Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 104, views: 39.561 •

Microsoft zou een geheel nieuwe interface willen maken voor Windows Phone 9, de volgende grote release van zijn mobiele besturingssysteem. Werkgroepen binnen Microsoft zouden momenteel bezig zijn met het maken van de plannen.

Er zijn nog geen besluiten genomen over Windows Phone 9 en de nieuwe interface: komend najaar zouden de plannen gepresenteerd moeten worden aan het management. Vervolgens zou Windows Phone 9 in 2015 moeten uitkomen, zo claimt de Russische telecomblogger Eldar Murtazin in een column op zijn website Mobile-Review. Murtazin beschikt vaak vroegtijdig over niet-officiële informatie, maar soms blijken zaken wel iets anders te liggen dan uit de teksten van de Rus kunnen worden opgemaakt.

Bij het maken van de nieuwe plannen zou Microsoft overwegen om afscheid te nemen van de interface van Windows Phone, die in 2010 gepresenteerd werd onder de naam Metro en inmiddels ook te vinden is op de Xbox en in Windows 8. Hoe de nieuwe interface er dan uit komt te zien, is onbekend.

Bovendien is het onduidelijk of daarmee compatibiliteit met apps gehandhaafd zou worden. Apps voor Windows Mobile 6.5 waren incompatibel met Windows Phone 7, terwijl die WP7-apps wel op Windows Phone 8 werken.

Reacties (104)

Reactiefilter:-1104095+153+21+30
Nou, dat lijkt me alles behalve verstandig. Windows Phone is prima zoals het nu is, al kan het qua features nog wel uitgebreid worden.

Als ik kijk naar een makkelijk te begrijpen UI (voor bijvoorbeeld senioren) vind ik Windows Phone een eitje. Dat in tegenstelling tot iOS 7.
Er kan nog een hele hoop gepolijst worden aan "Modern UI".
Een geheel nieuwe interface lijkt me sterk, maar een flink veranderde Modern UI zie ik wel gebeuren.

Hopelijk betekent dit ook dat de interface voor desktop-PC gebruikers ook onder de loep genomen wordt.
Valt mee hoor, iOS7 is zelfs makkelijker geworden dan iOS6 en is ook meer logisch nu, maar ik ga hier geen iOS vs WP doen, beide zijn even logisch en onlogisch maar in ieder geval meer gebruiksvriendelijk dan Android.

Dit zou trouwen een hele domme zet zijn van Microsoft, net als Windows 8.

Windows Phone heeft een goed uiterlijk, het hoeft echt niet veranderd te worden, ze mogen best tot versie 11 wachten tot ze iets moeten veranderen in het UI.
OFF Topic: Je wil geen iOS vs WP doen maar doet wel even anti Android? :o

Op je reactie zelf: persoonlijk (na iOS en WP) gebruikt te hebben vind ik Android even logisch als onlogisch als al de rest. Ieder OS heeft zo zijn eigen troeven en handigheidjes. Android is logisch, ook al krijg het dekritiek om niet logisch te zijn. Ik vond er mijn weg onmiddelijk en zelfs mijn moeder haar eerst smartphone (een Android) was voor haar makkelijk op te zetten.

Ik ga niet in discussie over welk het makkelijkst is want dat is afhankelijk van persoon tot persoon. Er zijn mensen die perfect overweg kunnen met iOS maar met Android geen ruk verder kunnen en hetzelfde omgekeerd of met WP :).

Ik hoop voor Windows dat ze allesinds die modern ui blijven behouden om toch zo hun consistentie te blijven behouden. Anders mag de Xbox interface en Windows 8 ook al onder de loep genomen worden. een ferme verbetering en wat bijslijpen van de ruwe kantjes kan zeker geen kwaad (maar dat is bij elk OS zo)
Ik ga niet in discussie over welk het makkelijkst is want dat is afhankelijk van persoon tot persoon.
QFT

inderdaad, een van de wat onhandigheden bij android is dat de interface en dergelijke verschillend zijn tussen fabrikanten. Persoonlijk voor mij werkt HTC zijn interface perfect voor mij. Zonder na te denken of zoeken vind ik wat ik nodig heb, maar met een samsung heb ik dat niet. iOS heb ik ook niks mee want dat werkt gewoon niet lekker voor mij omdat ik dingen moet gaan zoeken. WP heb ik geen ervaring mee dus daar durf ik niks over te zeggen. Als er een OS zou zijn dat perfectie heeft bereikt en voor iedereen ideaal werkt dan hebben we deze discussies niet meer want dan zijn de andere onnodig.
Windows Phone heeft een goed uiterlijk, het hoeft echt niet veranderd te worden, ze mogen best tot versie 11 wachten tot ze iets moeten veranderen in het UI.
Het heeft een goed uiterlijk, opzich... Maar imho kan het flink verbeterd worden, niet qua structuur, maar wel qua uiterlijk.

Het uiterlijk is erg simplistisch en er zijn weinig leuke GUI features. Vooral wanneer de standaard instellingen worden gebruikt. Ook bij Windows 8 vond ik het nieuwe startmenu alles behalve erg mooi.Na wat instellingen etc te wijzigingen kun je wel het volgende bereiken. Ditzelfde is nu eindelijk ook mogelijk bij Windows 8.1.
Het hele Window OS is een beetje gebaseerd op dit principe. Daarnaast heeft ook wat andere nadelen, zoals de beperkte info die per tile wordt weergegeven of de tagcloud-achtige fonts (waardoor de letters soms iets te veel ruimte in nemen).

Dus ja ik begrijpt het wel dat ze iets willen veranderen, het idee was goed en is ook goed uitgewerkt, alleen misschien wordt het tijd om de UI naar een nieuw niveau te brengen.

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 15 juli 2013 13:03]

Ieder zo zijn eigen smaak. Ik gebruik nu al ruim 2,5 jaar WP en ik vind het nog steeds erg gelikt, ik ben dan ook zeer te spreken over het uiterlijk van W8 en al begrijp ik de vraag van de achtergrond die ze in W8.1 doen, vind ik dat zelf niet nodig.

Ik mag hopen dat ze op deze koers blijven en dat ze vooral alleen toevoeging doen aan de interface, dat mensen inderdaad kunnen kiezen voor dingen zoals achtergronden, doorzichtige tiles enz, zodat mensen zoals ik gewoon op de huidige route kunnen blijven.
(...) beide zijn even logisch en onlogisch maar in ieder geval meer gebruiksvriendelijk dan Android. (...) Dit zou trouwen een hele domme zet zijn van Microsoft, net als Windows 8. (...)
In ieder geval vind ik dit onzin. Ten eerste, als je geen systeem X vs systeem Y verhaal wil afsteken, doe dat dan ook niet. Ten tweede vind jij Android minder gebruiksvriendelijk. Dat staat je vrij, maar er zijn genoeg anderen - waaronder ik - die daar toch anders over denken.

On topic: Het artikel zegt niet zo heel erg veel. Nieuwe interface, dat heeft iOS 7 ook. Maar veel verder dan andere kleuren en een kleine uitbreiding hier en daar gaat dat niet. De interface van Windows (Phone) is uniek in vergelijking met iOS, Android, Firefox OS en andere "icoon-gedreven" interfaces en ik zou het zonde vinden als ze daar iets grondigs in gaan wijzigen.
Hoe de nieuwe interface er dan uit komt te zien, is onbekend.
Waarom dan wel een artikel schrijven? Dit is nu net waar het om draait.

Edit: Windows 8 quote verplaatst

[Reactie gewijzigd door Wodanford op 15 juli 2013 13:23]

Van alle drie de grote spelers is Windows Phone qua interface het meest logisch. Waarom? Omdat de gehele UI in het hele OS én in de apps consistent is. Dit in tegenstelling tot iOS en Android, waar elke app zijn eigen interface en indeling heeft en instellingen overal en nergens verspreid zijn. Daarom zijn Android en iOS ook meer mobiele platformen gericht op apps en Windows Phone een platform wat zich in eerste instantie richt op de gebruiker. Dit zie je ook terug door de integraties, hubs en het startscherm die voor elke WP persoonlijk en dus anders is voor elke gebruiker. Dit in tegenstelling tot de icoontjes grids van Android en iOS die totaal geen persoonlijke uitstraling heeft.
Microsoft heeft met de Modern UI een design language ontworpen waaraan ontwikkelaars zich ook houden als het aankomt op het ontwikkelen van apps. De settings van elke afzonderlijke app is op nagenoeg dezelfde plek te vinden, de UI is 'Metro' en heeft dus in elke app dezelfde manier van werken. Dát plus de personalifisering van het startschem is een van de krachtige eigenschappen van Windows Phone waarmee het platform zich onderscheidt van de rest. Ik denk dus ook dat dit gerucht met een grote korrel zout genomen moet worden. De interface zal nog zeker verbeterd kunnen worden, maar volledig omgegooid, dat denk ik zeer zeker niet. Dat Windows (RT), XBOX en Windows Phone qua UI wellicht wat meer naar elkaar toe getrokken worden sluit ik echter niet uit.
Wederom faalt het moderatie systeem hier. De reactie hier boven is 100% on-topic, en krijgt dus een +1 (of +2 als mensen het erg informatief vinden).

[Reactie gewijzigd door Brazos op 15 juli 2013 21:24]

Dit in tegenstelling tot iOS en Android, waar elke app zijn eigen interface en indeling heeft en instellingen overal en nergens verspreid zijn.
Je kan veel zeggen over iOS maar dat niet. De interface in iOS en de apps is zeer consistent. Android is een ander verhaal. Bijvoorbeeld tekst kopiëren gebeurt niet consistent op dezelfde manier en hangt af van app tot app.
Daar ben ik het niet mee eens. Persoonlijk vind ik Windows Phone veel te druk; je hele scherm wordt ingenomen door die tegels. Zelf vind ik het veel fijner (en rustiger) om een bureaublad te hebben met kleinere pictogrammen, zoals Android en iOS dat doen.

Windows Phone vind ik veel te opdringerig en prominent aanwezig. Dat je hele scherm zit volgepropt zorgt voor een claustrofobische ervaring. Bovendien vind ik het kleurscherma erg saai, maar dat is een kwestie van smaak.

Die tegeltjes zorgden er voor mij al voor dat ik Windows 8(.1) links laat liggen, dus wil ik zoiets ook niet op mijn smartphone hebben.

Dat Android en iOS volgens jou lastiger zijn dan Windows Phone kan ik ook niet begrijpen. Android had ik binnen enkele minuten al uit elkaar gehaald; iOS stelt ook niet veel voor qua opbouw. Het zit heus niet logischer of minder logisch in elkaar dan Windows Phone.

Daarbij zijn er ook Android versies die speciaal gemaakt zijn voor senioren; dus een beetje een drogreden dat Windows Phone per definitie beter zou zijn dan Android / iOS voor de ouderen onder ons.
Je kan ook allemaal kleine icoontjes op je bureaublad zetten en wit ruimte laten hoor :)
Daar ben ik het niet mee eens. Persoonlijk vind ik Windows Phone veel te druk; je hele scherm wordt ingenomen door die tegels. Zelf vind ik het veel fijner (en rustiger) om een bureaublad te hebben met kleinere pictogrammen, zoals Android en iOS dat doen.

Die tegeltjes zorgden er voor mij al voor dat ik Windows 8(.1) links laat liggen, dus wil ik zoiets ook niet op mijn smartphone hebben.
Ik wil juist de huidige interface houden, en niet terug naar een Windows 3.1 achtige omgeving. Al die icoontjes die je op Android ook hebt hoef ik niet.
Mijn desktop bevat 0 (nul) iconen, al vele jaren, slechts een achtergrondfoto, die ik overigens zelden zie vanwege de windows ervoor. Vandaar dat ik Metro ook niet op mijn pc wil hebben.
De tegels op je telefoon zijn informatief, statische iconen niet. Een blik op mijn telefoon en ik weet de voor mij belangrijkste dingen.

Dus als ze WP veranderen hoop ik dat ze de essentie van wat ze nu hebben bewaren.
Goed, ik kan begrijpen dat jij meerwaarde hecht aan de dynamische tegels van Windows Phone, maar voor mij wordt dat weer veel te druk. Ik houd er niet van dat er steeds vanalles veranderd op de pictogrammen; ook zie ik daar (voor mij) geen meerwaarde in.

Meldingen krijg ik bij Android gewoon boven in de balk te zien (in de TouchWiz skin van Samsung) en ik krijg notificatie d.m.v. de multi-color LED van mijn Galaxy S3. Voor mij is dat voldoende berichtgeving.

Maar goed, voor iedereen is dat natuurlijk anders.
Dat komt ook omdat je er geen ervaring mee hebt en redeneert vanuit vooroordelen. Op telefoons hebben de tiles wel degelijk een meerwaarde ten opzichte van een bureaublad met allemaal pictogrammetjes her en der. Je kunt de tiles ook zelf ordenen, paar toevoegen paar verwijderen, en je hebt een overzichtelijk startscherm. De tiles bevatten notificaties en zijn makkelijk aanklikbaar door hun grootte, je klikt dus niet meer de verkeerde app aan. Notificaties komen dus ook eerder door bij WP8 dan bij Android.

Ook al vond ik de balk bovenin die ze van Symbian hebben gekopieerd ook zeker niet verkeerd werken.
@ Brazos
Dat komt ook omdat je er geen ervaring mee hebt en redeneert vanuit vooroordelen.
Bestond al op Symbian en op Android het geen jij daar beschrijft.
Je kan android perfect zo instellen, al vond ik persoonlijk Symbian nog iets beter, en heeft WP dat inderdaad goed gekopieerd.

Dat notificaties eerder doorkomen is ook duidelijk BS.

het is uiteindelijk toch maar allemaal persoonlijke voorkeur.
Ik weet niet of je ervaring hebt met WP, maar ik vind je mening een beetje doen denken aan de mening die mensen hebben over WP terwijl ze het alleen maar op plaatjes gezien hebben. Ik kan je stellingen namelijk ook omdraaien:
Persoonlijk vind ik Windows Phone Android en iOS veel te druk; je hele scherm wordt ingenomen door die tegels rijen icoontjes
Zelf vind ik het veel fijner (en rustiger) om een bureaublad te hebben met kleinere pictogrammen grotere LiveTiles
Windows Phone Android en iOS vind ik veel te opdringerig en prominent aanwezig. Dat je hele scherm zit volgepropt met een grid met statische icoontjes zorgt voor een claustrofobische ervaring
Bovendien vind ik het kleurscherma erg saai
Windows Phone heeft sinds de updates naar 7.8 en 8 veel meer kleuren waaruit gekozen kan worden, dus voor elk wat wils.
Die tegeltjes zorgden er voor mij al voor dat ik Windows 8(.1) links laat liggen, dus wil ik zoiets ook niet op mijn smartphone hebben.
In het echt bieden de LiveTiles veel meer dan een rij icoontjes. Veel van de LiveTiles geven je info waardoor je de app in sommige gevallen niet eens meer hoeft te openen (voorbeeld, je Me tile, Buienradar, Calendar etc.)

Android is per definitie ingewikkelder omdat het een zee van settings heeft en ook nog eens overal verspreid. iOS is vergelijkbaar maar settings van diverse apps vind je én in het settings menu én nog een aantal in de app zelf. Erg ongebruiksvriendelijk en lastig inconsistent vind ik zelf. Windows Phone doet het van de 3 grote echt wel het best als het aankomt op gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid (zie mijn verhaal hierboven)

[Reactie gewijzigd door LCP op 15 juli 2013 15:41]

In het echt bieden de LiveTiles veel meer dan een rij icoontjes. Veel van de LiveTiles geven je info waardoor je de app in sommige gevallen niet eens meer hoeft te openen (voorbeeld, je Me tile, Buienradar, Calendar etc.)
Widgets??
Kan ik ook perfect dingen automatisch laten binnentrekken zonder apps te hoeven openen, snap je punt echt niet :s
Ofwel is het omdat ik nog niet met WP gewerkt heb en dus de verschillen niet ken.

Dat android niet altijd even overzichtelijk is, nouja, hangt er maar vanaf.
Voor mensen die een mobieltje kopen om te twitteren, facebooken en whatsappen zal het echt geen drol uitmaken welke setting waar zit want ze weten er niet eens van en WILLEN het ook niet weten :p
De ietwat gevorderde gebruiker is gedreven genoeg om het te vinden, zo zie ik het toch.

Verder staat in het artikel dat ze afscheid willen nemen van de huidige GUI, lijkt me maar een rare beslissing, hoor van velen toch dat ze best wel tevreden zijn over WP8 GUI.
Als ze elke versie zomaar een andere GUI gaan geven gaat WP nooit wat worden en als android fan (dus niet WP en iOS hater...) wil ik er best wel een derde speler bijhebben op de smartphone markt.
Widgets nemen je hele scherm in beslag
Er zijn widget die je hele scherm in beslag nemen, maar er zijn ook widgets die niet groter zijn dan een pictogram.

Dit is voor iemand die de mening van een ander afdoet als "Je kent het alleen van een plaatje" vrij zuur. Ik begin me dan ook af te vragen of je enige echte ervaring hebt met Android of iOS.
Resize widgets! Top functie die standaard in Android zit sinds versie 3.1 ;) Voor de 'n00bs': widget lang ingedrukt houden op homescreen en voila optie resize.
Nja laten we wel even zeggen wij zijn voornamelijk met Windows OS groot gebracht.
Ik persoonlijk vindt Mac OS fijner werken maar op mijn telefoon ga ik toch liever voor Android vanwegen zijn opensource content.

Dus voor de meeste mensen is het makkelijker om windows OS op de computer te zetten dan te moeten wennen aan Linux of Mac os. Daarbij komt ook nog eens bij dat linux niet verkrijgbaar is in de winkel, wat ook wel weer me telt.
Om stilstaan achteruitgang betekent. Je moet je constant zelf verbeteren en innoveren.
Als ik kijk naar een makkelijk te begrijpen UI (voor bijvoorbeeld senioren) vind ik Windows Phone een eitje. Dat in tegenstelling tot iOS 7.
Wat vind je dan complex aan iOS ? Ik vind het een rare uitspraak omdat Apple producten nu veelal geroemd zijn - en ik heb hier bijna geen UX boek liggen op mijn rek waar er zo geen voorbeelden instaan - om hun gebruiksvriendelijkheid.

Kan mij ook niet echt bedenken waar iOS nu moeilijker is te begrijpen. Mijn moeder - die een complete digibeet is - trekt zich enorm goed uit de voeten met een iPad bijvoorbeeld.
Zolang ze in ieder geval maar de backward compatibility in tact houden, het zou erg onverstandig zijn als alle developers voor WP9 een geheel nieuwe app moeten maken.
Vraag me af waarom eigenlijk, ik vind Windows phone qua "start scherm" de beste van de "grote" 3 .

Er kan inderdaad misschien wat gesleuteld worden aan de rest maar dat deel zou ik behouden.
Nou ze weten ook niet wat ze willen...
Het is een blog he, dus waarschijnlijk eerder een wens van deze blogger dan van Microsoft zelf. ;)
Laat Microsoft het eerst maar eens aankondigen, ik vindt dit nogal een vaag gerucht eerlijk gezegd.
Het is vrij logisch dat Microsoft meerdere werkgroepen heeft welke bezig zijn met de 'volgende' layout. Of dacht je soms dat de Modern UI (Metro) en de Ribbon zomaar uit de lucht kwamen vallen..

Net zoals code moet je ook een user interface onderhouden en na verloop van tijd ontkom je niet aan een grondige refactoring.

Dit soort werkgroepen hebben volledige vrijheid in hun user interface. Na verloop doet men een evaluatie en gaat haalt men de beste onderdelen eruit en zullen ze deze zoveel mogelijk binnen dezelfde user interface te implementeren, maar dit zal niet altijd mogelijk zijn..

Microsoft maakt wat betreft Windows Phone zeer bewuste keuzes. Fabrikanten mogen afwijken, maar dan moeten ze een hoop zelf gaan schrijven. Met WP8 is Microsoft ook afgestapt van een fixed resolutie. In theorie kan een fabrikant een full-hd scherm op een WP toestel plaatsen, alleen zal het dan wel de drivers voor de aangepaste SOC en het scherm moeten schrijven. Dat is veel werk waar de meeste fabrikanten niet op zitten te wachten..

Je merkte dat ook aan de reactie van de fabrikanten toen Microsoft met zijn eigen tablet (Surface) op de markt kwam. Nog steeds is de surface is van de populairste Windows tablets en dat is vrij opvallend voor een reference device..
Ik vraag me af of het een ingrijpende wijziging is, of gewoon voortbordurend op de huidige interface. Het lijkt me niet erg verstandig om het roer nou weer compleet om te gooien, want er is zwaar in de Metro look & feel geďnvesteerd. Ik heb ook het idee dat het op mobiel aardig geaccepteerd wordt, als ze daar nou weer aanpassingen aan gaan doen zie ik het erg somber in voor de acceptatie bij desktop gebruik.

Natuurlijk valt er nog van alles te verbeteren, en dat moeten ze zeker niet laten, maar dat is natuurlijk wat anders dan een compleet nieuwe interface. Je ziet dat de acceptatie van nieuwe dingen altijd wat tijd kan vergen, omdat mensen gewoontedieren zijn. Zo zag je ook dat de Ribbon interface eerst tegen veel weerstand opliep, maar volgens mij is dat ondertussen aardig geaccepteerd.

[Reactie gewijzigd door Woy op 15 juli 2013 11:39]

Microsoft zou een geheel nieuwe interface willen maken voor Windows Phone 9
Dit lijkt me redelijk ingrijpend.
Ja, maar dit gaat natuurlijk om een gerucht. Zeker als het uit de pijplijn van een managment of marketing bobo komt is het al snel "geheel nieuw", "Vernieuwend" en "The best thing since sliced bread".
Eens!

Gezien dit bericht ook niet van Microsoft zelf komt is en blijft het een gerucht.

Natuurlijk wordt WP9 anders, anders heeft het geen bestaansrecht...
Bovendien als de interface anders/nieuw is dan kan de bediening en het idee nog steeds vergelijkbaar zijn met WP8.

Ik zie echt geen enkele reden voor paniek, vreemd dat hier zoveel conclusies worden getrokken dat het onverstandig is van Microsoft terwijl er simpelweg helemaal niets vast staat!
Wat een nieuws...

Het zou toch raar zijn als MS niet overweeg om de interface aan te passen in een nieuwe release...? Of ligt dat aan mij.
Hangt van de scope van de aanpassingen af. Fine tuning is geen probleem maar fundamentele wijzigingen vraagt wel erg veel van gebruikers. Zie alleen maar de discussie over iets lulligs als het weghalen van een start knop. Zelfs tweakers raken daarvan helemaal in de war....
Dit snap ik niet, bij Windows 8 zeiden ze dat dit de toekomst is.
Deze UI wordt de nieuwe standaard voor alle Microsoft apparaten.
En vervolgens dit, ben Microsoft een beetje kwijt.
1. Het is een gerucht en 2. iedere fabrikant zal blijven ontwikkelen, iets is nooit 'af'.
Microsoft zag in Windows 8 inderdaad de toekomst. Het overgrote deel van computergebruikers is het daar niet mee eens. Dan zul je inderdaad concessies moeten doen anders zal je product niet verkocht raken.
Het gaat hier niet om de computergebruikers, maar om de smartphonegebruikers. Op een smartphone werkt WP8 prima, dus weinig reden om de interface nu al te veranderen lijkt me.
Daar sluit ik mij helemaal bij aan, ze moeten juist niet teveel gaan verranderen. Iedereen die ik spreek over Windows Phone is laaiend enthousiast over de interface en het gemak en snelheid hiervan.
de interface is nou net wat boven de rest uitsteekt. Als ze whatsapp + andere notificaties goed krijgen (whatsapp is al goed volgens mij sinds de laatste update? correct me if i'm wrong) dan ben ik weer terug bij WP8. Veel makkelijker, sneller. zoals ze zelf ook adverteren: Minder tijd nodig op je telefoon, zodat je nuttigere dingen kan doen dan met een telefoon in je hand.

dus microsoft. Don't do it!
We praten hier over een mobiel OS dat over anderhalf jaar uit moet komen. Ik neem aan dat tegen die tijd de schermen en verwerkingskracht van smartphones drastisch anders zullen zijn. Het lijkt me niet meer dan logisch om tegen die tijd mee te groeien met de markt. Om te voorkomen wat Apple bijvoorbeeld met iOS is overkomen (men vond het na 5 jaar wat ouderwets aanvoelen). Ik juich deze ontwikkeling dus van harte toe. Je moet mee met je tijd. Laten we hopen dat de interface wederom baanbrekend is, maar ditmaal wel wat meer acceptabel (lees: aanpasbaar) voor ons tweakers ;)
Ik begrijp er niets van, de interface werkt juist al geweldig zoals het nu is.
Het lijkt er op dat ze geen flauw benul hebben wat dat zou gaan veroorzaken. Je hebt dan klanten die een Windows Phone 8 hebben gezien, het mooi vinden en er ook een willen aanschaffen. Blijk je Windows Phone 9 te hebben gekocht wat dan eerder op een iOS / Android mix lijkt..

Hmm..

Op dit item kan niet meer gereageerd worden.



Populair: Nokia Lumia 930 Nokia Websites en communities Lumia Smartphones Laptops Sony Apple Games Politiek en recht

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013