Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 98, views: 32.633 •

Hardwarefabrikant Apple heeft volgens een IsraŽlische krant een bod van 280 miljoen dollar uitgebracht op het IsraŽlische bedrijf dat voor Microsoft de sensor voor Kinect heeft ontwikkeld. Apple zou de sensor in zijn producten willen gebruiken.

Volgens de Israëlische krant Calcalist heeft Apple interesse in het Israëlische bedrijf Primesense. Dat bedrijf ontwikkelde de technologie, chip en ontwerpen die Microsoft heeft gebruikt in de Kinect-sensor voor de Xbox 360. Volgens de Israëlische krant heeft Apple er 280 miljoen dollar voor over om Primesense over te nemen, om de technologie daarna in zijn eigen producten te kunnen verwerken, zo meldt The Verge op basis van de berichtgeving van Calcalist.

Voordat het Amerikaanse bedrijf een bod uitbracht, zou een groep hooggeplaatste werknemers van Apple het Israëlische bedrijf hebben bezocht. Hoewel niet bekend is op welke manier Apple de technologie wil gebruiken in zijn producten, lijkt vast te staan dat de compatibiliteit met de producten van Apple belangrijk is.

Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat Apple een Israëlisch bedrijf aan zich bindt. In december 2011 maakte Apple bekend flashgeheugenbedrijf Anobit voor 500 miljoen dollar te hebben overgenomen. Op dat moment kocht geen bedrijf ter wereld zo veel flashgeheugen in als Apple. Die overname leek dan ook vooral gericht op kostenbesparing, terwijl de eventuele overname van Primesense meer gericht lijkt te zijn op de ontwikkeling van nieuwe functies voor Apple-producten.

Reacties (98)

Waarom niet? Nieuwe ontwikkelingen en onderlinge concurrentie zijn voor ons (consument) toch altijd positief?
Waarom niet? Nieuwe ontwikkelingen en onderlinge concurrentie zijn voor ons (consument) toch altijd positief?
Behalve als die ontwikkelingen er op gespitst zijn de concurrentie dood te procederen over patenten en ofl icenties. Ongetwijfeld zijn de kinect onderdelen gepatenteerd
en dus kunnen ze het microsoft onnatuurlijk heet onder de voeten maken met hoge licentiegelden....
Apple begingt dus langzaam haar glans te verliezen als innovatie bedrijf. Ze kopen nu gewoon als bestaande technology.

Maar wat ik niet lees in het artikel wat de reactie van MS is. Ik kan me voorstellen dat MS het bedrijf ook wil overnemen c.q een garantie wil hebben in de toekomst de sensors geleverd te blijven krijgen.

Van apple weten we dat ze alles gesloten willen houden en dat is niet goed voor de consument.

Het zal uiteindelijk een biedingsoorlog kunnen worden tussen apple en MS over dit bedrijf.
Dat doet Apple al jaren! Google trouwens ook, maar het gaat om hoe ze het implementeren in hun producten en hoe ze het "binden" aan de consument...

Qua innovativiteit is Apple altijd hetzelfde gebleven naar mijn mening, alleen wordt er nu nog meer geruchtbaarheid aan gegeven lijkt het wel, waardoor het lijkt alsof Apple (en Google ook trouwens) niet meer innovatief is..

Hulde, laat ze maar leuke dingen verzinnen met de sensor etc!
Interessante zienswijze; ik zie juist dat Apple vroeger daadwerkelijk innovatiever was dan nu.

Waar het besturingssysteem van Apple een ware revolutie was, waren de iBook, iPod, iPad en iPhone eerder (veel) betere uitvoeringen van een bestaand concept. Met de iWatch wordt wellicht wel weer een grote(re) stap genomen qua innovativiteit.

Voor Google is dat toch echt anders, die zijn met veel meer innovatieve zaken bezig, zoals Google Glass, Project Loon, etc. Wat niet gezegd is dat veel projecten van Google het ook niet halen:

http://computer.howstuffw...ailed-google-projects.htm
Interessante zienswijze; ik zie juist dat Apple vroeger daadwerkelijk innovatiever was dan nu.

Waar het besturingssysteem van Apple een ware revolutie was, waren de iBook, iPod, iPad en iPhone eerder (veel) betere uitvoeringen van een bestaand concept.
OSX is een doorontwikkeling van NeXTStep, van NeXT, een bedrijf (opgezet door Jobs toen hij bij Apple weg was) dat Apple gekocht heeft...
Fascinerend, ik wist dit niet. Dat zou betekenen dat werkelijk alles op enige wijze is ingekocht.

Wat nog wel voor Apple pleit, is dat Jobs natuurlijk wel betrokken is geweest bij deze innovatie en daarna het brein achter de innovatie bij Apple werd.... maar goed, feit blijft dat er blijkbaar zeer weinig mensen op deze aardkloot zijn met werkelijk originele ideeen.
Er zijn genoeg mensen met originele ideeen, enkel mensen met ideeen die niemand ooit bedacht heeft zijn er een stuk minder, simpelweg omdat er zoveel mensen zijn.
Het besturingssysteem is ook een verbetering van Next step en het originele Mac OS besturingssysteem is ook een verbeterde versie van het systeem van PARC.

Wat mensen maar niet snappen is dat de visie van Jobs niet was om innovatief te zijn met nieuwe producten die niet bestaan maar dat zijn visie was het mensen gemakkelijker te maken om te werken met producten waar mensen moeite mee hebben. Ook het MacOS besturingssysteem maakt daar deel van uit. Computers bestonden al langer maar de gewone sterveling kon er niet mee werken. Hetzelfde zie je terug in de smartphone. Een normale sterveling kon niet werken met een smartphone voor de iPhone uitkwam. (Ik was bijvoorbeeld zo'n normale sterveling met een smartphone waar ik enkel mee kon bellen, smsen en spelletjes spelen) Vandaag kan iedereen met een smartphone werken.

Wat Apple dus doet is producten aangenamer maken voor consumenten. Apple vindt geen nieuwe producten uit. Apple verbetert ze.

Wat innovatie betreft is Apple zo bekend geworden voor hun revolutionaire producten dat iedereen plots verwacht dat ze elke keynote iets revolutionairs gaan uitbrengen. Dat is nooit zo geweest. Ik heb nu al ongeveer 50 keynotes gevolgd en van die 50 keynotes waren er wss 5 waar er iets revolutionairs werd voorgesteld. Het is dus niet zo dat je van Apple moet verwachten dat ze elk jaar een killer product op de markt zullen zetten want dat is niet hoe Apple werkt.
Wat is er mis met aankopen? Vrijwel ieder bedrijf dat elektronische producten ontwikkeld doet dat op basis van componenten die door derden worden gemaakt.
Noem iets van de laatste decennia dat iemand ooit ECHT zelf bedacht heeft.
Grafeen.

Edit: @Carbon(!)
Formeel heb je gelijk; het theoretisch mogelijke bestaan van grafeen is inderdaad al langer onderkend. Wat er nog geen 10 jaar geleden succesvol bedacht is, is de mogelijkheid om grafeen op relatief eenvoudige wijze ook daadwerkelijk in relatief grotere hoeveelheden te produceren.
Ik vond het korte antwoord echter wel pakkend, en duidelijk genoeg om maar eens een bij de meesten wel bekend voorbeeld te pakken van een product waarbij er wel degelijk 'ineens' allerlei nieuwe toepassingen mogelijk blijken.

[Reactie gewijzigd door Davey400 op 16 juli 2013 15:16]

Grafeen.
Grafeen is niet bedacht!
Grafeen is niet bedacht!
;) zegt iemand met de naam Carbon terecht _/-\o_
Mag ik jou dezelfde vraag stellen over Google, Microsoft etc etc? Want die kan je dan ook niet beantwoorden.
Innovatie komt vaak uit ideeŽn en iets vergelijkbare toepassingen (soms vanuit een andere markt)
Man man, wordt echt wel moe van die mensen die dit soort bedrijven niet innovatief durven te noemen. Dan ben je de realiteit wel een beetje kwijt.
Het is 1 van de bedrijven die complete markten heeft doen verschuiven en behoorlijk innovatief is. Legio voorbeelden, kijk naar hun computers, kijk naar de mobile devices. Dat er al iets zo dergelijks bestond betekent niet dat het direct een rip off is.

Een bedrijf kopen om een bepaalde kennis in huis te halen schijnt hier ook al iet te mogen. Ze doen het allemaal.
Waarom zou je iets van de grond op gaan bouwen, specialisten inhuren en nog niet de specifieke kennis in huis hebben terwijl er elders een bedrijf is welke alles in huis heeft. Volgens mij is het sneller en goedkoper om dan een bedrijf ver te nemen. En voor Apple niet vreemd zoals ze wel vaker bedrijven hebben overgenomen om het vervolgens in hun producten te integreren.
Een paar dingen die Apple heeft toegevoegt aan het werk van Xerox
Drag & drop file/folder manipulatie
Clipboard
Self refreshing windows.
Pulldown menus.
Desk accessoires/widgets.

Software
Quickdraw regions
AppleTalk netwerk protocol

LocalTalk
ADB (Apple Desktop Bus)
FireWire
NuBus

Het ontwerp van PowerBook 100.

-----
Geef eens 1 goede reden waarom zelfbedachte zaken een product perse beter moet maken. Who cares wie het bedacht heeft? Als het maar werkt!
Jij denkt het zeker allemaal in lego blokjes uit de lucht komt vallen en je hebt weer iets nieuws?

Apple draait al heel wat jaren mee en ze weten tenminste hoe ze een ecosysteem, computer en een OS tot de man moeten brengen. Velen zijn daar nog nooit in geslaagd.
Innovatie is een dom trendwoordje.

Wat men vaak 'innovatief' noemt is vaak meer evolutionair dan dat het revolutionair is.
Alle uitvindingen zijn gestoelt op een eerdere vinding, zo kan je wel stellen dat "alles" evolutionair is.
Apple is nog nooit een innovatie bedrijf geweest als het aankomt op het verzinnen van techniek. Het is echter wel een innovatief bedrijf in het toepassen van een techniek, en dat op een wijze die veel mensen zowel mooi als gebruiksvriendelijk vinden.

Voor de rest koopt iedere tech gigant techniek in. Het kost veels te veel tijd om alles zelf te verzinnen. Een ogenschijnlijk simpel apparaat als een smartphone bevat vele honderden losse componenten en maakt gebruik van duizenden technieken reeds door anderen uitgevonden.
En waar denk je dat de betaalbare personal computer ooit vandaan kwam?
Apple draait al langer mee dan Microsoft en jij durft te beweren ze geen enkele innovatie of bijdrage hebben geleverd?

En de stelling die jij plaatst slaat nergens op, als ik ga redeneren dat een chip uit duizenden transistoren en noem maar op bestaat en dat al deze producten uit grondstoffen komen. Dan heeft nog niemand ooit wat uitgevonden.
Dat is niet wat hij zegt. Apple heeft de computer niet uitgevonden en Apple heeft ook niet het systeem uitgevonden dat Computers personal moest maken. Apple heeft dit destijds gekocht bij PARC en verbeterd. En dat is echt wel wat Apple doet. Apple vindt niks uit. Apple zorgt er gewoon voor dat consumenten betere producten krijgen waar ze mee kunnen werken.

Dat is wat Apple zo innovatief maakt. Vele producten die Apple onder handen heeft genomen waren gedoemd te mislukken of toch op zijn minst nooit op grote schaal gebruikt te worden.
Je begrijpt mijn punt niet. Je hoeft me niet te overtuigen dat Apple innovatief is, ik ben het daar mee eens. Ik reageer uitsluitend op de veelgehoorde stelling dat een bedrijf alleen innovatief is wanneer het letterlijk alles zelf vanaf niks heeft uitgevonden.

En over die eerste personal computers, ook daar gaat mijn stelling redelijk goed op. Apple kocht voornamelijk reeds bestaande componenten in, en meester onderhandelaar Jobs deed dat erg goedkoop. Vervolgens zette men het op een mooie en bruikbare manier in elkaar.

Hetzelfde voor de GUI. De Apple mannen kwamen op bezoek bij de uitvinders, Xerox. Die hadden geen idee wat ze net hadden uitgevonden. Jobs zag wel de potentie, verbeterde het concept, en maakte het toepasbaar. Dat kun je jatten noemen, maar ik noem het innovatie. Toegepaste, mooie, bruikbare techniek is waar het uiteindelijk om draait in deze wereld, naast het uitdenken van een goed business model en ijzersterke marketing.
Nee, dat kan dus niet. Kijk maar naar Google welke na de overname de prijzen van enkele X.264 wou verhogen en Microsoft deze weigerde te betalen. Een Duitse rechter gad Motorola in eerste instantie gelijk om een verkoopverbod af te dwingen, maar een Amerikaanse rechter hield dit tegen en inmiddels loopt er een anti-trust onderzoek naar de wijze waarop Motorola/Google de licentiegelden hebben verhoogd.

Aangezien Microsoft al enkele jaren een patent heeft op de technologie, mag je niet zomaar ineens de prijs omhoog gooien, tenzij je zeer goede argumenten heb..

Daarnaast bevatten veel patent licentie overeenkomsten clausules met een optie om het patent bij afloop ter verlengen tegen gunstige voorwaarden..
Bij google/motorola was het ter verdediging van microsoft (en apple's) patenttrolling, apple is zelf de laatste jaren uitgegroeid tot patenttroll dus de kans is niet klein dat ze eventuele amerikaanse patenten van dit bedrijf offensief gaan gebruiken.
Motorola moest het doen met wat FRAND patenten om zich te verdedigen dus daar was de kans kleiner dat men zou winnen.
[...]


Behalve als die ontwikkelingen er op gespitst zijn de concurrentie dood te procederen over patenten en ofl icenties. Ongetwijfeld zijn de kinect onderdelen gepatenteerd
en dus kunnen ze het microsoft onnatuurlijk heet onder de voeten maken met hoge licentiegelden....
Apple en MS werken nauw samen wat betreft patenten, hebben gezamenlijk ook een patenten trol opgericht en daar samen patenten onder gebracht. Ze hebben ook contracten dat ze elkaar niet zomaar gaan aanklagen om paar patentjes.

Gaat om duizenden patenten die gezamelijk hebben ondergebracht.

How Apple and Microsoft Armed 4,000 Patent Warheads


Edit/
Let op, er zijn ondertussen al weer veel meer patenten bijgekomen dan die 4K waarmee ze zijn gestart.

[Reactie gewijzigd door mad_max234 op 16 juli 2013 16:26]

Tja als de concurrentie niet beter weet dan gewoon klakkeloos te kopiŽren dan is het maar normaal dat ze procederen.

En Apple zal nooit Microsoft aanvallen over patenten en omgekeerd. Daar hebben ze jaren geleden een deal over gemaakt. Microsoft heeft toen geÔnvesteerd in Apple met als voorwaarde dat Apple niet zou procederen over Windows en dat ze ook in de toekomst elkaar niet zouden bekampen met rechtszaken.

Apple had dus evengoed een Samsungetje kunnen doen en de Kinect gewoon kunnen kopiŽren zonder een cent te investeren want Microsoft kan hen toch niets doen.
Misschien doelt op het het opkomen van het bedrijf ;)

En daar kan ik het met hem eens zijn, al die multinationals vreten al het potentieel op, vanuit hun oogpunt natuurlijk slim, maar zo ontstaat er bijna nooit nieuwe multinationals, enige dynamiek in de markt zit juist in de kleine/middelgrote bedrijven, niet in die logge multinationals...

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2013 12:33]

Nieuwe ontwikkelingen zijn niet altijd positief, dat is een illusie. De 'consument' is zo afgemat dat hij/zij zijn geluk haalt uit het kopen van een nieuw product. Vooruitgang noemen we dat dan. De nadelen of overbodigheid van die producten worden door fabrikanten natuurlijk niet belicht en de 'consument' wil ze niet zien, anders valt zijn wereld in duigen. Ik noem het geen vooruitgang, maar ontwikkeling.

Ik daag eenieder hier uit om mij uit te leggen hoe de wereld beter is geworden van bijvoorbeeld de iPad.

[Reactie gewijzigd door Me_Giant op 16 juli 2013 14:14]

Bon, ik zal maar de eerste trap geven:

- Minder bomen die gekapt dienen te worden omdat je nu je krant online kan lezen (en onderweg)
Maar daarvoor in de plaats worden nu meer zeldzame aardmetalen verbruikt. En giftige afvalstoffen gecreŽerd bij de verwerking daarvan. En waarschijnlijk velen malen meer (drink!)water verbruikt. (bij papier is ook verwerking nodig maar zeker niet zo aggresief als op electronica-producten).

Bomen verbruiken is trouwens helemaal niet zo erg die kan je gewoon aanvullen, dat dat niet gebeurd DAT is fout, niet het gebruik ervan zelf. Daarbij wordt 90% van een krant niet gemaakt van gerecycled papier?

En kan je een normale krant ook niet gewoon onderweg lezen?

[Reactie gewijzigd door watercoolertje op 16 juli 2013 12:34]

Ja maar een tablet wordt voornamelijk als vervanging van een PC of laptop gebruikt en in mindere mate van een mobiele telefoon.

Die hebben toch allemaal ook zeldzame aardmetalen en weet ik veel wat allemaal.

En die dingen worden niet in de vuilnisbak gegooid maar worden op een of ander manier gerecycled.
Ik ken eigenlijk niemand die zijn laptop/desktop heeft weggedaan sinds hij een tablet heeft. Ik ken wel mensen waarbij de tablet in een lade is verdwenen omdat ze er toch minder mee deden dan verwacht. Tablets worden volgens mij nog het meest gebruikt voor spelletjes en social media. Zoals al vaker uitgelegd is: een tablet is een content display apparaat, een laptop of desktop stelt je in staat om content te genereren.

Ik zou overigens wel eens cijfers willen zien hoeveel van die onderdelen van een tablet werkelijk gerecycled worden. Dat het kan wil immers nog niet zeggen dat het gebeurt. Vaak is "virgin material" (ongerecycled materiaal) goedkoper en beter dan gerecycled materiaal. Drie keer raden wat de fabrikanten dan graag inkopen?

[Reactie gewijzigd door Grrrrrene op 16 juli 2013 13:00]

Ik ken niemand die een tablet koopt en dan zijn PC weg doet. Een tablet is altijd voor erbij, als e-reader, voor de spelletjes of meer van dat soort ongein, maar niet om te internetten, e-mailen of bankieren. Dat zou ik overigens ook nooit op een tablet doen – te weinig zeggenschap over de beveiliging.
Dat jij niemand kent wilt niet zeggen dat niemand dat doet.

Volgens mij doen ook weinig mensen dat maar ik denk dat mensen het wel langer uithouden met hun laptop of PC.

Anders zou je toch niet een kelderende laptop/PC verkopen zien en een stijgende tablet verkoop?

En voor veel mensen hoeft een laptop eigenlijk ook niet, mensen zijn tevreden als ze hun mail kunnen checken en dingen kunnen opzoeken.

Op een laptop deden veel mensen ook niet anders.

Dat er mensen zijn die nog steeds een PC of Laptop kopen omdat ze photoshoppen of video editen of weet ik wat allemaal doet daar niets aan af.
@Dark_man
de dalende pc verkoop is veel simpeler uit te leggen:
de pc markt is (na +/-25 jaar) eindelijk volwassen geworden
alle pc's met een dualcore cpu (+7 jaar oud dus) zijn nog steeds zeer bruikbaar voor alledaagse taken, waar je in de jaren '90 bijna verplicht was om om de 3 jaar een nieuwe te kopen om nog mee te kunnen
ik ken dan ook vrij veel mensen met een oudere pc die nog lang niet de intentie hebben om een nieuwe te kopen

de pc is een toestel geworden zoals vele anderen: je koopt een nieuwe als de oude kapot is, niet omdat het toestel te traag is geworden
doordat de lifecycle langer wordt, worden er alsmaar minder verkocht, die trend is trouwens al jaren bezig en wordt alleen maar sterker omdat het snelheidsverschil alsmaar kleiner wordt

de stijgende tablet verkoop is dan weer logisch: het product bestond niet tot over een paar jaar en is dus nog steeds een groeimarkt
Dat is EEN reden, niet DE reden want er zijn natuurlijk meerdere†redenen.

Pc's waren eigenlijk al sinds het Pentium 4 tijdperk voldoende voor de meeste taken.

Ik denk dat veel mensen nu zelfs genoeg hebben aan een Pentium 4.

Mijn vriendin bijvoorbeeld zat nog laatst een youtube filmpje te kijken op haar mobiel en ik vroeg waarom kijk je niet op je laptop en ze zei dat ze het beter vond op haar telefoon.

Een laptop of PC is dus niet meer essentieel tenzij je natuurlijk iets productiefs wilt doen maar veel mensen doen dat dus niet omdat ze niet perse met computers hoeven te werken.
Anders zou je toch niet een kelderende laptop/PC verkopen zien en een stijgende tablet verkoop?
Groot verschil met vroeger is dat de levensduur van pc's en laptops toegenomen is. Je hoeft nu niet meer elke 2 jaar een nieuwe PC met een hoger geklokte CPU te kopen om de allernieuwste versie van Windows te kunnen draaien. Dat geld hebben consumenten dus over en besteden ze aan apparaten 'voor erbij'. Eerst waren dat netbooks en nu zijn dat dus tablets.
Ik persoonlijk gebruik mijn tablet om te internetten, e-mailen en bankieren.

De reden dat ik dit op een tablet doe en niet op PC / Laptop? Tablet is makkelijk om erbij te pakken, instant-on en je kan aan de slag, batterij gaat ook onderweg over het algemeen langer mee als een laptop (10hr)

Uiteraard zijn er zaken die ik nog steeds op de PC doe zoals: belastingaangifte, documenten typen, een enkele flash site bezoeken, foto's bewerken.
Daarbij komt ook nog eens dat we de laatste jaren al die luxeproducten VEEL sneller lijken te vervangen voor een nieuw exemplaar. Elke 2 jaar nieuwe telefoon etc, vaker een nieuwe televisie etc. Volgens mij gaan die dingen ook niet meer zo lang me als vroeger. Het zijn bijna wegwerpproducten aan het worden....

Wat je aan de ene kant misschien beetje bespaart, verbruik je weer drievoudig ergens anders aan, heb ik het idee.
Ik ken niemand die een tablet koopt en dan zijn PC weg doet. Een tablet is altijd voor erbij, als e-reader, voor de spelletjes of meer van dat soort ongein, maar niet om te internetten, e-mailen of bankieren. Dat zou ik overigens ook nooit op een tablet doen – te weinig zeggenschap over de beveiliging.
Deze post zullen we waarschijnlijk kunnen toevoegen aan het volgende lijstje :) :

"I think there is a world market for maybe five computers."
- Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

"But what...is it good for?"
- Engineer at the Advanced Computing Systems Division of IBM, 1968, commenting on the microchip

"Apple is already dead."
Nathan Myhrvold, former Microsoft CTO, 1997

"Two years from now, spam will be solved."
Bill Gates, founder of Microsoft, 2004

"Almost all of the many predictions now being made about 1996 hinge on the Internet's continuing exponential growth. But I predict the Internet will soon go spectacularly supernova and in 1996 catastrophically collapse."
Robert Metcalfe, founder of 3Com, 1995
[Reactie gewijzigd door Bilbo.Balings op 11 juli 2013 13:02]
Het naaldhout wat ze gebruiken in de papierindustrie komt (in Europa) bijna volledig uit bossen die speciaal voor dit doel worden aangeplant. Daarnaast wordt er een groot gedeelte gerecycled. Het water wat ze gebruiken komt schoner uit de fabriek dan het er in gaat.
Drukinkten worden tegenwoordig ook volgens de strengste milieu-eisen geproduceerd. Het enige echt vervuilende tegenwoordig in de Europese grafische industrie is de energie die gebruikt wordt.
(Ik heb het bewust over Europa, gezien het in AziŽ allemaal wat minder streng is)

Bossen in het Amazone gebied worden voornamelijk gekapt voor het hardhout in de bouw (kozijnen e.d.). Ik dacht een tijd geleden zelfs op TV gehoord te hebben dat Nederland een van de grootste afnemers is van hardhout.
Maar daarvoor in de plaats worden nu meer zeldzame aardmetalen verbruikt.
Dezelfde grondstoffen worden ook gebruikt in de onderdelen/electronica van de productie middelen die nodig zin voor de papier productie en het uitendlijk bedrukken van het papier.
En giftige afvalstoffen gecreŽerd bij de verwerking daarvan.
Als er ťťn industrie is die grote hoeveelheden giftige stoffen gebruikt dan is het wel de papier industrie!
En waarschijnlijk velen malen meer (drink!)water verbruikt.
Kan ik me niet voorstellen want voor het produceren van ťťn vel A4 heeft men 7,5 - 10 liter water nodig.
Nederland haalt meende ik 80% v.d. papier uit Indonesia, hiervoor worden heel veel bomen gekapt waardoor de oerwouden in gevaar komen. We zijn dacht ik zelfs de grootste afnemers van papier.

En door elektronica valt het me eerder mee op dat we meer papier verkwanselen dan minder. Puur om het feit dat het zomaar kan.
De meesten die een krant lezen op een tablet hebben al een abonnement op de papieren versie de tablet versie is gewoon een extra aanvulling.

[Reactie gewijzigd door BoringDay op 16 juli 2013 16:15]

Denk eens tien minuten na over wat je nu net hebt geschreven.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je minimaal 40 boeken per jaar op een iPad moet lezen voordat je iPad milieuvriendelijker is/wordt dan daadwerkelijk 40 fysieke boeken te lezen.
Ik daag eenieder hier uit om mij uit te leggen hoe de wereld beter is geworden van bijvoorbeeld de iPad.
Ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar het geeft mij de mogelijkheid om als ik een week weg ben voor m'n werk, ik toch nog dagelijks even m'n kinderen kan zien. Of m'n moeder die te ver weg woont om te bezoeken, ook even haar kleinkinderen kan zien.

Ja, dat kon natuurlijk al sinds Microsoft Netmeeting. Maar nu kan het met een device wat a) mijn vrouw en moeder snappen zonder verdere uitleg, en b) met een apparaat wat gewoon standby op de koffietafel ligt en niet een pc die je speciaal voor 1 gesprek weer moet booten.

Dus voor deze 4 mensen is de wereld inderdaad een stukje beter geworden door de iPad. Maar nogmaals, dit is slechts mijn ervaring. Ik ben lang niet meer zo gadget-freak als zeg 5 jaar geleden, maar de iPad is voor mij wel een verbetering.
Ik vind het neerzetten van de produktcategorie, oftewel de eerste iPad, conceptueel gezien wel een verbetering van levenskwaliteit, in de zin dat het wonderbaarlijk is dat je een groot, mobiel, prachtig scherm met de hand kunt bedienen en zo toegang hebt tot het hele web, de mensen met wie je contact hebt, en miljoenen apps. In dat opzicht vind ik eigenlijk de smartpone nog krachtiger, omdat je die altijd bij je hebt.

De wereld is er niet beter van geworden, maar voor diegenen die een dergelijk apparaat hebben, wel licht makkelijker. Ik geef je echter wel gelijk wanneer het aankomt op alle iteraties die volgen: hoe meer, hoe minder toegevoegde waarde.

Als je momenteel een high-end smartphone of tablet bezit, is er zeer weinig essentieels te bedenken in de komende 5 jaar waardoor je je huidige apparaat zou moeten vervangen. Maar toch zullen we het doen. Niet uit vrije wil, dan wel door marketing.

Je ziet nu ook dat de middeklasse apparaten zo goed zijn, dat ze goed genoeg zijn voor bijna iedereen, en een stuk goedkoper. Topprijzen voor de high-end apparaten vragen en er veel van verkopen wordt een probleem.

Niks mis mee, kunnen we misschien dat geld in de Nederlandse economie pompen. Immers, heel erg veel van het geld en de tijd die we in smartphone steken voegt erg weinig toe.
niet echt want we zijn wel gewend van apple dat ze patenten niet echt op een goeie manier gebruiken, juist in het nadeel van de consument als we het in dit onderwerp over apple hebben
Van mij ook niet, laat zo'n bedrijf lekker zelf groeien en evolueren, dit is gewoon een truc om 'goedkoper' die sensors te krijgen, en te zorgen dat de concurrent ze niet kan krijgen of voor hogere prijzen dan wat er eigenlijk betaald moet worden.
zou dit inhouden dat als apple het bedrijf en patenten koopt microsoft aan apple kan betalen voor alle technieken in de xbox? :)
Hebben ze niet nog steeds een cross patent afspraak ?
Ik mag aannemen dat Microsoft en Primesense hierover al een contract hebben afgesloten.
Microsoft zal wel licentiegelden overdragen, dus als Apple straks PrimeSense overneemt komen deze ten geode van Apple.
De patenten zullen natuurlijk mooi zijn meegenomen voor Apple, maar bij zoiets verwacht ik dat Apple die sensor wel echt wil gaan gebruiken.

Verder zou ik het belachelijk vinden als Microsoft op grond hiervan zou kunnen worden aangeklaagd voor patentschending.
Verder zou ik het belachelijk vinden als Microsoft op grond hiervan zou kunnen worden aangeklaagd voor patentschending.
ik zie niet in hoe dat zou kunnen.
Als een bedrijf een ander bedrijf overneemt blijft het uiteraard gebonden aan de bestaande contracten en afspraken.
Lijkt me niet, al zijn patenten/octrooien wel overdraagbaar, een licentie verstrekking wordt schriftelijk ingediend en geregistreerd bij de bevoegde instantie.

Er zal dus voor Microsoft niks veranderen.
Er zal voor Microsoft niets veranderen... totdat ze het in een nieuw product willen gebruiken, en Apple geen licentie geeft.
Apple zal altijd wel een licentie willen geven. De vraagprijs is eerder het onderhandelingspunt. Niet in licentie geven is ook geen inkomsten uit licentiedeals, dus dat is snijden in je eigen vel.
Daarnaast gaat het hier om de eerste versie van Kinect, want versie 2.0 valt niet meer onder dit zelfde bedrijf ;) Microsoft heeft zijn nieuwe Kinect 2.0 binnenshuis ontwikkeld en niet meer afhankelijk van andere bedrijven.

[Reactie gewijzigd door danplo op 16 juli 2013 12:37]

En hierbij een bron.

En ik denk dat ik wel weet wat Apple wil met het bedrijf:
The company returned to its chip-making origins a year ago, creating a new product called Capri, a cheaper, lower-power and tinier version of its 3D system-on-a-chip; so tiny, in fact, that it's designed to be embedded inside tablets, laptops, thin displays and smartphones.
Zou inderdaad een leuke stunt zijn zeg! En daarmee kunnen ze misschien van die 280 mil nog wat terug verdienen ;).
Wat kan deze sensor wat nu niet kan met een frontcamera en bijpassende software? Het is niet zo dat je een groot blikveld hebt vanuit de sensor zoals bij een Kinect-camera, dus het opvangen van houdingen en gebaren is niet nodig. En gezichtsposities en uitdrukkingen zijn dus al mogelijk met de frontcamera (Smart rotate, smart stay, smart scroll).

Me dunkt dat de huidige techniek in de mobiele telefoons het ook al mogelijk moeten maken om met een knik naar links of rechts een uitschuifmenu links of rechts openen mogelijk moet maken. Verder is het ook al mogelijk om een telefoon te bedienen zonder het scherm aan te raken, dus ook dat hoeft niet met Kinect.
Kinect voegt per-pixel (nouja bijna) diepte meting toe.
Waardoor er meer data is voor de tracking toepassingen die je noemt.
Apple maakt meer dan smartphones, dat ze dit bedrijf overkopen wil dus niet zeggen dat het daarom voor de iPhone is. Ik veronderstel ook dat het bedrijf wel meer in zijn mars heeft dan puur die sensor.
Zo'n sensor voegt diepte informatie toe. Deze wordt voornamelijk gebruikt om de achtergrond van het object te scheiden. Met een normale webcam is het soms lastig om te zien waar de persoon over gaat in de achtergrond, zeker wanneer die ook beweegt. Een Kinect heeft daar geen last van, omdat ie "weet" dat de achtergrond een stuk verder weg is.

Doordat je het object kunt isoleren, wordt beeldherkenning een stuk makkelijker.

Denk dat veel gestures ook wel met een normale 2D camera herkent kunnen worden, maar dat kost veel meer rekenwerk, en is minder robuust.
Het is een 'diepte camera', das toch wat anders dan een enkele camera met wat software.
Met genoeg tijd en geld zal je waarschijnlijk wel een stereo camera setup kunnen maken die 'goed genoeg' diepte ziet, maar het probleem is dat je niet weet hoe het omgevingslicht is.

De kinect (1.0-1.5) werkt door middel van een patroon van punten die (infrarood) geprojecteerd worden in je kamer, de camera van de kinect kijkt vervolgens naar hoe groot en verdeeld die punten zijn om objecten (personen) te zien, vervolgens gaat er nog een algorythme overheen om een menselijk skelet op te bouwen en in lijn te houden met de bewegingen in je kamer.

De nieuwe kinect (2.0) werkt vergelijkbaar, maar met veel betere hardware, waardoor er een groter (breder & hoger) beeld gezien word, evenals veel meer details. Ook is er veel meer tijd gestoken in de firmware, waardoor er nu o.a. toegang is tot hartslag (word bepaald aan de hand van snelle verkleuringen in je huid, iets wat we als mensen niet zien, maar goeie cams met de juiste software wel) betere details over houding, en 'selectief horen' (luistert naar stemmen, negeert stemmen van tv etc)

[Reactie gewijzigd door olivierh op 16 juli 2013 13:23]

In onder andere de App Store en vast ook in de Android Play store staan diverse applicaties die je hartslag meten aan de hand van precies het fenomeen wat je noemt (o.a van Phillips). Daar is dus niet eens een "hele goede" camera voor nodig, een telefooncamera van een beetje telefoon voldoet al aan de eisen.
Vergeet niet dat de opvolger van de Kinect (voor XBox One en in 2014 ook voor Windows) niet meer gebaseerd is op de structured light methode van PrimeSense.
Maar volgens een geheel ander, potentieel beter, princiepe namelijk Time of Flight.
Lijkt me een slimme zet. Zeker goed te gebruiken voor de komende Imacs en macbooks. Apple en MS zien elkaar volgensmij ook steeds minder als concurrenten. Het is meer Google die ''het gevaar'' nu is.
Microsoft is zich langzaam aan het richten op het maken van hardware met integrated software, dit betekent dat Microsoft hiermee Apple direct beconcurreerd.

Volgens mij beconcurreren Apple, Microsoft en Google elkaar alle drie.
Interessante zet. Het gerucht over een TV van Apple zal nu ook wel weer langskomen. Zie deze techniek niet snel in een van hun bestaande producten toegepast worden.
Jij noemt het HET spybox toestel van deze generatie, de meerderheid noemt het gewoon een console... Kan er nu echt geen nieuwsbericht meer geplaatst worden zonder de NSA erbij te halen?
Het raakt ook kant noch wal want alles waar je nu over zaagt kunnen ze al lang met hun toestellen, die zitten al vol met sensoren...

OT: dit gaat volgens mij niet voor de iPhone dienen maar voor de MacBooks of de AppleTv.

@Nickvda
Hij sprak over de Xbox One, niet over de Kinect. En de Kinect 2.0 is niks zonder de Xbox One dus kan er evengoed over de console gesproken worden.

[Reactie gewijzigd door MClaeys op 16 juli 2013 14:21]

De Kinect is geen console ;) Het is een _uitbreiding op_ een console.
Over die edit: Kinect word zelfs standaard bij de Xbox One geleverd.
Dit boeit mij dus totaal niet:

1. Ik ben geen terrorist
2. Als je internet hebt ontsnap je er toch niet meer aan.
280 miljoen voor een technologisch vooruitstrevend bedrijf
1 miljard voor instagram app developer
Gezien de ontwikkelingen was 1 miljard voor Instagram geen rare gedachte van Facebook...
hahahahaha nou daar zijn de meeste mensen het toch niet mee eens, ik zou ook eerder verwachten dat iemand met een hardware matige uitvinding een stuk meer waard is dan iemand die een foto filter appje en site opzet, snap sowieso niet waar de hele instagram hype over gaat/ging, wat een nutteloos hipster product. (zoals de meeste hypes de laatste tijd trouwens)
Jij ja. Ik zou geen Euro voor een PlayStation willen betalen. Jij zou misschien geen euro betalen voor een iPhone (als voorbeeld). Het is net zoals bij huizen, voetballers etc. Wat een gek ervoor geeft of waar hij kosten mee kan besparen of markten mee kan winnen. En je kunt ze dus helemaal niet met elkaar vergelijken.
Bij de overname van instagram is natuurlijk vooral betaald voor de gebruikers/klanten, want die neem je bij een overname in ťťn klap over.
Apple gaat dit gebruiken voor hun toekomstige tv die ze gaan uitbrengen.

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBTablets

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013