Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 184, views: 29.048 •

Microsoft heeft de Amerikaanse prijzen bekendgemaakt van de controller, de oplaadbare batterij van de controller en die van de headset die op de controller kan worden aangesloten. De controller is duurder dan die van de huidige Xbox 360. De Europese prijzen zijn nog niet bekend.

Wie in de VS woont, kan alvast een controller voor de Xbox One bestellen bij Microsoft. De controller kost 60 dollar en is daarmee 10 dollar duurder dan die van de Xbox 360. Volgens de consolebouwer bevat de controller van de Xbox One meer dan 40 verbeteringen ten opzichte van de huidige controller, waaronder nieuwe triggers die feedback geven aan de speler. De controller is draadloos en wie hem bestelt, krijgt twee batterijen meegeleverd. De levering van de controllers zal vermoedelijk in november starten, als de Xbox One ook uitgebracht wordt.

Microsoft biedt voor 25 dollar ook een Play and Charge Kit aan. De kit bestaat uit een oplaadbare batterij en een kabel waarmee de batterij op de console aangesloten kan worden. De accu kan opgeladen worden tijdens het spelen en is dan binnen vier uur vol. Er verschijnt ook een bundel van controller en Play and Charge Kit, die voor 75 dollar besteld kan worden. Tot slot biedt Microsoft alvast de bedrade Xbox One Chat Headset aan, die ook 25 dollar kost. Microsoft heeft eerder al losgelaten dat de headsets voor de Xbox 360 niet gebruikt kunnen worden bij de Xbox One. De consolebouwer wil echter adapters op de markt brengen waarmee andere headsets dan Xbox One Chat Headset gebruikt kunnen worden.

Controller Xbox One

Reacties (184)

Reactiefilter:-11840174+185+210+31
Nóg beter nadenken voor ik er mee ga smijten dus...
Voor de mensen die toch voor de XBox One gaan kan ik enkel het advies meegeven om nog tot de zomer van 2014. Er gaan hardnekkige verhalen de ronde dat er dan twee nieuwe XBox One-configuraties geïntroduceerd zullen worden. Eentje zal zonder Kinect worden geleverd, de andere zonder Kinect en met een kleinere HDD van 250GB (i.p.v. 500GB).

http://news.softpedia.com...-2014-Report-370511.shtml

Zal flink in de aanschafkosten schelen, zeker voor de mensen die niet op de versie met vereiste Kinect zitten te wachten.
Ik hoop dat dit waar is.
Ik hoop dat het niet waar is. Versies zonder Kinect gaan versplintering van de markt opleveren, en dat is wat je als MS zijnde niet moet willen. Tot op heden is ook altijd geroepen dat er geen versie zonder Kinect komt, juist om die reden. Kan me dus ook niet voorstellen dat die geruchten waar zijn.
Het zal allemaal van de verkopen afhangen. Verkoopt de PS4 beter dan zal MS verplicht worden om Kinect te laten vallen als het zo de prijs kan drukken.
Ach MS gaat hiervoor echt niet wachten tot zomer 2014.. Als dat echt een breekpunt is.. IIg zijn bijna overal de X1 day one edities al ruim uitverkocht.
Voor veel mensen is de Kinect juist het breekpunt om voor een Playstation 4 te kiezen.

Ten eerste zorgt de Kinect voor een beduidend hogere aanschafprijs van de XBox One, als tweede voelen mensen zich bespied als die camera constant aangesloten moet zijn.

Door de Kinect optioneel te maken (zoals dat met de XBox 360 ook het geval was) neem je deze zorgen weg en kun je beter concurreren met Sony.

Ik snap nog steeds niet dat ze die camera onlosmakelijk aan de XBox One vast hangen. Heb er een hekel aan als volledig optionele zaken plotseling "vereist" zijn voor het functioneren van een apparaat of dienst. Dat slaat helemaal nergens op.
Dan trek je toch gewoon lekker de stekker er uit? Of je verbreekt de internetverbinding. Ik snap niet dat mensen er zo moeilijk over doen.

Het is ook absoluut niet moeilijk te modden. Gewoon het kabeltje strippen, schakelaartje tussen de plus of massa en taraa, geen kinect meer die meeluistert. We zijn toch zeker Tweakers en geen console-only noobs ;)
Het feit dat dergelijke acties noodzakelijk lijken te zijn is al triest genoeg. Waarom doet Microsoft dat niet zelf ? Gewoon een aan/uit schakelaartje achter op de Kinect. Schakelaartje kost een paar cent en kan makkelijk uit de retail-prijs van ¤ 499,- betaald worden.

Ik bedoel; maak er desnoods ¤ 499,95 van, soldeer er een schakelaar in en heel veel mensen zullen je dankbaar zijn.
Waarom doet Microsoft dat niet zelf ?
Microsoft heeft al aangegeven dat de kinect camera kan worden uitgezet.
Dus die mogelijkheid zit er al in.
Softwarematig ja, maar de vraag blijft of het ding dan ook écht uit staat. Ik heb veel liever een hardwarematige oplossing.
Als je zo paranoie bent dan kan je maar beter helemaal geen computers meer gebruiken. De meeste hebben tegenwoordig een webcam en een microfoon, veelal zonder uitknopje... sjeez...
@barcal , tjah , alleen draaien wij open source software zodat we zeker weten dat er niemand mee zit te luisteren . immers kunnen we zelf de code nalezen .

Microsoft daarintegen is niet te vertrouwen , dat is uit het verleden al gebleken met de xbox live bans (BV mijn kapotte non modded xbox ging kapot , opgestuurd , nieuw mobo en maand later krijg ik een ban vanuit niets). sindsdien is de ps3 in huis gekomen en nooit spijt van gehad (met uitzondering van de controller , de xbox versie ligt gewoon lekkerder in de hand dan een ps3 controller). Toen ik nog contact zocht met MS erover werd mij verteld dat ze niets konden doen omdat hun systeem " fail proof is" , kennelijk waren ze bij reparatiecentrum iets vergeten want anders was mijn box niet gebanned.

buiten dat stukje hebben we natuurlijk prism waarbij duidelijk werd dat microsoft gewoon onder een hoedje speelt met de nsa.

en als je dat nog buiten beschouwing laat komen we weer op het punt dat MS de gamer totaal niet heeft begrepen , dat was te zien na hun presentatie fiasco maand of 1-2 terug.

Vertrouwen van de consument heeft de XBOX one niet meer , zie de toekomst ondanks de draaiingen van de directie niet zonnig in voor dit apparaat, de slag is al gestreden bij wijze van.

Externe kinect zou een oplossing zijn , maar wat heb je aan al die geintegreerde meuk , een game console is een game console . Net als dat ze bij win8 zijn vergeten dat een desktop pc een start menu hoort te hebben ipv een half doorgebakken touch screen menu.
Als je al zo naïef bent, dan veel succes op het internet binnen x-aantal jaar. Binnenkort vind je het nog normaal dat instanties als NSA je altijd kunnen bekijken..
Het begint altijd met iets kleins en groeit steeds meer uit..

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 30 juli 2013 21:01]

Waarom paranoia ?

http://www.reuters.com/ar...oft-idUSBRE96A11R20130711

http://www.zdnet.com/pris...digital-chief-7000017712/

Mijn bezorgdheid is volledig rationeel. Als het allemaal grote onzin was, waarom plakken zoveel mensen dan hun webcam af die in de rand van je laptop geïntegreerd zit ?

Webcam en microfoon heb ik uitgeschakeld in apparaatbeheer en afgeplakt. Zijn zat virussen in omloop die ervoor kunnen zorgen dat je laptop je heimelijk op gaat zitten nemen.
Durf jij de straat nog wel op? Ik ben het met je eens dat het niet echt netjes is als MS je op zou nemen, daarbij ben ik ook helemaal niet van plan een Xbox aan te gaan schaffen, maar wat dan nog? Doe jij zulke bizarre dingen achter je pc, laptop en/of kinect dat jij je er druk om moet maken? Zulke belangrijke informatie zal je ook wel niet schreeuwen als je geownd wordt.

Ik snap heel die privacy vrees niet, of je moet miljoenen op de bank hebben staan. Maar als je slim bent staan die ook niet op de bank en maak jij je over hele andere dingen zorgen.
Daar gaat het niet om. Het is een principekwestie. Omdat ik niks te verbergen heb moet ik het dus automatisch goed vinden dat verre landen iedere stap alles volgen wat ik aan het doen ben ? Sorry, maar zo naïef ben ik niet.

Ik hecht zeker waarde aan mijn privacy. Het is onzin dat landen mij zouden mogen bespioneren omdat dit (in hun ogen) bijdraagt aan de veiligheid en terrorisme tegen zou gaan.
Ik bedoel; maak er desnoods ¤ 499,95 van, soldeer er een schakelaar in en heel veel mensen zullen je dankbaar zijn.
Of koop voor een paar euro een stekkerblok met schakelaar. Alle apparatuur in 1 keer uit, zonder standby te staan. Scheelt je nog in de energiekosten ook.
Volgens mij zat er gewoon een stekkertje aan, hoor. Punt is alleen dat ze het zo kunnen maken dat als het ding niet aangesloten is, de console niet opstart. Maar in dat geval gaat je schakelaartje ook niets uithalen.
Er is wellicht een andere optie - het ding wel aansluiten, maar gewoon in je TV meubel leggen of zo. Maar goed, als hij per sé moet zien dat je naar 'm zwaait bij het opstarten dan ben je ook weg.

[Reactie gewijzigd door Seal64 op 30 juli 2013 16:18]

Maar die ongijn hoeft allemaal niet, enige waarom de kinect altijd aan zou moeten staan is zodat je "Xbox On" kan zeggen zodat ie aan gaat. Als je Kinect software matig uitzet zal dat ook niet meer werken trouwens.
Als dat zo is staat die Kinect dus nooit echt uit. Uit is uit, of je dat nou met software doet of via een hardwarematige oplossing. Het resultaat zou hetzelfde moeten zijn.

Indien ik de Kinect loskoppel nadat ik deze in de software heb uitgeschakeld zou de console gewoon op moeten starten.

Mocht ik inderdaad een foutmelding krijgen als ik de Kinect fysiek heb losgekoppeld, zit Microsoft de boel dus gewoon voor de gek te houden en staat de Kinect wel degelijk altijd ingeschakeld (in een bepaalde stand) en controleert de XBox One of de Kinect zit aangesloten.

Daar pas ik dus voor.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 30 juli 2013 19:48]

Dat valt ook wel weer mee. Het is absoluut niet ondenkbaar dat Microsoft een stukje hardware-detectie inbouwt. Bij het opstarten van het apparaat wordt gekeken of de stekker is aangesloten (d.w.z. verbinding is met de Kinect-camera), en dat de boot-procedure niet wordt afgemaakt nadat deze niet wordt gedetecteerd. Dat dat direct leidt tot een uitspraak als
Mocht ik inderdaad een foutmelding krijgen als ik de Kinect fysiek heb losgekoppeld, zit Microsoft de boel dus gewoon voor de gek te houden en staat de Kinect wel degelijk altijd ingeschakeld (in een bepaalde stand) en controleert de XBox One of de Kinect zit aangesloten.
vindt ik een beetje overdreven. Je hebt ook apparaten die je uit kan zetten, zoals een versterker voor je home-cinema, waarop vervolgens gewoon de tekst en lampjes blijven branden en je het apparaat nog steeds als 'aangesloten' gedetecteerd kunnen worden in Windows. Je zou ook kunnen zeggen dat die apparaten alsnog aanstaan, maar in het verschil van het geluid (een versterker die aanstaat blaast als een gek met de ventilator) kan je echt wel merken dat hij niet bezig is.

Dan is dat misschien een kromme vergelijking, maar het schetst wel de correcte situatie. Je kunt niet zeggen dat als de Xbox de Kinect-module niet detecteert, de Kinect-module DUS aan het opnemen is. Het sluit het aan de andere kant het ook niet uit, en het is ook een stuk minder makkelijk te controleren dan het versterker-verhaal.
Ja, maar wat gebeurt er als je Kinect bijvoorbeeld kapot gaat buiten garantie en je geen zin hebt om flink te dokken voor de reparatie omdat je die camera nooit gebruikt? Dan is je hele XBox One in één klap waardeloos geworden omdat je het geheel dan niet meer krijgt ingeschakeld. Dat is het probleem waar je tegenaan kunt lopen zodra optionele componenten vereist worden gemaakt voor het inschakelen van je apparaat.

Zou niet de eerste keer zijn dat zo'n Kinect van je TV af knikkert en ergens achter je stereomeubel terecht komt. In een wereld waar Wii-controllers door LCD-schermen worden gesmeten is dat geen ondenkbaar scenario.
Voor veel mensen is de Kinect juist het breekpunt om voor een Playstation 4 te kiezen.

Ten eerste zorgt de Kinect voor een beduidend hogere aanschafprijs van de XBox One, als tweede voelen mensen zich bespied als die camera constant aangesloten moet zijn.
daar trek ik zo mijn twijfels bij.

dat hij duurder is oke, en nieuwe gamers die met deze generatie beginnen, oke die zullen een ps4 op eerste blik aantrekelijker vinden.

maar als ze serieus zijn kijken ze welke franchises op de console zitten en kopen ze die met de beste exclusive's.

als iemand fan is van forza of halo denk je dat die maar 1 seconde denkt van ow maar die xbox one heeft kinnect :S das toch niet zo geweldig.
als je invested bent in de franchises boeit het niks dat die 100 euro duurder is of een camera erbij heeft.

die van last gen naar next gaan boeit dat helemaal niks.
als je een xbox koopt is dat niet voor kinnect even min als een ps4 voor move, je koopt het voor de franchises die er op zitten en daar kan de kinnect geen schade aan doen.

mogelijke oplossingen voor het blijkbare kinnect probleem :
draai hem om?
plakband?

how hard could it be right?
Ik zat zelf te denken van: een stukje plastic dat je op de kinect kan zetten met een fysiek klepje voor de camera (en desnoods de microfoon)
Ik snap wel dat er allerhande "oplossingen" te bedenken zijn voor de Kinect, maar mij gaat het om het principe dat het niet nodig zou moeten zijn.

De Kinect is een optioneel apparaat; dat hoort niet onlosmakelijk (via hard- of software) gekoppeld te zitten aan de XBox One. Dat deed Microsoft ook niet bij de XBox 360.

De Playstation Move is ook optioneel; die hoeft ook niet constant aan het apparaat vast te zitten. Sony snapt het principe van optionele componenten tenminste; bij Microsoft hebben ze daar nu moeite mee.
Inderdaad, ontwikkelaars gaan zo niet geneigd zijn om te experimenteren met Kinect. Indien iedere console deze functie heeft, dan heeft het veel meer nut om leuke gimmicks toe te passen. Het ontbreken van een HDD op elke Xbox heeft het hen ook moeilijker gemaakt.
Denken we maar aan bv. ZombieU waar het extra scherm gebruikt word voor combinatiesloten of zo...
En dan roept iedereen altijd dat PC gaming zo duur is. Xbox 500 euro, extra controller kost je waarschijnlijk ook 60 euro, play en charge 25 euro en dan nog de games van 60/70 euro per stuk.

Paar maandjes Xboxen en je zit zo aan de 1000 piek. Daar heb ik een aardige game pc voor waar ik jaren mee vooruit kan die nog sneller is ook.
Vergeet de kosten voor XBox Live niet.
MS is ook teruggekomen van het weglaten van de Start-knop in Windows en is ook al gematigder als het gaat om het online inloggen met de console. Waarom zouden ze hier dan niet naar luisteren?
Ik denk (en hoop) het eigenlijk niet. Kinect is iets waar ontwikkelaars heel veel interessante dingen mee kunnen, vooral als iedereen het heeft.

Enige probleem is dat dit soort dingen bij de meeste traditionele games toch wel gimmicks zijn. Zo moest je bij de Zelda Wii games altijd met je armen zwaaien en had dat totaal geen toegevoegde waarde.
Ik dacht dat dit bericht al ontkracht was door Microsoft?
Zonder Kinect is al weken geleden een hoax gebleken.
Bronnen ?

Hoax of niet; Microsoft zal uiteindelijk weinig keus hebben. Ze zullen de XBox One met verlies moeten gaan verkopen of de Kinect verwijderen indien ze serieus met Sony op prijs willen concurreren.

¤ 100 meer betalen voor een langzamer apparaat met privacy-issues (dankzij de Kinect) en compleet overbodige TV-gimmicks zie ik niet zitten. Het scheelt wel dat ze dat hele gedoe met 2e hands games hebben terug gedraaid, maar ik sta er nog steeds niet om te springen om een XBox One te kopen.
"Compleet overbodige TV_gimmicks" is persoonlijk. Voor mij is de naadloze integratie van gaming met TV en Entertainment (muziek/video/apps) juist een reden om de Xbox One aan te schaffen. Zit al jaren te wachten op 1 apparaat dat alles kan (en waarbij schakelen tussen verschillende content snel en soepel gaat). Daarnaast is de Xbox One helemaal niet langzamer en zijn er ook geen privacy issues. Dit is iets wat jij ervan maakt. Er zijn ook geen privacy issues met een webcam die tegenwoordig in iedere laptop zit. Voor performance moet je appels met appels vergelijken. Er zijn reeds verschillende game developers die hebben al aangegeven dat de prestaties van Xbox One en PS4 elkaar weinig ontlopen (oa. developer van Metal Gear Solid). Daarnaast heft Microsoft een flinke troef achter de hand met 300,000 Xbox Live servers in de cloud die door developers aangeroepen kunnen worden voor dedicated hosting van games of off-premise berekeningen. Onderschat dit niet, het is mijns inziens hetgene waar de 2e generatie Xbox One games een grote voorsprong zullen nemen op hun PS4 alternatieven.
De XBox One kan niet alles. Je hebt nog steeds je eigen decoder nodig (kabel / iptv / satelliet) om beeld te krijgen. De XBox One lust het enkel door.

Dat hele cloud-verhaal is leuk en aardig, maar heeft alleen nut voor mensen die een fatsoenlijke breedbandverbinding hebben. Als je enkel offline speelt heb je daar dus helemaal geen profijt van.
Als je een app zoals de KPN Interactieve TV app hebt (in ontwikkeling bij KPN voor de Xbox360 (en vast ook voor de Xbox One)) , dan heb je geen decoder nodig.
Jawel, die app heeft niet dezelfde functionaliteit als de decoder. Heeft bijvoorbeeld minder zenders beschikbaar en kan geen opnames afspelen of tv pauzeren
Aangezien online nu niet meer verplicht is voor de Xbox One, zal elke game dus ook moeten werken zonder die cloud. Die voorsprong (als die er al zou kunnen zijn) bij de 2de generatie games, ga je dus niet zien, vooral niet bij multiplatform spellen die gewoon een poort worden van de PS4.
Ja en nee. De XBox One hoeft weliswaar niet meer constant online te zijn, maar spellen kunnen dit wel eisen. Wat ik heb meegekregen vereist TitanFall een "always-on" connectie om gespeeld te kunnen worden.

Zoals het er nu voor staat hebben ze de single-player campaign geheel verwijderd en puur op online-multiplayer ingezet. Als je dus geen internet hebt kun je dus niks met TitanFall.

http://gimmegimmegames.co...n-better-than-pc-version/

Het enige wat Microsoft heeft gedaan is de verantwoordelijkheid bij game-studio's leggen. En ja, die willen graag "always-on" omdat het piraterij tegen gaat. Zo krijgen gamers toch beperkingen opgelegd en wast Microsoft haar handen in onschuld.

Daar trap ik dus niet in.
Ja en nee. De XBox One hoeft weliswaar niet meer constant online te zijn, maar spellen kunnen dit wel eisen.
Multiplatform games gaan dit niet eisen, want op de PS4 is het nooit verplicht. Die "flinke troef" waar BarCal het over heeft, blijft dus voor zover ik het zie, beperkt tot exclusives. Gezien de luiheid van 3rd party ports in de hudige generatie, heb ik absoluut geen hoop dat developers de volgende generatie wel wat extra gaan doen voor 1 specifiek platform om de performance op te krikken.

Naar de devs wil ik graag zeggen: prove me wrong.
Multi-platform games zullen sowieso geoptimaliseerd worden voor het traagste apparaat waar het voor uitkomt; in dit geval de XBox One. De PS4 is (op papier) sneller en PC's zijn (veel) sneller. Door de XBox One als referentie te gebruiken weet je ook zeker dat deze games op de (vlottere) concurrerende platformen gaat werken.

Vlottere hardware zal de komende jaren weinig voordeel bieden voor games die op alle gangbare platformen uitgebracht gaan worden.

Het verschil zal 'em inderdaad in de exclusives gaan zitten. Hieruit zal vroeg of laat blijken welk van de twee next-gen consoles de grotere spierballen en het hogere uithoudingsvermogen heeft.
"Zoals het er nu voor staat hebben ze de single-player campaign geheel verwijderd en puur op online-multiplayer ingezet. Als je dus geen internet hebt kun je dus niks met TitanFall."

dus je zegt eigenlijk ik wil een spel spelen die geheel online is, offline spelen? dat is het zelfde als je WoW wil spelen maar je wil niet online gaan.

dat een ontwikkelaar er voor kiest om een geheel online spel te maken is hun goed recht en heeft niets met piraterij te maken. als het om een single player gedeelte gaat is het een ander verhaal.

[Reactie gewijzigd door raymondtoonen op 30 juli 2013 21:46]

Lijkt mij sterk aangezien het de bedoeling is dat Kinect volledig geïntegreerd gaat worden in het OS... je gaat dus echt wat tekort komen zonder Kinect. Kinect was/is op de 360 een toevoeging... op de One wordt het essentieel/integraal onderdeel van de console.
@Titan_fox
Dat is een gerucht die inmiddels ontkracht is.
En MS komt met een nieuwe XBox360 voor het lagere segment.
En een half jaar wachten?

En je ging toch voor een PS4? ;)
.

[Reactie gewijzigd door Sake op 30 juli 2013 21:27]

tot nu toe zijn alle geruchten omtrent een xbox one zonder kinect verworpen als fabel. dus waarom jij het nu weer probeer op te halen als een feit is me een raadsel.
Volgens de geruchten kun je altijd beter wachten.
Maarja, het zijn maar geruchten. Persoonlijk geloof ik er nix van:
  • Het hele Xbox One model is gebaseerd op een markt waarbij iedereen een Kinect heft, dus die gaan ze er heus niet uit laten
  • Tegen zomer 2014 zijn 250gb drives vrijwel uitgestorven en zouden ze dus juist duurder zijn om in een console in te bouwen dan een 500GB versie.
Kortom: Denkutnie...
Wie in de VS woont, kan alvast een controller voor de Xbox One bestellen bij Microsoft. De controller kost 60 dollar en is daarmee 10 dollar duurder dan die van de Xbox 360. Volgens de consolebouwer bevat de controller van de Xbox One meer dan 40 verbeteringen ten opzichte van de huidige controller, waaronder nieuwe triggers die feedback geven aan de speler.

Ik vind het een beetje belachelijk dat de controller 10 dollar duurder is dan zijn voorganger. Ja, er zijn verbeteringen maar dat mag je toch gewoon verwachten. De huidige controllers bestaan al 7 jaar. Dat heet innovatie en daarom is het in mijn ogen belachelijk.

Erg jammer dat je ook niet de controllers van de xbox 360 kunt gebruiken.

[Reactie gewijzigd door Jeroen V. op 30 juli 2013 12:45]

Er zit een nieuwe draadloze techniek in, de ruble is toegevoegd, er zit een sensor in die Kinect kan herkennen, hele nieuwe materialen (die ook duurder kunnen zijn), etc etc. Het is niet alsof het een oude controller in een nieuw jasje is, er zit wel degelijk veel nieuwe hardware in die ook wat duurder kan zijn dan die in de huidige controller zit. Als er nu duurdere maar duurzamere materialen in verwerkt zijn, dan is dat al reden genoeg om hem 10 dollar duurder te maken. Ook de headset lijkt nu wat minder gammel te zijn.

Verder is het handig om te melden dat er nu geruchten gaan (o.a. via Neogaf) dat er wél een headset meegeleverd gaat worden bij de Xbox One Console...

Zelf had ik overigens ook wel een lagere prijs gezien (mogelijk komt dat al snel na launch) of een oplaadbare batterij erbij, maar ik zal voorlopig ook maar 1 controller erbij halen en niet 3 zoals ik bij de 360 had gedaan.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 30 juli 2013 12:52]

Gezien de oplagen waarin de controller geproduceerd wordt, vind ik een prijsstijging van twintig procent vrij significant.

Naarmate de jaren vorderen, mag in het algemeen gesteld worden dat producten goedkoper worden om te produceren. Voor elektronica is dat helemaal het geval. Betaalden we vroeger de volle mep voor een Nokia 3310, nu kopen we een dumbphone met - relatief - veel meer power voor een luttele twintig euro.

Technologische vooruitgang en schaalvergroting zorgen ervoor dat consumentenelektronica alsmaar goedkoper wordt. Ik kan helaas geen recente bron vinden, echter in december 2008 koste een PlayStation 3 controller zo'n $ 15,-. De kosten voor een Xbox 360 controller werden nota bene in 2006 geraamd op $ 11,-.

Controllers zijn melkkoeien, zelfs met de nieuwe features. :)
11 euro exclusief onderzoek, testen en patenten zeker?

Ik kan me niet voorstellen dat een controller bij launch 11 euro kostte, dat klopt gewoon niet. Na een jaar of 2 mogelijk al wel, maar daarvoor echt niet.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 30 juli 2013 14:27]

Met 'kostte' doelde ik op de productiekosten. Mijn post teruglezende, is dat inderdaad niet helemaal goed verwoord. Al had je dat natuurlijk ook even kunnen checken in de links. Alsnog, excuus voor de verwarring.
Beide links hebben het over de 'bill of materials' (of stuklijst in het Nederlands) en niet over de productiekosten. Het artikel over de PS3 heeft het over de productiekosten maar gaat dan verder met een berekening op basis van de BoM. Het tweede artikel quote de bron gewoon verkeerd en concludeert op basis van een schatting van een BoM van $11 dat dit de productiekosten voor Microsoft zijn.

Uit de eerste link:
The iSuppli teardown estimates the latest revision of PS3 hardware incurs a combined bill-of-materials (BOM), manufacturing and box-content cost of $448.73 USD to Sony at the most basic level
Uit de bron van de tweede link:
Bill-of-material estimates for the wireless controller come in at around $11
Dat is dus de prijs van de materialen zonder patenten, arbeidsloon, research, verpakking, transport, marketing etc. Als de som van de stuklijst al boven de verkoopprijs uitkomt kan je er zeker van zijn dat het product met verlies wordt verkocht. Dat wil echter nog niet zeggen dat een artikel met winst verkocht wordt als de verkoopprijs boven het totaal van de stuklijst uitkomt. Dat is gewoon een beperking van dit soort schattingen. Een factor 4 of 5 tussen de BoM en verkoopprijs is fors maar niet uitzonderlijk.

[Reactie gewijzigd door Tribits op 30 juli 2013 19:23]

Inflatie?

7 jaar lang 3% is 23%.
Dus dat kan dan best.

Mensen gaan er helaas van uit dat altijd alles maar goedkoper moet worden (behalve de huizenprijzen, die moeten altijd maar stijgen.)

Door het geklaag van de westerse landen mogen arbeiders in China niet meer uitgebuit worden, als gevolg daarvan zijn arbeidskosten zijn de laatste jaren flink gestegen. Die kosten worden nu rechtstreeks doorbelast aan de eindverbruiker.
Rekenmachine kapot? 7x3=21... ;)

Ennuh... huizenprijzen zakken al sinds het begin van de crisis, daar is gemiddeld al minstens 10% vanaf... :X info: http://www.hypotheker.nl/...n/Ontwikkeling+Nederland/

En dat laatste stukje 'door het geklaag van de westerse landen'... Serieus, vind jij dat geklaag? Of is het toch meer terechte weerstand tegen het uitbuiten van mensen? Gebruik google eens, zoek eens op wat een gemiddelde arbeider daar per uur verdient en wat de gemiddelde productiviteit van een dergelijke werknemer is... dat sommetje zal je al snel laten zien dat die arbeidskosten per controller werkelijk niet meer dan een paar losse centen zijn, maakt totaal geen impact op de werkelijke kosten van zo'n product.

Een controller is dan ook niet bepaald een ingewikkeld stukje elektronica en is eenvoudig te producren. De controller blijft simpelweg kunststof wat sowieso eenvoudig te produceren is en ze zullen nu geen gouden draden en transistoren hebben gebruikt... daar zitten de kosten sowieso niet. Waar de kosten voornamelijk inzitten is het design en de kwaliteit/afwerking.... oftewel de controller moet fijn vasthouden en besturen en de knoppen moeten robuust genoeg zijn om flink wat button-bashing te weerstaan... maar dat hebben ze allang onder de knie. Dan gaat de prijsverhoging dus eigenlijk alleen om de triggers die nu feedback geven en een sensor voor herkenning met Kinect.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 30 juli 2013 17:14]

Ik vrees dat yzf1kr gelijk heeft. Jij vergeet namelijk de 'rente over rente'.

yzf1kr, 23 procent over de productiekosten á $ 11,- is nog steeds geen tien euro. Voorts is de inflatie - in Nederland - sinds 1997 zo'n 2,11 procent. Komen we dus uit op een slordige 15 á 16 procent. (1*1,0211^7=1,157).

Bottom line is dat er buitensporig veel winst over wordt gemaakt, ook vanuit het oogpunt van inflatie is een prijsstijging van $ 10,- niet te verantwoorden.

Voor de rest denk ik niet dat de arbeidskosten in China aan het stijgen zijn door 'geklaag van Westerse' landen, maar vooral door het feit dat het land al jaren in een economische groei zit waar wij alleen maar u tegen kunnen zeggen.
Rekenmachine kapot? 7x3=21... ;)

Nee, iemand die weet wat hij uitrekent, en niet zijn eigen onwetendheid etaleert. |:(
Probeer eens (1,03)^7.
Ik koop zulke zaken tegenwoordig in China via sites als "Mini-In-The-Box". Daar krijg je imitatiecontrollers voor de Playstation 3 (Dualshock + draadloos) voor slechts ¤ 17,56 met gratis verzending.

Aangezien Sony tegenwoordig goedkopere Dual Shock controllers op de markt heeft gegooid (de A1 en B1 revisies - staat onder op de controller) doen die namaak controllers amper nog onder qua kwaliteit.

Door een beetje rond te zoeken kun je aanzienlijke bedragen besparen. Het is de vraag wat imitatiecontrollers voor de XBox One straks gaan kosten, want ik durf te wedden dat die Chinezen zo'n ding binnen de kortste keren uit elkaar hebben geschroefd en hebben nagebouwd voor een fractie van de kosten. Ze nemen het daar niet zo nauw met patenten :-)
En juist omdat jij je bestedingen niet in Nederland doet gaat het zo slecht in Nederland :+
Dat heeft de Nederlandse overheid aan zichzelf te danken :

- Verhoogde BTW van 21%
- Hogere accijnzen op brandstof
- BTW op energiebelasting (dus belasting over belasting)
- Hogere zorgkosten
- Hoger eigen risico
- Hogere assurantiebelasting
- Huurverhoging (1,5% extra boven op de jaarlijkse 2,5%)

en ga zo maar door. Dan heb ik het nog iniet eens gehad dat supermarktketens zitten te goochelen met de inkoop van producten waarbij de financiële risico's worden doorberekend in de productprijs. Daarbij komt nog een keer het gegeven dat levensmiddelen steeds duurder worden. Ik kocht een jaar of 8 geleden een 500 gram pak Douwe Egberts koffie voor ¤ 2,99. Tegenwoordig betaal je daar al dik ¤ 5 voor.

Mijn boodschappen doe ik tegenwoordig in Duitsland; het zijn maar enkele kilometers hier vandaan. Scooter verbruikt sowieso niet veel brandstof; tank deze dan direct vol als ik daar boodschappen aan het doen ben.

Kleine elektronica bestel ik ook in China. Voor witte LED's betaal je hier makkelijk een euro per stuk, terwijl je op Ebay vaak partijen van 100 stuks voor ¤ 10 of minder kunt kopen.

Ze denken hier in Nederland zeker dat ik helemaal gek ben. Al het geld dat bij mij wordt weggeplukt kan ik niet meer uitgeven, dus moet ik in het buitenland op zoek naar goedkopere alternatieven.

Kortom; dat het hier zo belabberd gaat met de economie is de overheid zelf schuld. In plaats van te plukken bij de rijke stinkers, plukken ze bij de hardwerkende burgers en de zwakkeren in de samenleving. Socialisme ... m'n reet...

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 31 juli 2013 11:04]

want ik durf te wedden dat die Chinezen zo'n ding binnen de kortste keren uit elkaar hebben geschroefd en hebben nagebouwd voor een fractie van de kosten.
Als ik zo eens op "Mini-In-The-Box" kijk geeft dat weinig hoop voor de Xbox One. De enige draadloze controller voor de 360 is een imitatie controller die meer kost dan de originele Microsoft controller in de pricewatch.

Overigens werd de 360 controller niet alleen beschermd door patenten en dergelijke maar ook door een beveiligingschip getuige dit artikel van Tweakers. Dat maakt het voor fabrikanten van imitatie controllers alweer een stuk lastiger en duurder.

Ik heb zelf trouwens niet zulke beste ervaring met imitatie controllers. Wel een stuk goedkoper maar ook bij lange na niet de kwaliteit van een echte controller.
Het kan ook best zijn dat er gewoon geen vraag naar was en het product daarom uit het assortiment is gehaald.

Maar goed, je kunt best gelijk hebben hoor. Wel is het zo dat Mini-in-the-Box maar een van de vele sites is die spullen spotgoedkoop via China inkopen. Ik vind het allemaal prima, zolang ik er zelf maar beter van wordt.
En wat was de inflatie die afgelopen 7 jaar? Of heb je dat niet meegerekend?
Ik vind het een beetje belachelijk dat de controller 10 dollar duurder is dan zijn voorganger. Ja, er zijn verbeteringen maar dat mag je toch gewoon verwachten. De huidige controllers bestaan al 7 jaar. Dat heet innovatie en daarom is het in mijn ogen belachelijk.
Ik vind het wel meevallen. Ten eerste is er gewoon inflatie. Als je nagaat dat de 360 controller zo'n 7 jaar geleden werd uitgebracht. Daarnaast zitten er wel een aantal nieuwe functies in en krijg je batterijen meegeleverd. Vind het opzich niet verwonderlijk.
[...]...en krijg je batterijen meegeleverd.
Als dat dezelfde AA-batterijen zijn die in bijna elk huidig 360-pakket zitten, dan kan je na een kleine 30 uur gamen weer opstaan van de bank om nieuwe batterijen te gaan kopen. Daarnaast stelt Microsoft heel slim dat het gebruik van oplaadbare batterijen niet wordt toegestaan.
huh ? waarom bieden ze dit dan aan ?


Microsoft biedt voor 25 dollar ook een Play and Charge Kit aan. De kit bestaat uit een oplaadbare batterij en een kabel waarmee de batterij op de console aangesloten kan worden
Die Play&Charge kit is een batterypack, geen oplaadbare AA batterijen. Al zaten daar bij de huidige versie wel gewoon oplaadbare batterijen in verwerkt 8)7
Marktwerking; ik kan me nog herinneren toen ik op launch-night van de 360 thuis kwam en alles openmaakte. Mmmm, alleen een paar AA-batterijen; eens kijken hoe lang die het volhouden. Ik kan je vertellen; rond 13:00 stond ik weer bij de Bart Smit om een play&charge kit te halen.

Zeg niet dat Microsoft dus maar geen AA's moet meeleveren maar onderbewust proberen ze je natuurlijk een dure kit aan te laten schaffen die beter/langer/effectiever meegaat dan elke week een paar Euro aan batterijen te kopen.
Wat ik heel vreemd vind is dat de Xbox One controllers uberhaupt nog met batterijen werken, bij de 360 kwamen vanaf een bepaald moment (vanaf dat ze grijs werden) alle nieuwe controllers met battery pack, voor dezelfde prijs als de oude controllers met batterijen. Ik kan me nog herinneren dat ik een nieuwe controller nodig had er gelijk een battery pack bij wilde gaan halen en hoe aangenaam verrast ik was dat die er gewoon standaard bij zat. Nu gaan ze ineens weer 2 stappen terug: duurder, en niet standaard met battery pack :-/

Controllers met batterijen vind ik tegenwoordig echt niet meer kunnen, het is gewoon rete onhandig en niet milieuvriendelijk. Bij de Xbox 360 controllers moest je zelfs speciale oplaadbare batterijen gaan zoeken, omdat de normale op 1.2 volt niet eens werkten. Dat heeft Sony toch echt al jaren een stuk beter voor elkaar met standaard ingebouwde accu in elke draadloze controller.
Dat zijn bundelpakketten en er zijn maar twee setjes uitgekomen waar de twee gebundeld zijn. De rest van de controllers worden gewoon met twee AA Duracel batterijen geleverd.

In het artikel worden die ook genoemd, die gaan van een adviesprijs van ¤ 59,99 naar ¤ 74,99 toe, die bundeltjes waren dan ook vijftien euro duurder in adviesprijs van de normale controller. Op die manier bespaarde je vijf euro, met de Xbox One is die besparing weg.

[Reactie gewijzigd door Henri-Alexander op 30 juli 2013 15:05]

Hmm ik zie het, toch apart want bij de Mediamarkt hadden ze alleen die inclusief accu pack nog maar te koop.

Hoe dan ook blijft het 2 stappen achteruit want de 360 controller + play & charge kit is volgens dat lijstje al te koop voor 39 euro, terwijl de xbox one controller met 2 batterijen dus blijkbaar 75 dollar gaat kosten en daarmee zeer waarschijnlijk hier duurder dan een 360 controller + een losse play & charge kit.
Mijn controller van mijn Xbox 360S(December 2010, nog de origineel bijgeleverde controller) heeft anders echt geen problemen met gewone oplaadbare batterijen van 1.2 volt. Ik zou nog steeds goedkoper uitkomen dan met zo'n batterypack!! Het zijn batterijen van 5 jaar oud die ik gebruik en kan makkelijk 40 uur spelen ermee(geloof 2600 mah). Is ongeveer een kleine 2 maanden voor mij.

Ik vind van Microsoft dit dan stukken beter, want als de batterij van je Playstation kapot is kan je meteen een nieuwe controller kopen ofwel dat je constant bedraad speelt.
Ik heb vorig jaar voor 3 euro een nieuwe batterij gekocht voor m'n 7 jaar oude PS3 controller op eBay.
Dan zorgen ze voor een verwijderbaar battery pack, waar bij smartphones zoveel om te doen is. En dan is het nog niet goed.

Opzich is dit toch geen nadeel? Als het kapot is moet je niet gelijk de hele controller gaan opsturen of opnieuw kopen.

Ik zie hier eerder een voordeel in.
Juist, maar dat is nu juist het probleem van Sony, het is niet verwijderbaar. Deze van Microsoft wel. Voor mensen die meerdere uren per dag spelen is zo'n batterypack inderdaad interessant, maar niet voor de gamer die maar een paar uurtjes per week speelt(zoals mij), die zijn beter af met herlaadbare batterijen. Voor die 4 keer dat je een setje batterijen van een paar euro moet herladen per jaar zul je zeker goedkoper zijn dan met zo'n batterypack en veel onhandiger is het niet als je maar een paar keer per jaar aan die batterijen moet zitten.
Microsoft zou gewoon een ingebouwde accu moeten meeleveren, zoals ook Sony met zijn controller doet. Een controller op standaard AA batterijen is vreselijk vorige eeuwse techniek, en nog slecht voor het milieu ook. Bovendien kan een accu een stuk efficienter/kleiner gemaakt worden dan het default AA batterij formaat.

Ik snap niet dat Microsoft hiervoor gekozen heeft, behalve dan om extra sales middels die play&charge kit te kunnen scoren.
Als ik zit te gamen vind ik het wel fijn dat ik gewoon kan wisselen, en niet hoef te wachten tot mijn controller weer is opgeladen...
Daarom krijg je bij de PS3 een lange USB kabel, welke overigens een gewone Mini-USB is.
Als ik zit te gamen vind ik het wel fijn dat ik gewoon kan wisselen, en niet hoef te wachten tot mijn controller weer is opgeladen...
Met de Play & Charge kit kun je opladen terwijl je speelt.

Vandaar de naam: Play & Charge.
Leuk. Mijn console staat in een TV-meubel aan de andere kant van de huiskamer. Kun je wel een lange kabel trekken, maar handig is anders. Dan is een pakje oplaadbare AA-batterijen veel handiger. Nieuw setje erin en draadloos door.
Ik zit 8 meter van de console af en vijf meter van andere wandcontacten. Bovendien heb ik geen draadloze controller genomen om er vervolgens een draadje aan te hangen.

Ik heb dan ook gewoon de set met 2 batery packs en een aparte lader. Als de accu er vast in zit kun je hem bovendien niet vervangen.
Ingebouwde accu is eerder slecht voor het milieu. Je kan heel je controller wegsmijten als de accu defect is(of je moet bedraad willen spelen)
Oplaadbare batterijen. Daar had ik jaren mee gedaan. Minder effectief dan de accus misschien, maar ik had destijds een hele berg AA oplaadbare jongens en dat ging prima.
Bij Sony zitten die accu-packs standaard in de DualShock 3 controllers. Ze gaan (na 5 jaar in mijn bezit te zijn) nog steeds erg lang mee. Ik kan er toch zeker een week gemiddeld mee gamen voordat ze weer aan de lader moeten. Bovendien zijn die accu's voor ongeveer ¤ 4,50 (met gratis verzending) uit China te bestellen bij Mini In The Box.

Zelfs als je accu er mee ophoudt of niet meer lang genoeg meegaat ben je slechts enkele euro's kwijt. Beetje onzin dat je bij Microsoft daar ¤ 25 extra (boven op de prijs van de controller) moet betalen.
Heb zo'n ding wel eens opgemaakt en voila gewone oplaadbare batterijen :) Dus echt bij zonder zijn die packs niet.
Ik hoop toch dat je wel vaker op staat van de bank dan om de 30 uur....
Hoe willen ze dan die batterijen verbieden? Heb altijd goede oplaadbare batterijen gebruikt voor m,ijn xbox 360 controller.

Doch hoop ik dat er een kern van waarheid zit in deze gerucht, want ik ga 100% zeker geen xbox met kinect kopen, ook al zit ik uberhoubt al te twijfelen om zo'n nieuw consolo te kopen.
wat ?? oplaadbare batterijen niet toegestaan???

ik heb een 360 van dag 1; dus met een wireless controller van het eerste uur ...
daarnaast heb ik een jaar of twee terug een extra wireless controller bijgekocht (zwart),
en daarnaast heb ik een stuurwiel (microsoft wireless) ..

ze werken ALLEMAAL met herlaadbare batterijen, van alle verschillende merken; GP, Sony, Energizer, Duracell .... allemaal 1.2v batterijen...

yep, zelfs het stuurwiel waar een adapter bijzit werkt op batterijen (in de basis van het wiel zit aan de rechterzijkant een klepje waar je 2 batterijen kan steken... zo werkt het stuur zonder adapter, je hebt dan uiteraard wel geen force feedback omdat dat veel te veel power vraagt

als jouw controllers dus niet meer opstart met je batterijen, dan is er waarschijnlijk 1 van de 2 batterijen kapot ...(en jah, ik merk de laatste jaren dat batterijen véél sneller 'kapot' gaan dan vroeger, mijn lader laadt ze dan niet meer op; ik heb zo'n superdeluxe Maha c9000 lader en daar zie je de status van het laden / de batterij)

dus; dat ms geen herlaadbare batterijen in haar devices toelaat is zever... hoe zou haar eigen batterypack anders werken denk je?
De huidige controller is ook in prijs gedaald in de afgelopen 7 jaar verwacht ik.
Wat was de beginprijs, en als je die doorreken, wijkt hij dan nog steeds zo veel af?

Anders gewoon half jaartje wachten en dan komen er vast weer kits op de markt met 2 controllers
60 dollar zal wel 60 euro worden en dat is eigenlijk wel een zeer gangbare prijs voor een controller. Niets bijzonders dus.
Denk dat het iets minder wordt. De adviesprijs van de huidige draadloze controller was $50,- en is ¤45,- geworden. Denk dan ook dat het ¤10,- wordt en dus op een prijs van ¤55,- uitkomt. Maar op die vijf euro is natuurlijk niet veel te zeggen ;) Het zal dus inderdaad ongeveer die prijs worden. De wisselkoers is natuurlijk nu gunstig, maar er komen meerder kosten bovenop om de controllers te importeren.

Zelf vind ik het ook een normale prijs. Prijzen veranderen nu eenmaal en de controllers van de X-Doos werken nu eenmaal best prettig. Helaas kunnen ze niet tippen aan de Toverdoos (Gamecube) controllers, maar daar zijn mijn handen ook te groot voor geworden...
US$ 60 = 45.2113631 Euros
Ik denk eerder dat die tussen de ¤45 en ¤55 euro gaat kosten.


Maar het is een mooie controller en zeker vele gamers kunnen niet wachten om de ervaring te testen, aangezien hij echt gemaakt is door gamers. (de feedback dan)
Meestal worden prijzen van dollar naar euro voor electronica gewoon 1-op-1 overgenomen, vandaar dat het ook vaak goedkoper is om electronica in de US te kopen als je daar toch al bent (vakantie / zaken)

Ik denk dat hij in het begin gewoon voor ¤60,- in de winkel ligt en na een paar maandjes zal dalen richting de 50.
Je zegt t zelf, als je daar toevallig bent. Anders kan je net zo goed naar de lokale gameshop lopen (die 9 van de 10 keer WEL onder de adviesprijs zit).

Daarnaast wordt aangegeven dat de huidige headsets niet gebruikt kunnen worden, no hard feelings for that de nieuwe vind ik persoonlijk toch mooier, maar hoe zit het met de draadloze headset? Iemand een idee?
Denk als je even nadenkt jezelf wel kunt raden hoe dat zit denk je niet? En jij moet maar denken die nieuwe draadloze headset is ook mooier ;)
Ik vind het maar geldklopperij..
Waarom niet standaard inbouwen dat andere headsets werken met de XBOX one?
Ik ben wel heel erg benieuwd naar hoe de nieuwe controller aanvoelt (zoals de trigger feedback)
Toch moet er naar mijn mening zo'n "Play and Charge Kit" inbegrepen zijn bij de aanschaf van zo'n duur apparaat....
Gelukkig zijn er genoeg Chinese leveranciers die compatibele hardware voor een schijntje aanbieden. Zo ook bij de 360.
Daar is de kwaliteit dan ook vaak naar
Ik gebruik al jaren usb-laders en dergelijke randapparatuur en heb daar nog nooit problemen mee ondervonden. Het ontbeert enkel het MS-stempeltje waar je ca. 20 euro meer voor betaalt.
Bij DX heb ik ze gekocht en ze zijn beter dan de originele (gaan veel langer mee)
Tjah, de aansluiting is anders, maar daarmee wel meer standaard (usb micro ipv de huidige). Verder zit er ook een usb-micro in om de controller mee op te laden, die we natuurlijk kennen van de smartphones (lijkt me dat ik straks mn telefoon en controller met dezelfde kabel kan laten opladen.

Ik ben vooral benieuwd of ze de wireless voicechat nog vrij gaan geven. Er zit helaas geen Bluetooth in (wat ik eerst wel dacht) maar mogelijk gaan ze iets met wifi-direct doen. Ik blijf namelijk het kabeltje naar de controller een bron van ergenis vinden. Nou zitten er bij deze controller wel ruimte voor klemmetjes in zodat je hem er daar niet zo makkelijk uit gaat trekken, maar toch vind ik helemaal draadloos wel veel fijner. Hoop dat ze daar meer mee gaan doen dan dat ze nu hebben gedaan (met alleen een Tritton Warhead en Microsoft Wireless Headset die volledig draadloos zijn).
Ik durf hier geen keihard oordeel over te geven omdat ik niet weet wat/of Microsoft hierop verdient. Ik snap dat ze die dingen niet met verlies verkopen aangezien ze ook veel verkocht worden voor de PC en robotica doeleinden. Maar ik ben wel van mening dat Microsoft de prijs zo laag mogelijk dient te houden.
Ik ben zelf helemaal niet blij met de play and charge kit die bij de XBOX 360 gekocht kon worden. Leek me destijds handig, maar het kwam er al snel op neer dat je gewoon een controler met snoer had omdat die accu zo snel achteruitging.
Mja zonder die aparte oplader (voor 2 accu's) was het inderdaad vrij nutteloos. Daarom hoop ik dat ze nu ook snel die oplader weer gaan uitgeven, dat werkt een stuk prettiger.
Waarom een headset gebruiken als de kinect het ook kan.
Die heeft en een microfoon en filters het geluid dat de xbox zelf maakt uit het geluid wat hij aan de ander doorgeeft.
Zo speel ik al tijden Blur op die manier en hoor er geen klachten over. Gewoon goed verstaanbaar voor beide personen.
Joh vertel ons eens iets nieuws, alles word toch duurder! Waar ze geld zien word geld gemaakt ;)
Loonkosten worden ook hoger, dus logisch dat winkelprijzen mee stijgen....
Niet echt verrassend, ik blijf het jammer vinden dat MS toch weer voor die play & charge kit gaat... Waarom nu niet direct er een accu in en opladen via een USB kabel? Toch wel echt een gemiste kans.
Accesoires en licenties om accesoires te mogen maken verhogen de winstgevendheid van een console enorm. Dit is dus geen verrassing, maar gewoon geldklopperij. Er is geen enkele reden waarom er geen USB adapter geintegreerd zou kunnen worden en voor 60 dollar mag je dat ook best verwachten.
Echt hé, met de chargekit betaal je al gauw 85 dollar voor deze controller... Nuja, het viel te verwachten, Microsoft heeft zijn Xbox altijd al uitgemelkt qua accesoires. Remember those HDD's xD
als je even in de Microsoft Store kijkt, die in het artikel staat gelinked, zie je dat daar een wireless controller with Play and Charge kit te bestellen is voor $75.
geen $85 dus..
nog steeds veel geld, maar wel een marktconforme prijs denk ik zo.
Er gaat nu ook een usb-kabel in ;)
Persoonlijk vind ik het belachelijk dat een controller zo duur moet zijn voor een al enorm prijzig apparaat. Ik snap ook best dat er winst gemaakt moet worden om de zaak draaiend to houden ,maar om nou $60,- te vragen voor een controller die op het oog na genoeg gelijk is aan de vorige controller vind ik maar belachelijk.
Ikzelf snap eigenlijk ook niet waarom de 4e generatie Ipad zo belachelijk duur moet zijn. Op het oog lijkt het vrijwel hetzelfde als de 3e, 2e en 1e generatie die je allemaal waarschijnlijk voor veel minder kan kopen danwel voor een prikkie van marktplaats kan slepen.......
De MS controllers vind ik redelijk hufterproof, net als de sidewinders. Zelfs controllers van 10 jaar oud voor de xbox1, als ze moeilijk doen, openschroeven, schoonmaken en ze werken weer als nieuw.

Imitatiecontrollers zijn stukken minder duurzaam, en duidelijk anders. Een beetje kwaliteit mag ook wel wat kosten.
Het is wel leuk dat de releasedate van de Xbox One november 2013 is en dat de controller release date pas op 31-12-2013 is.
Dat is een placeholder. Ze willen de precieze datum nog even geheim houden.
Draadloze 360 headset kan dus de vuilnisbak in bij wijze van spreken :/ Of omvat hun adapter assortiment ook een usb dongel voor de mensen met de draadloze headsets?
Gat in de markt misschien ?
Bij de media markt heb je tig convertertjes en adaptors. Niet goedkoop.
Met miljoenen XBox 360 controllers/headsets toch geen slechte markt.

Tweak projectje ? :)

[Reactie gewijzigd door BeerenburgCola op 30 juli 2013 14:49]

Hoop het niet....zit ook niet te wachten op een officiële mededeling hierover.
Ikzelf gebruik op de ps3 altijd een usb dongel voor mn goedkope pc headset... die standaard headset's zijn ook meestal van veel betere kwaliteit als die console headsets
Heb verder niks tegen de Xbox, maar vind het wel jammer dat bijvoorbeeld de Xbox360 controllers (waarschijnlijk) niet gebruikt kunnen worden op de nieuwe console.

http://www.escapistmagazine.com/news/view/124239-Xbox-360-Controller-Incompatible-with-Xbox-One

Er is voor beide kanten iets te zeggen, maar als dan de prijs ook weer duurder wordt en je na de release ook een tijdje je oude headset niet kan gebruiken ... Aan de andere kant moet Microsoft wel, nu de consoles onder kostprijs worden verkocht en er moet worden verdiend op games en randapparatuur.
Haal dat waarschijnlijk maar weg, 360 controllers zijn niet compatible met de X1. De PS4 ondersteunt ook geen PS3 controllers, en dat lijkt me niet heel raar. Er word veel tijd en ontwikkeling gestoken om de controllers beter te maken, en nieuwe features te geven, en dan zouden gamemakers ook nog eens rekening moeten gaan houden dat er misschien gebruikers zijn die oude controllers hebben, en dus een deel van de features missen. Dan gooi je een deel van de uniformiteit van je platform in het putje, en dat is juist het sterke punt van de consoles...

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014