Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Door , , reacties: 81, views: 14.514 •

Ubisoft-directeur Yves Guillemot heeft verklaard dat de Franse uitgever geen plannen heeft voor een opvolger van het vorig jaar verschenen Wii U-spel ZombiU. Het origineel is ondanks positieve reviews teleurstellend verkocht en was 'verre van winstgevend'.

In een interview met Gamesindustry.biz ging de topman van Ubisoft in op de toekomst van de Nintendo Wii U, waarvan Guillemot altijd een supporter is geweest. De keuze van Ubisoft om het apparaat bij de introductie flink te ondersteunen met games heeft echter niet het gewenste resultaat gehad. Volgens Guillemot was ZombiU, dat te boek stond als een van de populairste games bij de introductie van de nieuwe console, verre van winstgevend.

De teleurstellende resultaten van ZombiU hebben ertoe geleid dat Ubisoft zijn plannen heeft aangepast. Zo is het bedrijf niet voornemens om het spel een vervolg te geven. Ook was het tegenvallen van het resultaat van ZombiU de voornaamste reden dat Ubisoft heeft besloten om van Rayman: Legends een multiplatformgame te maken, in plaats van dat het spel exclusief op de Wii U zou verschijnen. Daardoor verschijnt het spel, dat voor de Wii U al helemaal af is, pas in september.

Guillemot is met zijn Ubisoft overigens niet de enige uitgever die klaagt over tegenvallende resultaten van Wii U-games. Ook Eric Hirshberg van Activision Blizzard en Peter Moore van Electronic Arts hebben tegenover Gamesindustry.biz aangegeven dat hun eerste Wii U-games in het afgelopen jaar slecht hebben gepresteerd. Al in mei werd bekend dat dit de Wii U bij EA ook twee potentiële nieuwe games heeft gekost. Omdat de vorige delen het zo slecht hebben gedaan op de Wii U, brengt EA Madden 25 en FIFA 14 niet uit op Nintendo's console.

Reacties (81)

Dit werd toch wel gezien als een van de toppers voor de Wii-U. Ik ben benieuwd wat de verdere stappen nu zijn
Nou, geen dus als ik het bericht zo lees :).
Volgens mij zag de pers dit alleen als een van de toppers. Ik zou het niet in mijn hoofd halen om hier 50 euro aan uit te geven. Daarnaast heb ik net zoals velen met mij de Wii U natuurlijk voor de Super Mario's en de Zelda's. Een of andere zombie game speel ik wel op een ander platform

[Reactie gewijzigd door ro8in op 9 juli 2013 11:16]

Doel van dit spel is juist om de hardcore gamer naar Nintendo te krijgen.

Nu dit niet gebeurde blijven de populaire nintendo games populair. Nintendo wordt gezien als een familie console. Dus het is niet zo vreemd dat pap en mam ZombiU kopen voor hun 6 jarige koter. Terwijl hij prima Mario Kart kan spelen met zijn vriendjes.
Tja, maar vanwege 1 game komt de hardcore gamer dus echt niet naar Nintendo. Zeker niet als ze de meeste third-party games vanwege hun slechte hardware gewoon niet zullen ontvangen.

Ik heb persoonlijk dus echt geen 350 over om alleen Nintendo games te kunnen spelen. Voor 50 meer heb je een PS4 en kan je vrijwel alle andere games spelen.

[Reactie gewijzigd door Wolfos op 9 juli 2013 17:09]

Tuurlijk kon zombiu ook op een ander platform, maar bij dit spel was het consolescherm echt perfect in het spel verwerkt.
Dit is dus de reden waarom 3rd party maar weinig aandeel krijgen op Nintendo platform.
Een groot deel van de Nintendo fanbase staat niet echt open voor 3rd party games.

Er zijn ongetwijfeld veel mensen die net 3rd party support op Nintendo consoles verlangen, maar die groep is zo te zien te klein. Daarnaast is de installbase van de Wii U natuurlijk ook al klein.

Naast de Nintendo fanbase heb je ook jonge kinderen, gezinnen als belangrijke doelgroep voor Nintendo, maar deze zijn vanwege de grote naamsbekendheid van alle Mario games ook eerder geneigd om Nintendo games te kopen.
Het probleem is dat de Nintendo consoles vaak niet echt geschikt zijn om triple A titels op te draaien zoals je Battlefields en Just causes. Dus moet Nintendo het echt meer hebben van games met goede gameplay. Helaas is er maar een bedrijf die dat kan en toch nog 50 euro voor een game kan vragen en dat is Nintendo zelf. De mensen die een WiiU kopen weten dat ook maar al te goed. Dus in beginsel zijn de Wii U bezitters al niet de juiste doelgroep voor een game als ZombieU.

[Reactie gewijzigd door ro8in op 9 juli 2013 12:30]

Ik denk persoonlijk niet dat het met de game te maken heeft, maar met het wel of geen succes hebben van de console.

Want al is je game nog zo tof, als er geen consoles verkocht worden, is het meteen klaar voor een exclusive.
Yep.

Ten tijde van de Wii waren er nog behoorlijk wat mensen die van een GC naar de Wii switchen. Ik helaas ook. En allemaal zijn we er achteraf ontevreden over. Ja, het was leuk voor die paar keer Wii Sports, of af en toe een potje Mario Kart. Maar om voor die 2 games nu een console aan te schaffen?

De Wii heeft me zodanig teleurgesteld, dat ik de Wii U niet eens hoef uit te proberen. Nintendo heeft geen games, geen online ervaring en de opstartijden waren ook nog een enorm brak in het begin.

Fool me once, shame on you; fool me twice, shame on me.
Niets bijzonders aan hoor om voor MK een console aan te schaffen. MK heeft op de 3DS ook mensen binnengehaald.
Want al is je game nog zo tof, als er geen consoles verkocht worden, is het meteen klaar voor een exclusive.
Want al is je game nog zo tof, als er geen consoles verkocht worden, is het meteen klaar voor een exclusive. Het probleem is trouwens wel dat goede games er voor zorgen dat een console worden gekocht.
Omdat de vorige delen het zo slecht hebben gedaan op de Wii U, brengt EA Madden 25 en FIFA 14 niet uit op Nintendo's console.
Wat ik wel frappant vind is dat ze geen ze fifa en madden meer uitbrengen. Dit zijn toch wel veel verkopende games. Deze hebbeb ze tot nu zelf nog voor de Wii verkocht. Ik kan me niet voorstellen dat er Wii users zijn die de slechte rippoff willen spelen op de oude Wii.
Ik denk eerder dat het te veel geld kost om een goede port te maken voor de WiiU, aangezien de oude versies gebaseerd waren op de PS2. (er is ook dit jaar weer een Fifia 14 voor de PS2).

Hopelijk kunnen games die Nintendo zelf released, een beetje een inpuls geven aan de verkopen. Aangezien het een best leuk apparaat is. Maar het is niet meer zo revolutionair als Wii. (mss hadden ze gewoon verbeterde versie moeten uitbregen van de Wii)

[Reactie gewijzigd door Bliksem B op 9 juli 2013 10:48]

Meeste zijn juiste de exclusies die de console moeten verkopen, niet andersom.
Er zijn genoeg mensen die bijv. een xbox kopen alleen al om Halo te kunnen spelen.
Net als er genoeg mensen zijn die een PS3 willen hebben voor bijv Uncharted of The Last of Us.

Zonder geweldige exclusivesheb je geen reden om die console te kopen. In het geval van een Nintendo console verwacht je gewoon Nintendo exclusives, die op het moment gewoon ontbreken.

[Reactie gewijzigd door Oxidda op 9 juli 2013 11:04]

onzin exclusives zijn voor een kleine fanbase leuk maar er is een grotere groep die alleen de keuze voor een console kiezen voor de features en de hype die het met zich mee brengt

game exclusives zijn daar een heel klein onderdeel van
Dan zou ik graag wat meer uitleg willen hebben, het is niet de eerste keer dat er een console meer dan 50% verkocht word tov de maand daarvoor omdat er een top game uit komt. Waarom zou dat klein zijn?
Omdat procenten van je eigen verkoop niks zeggen, vorige maand 10 verkocht deze maand 15. 50% meer verkopen. Of je in het geval van nintendo blij word van 15 consoles, ik betwijfel het. (aantallen zijn niet reeel natuurlijk ;) )
Je hebt liever een enorme verkoop ook zonder de exclusives. En daar zit op het ogenblik de pijn voor Nintendo blijkbaar, voor 3rd party valt er weinig te halen. Dus blijf je hangen bij de mensen die hem kopen voor de typische nintendo games.

Niet voor niks heeft Microsoft het roer redelijk radicaal omgegooid na de Sony presentatie op de E3. Die lijken namelijk het meeste indruk te hebben gemaakt op de merk-onafhankelijke consolegamers. En die groep is veel groter als de fanboys.
Zeker nu de zowel de nieuwe generatie niet backwards compatible is. Ik heb +/- 100 ps3 titels, maar voor de keuze maakt het niks uit. Ze draaien toch niet op de PS4. (Ook al word het waarschijnlijk wel weer een PS, maar dat heeft andere redenen)
Als je een 360 en PS3 niet voor de exclusives zou kopen, wat zou dan wel een reden zijn om voor een van beide te kiezen? Als exclusives niet zo belangrijk zouden zijn werd er ook niet zoveel geld aan uitgegeven. Genoeg mensen die juist een PS3 kopen omdat daar GT op uitkomt en op de 360 niet.
Ben ik zeker met je eens :)
Echter als je (IMO) maar 1 echt toffe exclusive hebt, is het in ieder geval voor mij niet waard om daar 250 euro (of wat de Wii U ook moge kosten) voor neer te tellen.
Zelda e.d vind ik bv. erg tof, maar de vernieuwing blijft helaas uit.

Maar ja, je hebt gelijk, er spelen zeker meerdere dingen mee!
Ik denk persoonlijk niet dat het met de game te maken heeft, maar met het wel of geen succes hebben van de console.
Dat lijkt me erg kort door de bocht.

Ik kocht m'n Wii U juist voor de blije, kleurrijke games. Ik zit niet te wachten op een deprimerend zombie spel. Beetje raar dat je dan de release van een vrolijk spel als Rayman Legends uitstelt omdat mensen met een Wii U geen deprimerende zombiegames willen.
de Wii is bijna 100 miljoen keer verkocht. De Xbox 360 ruim 77 miljoen keer. De PS3 is in maart geschat op 78 miljoen keer.

Dan de Wii U. 3.15 miljoen keer. Als je maar aan 1% van de 360 en PS3 bezitters je spel verkoopt, is al 1.5 miljoen keer over de toonbank gegaan. Dat is ongeveer 50% van de hele userbase van de Wii U. Het loont niet om met zo'n kleine userbase een exclusieve titel uit te brengen. Laten we zeggen dat ZombieU door 10% van de gebruikers is gekocht, dat is iets meer dan 300.000 keer. Bij andere consoles is tien procent van de gebruikers een groot succes, want dan heb je miljoenen binnengeharkt. Maar een exclusive ontwikkelen voor zo'n kleine markt levert je gewoon niks op.

Hoe spijtig ook, de WII u is een flop. De console verkoopt niet, want er zijn geen spellen voor, de spellen die ervoor uitgebracht worden, verkopen niet want er zijn niet genoeg gebruikers. Tegen de tijd dat Nintendo z'n zaakjes op orde heeft mogen ze de concurrentie met de Xbox one en PS4 aangaan. En nee, de Wii U gaat niet zoveel verkopen als de Wii. Heel veel mensen die normaal niet gamen hebben zo'n ding gekocht, twee keer Wii sports gedaan en sindsdien staat ie in een hoekje stof te vangen. Nintendo wilde de hardcore gamer hebben om de Third party ontwikkelaars te houden. Maar laten we wel wezen, hoe goed ik Mass Effect 3 ook vond, of Deus Ex, ik had ze al 3 keer uitgespeeld voordat de Wii aangekondigd was.

De Wii U is net als de Wii geen plek voor third party ontwikkelaars en ergens is dat best zonde.
Wii U concureren met de Xbox One en Playstation 4? Er is allang bekend gemaakt dat de Wii U nooit bedoeld is om met een PS3, PS4, Xbox360 of Xbox One te concureren. De Wii U had net als de Wii moeten worden, een console die je naast je next-gen console gebruikt. Dat dat nou niet gelukt is, is een compleet ander verhaal.
Tsja, Nintendo bouwt dan ook een console die door een groot gedeelte van gamers als "Kinderachtig" wordt beschouwd, waaraan hij dus niet verkocht wordt. En dan een 18+ game uitbrengen. Ik had ze ook wel kunnen vertellen dat het geen succes ging worden.
hoe kan een console op zichzelf nou kinderachtig bevonden worden? kreeg je er een lollie bij?
Vraag maar eens aan iemand die al een paar jaar een 360 of een ps3 gebruikt wat ze vinden van Nintendo consoles, het antwoord is bij 80% van de personen iets in de trend van: Kinderachtig, of onserieus oid.

[Reactie gewijzigd door DerwinAero op 9 juli 2013 10:35]

Ik heb een paar jaar een PS3 gehad en een Wii. Uiteindelijk heb ik de PS3 maar de deur uit gedaan via Marktplaats. Als 30+er vermaak ik me prima met Nintendo consoles. Voor mij is de 3DS zelfs de beste ooit. Zelfs zo vermakelijk dat ik maar besloten heb helemaal geen next-gen console meer te kopen, heb namelijk genoeg te doen op de 3DS. En ja, tussen de games die ik graag speel zullen er velen zitten die de gemiddelde Tweaker als kinderachtig bestempeld. Maar alle consoles zijn kinderspeelgoed, voor grote en kleine kinderen wat wils. De pubertijd heb ik lang en breed achter mij gelaten dus durf er ronduit voor uit te komen.

[Reactie gewijzigd door Thorgrem op 9 juli 2013 10:47]

Dat snap ik heel best, maar dan ben jij ook niet de gemiddelde consument. Als je zou kijken naar de gemiddelde leeftijd van een Nintendo gamers en de gemiddelde leeftijd van Xbox/PS3/PC gamers dan ligt die bij nintendo toch wel een heel stuk lager ivm met hun grote aanbod aan kinderachtig aandoende "for all ages" games. Chris5488 hieronder maakt ook een goed punt.
ik denk dat je de plank compleet mis slaat. De jonge consument koopt (of laat kopen) een xbox of een playstation. Hun marketing is daar ook echt op gericht; ze proberen mensen te wauwen met games die toch echt de pubers het meest aanspreken (soldaatje spelen, of racen). Nintendo moet het hebben van die-hard fans, en dat zijn voornamelijk 30 plussers, mensen die al sinds de NES/SNES gamen.

De Nintendo multiplayer games worden namelijk pas echt leuk als je met z'n 4'en ladderzat op de bank ligt te spelen totdat de zon weer opkomt. In de tussentijd hebben de buren al 3x door de muur gevraagd of je wat stiller wilt zijn. Dit is op een xbox en playstation eigenlijk totaal niet mogelijk. Het kan haast niet anders dan dat dit wel bij design moet zijn.

Hetzelfde tijdens retro game parties. Vaak wordt er eens een avond georganiseerd rondom console gaming van 2 of 3 generaties terug. Het is dan toch weer altijd de Nintendo console dat het meest aanstaat.

Nee als je het mij vraagt is Nintendo de meest volwassen console van de drie.
Je moet de Nintendo fanbase/community ook echt niet onderschatten hoor.

Als je af en toe Nintendo fansites/fora bezoekt merk je dat deze groep net een hoge gemiddelde leeftijd heeft. Veel zijn nl. al opgegroeid met de NES en SNES en kunnen de luchtige en iconische games van Nintendo nog steeds waarderen.

Gamers die een een brede smaak hebben en ook Nintendo games waarderen en er evt. mee opgegroeid zijn kopen ook een Nintendoconsole als zgn. secundaire console.

Volgens mij kunnen 3rd party games dus gewoon heel moeilijk concurreren met Nintendo games op een Nintendo consoles. Ik verneem ook vaak dat Nintendo consoles enkel voor Nintendo games gekocht worden. Nochtans was de first-party launch line-up voor de Wii U maar mager.

Bovendien is dit een nieuwe 3rd party IP, op een Nintendoconsole met een lage installbase..

[Reactie gewijzigd door Cyrso op 9 juli 2013 12:07]

Ik heb ze beiden en ze dienen elk een ander doel. Ik speel graag de Nintendo titels dus heb ik me de Wii U aangekocht na de Wii te hebben overgeslagen. Voordelen hier zijn dat alle Wii games hierop werken (diegene die ik tot nu toe heb gekocht toch) + uiteraard de nieuwe titels.

De Xdoos is voor de titels zoals GTA IV en V binnen kort en nog een handvol shooters.

Dus het hangt echt van persoon tot persoon af. En wat een iemand er van denkt is niet direct iemand anders zijn mening.
Klopt, Nintendo heeft een kiddie imago. Wat ook weer in het voordeel van Nintendo is natuurlijk. Als je als kind een gameconsole voor je verjaardag vraagt, wat zou je je kinderen liever geven? Een console waar geweldige shooter na shooter op komt, of een console met een wat meer kinderlijk en vrolijker imago?

Dit is ook hoe Nintendo de Wii in de markt had gezet (En ook de Wii U) als een family console. Er zit notabene een functie in om te kunnen spelen zonder de TV nodig te hebben (Waarbij men een voorbeeld gaf dat Papa wil sport kijken, kindje kan toch nog doorspelen naast Papa op de bank) .

Ik snap ook niet dat een kiddie imago per definitie slecht zou moeten zijn.
Met een geschiedenis van Mario-games en andere casual-games of met een jonger doelpubliek valt een zombiegame toch wel uit de boot. ZombiU was een aanzet voor ontwikkelaars om Nintendo serieus te nemen en diens clinteel uit te breiden. Het feit dat EA alle games ook op de WiiU zou uitbrengen was een geslaagd vertrek voor Nintendo. Helaas heeft de WiiU het als console het gewoon niet waar kunnen maken en EA (en ook anderen) trok zich ook al terug van diens eerdere claim.

Daarbij is en blijft Nintendo's line-up van consoles synoniem voor Nintendo's line-up van games.
De Wii was overduidelijk gericht op de casual markt. De Wii-exclusives zullen vaak kinderlijk aandoen, maar dat is niet (altijd) omdat ze voor kinderen gemaakt zijn, maar voor mensen die af en toe eens een spelletje willen doen. Bijvoorbeeld met het gezin, of een huismoeder als de kinderen op school zitten, etc. Dus toegankelijk (simpel) en geweldsloos zijn sleutelwoorden. Dat is het succes van de originele Wii op korte termijn, en het falen van de Wii U (en verder?) op lange termijn.

Een casual console was ten tijde van de Wii lancering een gat in de markt, en door de Wii marketing een voor Microsoft en Sony schrikbarend succes (en leidde al snel tot de Kinect en PS3 Move). Gigantische onaangeputte nieuwe markten gamers, de Wii zou met relatief veel goedkopere hardware het game landschap volledig veranderen.

Gezien het succes van de Wii is dit ten dele gelukt, maar het probleem is dat Nintendo nog meer dan normaal met de stortvloed aan (middelmatige) casual party- en barspelletjes de hardcore gamer heeft weggejaagd. Leuk dat er (door diezelfde winstgevend goedkope hardware) ook inferieure ports van hardcore games op de Wii beschikbaar zijn voor als je het apparaat toch al in huis hebt, maar niemand die zo gek is daar een Wii voor te kopen.

En daarna dus een opvolger van de succesvolle Wii, met betere hardware dan voorheen maar nog steeds inferieur aan de (beoogde) concurrentie, een voortzetting van de succesformule. Toch? Maar zonder hardcore gamers, wie gaat er in hemelsnaam een nieuwe dedicated gamesconsole halen als je al een Wii in huis hebt? Ja, dezelfde Nintendo fanaten die al 20 jaar lang elke generatie de nieuwe Zelda en Mario willen hebben en altijd trouwe klant zijn geweest, maar daarbuiten?

Bijna niemand, komt Nintendo nu achter. Niet de hardcore gamers, niet de casual gamers met een Wii, en het belangrijkste van allemaal, geen nieuwe casual gamers. Want sinds de release van de Wii in 2006 heeft er nogal een belangrijke verandering plaatsgevonden in onze wereld, namelijk de smartphone revolutie (en in mindere mate, toenemende populariteit van Facebook games), ingezet door de iPhone in 2007. Een gigantische hoeveelheid mensen heeft nu een multifunctionele draagbare computer die prima ingezet kan worden voor casual games, en volledig de casual markt inpikt waar de Wii ooit zo succesvol in was.

Jammer voor Nintendo, en wie had dit tijdens de succesvolle Wii launch in 2006 kunnen voorspellen, maar een casual console heeft vandaag de dag simpelweg totaal geen bestaansrecht.
Als ik naar de streams, wedstrijden en community's kijk, wordt het alles behalve kinderachtig gevonden. En waar basseer je het eigenlijk op? Op al die Mario games ofzo? En wie zijn die ''gamers'' dan?

Dat het als een 18+ word uitgebracht maakt niet zoveel uit. Goldeneye werd toen der tijd ook als 18+ uitgebracht en het is nog een van de beste shooters alle tijden. MW3 wat een succes was op de WII ook 18+. En de gamecube had Resident Evil en Castlevania, denk dat die ook 18+ waren.

Denk eerder dat het aan de game zelf ligt. Heel klein verhaal, geen online multiplayer, eeuwig loot grinden/survival en geen echte main goal in de game, akward controls, de zoveelste zombie game /mode en hoge concurentie, en de prijs.
Niet echt een bang for your buck als je het mij vraagt. Je zou echt een fan van de game moeten zijn om het meer dan bijv* 50 uur te spelen.
Zie mijn reactie op Thorgrem.
Goldeneye en die andere titels waren inderdaad goedverkopend spellen, alleen kwamen deze games uit op de n64, wat destijds echt DE console was. De GameCube heeft nog mee kunnen liften op het imago van de n64. Alleen dit werd permanent anders toen de Wii uitkwam met vooral "Games for all ages", slechtere graphische prestaties(geen HD etc.), "Kinder" -versies van games die op andere consoles en PC er anders(beter) uitzagen.
De N64 was helemaal niet DE console. Mede door een latere release dan de concurrenten Sony en Sega, en het overweldigende succes van Sony's PlayStation (mede mogelijk gemaakt door Nintendo nota bene :+ ) is de N64 een stuk minder verkocht dan gehoopt.

Desalniettemin n van mijn all-time favorite consoles door de eerder aangehaalde games, o.a.
De preciese cijfers over de leeftijd weten we niet, zo is niet iedereen die een COD game speelt 18+ opeens.

Je zou ook de gemiddelde 360 gamer kunnen vragen wat ie van de PS3 vindt, of andersom.. Zal niet veel goeds zijn, vooral nu met de one en ps4 in komst. Zijn die meningen dan op eens betrouwbaar?

Maar de graphics maken nooit de game, een duidelijk voorbeeld is minecraft; wordt meer gespeeld op de consoles dan call of duty of battlefield op de consoles. Ik zelf speel nog regelmatig dos games. En Nintendo is nooit voor graphics gegaan, dat lieten ze door Sony en MS wel utivechten.

Dat het er minder mooi uitziet en missschien minder decals in de games is het opeens een ''kinder'' versie? 8)7 Zijn de versies van Killzone op de PSP en vita dan ook kinder versies? In Duitsland bijv* geen bloed in games die zijn dan ook opeens kids games? Een PC wat de grafische geweld niet goed kan renderen is het dan de kids versie? Nee volgens mij niet eh..

wii 18+ games;

scareface
Call of duty waw
resident evil
manhunt 2
deadrising
house of the dead
madworld

En dit is wat bij de media markt best goedkoop te kopen was. Heb laatst nog een lijst hier zijn voorbij komen, die tig titels had. Meeste kende ik niet, dat is wel een probleem met Nintendo. Weinig tot geen promotie van games.

[Reactie gewijzigd door luqa1337 op 9 juli 2013 11:40]

Aah, jij bent een gamer die voor de grafische pracht en praal gaat en niet voor de gameplay?

Beetje jammer. Goldeneye zag er niet uit maar goeiendag wat was dat een GEWELDIG spel.
Ergens zijn ze daar ook zelf schuldig aan. Een goede vriend van me heeft er een en die mompelt altijd maar wat als ik het een meisjesconsole noem. Zo heeft Nintendo het zelf gemarket door vrouwen constant te laten winnen in hun reclame's. En welke zichzelf online respecterende gamer wil nou ingemaakt worden door een meisje?
Persoonlijk leek mij het niet echt een boeiend spel. Wel jammer dat Nintendo bij launch de laatste tijd weinig games aanbod heeft. Bij de Wii werd dit nog gecompenseerd door de nieuwigheid, maar dat voordeel heeft de WiiU niet. Voor mij bepalen de beschikbare spellen of ik een console koop.
WiiU wordt weer een console die voornamelijk door Nintendo zelf van toppers wordt voorzien. Business as usual.
Zombie U is gewoon niet goed genoeg gebleken om de Wii U de huiskamers in te krijgen. Dat in combinatie met de games van Nintendo die stralen in afwezigheid. Ik kan het interview niet meer vinden, maar Iwata heeft al toegegeven dat de Wii U qua sales tegenvalt door het gebrek aan gameaanbod. Hierbij geeft hij toe dat het voornamelijk aan de afwezigheid van hun eigen Nintendo games ligt. Hij beloofde wel verbetering, gaat nog interessant worden met 2 nieuwe kapers op de kust.

Ik denk wel dat Wii U een stuk meer gaat verkopen als Super Smash Bros Brawl uit is, wellicht ook een nieuwe Zelda en aub GEEN Metriod Other M 2. Dan kan het nog wat worden. Ik zat er zelf ook aan te denken richten de Wii U te gaan, maar als je dan kijkt naar het huidige gameaanbod, dan valt dat zo enorm tegen (Lees: De afwezigheid van games en de games die de moeite waard zijn heb ik al gespeeld op me PC of console, jammer).

A console needs games!
Inderdaad, ik zou zelf nog wel een WII U kopen, het ziet er op zich nog wel een goede console uit. Dan kon ik ook mijn WII spellen spelen met HDMI. Maarja, zonder wii u spellen blijft het toch een aankoop die moeilijk te verantwoorden valt.

Maar dat zelfs ZombiU slecht verkoopt wilt wat zeggen, voor zover ik weet zijn er slechts 2 premium packs. Met ZombiU en eentje met Nintendoland.

edit: Langs de andere kant ook wel veel goeds gehoord over de indie scene op de WII U. Het aantal indie games zou al een mooi aantal zijn. Maarja, die spellen ziet men niet als men tussen de rekken in een winkel wandelt.

[Reactie gewijzigd door 4bit op 9 juli 2013 10:47]

Klopt!

Maar wat betreft Indie, dat is op de PC gigantisch groot, daar krijg ik al genoeg Indieshots. In hoeverre dat veel mensen overhaalt die Indie-games hoog in het vaandel hebben staan is nog maar de vraag.

Bij meeste is steam wel bekend, op de PC en word op het moment overspoelt met heel veel potentieel goede indie games, waarom zou ik daarvoor speciaal de Wii U in huis halen?
Misschien komt het doordat ik zelf wat ouder begin te worden, maar ik heb ook compleet de Hype van de Wii U gemist. Ten tijde van de Wii waren die dingen niet aan te slepen, de ene na de andere titel werd aangekondigd. Ik heb er zelfs nog 2 uit Duitsland gehaald destijds voor vrienden omdat ze in Nederland niet te krijgen waren!

Niets van dat alles met de Wii U. Dan is het toch niet verwonderlijk dat games voor geen meter verkocht worden?
En dat komt dus omdat de Wii U niet echt iets toevoegt. De Wii was revolutionair, met die motion stick.

De Wii U heeft een debiel second screen... en volgens mij bijna geen spellen. Ik kan me ook geen recames herinneren .

En natuurlijk koopt niet iedereen meer een console van een bedrijf, waarbij je eigenlijk alleen ng een Mario en ng een Zelda krijgt. En Mario Party 2903.
Onlangs was er toch een Mario Party reclame op TV?? Of was deze nog voor de WII??

maar idd.. Ik zie Nintendo iig in Nederland de console nou niet echt aanprijzen. Zouden ze denken dat mensen ook zonder reclame de console zouden kopen?
Hm debiel zeg je, vandaar dat de PS4 met de Vita en de XBone met Glass hetzelfde gaan doen? Ik denk dat Nintendo een goed idee had, maar ipv die PowerPC 3 core + AMD GPU ook had moeten gaan voor een 8 core AMD APU.
Wanneer uitgevers niet positief zijn over het platform, denk ik dat de Wii U geen lang leven zal hebben. Wanneer er verlies gedraaid wordt met de releases, zal dit een negatief effect hebben op andere uitgevers, die het platform ook minder aantrekkelijk zullen vinden. Dan blijft alleen Nintendo over. Lijkt eigenlijk heel erg op het Dreamcast-verhaal. Ik ben dan ook bang dat de Wii U eenzelfde pad zal gaan bewandelen, want met alleen Nintendo als grote uitgever gaat deze console het niet redden, zeker niet wanneer straks ook nog eens tegen de twee titanen van Microsoft en Sony opgebokst moet worden die wl support hebben van alle grote uitgevers.
En ook nog groten deels de zelfde functionaliteit bieden, in iedergeval zeker de xbox one
Wat hadden ze verwacht? Zombie U werd nou niet echt goed ontvangen in de media. Tweakers gaf het notabene een 6 (reviews: ZombiU: grauwe launch exclusive .

Maar toch ligt het aan de console? Niet dat de game gewoon niet zo bijzonder goed is? In combinatie met heel veel games die je op de oude consoles toch al kan spelen, waarom verwachten ze dan dat de sales toenemen? Krijg meer het gevoel dat ze zichzelf in de vingers hebben gesneden, maar dan het vingertje de verkeerde kant opwijzen.
Nee, elke console heeft uitgevers nodig als backup. Om een grote hoeveelheid games aan te kunnen bieden van een verschillende aard. Zo kan een groter publiek aangesproken worden die dan ook de console kopen. En vervolgens meer games zullen kopen voor datzelfde platform. Een zichzelf versterkend proces. Het zijn namelijk toch echt de games die de aanschaf van een console aantrekkelijk moeten maken. En laat dat nu net het punt zijn waar de Wii U steken laat vallen.

Hetzelfde overkwam de Dreamcast. En dat was echt geen slechte console, maar wanneer de uitgevers achterblijven en de naderende concurrenten die wel achter zich hebben (precies dezelfde situatie als met de Dreamcast dreigt nu voor de Wii U), plus die naderende concurrenten beter zijn qua specificaties en vergelijkbaar zijn qua prijs, wordt het een heel lastig verhaal voor Nintendo.

[Reactie gewijzigd door Jantje88 op 9 juli 2013 11:31]

Wat je nu allemaal opnoemt dat ontken ik ook niet. Ik roep alleen maar dat ze de tegenvallende sales hadden kunnen verwachten?