Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 225, views: 55.155 •

Uitgever Rockstar Games heeft een trailer van Grand Theft Auto V vrijgegeven waarin voor het eerst gameplaybeelden te zien zijn. Eerder werden er wel in-game-beelden uit het spel getoond, maar dat waren vooral fragmenten uit tussenfilmpjes.

In de dinsdag vrijgegeven trailer van Grand Theft Auto V laat Rockstar zien wat gamers zoal kunnen doen in de spelwereld. Dat concentreert zich in eerste instantie rond missies met de drie hoofdpersonages van het spel. Op de momenten dat de speler niet in een missie zit kan hij op elke moment wisselen van personage en terecht komen in een onverwachte situatie, want de hoofdpersonages gaan gewoon door met hun levens, ook als de speler er even niet bij is.

Buiten de missies om valt er veel te doen in Grand Theft Auto V. Zo is in de trailer te zien dat spelers in GTA V auto's op allerlei manieren kunnen aanpassen, maar het spel biedt ook veel ruimte voor digitale vrijetijdsbesteding. De personages in het spel kunnen bijvoorbeeld gaan golfen, jagen op wilde dieren of meedoen aan een wielerwedstrijd. Om aan geld te komen kunnen uiteraard banken overvallen worden, maar gamers kunnen ook beleggen op de beurs van Los Santos.

Tegen het einde van de video teast Rockstar de online multiplayer-modus van Grand Theft Auto V, maar daarover geeft de uitgever pas later meer informatie. Grand Theft Auto V staat gepland voor een release op 17 september 2013 en verschijnt voor de Xbox 360 en de PlayStation 3.

Gerelateerde content

Alle gerelateerde content (23)

Reacties (225)

Reactiefilter:-12250205+1140+24+30
1 2 3 ... 7
Multiplayer ziet er epic uit. Ik ben beniewd met hoeveel mensen je tegelijk online zou kunnen.
Dat kun je uit die 2 seconde weinigzeggend beeld afleiden? Knap :P

Spel ziet er wel geweldig uit. Genoeg te doen buiten de missies om iig :)
in dat filmpje zie ik in die 2 seconden al minstens 10 personen als ik het goed geteld heb :)
nicks gingen van dev01 tot dev19 dus alvast 19(lijkt me niet dat ze nummertjes geskipped hebben.
13 zal wel ongeluk brengen ;)

ot wat een mega vet spel leggen ze weer neer. Nog uitgebreider als voorheen. Ga zeker weer heel wat uurtjes plezier beleven hieraan.
Nu moet ik wel een PS4 kopen. Dit is toch master?

edit: Uhm... niet voor PS4?

[Reactie gewijzigd door Sharpe. op 9 juli 2013 16:20]

Hij komt (voorlopig) alleen op PS3 en Xbox 360.
Een controller in je hand nemen..
Richten met een controller is vooral een kwestie van gewenning. Maar de console versies van GTA games hebben naar mijn weten altijd een auto-aim functie gehad, een functie die hier en daar ook wel te zien is in de trailer.
Richten met een muis gaat misschien sneller, maar een misschien wel belangrijker onderdeel van GTA gaat naar mijn mening vele malen lekkerder met een controller: voertuigen besturen!
Nu moet ik wel een PS4 kopen. Dit is toch master?
Is niet next-gen
Grotere afzetmarkt... Daarom ook zo vreemd dat de PC versie er vooralsnog niet komt. Uiteindelijk natuurlijk wel, maar dat kan nog wel even duren.
De PC-markt mag weliswaar aanzienlijk groter zijn dan de consolemarkt, echter hebben PC-games veel meer last van piraterij.

Ik snap Rockstar's beslissing daarom ook wel om GTA5 voor PC op de lange baan te schuiven. Waarom zou je voor een platform gaan ontwikkelen waarbij de helft (of meer) illegaal gedownload gaat worden ?

Je zou wel gek zijn als je als ontwikkelaar zo veel geld gaat investeren in een product waarvan de opbrengst alles behalve zeker is. Simpel rekensommetje kosten-baten.

Waarom denk je dat ze ook nog aan het twijfelen zijn of er een Wii-U versie gaat komen ? Ook daar is het niet zeker dat er geld verdiend kan worden (vanwege het belabberde succes van die console).

Al met al is het lullig voor de eerlijke PC-gamers die hun spelletjes wél netjes kopen, maar dat hebben jullie dan te danken aan jullie downloadende "collega's".
Als je de bekende sites af gaat zie je toch fors snel dat PS3 en Xbox net zo veel gepirate worden als de PC. Misschien 3 jaar geleden dat de PC nog met stipt op nr.1 stond maar dit zeker in de tijd niet meer het geval. (Mede ook doordat games eerder uitkomen voor de console dan PC natuurlijk)
Dat klopt; echter moet je je console ingrijpend veranderen voordat deze illegaal gedownloade games afspeelt. Als je een PS3 hebt zul je deze eerst moeten downgraden met een hardwarematige "flasher" alvorens je custom firmware kunt gebruiken, en bij de Xbox360 heb je (behalve een correcte DVD-speler) ook een custom firmware en dashboard update nodig.

Voor beiden gevallen moeten de consoles uit elkaar en zit er een kostenpost (en een potentieel risico op defecten) aan vast, waardoor er een drempel wordt opgeworpen.

Bij een PC heb je daar verder niks mee te maken. Kwestie van een no-DVD crack downloaden (als die niet al bij het spel zit) en klaar is Kees.

[Reactie gewijzigd door Titan_Fox op 10 juli 2013 12:31]

Waarom zou je voor een platform gaan ontwikkelen waarbij de helft (of meer) illegaal gedownload gaat worden ?
Omdat ze er dan nog genoeg aan verdienen om de extra ontwikkelkosten voor de PC versie eruit te halen, en flink winst te maken.
Balen dat je het op het apparaat dat je al hebt kunt spelen? Ik ben juist blij dat ik niet eerst nog 500 piek uit moet geven!
Niet helemaal, je word teminste niet geforceerd om een nieuwe console te kopen.

Ik vermoed overigens wel dat hij later wel voor de next-gen consoles zal komen.
De trailer lijkt anders niet op current-gen te draaien. Nette anti-aliased plaatjes vindt ik niet terug op de de 360 of PS3...
Nou voorlopig staat er geen release gepland voor de PS4, noch Xbox One, noch PC.
Zou gek zijn als het niet zo was... eerst even inkomsten innen op de minder 'crackbare' consoles en dan nog wat wisselgeld innen op de PC een jaar later...
quote: BLACKfm
Zou gek zijn als het niet zo was... eerst even inkomsten innen op de "minder" crackbare consoles en dan nog wat wisselgeld innen op de PC een jaar later...
. Fixed that for you.

Of moet jij eens met de neus op de aantallen gedownloadde Xbox360 en PS3-games? PS3 is zo simpel als wat met wat technische kennis (weten wat een chip is), zeker als je sinds 3.15 (3.21 was OtherOS weg, sommigen zitten dus nog steeds op 3.15, serieus) of misschien 3.4x/3.55 niet meer geupdate hebt. Xbox360 heb je oa de Wasabi gehad, BenQ drives waren simpel als wat te hacken (effe in een desktop steken, knopje klikken, terug in Xbox -et voila!), en nog steeds moet je geen WizKid zijn om je 360 om te bouwen, aangezien iedereen die wat Engels kan perfect zijn console kan ombouwen.

Op een PC moet je eventueel een launcher gebruiken (nee dank je), of je crack overzetten, eventueel je hosts-bestand aanpassen/kabeltje eruit, je zit met cd/activatie keys, GFWL, Steam. Met een gekraakte console brand je eventjes je game of gooi ze op een harddrive, snellere loading times, en meestal kan je zelfs online met je gekraakte games. Iets wat op PC amper lukt.

[Reactie gewijzigd door Tokkes op 9 juli 2013 23:36]

Nooit van Tunngle of Hamachi gehoord zeker?
gekraakte games en online op de pc gaan vaak niet samen, via LAN (wat hamachi en tunngle verzorgen) kan je idd dan wel vaak spelen maar dan speel je nog alleen met een selecte groep... Tokkes heeft een punt, probeer maar eens een spel gewoon via steam of origin te spelen wat je gedownload hebt... not going to happen...
The posting also makes mention of “working with skilled developers on Next Generation games
Aangezien GTA V voorlopig niet uitkomt voor de next-gen consoles, zegt dit dus niets over een mogelijke PC-release. Het is nog steeds niet bevestigd door Rockstar zelf.
Dat zegt wel degelijk iets over een eventuele pc release. De next gen consoles draaien namelijk beide gewoon op de x86 pc architectuur. Poorten is dus niet meer nodig, werkt gewoon out of the box ook op pc en dat is nou het hele spelletje wat ze straks gaan spelen. Geen aparte ontwikkeling meer voor pc en console. Dat hij komen gaat is zeker, al kan het even duren. Uiteraard gaan ze eerst gewoon even op de huidige consoles verdienen en straks nog ff ( helaas nog een poort ) pc / next gen console versie uitbrengen met hogere resolutie en hopelijk nog wat aa.

Edit: typo's

[Reactie gewijzigd door micla op 9 juli 2013 17:30]

Helaas heb je daar weer mis de x86 architectuur betekent NIET dat het automatisch zo op PC werkt. Er moet degelijk geport worden anders klopt de besturing niet en niet te vergeten alle die harware combinaties die op PC mogelijk zijn. Het moet waarschijnlijk ook geport worden naar the ONE omdat die bagger MS moet weer 3 OSén ( geen hater tegenover xbox hier) er op zetten voor PS4 wie weet, sony is niet bepaald bekent om het makkelijk maken.

Maar ontopic dit heeft potentie de beste ooit GTA game te worden naar mijn mening
Dat de CPU en GPU afgeleiden zijn van PC hardware wil nog niet zeggen dat de software compatible is. De systeem architectuur is toch wezelijk anders. Daarnaast word voor de xbox one een direct-x variant gebruikt en voor de ps4 OpenGL. Maar het poorten zal wel een stuk makkelijker zijn.

Normaal wordt er een game engine ontwikkeld die dan op meerste systemen draaid en hierop word de game gebouwt. Het meeste werk zit hem in het cross platform maken van de engine. Als dit eenmaal gedaan is is de rest relatief makkelijk.
zowel jij als Aivy hebben tot op zekere hoogte gelijk, maar neemt niet weg dat de drempel een stuk lager is geworden. In detail zijn er natuurlijk altijd verschillen qua hardware en OS. Maar mijn statement blijft gewoon staan, het overzetten van pc games naar console en vica versa word straks gewoon veel makkelijker, en dat is niet voor niets.Van poorten kun je straks niet meer spreken want hoogstwaarschijnlijk gaan ze gewoon software gebruiken zoals Crytec deze al gebruikt, die voor beide systemen simultaan te ontwikkelen zijn. Dat is het voordeel van de x86 architectuur. Het ontwikkelen voor totaal verschillende platforms is gewoon te tijdrovend en te kostbaar, en dat hebben ze gewoon door.De PC markt is enorm aan het aantrekken en de te behalen winsten daarmee ook. Ik voorspel mooie tijden voor de gameindustrie, en zeker voor de gene die het kunnen veroorloven een dikke PC te onderhouden. Eindelijk games die van de grond af worden ontwikkeld voor 1 enkele architectuur.

[Reactie gewijzigd door micla op 9 juli 2013 21:26]

Noch Wii-U (daar wordt nog wel over onderhandeld, maar ik zie het niet gebeuren eerlijk gezegd...)
PS3* (of X360)
Alleen is de next-Gen versie nog niet aangekondigd... tot nu toe 360 en PS3 only...

Tjeezzzz wat ben ik traaaaaaaag

[Reactie gewijzigd door Alpha Raptor op 9 juli 2013 16:21]

Zou wel tof zijn als je via Gaikai kan gaan streamen op je PS4. ;)

[Reactie gewijzigd door henri.77 op 9 juli 2013 16:22]

Nu moet ik wel een PS4 kopen.
De mensen die aan dit spel gewerkt hebben zouden zeer verheugd zijn dit te horen. Per ongeluk maak je ze een enorm groot compliment. Dat het ze gelukt is op 8 jaar (!!) oude hardware deze game zo vet er uit te laten zien dat je bijna niet zou geloven dat dit niet next-gen is... dat is toch wel een enorme prestatie van ze.

En eigenlijk toch heerlijk dat deze nog gewoon naar 360/PS3 komt? Je hoeft er dus geen dure console voor te kopen. En als hij echt zo goed is als hij lijkt dan kun je er vele maanden plezier aan beleven. Tegen de tijd dat je er op raakt uitgekeken dan zijn de nieuwe consoles alweer een paar maanden verkrijgbaar, zijn er geen wachtlijsten meer, zijn er wat launch games en, misschien wel het belangrijkste, heb je even kunnen sparen ervoor. :9
Dat zeg je nu, eerst nog maar even zien of het daadwerkelijk zo smooth speelt en goed eruit ziet als je de GTA5 schijf zelf in je console duwt...

Ik vermoed toch sterk dat deze beelden licht opgepoetst zijn... zo niet, dan levert Rockstar een meesterwerk af.
GENIAAL, zou wat zijn als je met 3 mensen co-op missions kan spelen :D
Daar zou ik inderdaad wat meer info over wensen, klinkt zeker geniaal :) eigenlijk bijna een must als de game zo zwaar vertrouwt op 3 spelers en multiplayer ondersteund.
Ik hoop dat er ook een hoop (betaalbare) DLC wordt uitgebracht. Dit is namelijk een spel dat ik nog lang niet moe zal zijn zodra ik het heb uitgespeeld. De stad is zo groot en divers; daar moeten toch wel de nodige uitbreidingen op komen.

Heerlijk, zo veel variatie. Misschien dat het aan mij ligt, maar GTA5 begint ook wat (kleine) Saints Row-trekjes te krijgen met al die aanpassingen die je kunt doen. Ik kijk er nu al naar uit in ieder geval.
Het customizen van auto's zat al in San Andreas (2004), ver voor Saints Row (2006). San Andreas is voor zover ik weet ook de enige GTA die uitgebreide aanpassingen aan auto's mogelijk maakte, de Pay 'n' Spray niet meegenomen. ;)

Leuk dat het weer terugkomt in ieder geval, hoewel ik in San Andreas mijn nieuwe pimped-up rides al binnen enkele minuten in de prak had gereden en zodoende weer kwijt was.
Kan niet wachten, wauw
Is alleen voor XBOX en PS3 ;) (voorlopig)
Hoe kun je dat nou bedoelen? Als de game niet wordt ontwikkeld voor de nieuwe consoles, waarom zouden de graphics daar dan wel op aangepast moeten zijn?

Maar ik vind dit er dus echt absoluut fantastisch uitzien voor de huidige generatie consoles, als je je bedenkt hoe enorm groot het gebied is waarin je speelt. Dit is geen on-rail adventure a la Uncharted waarbij je eigenlijk alleen maar te zien krijgt wat de makers hebben voorgeschoteld, met kleine ruimtes met ontzettend veel detail. Dit is een freeroam game van enorme proporties waarbij je feitelijk kan gaan en staan waar je wilt, en waarbij het fatsoenlijk moet kunnen draaien vanuit elk gezichtspunt dat je hebt van de wereld. Natuurlijk steek je dan geen miljoenen polygonen in de kleinste objecten, daar is simpelweg niet genoeg geheugen voor. En ondanks dat worden er toch mooie plaatjes op het scherm getoverd. Petje af.
Ik was na het kijken van deze gameplay dan ook volledig in de veronderstelling dat de game voor pc en next-gen consoles uit zou komen. Het ziet er gewoon erg goed uit! De reacties hier hebben me snel uit die droom geholpen :(
Het ziet er gewoon erg goed uit!
Nou vind ik verschrikkelijk mee vallen, Je ziet (iig in dit filmpje) super veel kartelrandjes zitten, dus duidelijk geen AA aanwezig

Het ziet er ook echt niet veel mooier uit als GTA 3 4 alleen de animaties lijken een stuk beter/anders

Als dit Next gen / PC beelden waren geweest was ik zwaar teleurgesteld geweest

Dit is verder prima voor de huidige consoles en zo'n grote game

Edit: mijn fout ik bedoel natuurlijk niet GTA3 maar 4 (IV)

[Reactie gewijzigd door Sinester op 10 juli 2013 15:07]

Het ziet er ook echt niet veel mooier uit als GTA3 alleen de animaties lijken een stuk beter/anders
Bestaat de kans dat jouw beeld van GTA3 mooier is dan het spel in werkelijkheid? Want ik heb er nog even screenshots bijgezocht, maar dit is wel een verschil.

Ik zie een PS2 in ieder geval de graphics van GTA5 niet trekken.

Om over het verschil in grootte van het gebied maar te zwijgen. Het kleinste dorp in GTA5 heeft meer straten dan heel GTA3.
Het ziet er gewoon erg goed uit! De reacties hier hebben me snel uit die droom geholpen
En dat begrijp ik dus niet. Je vindt het er goed uit zien, maar bent toch teleurgesteld dat het geen next-gen game is? Wat is nou het voordeel van een next-gen game over een current-gen game als je de graphics op de current-gen al mooi genoeg vindt?

Ik zie er wel genoeg nadelen aan:
  • Nog langer wachten (deze game komt volgens mij uit voor de nieuwe consoles)
  • Dik betalen voor een nieuwe console
  • Betalen voor online op PS4, wat gratis is op PS3
(@Tweakers, fiks dat scriptje om een lijstje te maken nou eens, die maakt steeds een lege bullet aan onderaan de lijst. Die fout zit er nog steeds in, nog van voor de redesign.)
Heb je al een keer naar JC2 gekeken die game vond ik er eerlijk gezegd beter uit zien dan GTA 5 en dat is ook een immense open world game.
JC2 is vooral "mooi" omdat het een tropisch eiland is, niet omdat de graphics nou zo indrukwekkend zijn voor wat het doet. Alles is redelijk low-poly en de belichting is vrij simpel. Steden zijn ook niet heel goed uitgewerkt imho.

Maar goed, 't is dat jij het aanhaalt, ik heb namelijk nergens beweerd dat het het beste is wat momenteel geproduceerd is voor de consoles. Mijn post sluit dan ook niet uit dat er een andere game is die beter is dan GTA5, en het feit dat die eventueel wel bestaat wil niet zeggen dat GTA5 er ineens slecht uitziet, maar dat laatste is wel wat hier beweerd wordt en waar ik het niet mee eens ben.

[Reactie gewijzigd door .oisyn op 9 juli 2013 17:29]

Ja ok dat wilde ik ook niet helemaal zeggen eerlijk gezegd, trailer liet me alleen voornamelijk aan JC2 en Saints Row denken.

En ik vond de textures op de gebouwen in JC2 net iets beter dan GTA 5, maar je hebt gelijk dat de poly count in de gebouwen in JC2 waarschijnlijk lager ligt dan hier.

De andere game waar ik aan moet denken als ik de trailer zie is Saints Row 3. En ik moet zeggen dat dit de eerste keer is dat ik geintereseert ben in een GTA game sinds ze 3D zijn gegaan.

Ik vind het wel erg interesant dat Rockstar eindelijk naar de concurrentie is aan het kijken en er antwoord op probeert te geven.
wat mij betreft hoeven ze helemaal nergens antwoord op te geven. GTAIV en uitbreidingen zijn nog steeds fantastisch en dit wordt alleen maar beter.

De Saints Row serie is wat mij betreft pure onzin, en weliswaar leuk om te spelen maar compleet onvergelijkbaar in kwaliteit tov GTA.
Rockstar geeft enkel aan dat alles "ingame footage" is. Dat is allemaal wel leuk en aardig, maar "ingame footage" op welk platform ? Er wordt tenslotte nergens gezegd dat dit beelden zijn die je op de PS3 en XBox360 zult gaan zien.

Ik verwacht eerder dat dit beelden zijn die je kunt verwachten zodra GTA5 uitgebracht gaat worden op de Playstation 4 en XBox One en eventueel de PC.

Ze laten enkel zien waartoe GTA5 in staat is zodra de hardware het toe laat. Houd er dus rekening mee dat er wel degelijk de nodige concessies zijn doorgevoerd om het op current-gen consoles aan de praat te krijgen.
Ik denk dat de kans groot is dat er een nextgen versie komt.. Maar dat ze eerst de winst er uit willen pakken met de verkoop van de PS3/360 versie. De releases van de nextgen consoles liggen zo dicht bij de release datum van GTA V dat veel mensen dan wel even afwachten als het nu al bekend zou zijn. Nu dat niet zeker is koopt iedereen de current-gen versie omdat er toch niets beters is, en kan dan later weer diep in de buidel tasten voor de nextgen versie :)

Ik denk wel dat het de moeite waard gaat zijn om nog een keer te kopen voor de nextgen platforms trouwens, dit is echt het soort spel dat daar enorm veel baat bij gaat hebben, niet alleen bij de nieuwere GPU maar ook bij het 16x(!) zo grote geheugen. Je kan dan veel meer van de stad zien als ze het slim doen. Dus geen eeuwige mist meer (GTA:SA) of wazige gifjes (GTA:IV) als je ergens ver vandaan staat. Ik denk dat daar met name het verschil in gaat zitten.

[Reactie gewijzigd door GekkePrutser op 9 juli 2013 16:55]

Ik denk dat de kans groot is dat er een nextgen versie komt..
Mwoah ik vraag het me af. Uiteindelijk: ja, maar niet binnen een jaar denk ik.

Rockstar heeft dat volgens mij ook nooit eerder gedaan. Ze hebben wel remakes gemaakt (en let's face it, een straight port naar PS4 is redelijk nutteloos, je wil dat ze die extra kracht benutten, dus wil je een remake), maar altijd laat in de lifecycle van een spel, als er lang en breed nieuwere versies waren geweest.

Ik verwacht dus eigenlijk dat er nu al een groot deel van het team bezig is met de nieuwe engine voor de PS4 en dat er ook al mensen bezig zijn met voorbereidingen voor GTA VI, en dat pas als zowel de engine als de eerste nieuwe game op die engine gereed zijn men gaat beginnen aan het remaken van oudere spellen.

Op de korte termijn verwacht ik eigenlijk nog wel een game of 2, 3 van Rockstar voor de current-gen consoles. Ze hebben alles nu op de plank liggen om voor die consoles snel een game te bouwen en de current-gen consoles hebben ook een gigantische markt. Het zou wel gek zijn nu niet te cashen. O.a. komt er een nieuwe Red Dead Redemption en misschien hebben ze nog wel een opvolger voor Bully in gedachten.

EDIT: Quote toegevoegd om context te verduidelijken

[Reactie gewijzigd door OddesE op 9 juli 2013 22:38]

Ik vind de graphics ook tegenvallen anno 2013, hoop dat de gameplay veel goed maakt! :)
GTA heeft nooit baanbrekende graphics gehad volgens mij. Maar persoonlijk vind ik dit totaal niet storend bij GTA omdat de gameplay super is.
Ja inderdaad! Super veel nieuwe features, kan niet wachten nu :)
Bij Rockstar staat gameplay voorop. Grafisch liggen de game altijd wel iets achter.

Nu maar afwachten hoe de next-gen versies (en pc versie) eruit komen te zien :)
Ik ga er van uit dat dit op een pc prerendered en opgepoetst is. Ik geloof er niets van dat ze zulke mooie en vloeiende beelden uit een oude console kunnen persen :P
Het filmpje stelt expliciet dat het allemaal in-game footage is. Dan toch prerenderen zou wel heel laag zijn en ik geloof ook niet dat ze dat gedaan hebben.
Klopt, omdat ze er zo lang mee bezig zijn is het ook bijna niet haalbaar om voor te lopen op andere games die later worden ontwikkeld met de hedendaagse technieken / graphics.
Gelijk heb je, en het vraagt ook belachelijk veel VRAM.
Ben ik het niet mee eens. De GTA serie heeft altijd redelijke tot goede graphics gehad. Pas bij GTA IV werd het een beetje gedateerd, maar zeker voor de pc versie is dit middels mods op te vijzelen. Gewoon een kwestie van textures.

GTA V voelt door de current gen graphics gewoon verouderd. Gameplay kan veel goedmaken, maar met het aanstormende next-gen geweld zou R* zichzelf tekort doen.

Misschien ben ik als pc gamer verwend, maar deze gameplay ziet er gewoon verouderd uit.
zeker nooit Crysis gespeelt ?
of just cause.

GTA is altijd al zo fake geweest als het maar kan.
overall hoeken en en onafgewerkte textures.
maargoed GTA gaat om Gameplay, en total niet om graphics
en die GTA mods, maken de game, iets beter, maar zo goed als echt is Onzin.
mischien een still picture, met heel veel blur, dan kan supermario ook nog echt lijken.
maar nee open je ogen naar de real world, en je zult zien dat we nog steeds een heel eind verder moeten ontwikkelen.
Crysis komt over het algemeen het meest in de buurt
Just Cause vind ik oerlelijk. Ik heb deel 2 ooit op Steam gekocht (sale), en ik trok de graphics niet. Te lelijk voor woorden.
Crisis vind ik ook geen zak aan, veel te arcade. Ook daarvoor moet je (bv bij deel 2) texture mods erbij halen om het portgehalte te verhullen.

Mods maken op de pc een game alleen maar beter. Kijk maar naar Fallout enz.
zoek maar naar ice enhancer
Maar goed, dit is dan toch wel het uiterste wat er nog uit de XBOX en PS3 valt te persen.
Ik ben er wel content mee!
Tegenvallen? Het is een Grote Open Sandbox World op de current gen consoles..
Daarbij is de gameplay al altijd belangrijker geweest bij GTA.

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 9 juli 2013 16:38]

Je kan dezelfde game maken met goede graphics.
Welke sandbox games zien er dan beter uit op de huidige consoles? Ik heb blijkbaar iets gemist!
lol, die draait gewoon op de GTA 4 engine, en zal dus nooit beter uitzien als deze.
minder groter spelwereld met dezelfde beperkingen = potentieel meer detail in de kleinere wereld.
Voor zover ik weet draait GTA V op dezelfde engine als GTA IV en RDR.
in dat geval skip ik m in ieder geval voor de PS3. Wat een poep-ports waren dat zeg...
als de spelwereld echt zo groot is als ze beweren, zijn deze gfx goed genoeg voor mij
Ik denk dat je je moet realiseren op wat voor een schaal dit spel zich afspeelt. En dat er dus drie personages rondlopen die invloed hebben op het spel, waarvan jij er slechts 1 bestuurt. Dat kost rekenkracht. En de Xbox 360 en PS3 hebben niet zoveel rekenkracht.

Ik vind het persoonlijk ontzettend ambitieus. Zoveel mogelijkheden, zo uitgebreid. Als dit spel over de brug komt, als ik tijdens het spelen hetzelfde gevoel krijg als van de trailer, dan zeg ik petje af voor Rockstar.
so what, wie spreekt er nog over crysis 3 nog tegenwoordig? ook al had het geweldige graphics
wut? Bij mij lopen de spellen die op beide consoles uitkomen, vrijwel altijd soepeler op de x360 hoor :?
Is ook alleen aangekondigd voor huidige consoles.. Wie weet wat de toekomst brengt. Ik was al enorm onder indruk dat dit allemaal kan op de huidige moet ik zeggen amai..
Dan vond je gta 2, vc en sa ook heel saai wss. Als jij een spel alleen vernieuwend vindt wanneer het betere graphics heeft dan zijn voorganger...........
Er zit zoveel meer in een game dan alleen graphics, dat jij dat niet wilt is jouw probleem jou en is, al helemaal in het geval van gtaV, geen gemiste kans. Dit spel zal supergroot worden met duizenden dingen om te doen en te ontdekken.
Dus niks gemiste kans, maar gewoon pure epicness!
Luister jochie, ik geef alleen mijn mening. Het is helemaal geen probleem, en als ik vind dat het een gemiste kans is, dan vind ik dat. Misschien moet je eens terug naar school ipv je zo op te winden op een discussieplatform.
Jij bent hier toch echt de gene die zich loopt op te winden "Jochie".
Ik vind het eigenlijk te mooi voor een Xbox 360 of PS3
Zal in het echt wel weer tegenvallen..
Awesome! Volgens mij ook genoeg content om me bezig te houden tot de PS4 er is :)
1 woord :

Wauw
Ze hebben nog niet eens een Windows versie confirmed (zal wel nog komen).. dus veel succes om een linux versie te krijgen :P

[Reactie gewijzigd door SmokingCrop op 9 juli 2013 16:32]

De stap van een console naar Linux-versie is vaak juist kleiner dan naar een Windows-versie, gezien Windows juist de vreemd bij in de eend is :P

Windows heeft DirectX en een kernel die geen enkel ander systeem heeft. Linux is zo'n ontzettende defacto standaard dat je wel heel krom moet programmeren om cross-platform software daar niet werkend op te krijgen.
Alle xboxen werken met directX.
Maar geen Windows kernel toch, mag ik hopen? Of zijn de xboxen tegenwoordig weer x86?
Technisch gezien, maar commercieel gezien is de stap naar Linux vrijwel ondoenlijk.

Succes dus met die Linux versie. :D
Kom toch eens uit je geitenwollensok mindset.
zal wel een andere versie komen voor de next-gen consoles.
hetzelfde wat ze ook bij de nieuwe fifa14 gaan hebben.
zitten veel visuele verbeteringen en extra bij de next gen
Mag toch hopen dat hij ook voor de next gen uitkomt!! Zou anders de enige spel zijn wat ik nog ga halen voor de huidige console!

Damn, wat ziet dit er gaaf uit en wat een mogelijkheden! Je kunt jezelf een jaar opsluiten en nog nieuwe dingen ontdekken volgens mij!

Dit zou een game zijn wat ik 60 euro waard vind!
idd, ik zou er zelfs nog wel ruim 80euro voor over hebben. Terwijl ik normaal gezien mijn spellen 2de hands koop, aan 5 tot 30 euro... en enkel op xbox, geen pc en dus geen steam-sales.
Komt gewoon uit op de huidige gen. Niet alleen is de game ontwikkeld voor deze gen consoles, maar belangrijker voor Rockstar: de installed base is er al. Je kan een dure game als deze niet ontwikkelen voor de next gen als er het eerste jaar (of langer) nog een veel te kleine installed base is.

Mits makkelijk te porten zal GTA V ook nog wel op de next gens uitkomen, maar het zou ook best zo kunnen zijn dat dat niet gebeurd.
Wow wat een mogelijkheden allemaal zeg. Ik liet dit filmpje zojuist zien aan mijn vrouw, en die zei gelijk "ow dat lijkt wel een soort Sims voor mannen". En eigenlijk klopt dat ook wel een beetje haha.
1 2 3 ... 7