog een spel bij want dat blijkt niet uit de inhoud van de doos ?
Zouden ze er echt geen een bij doen ???

[Reactie gewijzigd door bonus op 8 augustus 2013 15:42]

Als je al een spel krijgt, doen ze dat via Xbox Live. Dan moet je namelijk wel online om die bende te downloaden, en kunnen ze meteen een update pushen, etc.
Zoals hierboven vermeld, de day one edition zal ook gewoon in Nederland verkrijgbaar zijn.
En nee, er zit geen spel bij. Gamebundels zullen een tijdje na de release pas verschijnen.

Overigens snap ik nog steeds niet waarom alles zo groot en lomp moet zijn. Je zou verwachten dat ze de 'console van de toekomst' er wat moderner uit laten zien.

[Reactie gewijzigd door Mitchell-CWD op 8 augustus 2013 15:56]

Vind de kinect sensor wel erg groot. Heb nooit de 'oude' kinect sensor gezien / gebruikt, was die ook zo groot? Dan ga ik namelijk moeite hebben om een mooi plekje ervoor te vinden.
Huidige kinect is wat kleiner, maar die had dan ook minder hardware erin zitten. Ik hoop alleen dat ie nu fatsoenlijk op een TV te zetten is, want die van ons staat wat laag waardoor hij er eigenlijk wel op moet staan om een beetje goed beeld te hebben.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 8 augustus 2013 15:47]

Die is ietsje kleiner, maar ook vrij groot
Ik vind de hele console vrij groot...
Lelijke laserclass sticker aan de voorkant zeg...
Die kan er gewoon af.
Blablabla! Dan geen smartphone,, laptop of wat ook nog kopen!! Alsof je ook maar ergens veilig bent.
Als dat echt zo was, dan had ie wel wat goedkoper mogen zijn :+
Nah zo maak je de NSA ook kostendekkend, goed voor de economie (in de VS)
Ik vind dit nou niet de juiste man om dit te presenteren, ADHD to the max.
Hah, ik ben niet de enige die dacht dat Major Nelson aan de pilletjes was toen dit filmpje geschoten werd.
Tis i.d.d. een apart type in dit filmpje xD.

Ik ben overigens altijd "pro-Xbox" geweest, maar ik weet het nog niet echt. 500,- is flink aan de prijs, en de Xbox doet me i.d.d. aan een videorecorder denken. Ik vind mijn 360S mooier ben ik bang.

En die powerbrick kan ik me i.d.d. ook aan storen. De eerste Xbox had die netjes ingebouwd :(.

Ik denk dat deze man met dezelfde instelling nog modder zou weten te verkopen xD.
Das niet waar, ik heb de eerste generatie xbox en daar was een recall gekomen van de stroom kabel en toen had ik ineens een stroom kabel met een blok er tussen
Daarmee is BDHowner zijn verhaal nog niet onwaar.
Vind die echt super leuk altijd. Zo heel chill, niet zo stijf als tegenover de unboxing van de Wii U...

Major Nelson is gewoon actief, beetje gek, en zot van de Xbox One.

In sommige interviews ziet hij er ook zo uit:

http://www.blogcdn.com/ww...jor-nelson-r-games-e3.jpg

Dan weet je wel met wat voor iemand je werkt :)
Mee eens, alsof hij op de markt een product aan het aansmeren is...
Wat ploft ie dat allemaal tactloos neer zeg... en magisch is de verpakking van rond de controller :D maar de console ziet er wel leuk uit zo, jammer van de gigantsische adapter idd...die van de 360 is ook al zo groot, niemand wil kabels achter z'n tv en al helemaal niet een adapter ter grootte van een baksteen!

En dat ie de 4k rated HDMI kabel aanprijst is wel leuk, maar games spelen op 4k gaat hij waarschijnlijk niet kunnen... En daar gaat het natuurlijk wel om.
Er is echter wel ondersteuning voor 4k output. Ofwel, mocht je TV of Bluray straks 4k-beeld hebben. Dan kan hij die gewoon afspelen. Het is echter afvragen of dat voorlopig (lees: de komende 5 jaar) nog op gaat komen. Heb zo'n idee dat 1080p voorlopig wel voldoende blijft.
Games zullen inderdaad niet in 4K spelen, maar het weergeven van foto's in 4K lijkt me wel mogelijk. Bovendien worden aan HDMI 1.4 kabels strengere eisen qua shielding gesteld, wat altijd een plus is ten opzichte van die 5 euro Aldi HDMI kabels.
Voor de afstanden die de meeste mensen in de praktijk met HDMI moeten overbruggen is een '5 euro Aldi HDMI kabel' ruim voldoende. Kwaliteitsverlies treedt bij goedkope kabels niet merkbaar op bij bijvoorbeeld 50 cm, daar zijn diverse tests aan gewijd.
"2 euro action HDMI kabel"
en kwaliteitsverlies treed helemaal niet op bij HDMI kabels.
1. je hebt beeld
2. je hebt artifacts rond scherpe controuren (defecte kabel)
3. je hebt geen beeld.

het is digitaal oftewel je signaal vervormt niet over de lengte
Precies. 10 mtr kabel a 20 euro, gewoon standaard spul en het beeld en geluid? Geweldig!
Ik weet niet waar jij signaal analyse hebt geleerd maar over lengte heb je degelijk signaal verlies, ook voor digitale signalen. Een digitaal signaal is in theorie een analoge signaal maar dan met stap frequenties voor de 0 en de 1 (functie van tijd). Er gaat dan DC door je kabel en door de weerstand kan het verschil in de stap responsie kleiner worden waardoor het verschil tussen 0 en 1 ook kleiner wordt.

In andere woorden, je signaal vervormt wel over lengte waardoor bits 'kwijt' kunnen raken waardoor je artifacts krijgt.

Puur principe van energie behoud.

Maar ik zal eerlijk zijn, in de praktijk merk je het inderdaad niet tenzij je debiele afstanden gaat afleggen

[Reactie gewijzigd door Ortixx op 8 augustus 2013 17:09]

Artifacts heb ik benoemt bij stap twee oftwel die optie heb ik erbij gezet.Over het algemeen krijg je artifacts als je een defecte kabel of (zoals jij zegt) debiele afstanden af ga leggen met een hele goedkope kabel zonder shielding.
ik snapte jouw zinnen in je comment niet helemaal, mijn fout.
En als je bij digitaal signaal verlies krijgt.... mis je wat 1's en 0en. Dit betekend dat je wel of geen beeld hebt. Net zoals bij Digitale satellieten.

Simpel. Heb je met die ene HDMI kabel beeld? Dan is het ook een goede kabel klaar. :) Heb je geen beeld.. wat vaak belangrijker is bij lange HDMI kabels van 10meter of langer. Dan heb je gewoon geen beeld.

De hele transitie naar HDMI is juist om beeld en geluid de combineren en daarbij de kwaliteit te waarborgen zodat deze altijd goed is.

Bij analoog vervormt het signaal echter, maar je krijgt altijd een deel van de info binnen. Bij digitaal krijg je het binnen of helemaal niet.

Conclusie: Goedkope Action HDMI kabels van 2,99 eurie zijn prima. Op lange afstanden van 10+ meter heb je meer kans op goedkope kabels die gewoonweg niet werken.

[Reactie gewijzigd door Texamicz op 8 augustus 2013 19:38]

En deze is gratis, want hij zit er al bij ;)
Het gaat niet alleen om kwaliteitsverlies maar ook om de kwaliteit van de afscherming. Veel mensen hebben andere kabels langs HDMI kabels lopen (naar een multi-zone versterker bijvoorbeeld). Slecht afgeschermde kabels zorgen dan voor storing op de signalen van naburige kabels.
heb je daar een bron van?
die testen zelf misschien?
aan de games zal het niet liggen er zijn al zat games die dit namelijk wel kunnen (i.e frostbite3 unreal4 crytek3 engines)
het ligt aan de console hardware die dat niet aan kan 8 trage jaguar cores + een instap game kaart dan kun je verwachten dat dat er dus gewoon niet in gaat zitten bij deze consoles

[Reactie gewijzigd door firest0rm op 8 augustus 2013 16:13]

4K is nog redelijk ver weg, en ik denk dat er dan een Xbox One Slim zal uit komen die gewoon betere hardware heeft maar wel compatibel met de games natuurlijk. Is die strakke Xbox 360 ook niet beter dan de allereerste die uitkwam?
Nee. Er zit wel een kleinere chip in, maar dat is om de oververhitting op te lossen, meer niet. Hij is niet sneller.
Ik denk dan ook niet dat er een snellere versie gaat komen, behalve dan de opvolger over een jaar of vijf, zes. Dat heeft nog geen enkele console-bouwer ooit voor elkaar gekregen.
1 2 3 ... 7

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Desktops Samsung Gamecontrollers Smartphones Sony Microsoft Apple Games Politiek en recht Consoles

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013