Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 95 reacties, 34.357 views •

Volgens Google-topman Hugo Barra doen hardwarefabrikanten nog te weinig om hoogwaardige Android-tablets te maken. Barra stelt dat Google's mobiele platform op dit vlak nog achterloopt. Wel vindt hij dat zijn bedrijf een inhaalslag aan het maken is op het gebied van apps.

Dat zei Barra, die bij Google binnen de Android-tak werkt, in een interview met The Verge. Daarin zei de topman dat fabrikanten nog niet alles uit de kast hebben gehad om high-end tablethardware te maken. Als voorbeeld wordt de HTC One aangehaald: volgens Barra heeft HTC hiermee een goede bouwkwaliteit afgeleverd, maar is iets dergelijks op de tabletmarkt nog niet te vinden. Google zou echter met zijn Nexus-tablets, gemaakt door Asus en Samsung, aan willen tonen dat fabrikanten goed afgewerkte behuizingen kunnen afleveren zonder daarbij zichzelf uit de markt te hoeven prijzen.

Barra denkt wel dat Android op het gebied van hardware een inhaalslag zal maken. Hetzelfde geldt volgens de topman voor tablet-apps: hoewel Google veelvuldig kritiek krijgt over een gebrek aan dedicated tablet-applicaties vergeleken met concurrent Apple, stelt het bedrijf dat inmiddels rond de 60 procent van de apps een fatsoenlijke tabletinterface heeft. Barra stelt daarbij dat de verschillen in de gebruikerservaring op een smartphone en een tablet steeds kleiner worden.

Google kondigde onlangs de tweede versie van de populaire Nexus 7-tablet aan. Naast een snellere soc en een scherm met hogere resolutie is de behuizing aangepast. Zo is de tweede Nexus 7 dunner en lichter dan zijn voorganger en is de achterkant matter en gladder afgewerkt, vergelijkbaar met de Nexus 10.

Hugo Barra

Reacties (95)

Reactiefilter:-195094+163+23+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
mooiste opmerking is die van "waarom heeft niemand zoiets als de HTC one qua tablet" doelend op twee speakers voor op de tablet en de bouw van het materiaal.

ik weet er eentje de Playbook heeft twee speakers links/rechts op de voorkant en die zijn super met spotify and films :) en ze kunnen van de trap rollen. Werkt nog steeds na al dat vallen met de kids. Een enkele keer reset gehad toen viel deze in de badkamer en reageerde de touchscreen ook niet meer. Herstart en alles was weer goed.

[Reactie gewijzigd door nlb op 28 juli 2013 17:19]

mooiste opmerking is die van "waarom heeft niemand zoiets als de HTC one qua tablet" doelend op twee speakers voor op de tablet en de bouw van het materiaal.

ik weet er eentje de Playbook heeft twee speakers links/rechts op de voorkant en die zijn super met spotify and films :) en ze kunnen van de trap rollen. Werkt nog steeds na al dat vallen met de kids. Een enkele keer reset gehad toen viel deze in de badkamer en reageerde de touchscreen ook niet meer. Herstart en alles was weer goed.
De Note 10.1 heeft ook twee speakers voorop, maar de bouwkwaliteit is niet super. Achterkant deukt in als je erop drukt en dan vervormt het beeld. Om die reden heb ik hem altijd in een cover.

De tablet markt komt nu echt in beweging. Apple's marktaandeel is al gezakt tot onder 50%. En binnenkort komen de echt interessante Windows 8 tablets met nieuwe generatie processors. Tegelijkertijd zal de prijs/kwaliteit verhouding op alle prijsniveaus gaan verbeteren. Zie maar wat je nu al krijgt voor $229 met de nieuwe Nexus 7. Da's best indrukwekkend.
Maar die $229 is alleen rendabel als Google ze flink subsidieert, er is geen enkele fabrikant die een vergelijkbaar product aan kan bieden voor die prijs omdat ze winst moeten maken op de hardware. Hetzelfde geldt voor de Nexus 10.

Kijk bv. naar de Tab 3 8.0. Die zit nu ook op §290 euro. Dat is maar 15 euro minder dan de iPad Mini die nu voor pakweg §300-310 verkrijgbaar is.

Hoe je het ook went of keert, Apple heeft zijn iPads gewoon best competitief geprijsd als je ze hardware technisch gaat vergelijken. Tel daarbij op dat ze (op het moment) het beste tablet ecosysteem hebben en bij verreweg nog het meeste gebruikt worden om mee te internetten.

Hoewel 1 op de 2 tablets die verkocht worden dan misschien Android mag draaien, vraag ik me werkelijk af hoeveel daarvan goedkope rotzooi is (onder de 200 euro, te vinden bij de Kijkshop, Bart Smit, Blokker, Kruidvat etc.). Leuk voor 2 weken, maar daarna verdwijnen ze in een la, want ze worden in ieder geval niet gebruikt om mee te internetten (zie bron hierboven).

En dat is precies het probleem dat Google aanstipt. Veel van de verkochte Android tablets zijn prullaria.

Ironisch genoeg hebben ze daar (imo) zelf het hardst aan bijgedragen, juist door producten als de Nexus 7 uit te brengen, want nu verwacht iedereen top notch hardware voor een lage prijs, terwijl dit gewoon onmogelijk is als je je geld aan hardware moet verdienen. Maar om toch die prijs te halen moeten de fabrikanten bezuinigen op CPU's, accu's en beeldschermen.

TL;DR: Google heeft eigenhandig de Android-tablet-markt in een race-to-the-bottom gebracht door producten te subsidiŽren en tegen kostprijs te verkopen, dus nu moeten ze ook niet huilen.

[Reactie gewijzigd door RobbieB op 29 juli 2013 00:25]

Klopt dat er op een gegeven moment veel goedkope rommel op de markt kwam, maar de Nexus 7 kwam pas daarna. Die heeft Google juist uitgebracht om een kwalitetsstandaard voor goedkope tablets neer te zette. Sindsdien brengen ook OEMs heel goedkope 7" tablets uit die toch redelijk voldoen. Denk aan de Acer B1.

Dat Android in het laatste kwartaal meer tablets heeft verkocht dan Apple gaat dus niet per se over grote hoeveelheden Kruidvat tablets. Dat nog steeds de overgrote meerderheid van de gebruikte tablets (installed base) een ipad betreft is ook logisch.

Maar of de Nexus 7 nu gesubsidieerd is door Google of niet, het vormt gewoon een richtpunt in de markt. Een iPad mini is, qua hardware, erg karig vergeleken met de Nexus 7. Prijzen zullen moeten dalen, of de kwaliteit moet sterk omhoog. En tegelijkertijd komen Intel en Microsoft nu ook op stoom. Dat bedoel ik met de markt komt nu in beweging.
"Hetzelfde geldt volgens de topman voor tablet-apps: hoewel Google veelvuldig kritiek krijgt over een gebrek aan dedicated tablet-applicaties vergeleken met concurrent Apple, stelt het bedrijf dat inmiddels rond de 60 procent van de apps een fatsoenlijke tabletinterface heeft. Barra stelt daarbij dat de verschillen in de gebruikerservaring op een smartphone en een tablet steeds kleiner worden."

Dat kan nog wel eens tegenvallen van hoe snel dat gaat. Over het algemeen ben je als developer al tevreden als je op Android zo'n 10% van de omzet krijgt die je op iOS hebt met dezelfde app. Dat is dan wel met telefoons, waar Android een gigantisch veel groter marktaandeel heeft. Dit is niet het geval op tablets, daar heeft Apple nog altijd het meeste marktaandeel. De omzet die je daar als developer kan krijgen op Android stelt dan ook bijna niets voor.

[Reactie gewijzigd door Xeanor op 28 juli 2013 14:53]

Dat was 3 jaar geleden zo, heb je recente statistieken hierover?

Volgens wat ik las is Android nu gelijk qua iOS qua winst / app.
Eergisteren gepubliceerd. Een van de meest gehypete games.

http://www.swordandsworcery.com/storage/SS_infographic.jpg

total revenue percentage
iOS 55%
Android 5%
Humble bundle android 3+4 4%

[Reactie gewijzigd door kmf op 28 juli 2013 21:37]

Dan is het toch nog steeds scheef als je naar de marktaandelen kijkt? En aangezien je Android apps alleen met creditcard kan betalen, kan ik me goed voorstellen dat er relatief weinig mensen betalen voor een Android app. Ik heb zelf nog nooit betaald voor een Android app, maar wel voor iOS apps, domweg omdat het bij iOS makkelijker gaat en ook zonder credit card mogelijk is.

Waarom verkoopt Google geen Android tegoed kaarten zoals Apple in iedere supermarkt heeft hangen? Dan wordt het ook voor de ontwikkelaars leuk.
Tablet z van sony vind ik anders wel een beest
Ja helemaal mee eens. Voor de nieuwe Nexus 10 had Google volgens mij beter zaken kunnen doen met Sony nu, dan met Samsung. Samsung doet het goed met high end GSM's, maar hun tablets lopen echt achter op de concurrentie. Asus maakt ook goede tablets en het verbaast mij niks dat de Nexus 7 van Asus en Google het veel beter doet dan de Nexus 10, nog los van de leverbaarheid van de Nexus 10.

[Reactie gewijzigd door Immortares op 28 juli 2013 14:48]

De Asus Nexus 7 schijnt ook problemen te hebben met geheugen dat langzaam gaat werken na verloop van tijd.
Dat klopt, gelukkig is dit opgelost in Android 4.3. Lees onderaan deze pagina in de review van AnandTech.
Daar wordt toch echt gesproken over de nieuwe Nexus 7, voor de oude wordt alleen gemeld dat er mogelijk wat verbetering zou kunnen zijn met 4.3.

Overigens zijn er wel tools om handmatig TRIM te draaien wat wel wat verbetering biedt.
Ik heb expres nog geen tablet gehaald omdat ik zit te wachten op een hoogwaardige android tablet die niet al tŤ duur is maar wel een (meer dan) full-HD scherm heeft.

Heb dan ook hoge verwachtingen voor de Nexus 10 van Samsung, en als de specs mij aanstaan ga ik er ook zeker een halen.
Als je root hebt, kun je voor pre Android 4.3 ook dit gebruiken. Zeg maar een handmatig afgestarte fstrim.
Grappig google klaagt over hardware fabrikanten en MS doet dat ook. Zouden ze beide dan toch gelijk hebben ?
Alleen is Google zo dom om een tablet als de Nexus 7 uit te brengen tegen kostprijs. Daarmee is het tablet ca. 100 euro te goedkoop. En het dan raar vinden dat de fabriknten de tablet markt niet als primair zien. En nu gaan ze het zelfde doen met de Moto X. Slim hoor Google. Maar waarschijnlijk roeptoeteren ze dit alleen maar om Motorola een eigen tablet lijn uit te laten brengen.
Alleen is Google zo dom om een tablet als de Nexus 7 uit te brengen tegen kostprijs. Daarmee is het tablet ca. 100 euro te goedkoop. En het dan raar vinden dat de fabriknten de tablet markt niet als primair zien. En nu gaan ze het zelfde doen met de Moto X. Slim hoor Google. Maar waarschijnlijk roeptoeteren ze dit alleen maar om Motorola een eigen tablet lijn uit te laten brengen.
Op alle nexus producten word gewoon winst gemaakt, klopt dus totaal niet wat jij beweerd!

Bijvoorbeeld "oude" nexus 7 heeft BOM van 152 dollar, en word verkocht voor 249 dollar. ;)

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 28 juli 2013 23:17]

Je raaskalt...

De BOM van 8GB model is 184 USD, de retail van hetzelfde model is 199 USD. Ik heb het vorige week nog voor 175 USD kunnen kopen.

Google maakt wel degelijk verlies op de Nexus 7. Je moet er nog distributie, marketing, support etc bij rekenen.

Ik vind het helemaal niet gek dat partners hier niet mee in gaan.

// Bronnen:
http://www.engadget.com/2012/07/09/nexus-7-component-costs/
http://www.geek.com/news/...-a-loss-not-cost-1501909/

[Reactie gewijzigd door drib83 op 29 juli 2013 00:41]

Je raaskalt...
Wat zijn we weer vriendelijk !
En die bronnen zijn oud, ondertussen zijn de onderdelen goedkoper.
Ja want de kosten van een product bestaan natuurlijk enkel uit de BOM #facepalm
Dom?

Ze proberen gewoon marktaandeel te krijgen. En er is niet bekend of ze niets verdienen aan de nexus.
Marktaandeel verkrijgen doet Google net als Microsoft samen met partners. Je ondermijnt je eigen partners als je zowat tegen kostprijs een goede tablet neerzet.

Dat klinkt allemaal leuk voor de consument, maar je zult maar Google partner zijn. Het valt niet mee om iets neer te zetten met een betere prijs/kwaliteit neer te zetten dan de Nexus, en er dan ook nog een gezonde marge aan over houden.
ja en Microsoft is zo dom om er zo veel voor te vragen dat niemand het koopt, los van het feit dat niemand het OS wil.
Met kostprijs behaalt Google wel marktaandeel en inkomsten via de Playstore, dus wie is nu slimmer?
Volgens mij degene die dit jaar geen verlies heeft gemaakt en niet grootschalig reorganiseert :).
Ben ik het niet mee eens. Het paneel dat in N10 zit kon en kan? alleen door Samsung geleverd worden. Dit scherm stak en steekt? op dat moment met kop en schouders boven de andere uit. Daarnaast was er dan iets mis met de brouwkwaliteit van de N10? Ik heb hier anders nog geen klachten over gehoord.
De N10 heeft een betere batterij en een hogere resolutie. Of het ook daadwerkelijk een beter scherm heeft dan de Sony Xperia Z tablet, betwijfel ik. Bij veel apps is een hogere resolutie dan HD juist nadelig, omdat de layout er niet voor gemaakt is: 1600p resolutie is zeer ongebruikelijk (films en spellen zijn zelden gemaakt voor die resolutie. Op papier lijkt een hogere resolutie dus altijd beter, maar in de praktijk hoeft dat helemaal niet zo te zijn. Bovendien gaat het bij de kwaliteit van de weergave om veel meer dan alleen de resolutie. Maar zelfs al zou het scherm van de N10 beter zijn, dan blijft er nog genoeg over waarbij de Sony Xperia Z beter preseteert dan de N10. Er zijn genoeg websites waar alle voordelen van de Sony tablet opgenoemd worden.

Op gsmarena wordt de Sony een stuk hoger gewaardeerd door de users. Zie:
http://www.gsmarena.com/sony_xperia_tablet_z_lte-5255.php en vergelijk dat met:
http://www.gsmarena.com/s...e_nexus_10_p8110-5084.php

Ook in de review van de vaklui van gsmarena komt de Sony er echt heel erg goed vanaf:
http://www.gsmarena.com/s...ablet_z-review-931p11.php
"Sony has one of the best Android tablets on its hands, one with a unique feature mix that competing tablets have no answer to. While the company has some way to go in the hotly-disputed smartphone market, the Sony Xperia Tablet Z has a good chance of actually making a difference in the high-end segment of the tablet warfare."

Dus in plaats van dat Barra eist dat er betere en hoogwaardigere Android tablets gemaakt moeten worden, kan hij ook zelf eerst het goede voorbeeld geven en zaken gaan doen met Sony voor een nieuwe Nexus10. :)

[Reactie gewijzigd door Immortares op 28 juli 2013 18:47]

Het lijkt wel alsof zelfs Google in de marketing van Samsung getrapt is.

Want wat Samsung doet is eigenlijk 70% marketing en 30% daadwerkelijk goed leveren wat tablets betreft.

Eigenlijk is het best bizar dat een fabrikant die zoveel componenten zelf ontwikkelt en dus een lagere prijs kan krijgen het zo laat afweten.

Het ergste is nog wel dat Google ze hiervoor nog beloont door de Nexus 10 door Samsung te laten ontwikkelen terwijl ze al 2 Nexus telefoons hebben mogen maken.

En vervolgens komt Google met de statement dat ze zich zorgen maken om het marktaandeel van Samsung terwijl ze Sony en Huawei niet eens 1x een kans hebben gegeven een Nexus apparaat te maken.
Ja, helemaal mee eens. Dat is precies wat ik bedoel inderdaad. Laat Google eerst maar eens zelf het goede voorbeeld geven door de goede (lees: beste voor ieder type androidproduct afzonderlijk) fabrikanten te belonen met een Nexusuitgave. Dat is namelijk een win-win-win situatie: Goed voor Google, goed voor die fabrikant en goed voor ons als consument! Ik begrijp niet wie beter wordt van de klaagstrategie die Google nu lijkt ingeslagen. :D
Huawei is Chinees en laat Google en China nou niet bepaald beste vrienden zijn.
Maar dat is maar 1 van de velen. Als je de gemiddelde Android tablet ziet, dan wordt je niet echt blij.
en van samsung een bagger tablets..
Misschien had Google Motorola dan niet moeten opkopen, als ze hun Nexus apparaten uitbesteden aan hele andere fabrikanten. Dat bewijst maar weer dat ze het zťlf niet eens kunnen. Dus het is een beetje kinderachtig om dan te gaan jammeren dat niemand goeie tablets maakt, terwijl ze het zelf ook niet kunnen.
Volgens mij besteden ze het juist uit, om ervoor te zorgen dat die fabrikanten niet weggaan, maar blijven investeren/bouwen voor android.
Ze hebben Motorola dan ook niet opgekocht voor hun ervaring in het bouwen van tablets ... het ging Google vooral om het patenten-bestand...

En dat Google het maken van de Nexus lijn uitbesteedt aan hardwarefabrikanten bewijst niks. Asus bouwt de Nexus volgens specificaties van en in samenwerking met Google en mag er vervolgens ook zijn eigen naam bij opzetten. Lijkt mij gewoon een mooi voorbeeld van hoe het moet gebeuren, blijf bij je eigen expertise en werk samen om kwalitatief betere producten te maken.
Heeft al weer oudere specs maar ik vind de Tab2 van Samsung toch wel kwaliteit hoor. Lekker dun, stevige behuizing. Is weinig mis mee en voorlopig voel ik dan ook niet de urge om te upgraden. Ik doe eigenlijk nog maar erg weinig met mijn tablet sinds ik een Kobo ereader heb... ben niet zon gamer.
Tab 2 loopt qua specs (snelheid vooral) heel erg achter.. Zelfs toen die uitkwam liep die al achter omdat dat toen niet het doel van Samsung was... En dit is dus precies wat Google bedoeld ;)
Google doelt op de kwaliteit van de behuizing, niet op de performance. De meeste Android en Windows tablets die ik in handen heb gehad waren inderdaad niet echt van een erg overtuigende kwaliteit, en dan zijn de meesten in het 'hogere' segment.
Uiteraard bedoelen ze NIET alleen de behuizing (waar lees je dat eigenlijk?).

Het gaat niet alleen om de snelheid of geheugengrootte wanneer ze over kwaliteit spreken. Het gaat om het hele pakket, er zijn 100en hakkiewakkie merken met plastic touchscreens die slecht op aanraking reageren bijvoorbeeld.
Afwerkingsnivo is ook niet altijd geweldig. Ook schort het vaak aan de gekozen materialen.

Voorbeeld:

Wij hebben een Archos 80G9 en een Samsung TAB2 7.0.
De TAB is van betere kwaliteit dan de archos, terwijl beiden beschikken over enigszins vergelijkbare hardware intern.

De TAB reageert alrtijd direct, loopt niet zomaar vast etc.
De Archos reageert vaak moeilijk, wordt snel traag (moet vaak worden opgeschoond)...

Nu wil ik niet zeggen dat er niets beters zal zijn dan de Samsung maar deze steekt echt wel ver boven die hakkiewakkie dingen uit. Met andere merken tablets heb ik geen ervaring maar een Samsung zou ik zo weer kopen.
Dit is echter de keuze die Google heeft gemaakt, ze moeten niet gaan zeuren dat de kwaliteit niet hoog genoeg is.

Microsoft heeft daarom eisen gesteld aan de hardware, over hoe snel die moet zijn en de aansluiting, de nodige mensen bekritiseerde dat, maar uiteindelijk krijgen mensen wel een beter idee van het systeem.

Nu was Android de eerste jaren niet bepaald snel, maar het beeld dat die zo traag was, kwam vooral van die goedkope smartphones.

Dus ja Google moet zich maar is goed afvragen of ze niet eisen willen stellen.
Zoals Gadgeteer zegt ligt het niet alleen aan de hardware specs die de ervaring bepalen. Kwaliteit is een totaal pakket van hard en software en de interactie ertussen. Dat is moeilijk in een goed eisenpakket te beschrijven.
Dat is in mijn optiek een gevolg van kannibalisering waar Google weinig tegen doet. Zelf heb ik een noname-tablet waarvan de bouwkwaliteit mager is, wifi soms hapert, en de accu(weergave) ook niet helemaal koosjer is.

Echter hij doet wel waarvoor ik hem heb aangeschaft, beetje internetten en filmpjes kijken.

Dat is een image wat helaas aan Android kleeft, en ook het idee dat het gratis is zal daar weinig aan bijdragen. Feit is namelijk dat fabrikanten nu licenties betalen per toestel waardoor het duurder wordt, en ik twijfel of de no-name dat Łberhaupt doen. Ook lopen ze langzaam tegen hardware beperkingen aan waar zelfs de Nexus tegen aan liep.
Android 5 zou lichter zijn en soepeler draaien.

Het zijn factoren die onzekerheid met zich meebrengen en die niet erkennen, maar de fabrikanten zelfs aanspreken op andere factoren, is niet echt sjiek.
Hoezo is het niet sjiek? Ze noemen niemand kwaadaardig bij de naam, ze noemen alleen HTC als voorbeeld dat ze de uitwerking en kwaliteit van bijvoorbeeld een HTC One ook bij tablets willen zien. Misschien een kleine knik naar HTC die in eerste instantie als een van de eerste met een Android Tablet kwam welke kwalitatief helemaal niet zo verkeerd was, het was alleen nog geen volwassen product en daarom liet HTC het weer snel vallen. Maar mocht HTC met een tablet komen die dezelfde bouwkwaliteit en uiterlijk heeft als een One... dan heb je volgens mij inderdaad een hele mooie tablet. En het kan, want het ontwerpen/bouwen van een tablet is stukken eenvoudiger dan een smartphone want op een groter scherm en accu na gaat er in principe dezelfde hardware in.

Ik vind het dus eigenlijk heel begrijpelijk dat Google uitspreekt teleurgesteld te zijn met het uitblijven van fatsoenlijke Android tablets... er is eigenlijk geen goede reden te bedenken waarom niet en dat is wat Google volgens mij probeert te zeggen. De enige op dit moment met een echt fatsoenlijke Android Tablet is Sony, de Galaxy Tabs zijn wel fatsoenlijk gebouwd maar waren al outdated bij de release. Dan blijft er eigenlijk alleen nog maar Google's eigen Nexus over.

[Reactie gewijzigd door MicGlou op 28 juli 2013 20:25]

Mee eens. De Galaxy Tab 2 7" van mijn vader is traag. Interface is traag en ook browsen gaat niet rap genoeg. Je verliest gewoon een hoop tijd als je zit te browsen. Dus ik geef Google meer dan gelijk dat tablethardware performanter moet worden.
kan best, maar waar heb je nu al die specs voor nodig?
Ik vind accuduur veel belangrijker.
Een full hd scherm op bijvoorbeeld een 5.5" telefoon is ook complete onzin, kost alleen maar batterij.
De tab2 vind ik ook een zeer fijne tablet, mooi scherm, goede batterijduur(! ja dat is belangijker dan de rest voor mij!) en is degelijk voor een goede prijs.
Android heeft volgens mij nog wel meer problemen zie bijvoorbeeld dit issue:
https://code.google.com/p/android/issues/detail?id=12649
Date: 2010 :) Wat wil je hiermee zeggen?
Nooit opgelost. Google wijst naar de leveranciers van hardware en de leveranciers wijzen naar google. Er zijn enkele bruikbare apps die het probleem proberen te verhelpen, maar zoals bij de reviews bij de apps wordt vermeld werken ze niet altijd.
Dat is juist het zwakke aan het systeem.
En ja: Date 2010... dat is juist het probleem :) Zie http://androidforums.com/...67-wifi-ssid-roaming.html
En ik heb het zelf ondervonden bij een klant van mij...
zoals ze in het eerste forum op het geven moment zeggen is dat Linux het niet ondersteunt dus daardoor android ook niet en ze zeggen dan dat we moeten wachten tot het in Linux wordt geimplenteerd
zoek in de play store op de app 'Best WiFi'. Problem solved.
Geen oplossing.
Is te highlevel. Connectie wordt onderbroken omdat het te hoog in de OSI lagen zit.
Lees eens de reviews bij de app....Het product doet volgens de GEBRUIKERS niet exact wat het adverteerd ;)
Was het maar zo makkelijk.
het is idd een oplapmiddel voor een dieper probleem, maar het neemt toch wat ergernis weg en doet voor mij wat ik wil... het beste signaal available nemen.
Als er geen kwalitatief hoogwaardigere tablets worden gemaakt omdat fabrikanten veel goedkope tablets willen verkopen, waarom brengen die fabrikanten dan niet tegelijk een wel hoogwaardige tablet uit voor een hogere prijs. Als er vraag naar is worden ook die dus ook verkocht. Mocht de vraag er toch niet blijken te zijn, dan zal Google topman Hugo Barra eens achter zijn oren moeten gaan krabben of het niet gewoon aan Android ligt dat er alleen maar 'laagwaardige' tablets worden gemaakt...
Omdat mensen iPad's kopen. Mensen kopen enkel een niet iPad als deze pakken goedkoper is.
Of omdat ze multi-user willen gebruiken? Of omdat ze toch al een Android telefoon hebben, en die interface al kennen? Of omdat ze Android willen? Of omdat ze een ander formaat willen dan dat Apple produceert? Of een hogere resolutie? Lichtere tablet?