Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , 65 reacties, 17.355 views •

Halo: Spartan Assault is door Microsoft uitgebracht voor Windows 8 en Windows Phone 8, zo maakten de ontwikkelaars bekend tijdens de San Diego Comic Con. De topdown-shooter is ontwikkeld door 343 Industries en de Nederlandse ontwikkelaar Vanguard Games.

De game speelt zich af tussen de gebeurtenissen van Halo 3 en Halo 4 en vertelt meer over de oorlog tussen de mensen en de Covenant, het centrale thema in de serie. In de game staan de eerste missies van de Spartan Ops centraal, waarbij de speler in de huid kruipt van Commander Sarah Palmer of van Spartan Davis. In totaal zijn er 25 missies te spelen.

Spelers kunnen door de game te spelen exclusieve bonuscontent unlocken in de 'Halo 4 Champions Bundle' of de 'Halo 4 Bullseye Pack' die op 20 augustus beschikbaar komen. Het gaat om een nieuwe wapen-skin, twee bepantserings-skins en een Spartan Stance. Ook is er integratie met Halo 4 waardoor achievements en emblemen vrijgespeeld kunnen worden.

Het spel kost 6 euro en moet voor Windows 8 en Windows Phone 8 apart aangeschaft worden. De versie voor Windows Phone 8 is voorlopig alleen te spelen op toestellen met 1GB aan werkgeheugen, een versie die ook draait op toestellen met 512MB werkgeheugen moet in augustus beschikbaar komen.

Halo Spartan Assault Cinematic - Horizon Halo Spartan Assault Screenshot - Bridge Blockade Halo Spartan Assault Screenshot - Heavy Armor Combat Halo Spartan Assault Screenshot - Spirit Escape Halo Spartan Assault Screenshot - Wolverine Barrage Halo Spartan Assault Screenshot - Wraith Assault

Reacties (65)

Reactiefilter:-165060+134+212+31
Moderatie-faq Wijzig weergave
Opgelet: De Windows Phone versie is voorlopig exclusief voor Verizon klanten in de VS te verkrijgen. Hier in Nederland lijkt het dat we ook 30 dagen moeten wachten (al kan het ook een ander probleem zijn, maar de download werkt gewoon niet!). De Windows 8 versie is wel verkrijgbaar, maar de Windows Phone versie voorlopig dus niet!

De Windows 8 versie is overigens ook met toetsenbord en muis te spelen, al is het met touch als primaire input ontwikkeld. Xbox 360 Controller ondersteuning komt binnenkort.

Dit had echt in het bericht moeten staan Christophe.

Als je kijkt bij de (nederlandse) link (http://www.windowsphone.c...-0d050eac9aab?signin=true) dan zie je met een nederlands toestel ook staan dat je toestel niet geschikt is.

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 19 juli 2013 14:36]

Volgens een tweet van Joe Belfiore niet:
joebelfiore ‏@joebelfiore 9u
Hey.. I mistweeted! #Halo #SpartanAssault is available on #WP8 right now for EVERYONE outside the US (VZW-only in the US). Check the store!
Bron: https://twitter.com/joebelfiore

Sterker nog, het officiele Windows Phone Blog vermeldt dit:
Halo: Spartan Assault, which runs only on higher-memory Windows Phones, costs $6.99 and is available worldwide except in the U.S., where Verizon Wireless customers get first dibs until August 16.
Bron: http://blogs.windows.com/...ed&utm_medium=twitter

[Reactie gewijzigd door MRE-Inc op 19 juli 2013 13:57]

Hier (en bij meerdere) Nederlandse toestellen krijg ik hem toch echt niet binnen.

De link uit het bericht (overigens kun je beter de NL link pakken: http://www.windowsphone.c...-0d050eac9aab?signin=true ) werkt hier in ieder geval niet en daar ben ik niet de enige in.

Ik heb mn bericht overigens wel iets aangepast om het in het midden te laten of het nou 30 dagen wachten is of niet (hij werkt iig gewoon niet nu)

[Reactie gewijzigd door Martinspire op 19 juli 2013 14:01]

Dat je hem niet kunt downloaden, wil nog niet zeggen dat hij niet beschikbaar is buiten de USA. ;)

Btw, de game op Windows Phone is overigens een whopping 691mb groot aan download. Dus alleen mogelijk om via wifi te downloaden.....

Wat overigens ook wel in het artikel mag komen te staan is dat je voortgang op beide apparaten gesynchroniseerd wordt. Dus speel je het op Windows 8 en ga je later verder op Windows Phone, dan hoef je niet opnieuw te beginnen en ga je verder waar je op Windows 8 gebleven was. Dat is momenteel best wel uniek voor games op verschillende platformen, ook al hebben WP8 en W8 veel overeenkomsten onder de motorkap.
nee hoor, niet per se!
het is raadzaam het via wifi te downloaden, ik heb echter 4 gb internet en een kennis van me zelfs 10 gb dus dan kan je hem makkelijk via 3g/4g downloaden!(:

maar ik snap je punt uiteraard! ;) beetje muggenziften...
Nope, maximale downloadgrootte via Wifi bij Windows Phone apps en games is 50 mb. Dus dat ga je niet via je 3g redden.
Mooi, ik hoop dat meer games gebruik gaan maken van het syncen van savegames over verschillende systemen
Het zou nog mooier geweest zijn dat je het maar éénmaal moest aankopen en het direct op zowel windows phone als windows 8 kon krijgen. Maarja, wie weet... bij Windows 9

[Reactie gewijzigd door manmad op 19 juli 2013 14:51]

Het verder kunnen spelen van (save)games op een ander device is niet bepaald uniek meer, vele games kunnen dat al. Daarnaast is die mogelijkheid er ook met de Steam Cloud, Origin Cloud en met uPlay kan het ook. Ligt er natuurlijk wel aan welke games deze features gebruiken, maar het zijn er al een aantal :)
Ik heb net gekeken. Het stond niet tussen de nieuwe games. Maar wanneer ik op Halo zocht, was het de vierde link.
Hoewel je gelijk hebt dat het hier nog niet beschikbaar is, heeft dat niets te maken met dat hij exclusief voor Verizon is:
Available worldwide on July 18 for all Windows 8 PCs and Tablets. Available worldwide on July 18 for compatible Windows Phone 8 devices, except in the U.S. where the Windows Phone 8 version is available only on Verizon Wireless until August 16. On Windows Phone 8, 1GB RAM currently required. Version supporting 512MB RAM Windows Phone 8 coming August 2013. Performance on 512MB phones may vary.
(bron)

Er geldt dus alleen in de United States (US) een exclusiviteit, voor alle andere landen is hij gewoon beschikbaar. Ik heb al meerdere Windows Phone gebruikers, buiten Amerika, aan horen geven dat het te downloaden is.

Wel is het zo dat op dit moment het in meerdere landen zo is dat het downloaden (Windows Phone Store) nog niet lukt; er is verder niet bekend waarom. De mededeling dat de "applicatie niet beschikbaar is voor uw telefoon" wordt dan weergegeven.

[Reactie gewijzigd door KilZone op 19 juli 2013 13:59]

Spartan Assault is gewoon wereldwijd beschikbaar, slechts voor de US is het provider gelimiteerd.

Source (onder aan de pagina) Source 2
* Available worldwide on July 18 for all Windows 8 PCs and Tablets. Available worldwide on July 18 for compatible Windows Phone 8 devices, except in the U.S. where the Windows Phone 8 version is available only on Verizon Wireless until August 16. On Windows Phone 8, 1GB RAM currently required. Version supporting 512MB RAM Windows Phone 8 coming August 2013. Performance on 512MB phones may vary.

edit: KilZone was me voor :).

[Reactie gewijzigd door Sepica op 19 juli 2013 14:03]

Jammer genoeg nog niet te vinden in de Windows Phone 8 store, 5min geleden nog eens gecheckt. Samsung Ativ S.

[Reactie gewijzigd door WizX op 19 juli 2013 15:48]

Even wachten. Joe belfiori twitterde net dat hij binnen een dag er voor iedereen in de Store te vinden is.

BTW net op mijn Surface RT gespeeld. En wat een vette game, mooie graphics, snel en super goede touchcontrol implementatie. Kon wel eens game van het jaar worden. Wow!
Inderdaad. Een uur of 2 geleden zag ik hem niet, maar nu kan ik hem downloaden (Lumia 920). Ik weet alleen niet of ik er 6.49 euro voor over heb. Ik heb al veel spellen geprobeerd op mijn telefoon, maar eigenlijk is de besturing altijd ruk waardoor ik er weinig tijd in stop.

[Reactie gewijzigd door zonoskar op 19 juli 2013 22:15]

"Deze app is niet beschikbaar voor uw telefoon." aldus Marketplace. Raar want mijn Lumia 920 heeft toch echt gewoon 1GB werkgeheugen aan boord. Is hier iets meer over bekend?
Heeft niets met je telefoon te maken. Hij heeft wat vertraging in verschillende landen.

Zie de comments: http://www.wpcentral.com/...assault-now-available-wp8
Ze hadden de Windows Phone versie wel iets goedkoper mogen maken vind ik.
Wat een verschrikkelijke launch zeg - in zijn algemeenheid, niet enkel de prijs.
Door de mate van onzekerheid voor consumenten doet dit me denken aan de aankondiging van de XBOX ONE.
Onzekerheid over beschikbaarheid per OS: Windows 8 (Pro of ook RT?) / Windows Phone 8
Onzekerheid over systeemeisen: Welke consument weet hoe veel RAM er in zijn telefoon zit, als de game later toch uitkomt voor telefoons met minder geheugen, waarom wachten ze dan niet gewoon met de launch.
Onzekerheid over beschikbaarheid: die varieert per land, in de VS alleen voor Verizon klanten, dit soort afgunst-technieken kan alleen maar contraproductief werken omdat er geen valide argumentatie aan ten grondslag ligt, ik hoop dan ook dat de consument dit genadeloos afstraft.
Het slaat ook nergens op, net zoals wanneer een game bijvoorbeeld in Steam / Origin eerder beschikbaar is in de VS en later pas in Europa, terwijl het een digitale download betreft: er is zelfs een uitdrukking voor: "(The internet has) no oceans". Hier hebben websites als Rock Paper Shotgun zich ook al eens boos over gemaakt.
http://www.rockpapershotg...-worldwide-release-dates/
En dan is de Microsoft FUD nog wel dat Android een gefragmenteerd ecosysteem zou vormen? Wederom een wanvertoning van Ballmer-era Microsoft.

[Reactie gewijzigd door xavierk op 19 juli 2013 14:39]

Onzekerheid over beschikbaarheid per OS: Windows 8 (Pro of ook RT?)
Het is een app.
Die komen gewoon uit de Windows 8 app store en die staat gewoon op alle Windows 8 apparaten.
/ Windows Phone 8
Vreemd, er wordt toch vrij duidelijk vermeld dat het een launch is op beide platforms.
Onzekerheid over systeemeisen: Welke consument weet hoe veel RAM er in zijn telefoon zit,
Hoef je niet te weten. Dat regelt de app store al voor je.
Onzekerheid over beschikbaarheid: die varieert per land, in de VS alleen voor Verizon klanten,
Daar zal Verizon dan wel voor betalen. Exclusiviteit is meestal gewoon een kwestie van geld.
Beschikbaarheid per land ligt er ook aan of de game gekeurd moet worden voor een leeftijdskeuring (wetgeving heeft namelijk wel grenzen) en of er taalondersteuning moet zijn.
Onzekerheid over beschikbaarheid per OS: Windows 8 (Pro of ook RT?) / Windows Phone 8
onzin:
Supported processors

x86, x64, ARM
bron tabblad Details
Onzekerheid over systeemeisen: Welke consument weet hoe veel RAM er in zijn telefoon zit, als de game later toch uitkomt voor telefoons met minder geheugen, waarom wachten ze dan niet gewoon met de launch.
Als een consument niet weet welk systeem hij/zij heeft dan zal die person wat dat betreft altijd in onzekerheid leven wat systeemeisen betreft. Ik zie niet hoe zich dat beperkt tot deze game. Non-argument dus.
De game komt uit en is verkrijgbaar in de markerplace, iedereen kan hem downloaden, net zoals je een game altijd in een gewone winkel zult kunnen aanschaffen ongeacht of jouw systeem aan de systeemeisen voldoet.
Ik zie niet wat er anders is.

En waarom wachten, ik zie niet wat dat voor zin heft.
De systeemeisen staan er heel duidelijk bij.
Onzekerheid over beschikbaarheid: die varieert per land, in de VS alleen voor Verizon klanten, dit soort afgunst-technieken kan alleen maar contraproductief werken omdat er geen valide argumentatie aan ten grondslag ligt, ik hoop dan ook dat de consument dit genadeloos afstraft.
Voor jou wellicht onduidelijk:
Available worldwide on July 18 for all Windows 8 PCs and Tablets. Available worldwide on July 18 for compatible Windows Phone 8 devices, except in the U.S. where the Windows Phone 8 version is available only on Verizon Wireless until August 16. On Windows Phone 8, 1GB RAM currently required. Version supporting 512MB RAM Windows Phone 8 coming August 2013. Performance on 512MB phones may vary.
Het slaat ook nergens op, net zoals wanneer een game bijvoorbeeld in Steam / Origin eerder beschikbaar is in de VS en later pas in Europa, terwijl het een digitale download betreft: er is zelfs een uitdrukking voor: "(The internet has) no oceans". Hier hebben websites als Rock Paper Shotgun zich ook al eens boos over gemaakt.