Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 51, views: 32.824 •

Het aantal spelers dat dagelijks de games van Zynga speelt is in een jaar tijd gedaald van 72 miljoen naar 39 miljoen, een terugval van 45 procent. De studio heeft het laatste kwartaal bovendien een verlies van bijna 16 miljoen dollar geleden.

Zynga meldt de tegenvallende cijfers in de rapportage over het tweede kwartaal van dit jaar. In hetzelfde kwartaal van 2012 waren er dagelijks nog 72 miljoen mensen die een game van Zynga speelden. In het tweede kwartaal van dit jaar waren dat er een kleine 39 miljoen, een terugval van 45 procent. Ook op kortere termijn is de terugval fors. Ten opzichte van het eerste kwartaal van dit jaar nam het aantal dagelijkse spelers met 24 procent af.

Dat heeft grote invloed op de inkomsten van Zynga, vooral bekend van Facebook-games als FarmVille en mobile games als Mafia Wars. De omzet van 213 miljoen dollar is 31 procent lager dan in hetzelfde kwartaal van 2012. Als gevolg daarvan leed de ontwikkelaar het afgelopen kwartaal een verlies van 15,8 miljoen.

Ondanks het verlies is de net aangetreden directeur Don Mattrick optimistisch. Volgens Mattrick, afkomstig van Microsoft, zal de markt waarin Zynga zich begeeft 'fenomenaal groeien' en heeft Zynga de games om gebruik te maken van de kansen die dat biedt. De nieuwe directeur ontvangt in zijn eerste jaar zo'n 19 miljoen dollar.

Farmville

Reacties (51)

Maffia wars vroeger altijd gespeeld. Tegenwoordig zijn er veel betere alternatieven in de vorm van Castle Age en Underworld Empire. Geen wonder dat het dus minder gaat.
Het laat zien hier snel dit soort markten kunnen veranderen. Deze speler kun je misschien weer terug krijgen maar dan moet je wel met iets heel moois komen.

De nieuwe directeur van 19 miljoen zal zijn geld goed moeten waarmaken en het is nog maar die vraag of hem dat gaat lukken. wie weet vertrekt hij wel weer met een dikke bonus,
Je gaat niet terug als ze niet drastisch veranderen. Het is korte tijd een hype en eenmaal weg is weg.

Herinner jij tamagotchi nog?
http://en.wikipedia.org/wiki/Tamagotchi
Misschien dat het nog ergens in de kelder ligt. Met software is het nog erger. C&C zijn leuke herinneren, maar de gameplay is totaal verschillend geworden en de nieuwe releases hebben een nare bijsmaak.
Zo kun je nog wel een tijdje doorgaan.

Hoop van harte dat het salaris op prestaties is bedongen en dat hij maar een fractie krijgt als het steeds minder wordt.
Het probleem is heel simpel....
De mensen die niet meer spelen hebben een tablet gekocht en kunnen gewoon niet meer spelen omdat zynga weigert over te stappen naar html5.

Ik krijg bijna dagelijks vragen van mijn klanten hierover..
Rare lui, waar geven ze dan al at geld aan uit... meer dan 200 miljoen per kwartaal aan kosten?

Voor een paar ton heb je al die clients overgezet nar html 5
19 mil aan de directeur... ZONDER dat salaris hadden ze winst gemaakt.
Snap je vergelijking met een revolutionair product als de Tamagotchi met een Facebook game niet helemaal.
Sterker nog, je zou kunnen zeggen dat de Tamagotchi als inspiratie is gebruikt voor heel wat Facebookgames. Namelijk mensen het gevoel geven dat ze ergens voor zorgen, terwijl het geen levend wezen is maar een software programma. En dat is een big deal.

Ja de hype van de Tamagotchi is over maar de erfenis van dit dingetje zien we op zoveel plaatsen terug. Wat niet bepaald over Facebook games gezegd kan worden.

[Reactie gewijzigd door Ame_thyst op 27 juli 2013 11:14]

Gelukkig weet Mattrick precies wat de consument wil, dus hij zal deze negatieve spiraal wel even omkeren
als ik 19 miljoen dollar in een jaar kan verdienen zou ik ook optimistisch zijn 8)7 8)7
Haha wie niet? :P
iedergeval is het een win-win situatie voor hem.
Zynga maakt verlies: hij krijgt 19 mil met misschien een kleinere bonus.
Zynga maakt winst: hij krijgt 19 mil met een hoge bonus.
Daarboven kost elke werknemer daar zo een $150,000 - 250,000 voor het bedrijf. Niet alleen omdat ze goede software engineers huren maar ook nog eens omdat hun hoofdkwartier in SF staat en ze er bekend om staan om hun werknemers in de watten te leggen. Alsnog is 19 miljoen een exorbitant hoog salaris, voor dat bedrag moet Mattrick wel magie verrichten. Maar goed, in principe kan hij na 1 jaar werken al met pensioen, hoewel hij bij Microsoft waarschijnlijk ook al een fortuin heeft verdiend. Voor het salaris zal hij het waarschijnlijk niet doen. Tenzij ťťn villa niet genoeg is.
Da's niet alleen daar hoor. Een beetje developer salaris is hier ook wel 60k tot 80k, doe dat keer twee en je hebt ongeveer de kosten voor de werkgever.
Da's niet alleen daar hoor. Een beetje developer salaris is hier ook wel 60k tot 80k,
bron?
Je kunt beter uit gaan van zo'n x 1.35
Niet compleet waar
Van die 19miljoen is maar 3 miljoen daadwerkelijk salaris.
De rest bestaat uit x miljoen zynga aandelen, die op moment van schrijven 16M waard zijn, maar die worden met dit soort berichten snel minder waard :)

[Reactie gewijzigd door heuveltje op 27 juli 2013 01:42]

Leve de FB block functie
Zijn salaris is dus bijna 10% van de kwartaalomzet, ongelooflijk! Denken ze dat Mattrick een tovernaar is ofzo? Ik betwijfel ook het statement dat de markt "fenomenaal" zal groeien, want we hebben juist enkel krimp gezien. Waar zijn de bewijzen voor de aankomende groei dan?

De grote fout van Zynga is geweest dat het zich puur op browsergames is blijven richten en mobiele games totaal heeft laten liggen. Als ze zich nu ineens volledig op mobile willen gaan richten beginnen ze feitelijk vanaf 0.

[Reactie gewijzigd door PhoenixT op 26 juli 2013 22:59]

Het salaris zal per jaar zijn, neemt niet weg dat je dan ook op 2-3% zit en dat is idd fors te noemen.
Interessant is natuurlijk : Waardoor komt deze krimp?
Komt dat omdat men klaar is met dit soort spellen?
Komt dat omdat er te veel dingen niet werken?
Komt dat omdat er te weinig vernieuwing in zit?

Of misschien wel alle bovenstaande dingen (en nog wat andere redenen?))
Het zijn vooral spellen die een tijdje een hype zijn en dan weer worden opgevolgd door een ander spel. Daarnaast zijn er mensen die het na een tijdje gewoon zat zijn omdat er weinig diepgang, spanning of vernieuwing inzit.
En voor de Facebook spellen: mensen gaan minder op Facebook of gebruikers houden er zelfs mee op... En ja, dat gaat ook ten koste van de spelers van Zynga spellen natuurlijk.
Dat ook en Facebook spellen hebben veel concurrentie van tablet en smartphone spellen. Het Zynga publiek loopt nu allemaal rond met een smartphone. Het publiek wat ik bedoel zijn mensen van 50 + en kleine kinderen die nu ook allemaal een smartphone hebben
Het komt waarschijnlijk vooral doordat ze hun spul op een steeds minder plezierige manier pushen naar de gebruiker.

Als je (mobiel) bijvoorbeeld iedere keer notificaties krijgt voor andere Zynga-spellen die je niet kan verwijderen tenzij je hier op klikt, of een promotieactie moet uitvoeren en niet kan verderspelen totdat je de gewenste actie hebt uitgevoerd, dan kan ik me best voorstellen dat mensen heel snel "doei!" roepen.

(om maar een paar voorbeelden te geven van dingen die het laatste jaar door Zynga in hun spellen zouden zijn toegevoegd)
ik denk dat alle 3 de redenen van toepassing zijn plus nog een 4e de service van zynga is al een hele tijd heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel ver te zoeken.
ze verwachten dat mensen veel online dingen kopen met echt geld . maar als mensen hulp nodig hebben geven ze niet thuis.
er zitten veel bugs in de games . maar het rare is dat de onderdelen waar je kunt betalen wel altijd werken waar de games zelf halve tijd niet werken.. plus dat hun games ouderwets zijn en dat ze veel gebruik maken van jatwerk. ik geef zynga ook niet echt lang meer .
met de houding die ze tot nu toe hebben gaan ze het niet redden.
Dit is mijn voorspelling: Zynga is binnen 5 jaar falliet. Veel ideeŽn zijn opzich goed, maar de uitwerking is zo gedaan dat je je irriteert aan de reclames en de in-game purchases. Ik zou me ook bedrogen voelen als ik 300 euro in Farmville had gestopt en ze met een farmville 2 komen. Drawsomething had zo veel potentie, maar de development geen veel te traag, waardoor het al zijn gebruikers verloor. De markt waarin zij zitten moeten ze continu nieuwe, leuke, sociale games uitbrengen. Zij zouden een mario-party voor andriod kunnen maken, tower wars, en andere gave leuke spellen uit andere spellen of het echte leven met MULTIPLAYER. Vrij weinig mensen zijn nog geinteresseerd in nieuwe besjes voor je digitale boerderij voor 16 euro in tijden van crisis. Ik haat Zynga.
Je vergeet dat er op spellen als mario en towerwars trademarks zitten, ze moeten met iets compleet nieuws komen, anders zijn ze failliet.
Hoe kunnen dit soort "spellen" zoveel omzet genereren? Wanneer barst deze bubbel? Ik kan er met mijn pet niet bij dat mensen dit scharen onder games en dat dit een afzetmarkt heeft die aanzienlijk is. Natuurlijk is Facebook met miljarden gebruikers hier "debet" aan, maar ik hoor in mijn omgeving alleen maar afkeer over FB games. Blijkbaar zijn er nog genoeg die dit op waarde schatten.

Don Mattrick heeft zijn hoofd verloren tijdens de presentatie van de Xbox One; het oude schip heeft hij mijns inziens verlaten voor een zinkend schip, maar wel eentje met een schatkist aan boord. Slim.
Ook dat zinkend schip zal ie wel verlaten, net voordat het geheel onder water raakt, met schatkist uiteraard.
Neem een spel als Candy Crush (King.com) doe daar een vrouw bij met een mobiel abonnement en een smartphone + verveling = 350,00 in drie maanden aan ingame aankopen voor meer levens, tijd, etc.

En dan omgekeerd: neem het mobiele nummer vul het in op http://www.payinfo.nl/ om te blokkeren en weg kosten naast het abonnement.
sorry dat dit misschien een beetje een bash comment is maar dit vind ik echt alleen maar fijn om te horen. ik walg echt van zulke spellen. Fijn inderdaad dat mensen inzien dat er veel betere games bestaan of gewoon inzien dat zulke games niks te bieden hebben.
Goed om te weten dat jij weet wat anderen leuk moeten vinden.

Ik zou graag meer weten over de veel betere games die ik zou kunnen spelen.
het spel heeft de koeienziekte, gaat wel weer over ;)

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013